Kan du "quote" teksten fra lydogbilde som tilsier at de mener RF-7 mk3 trenger mer effekt annet enn at de poengterer at den har "mistet" 1db følsomhet? Står ikke veldig mye annet om effektiviteten der.Uansett så forstod jeg det slik på lydogbilde sin omtale at de nye trenger mer effekt kontra tidligere så det er vel uansett det motsatte av hva Rognlien mener
Finishen ser jo nydelig ut men har bare sett de på bilder. Kan sikkert bli vandt til hornet men ja RF-7 for ståhar ingenting å utsette på finnish eller form.. hornet ser flott ut og ikke minst FUNKER!
Utseendemessig eller funksjonelt ? Var litt skeptisk til gummi hornet selv, sånn i utseende men nå syntes jeg utentvil at det er bedre og penere enn det gamleHar vært skeptisk til det nye "gummihornet", men det er kanskje ikke noe verre enn det gamle plasthornet.
Det var vel dette som det ble reagert på:Kan du "quote" teksten fra lydogbilde som tilsier at de mener RF-7 mk3 trenger mer effekt annet enn at de poengterer at den har "mistet" 1db følsomhet? Står ikke veldig mye annet om effektiviteten der.Uansett så forstod jeg det slik på lydogbilde sin omtale at de nye trenger mer effekt kontra tidligere så det er vel uansett det motsatte av hva Rognlien mener
Mvh Aleksander
Ja, ser den men det er nok kun på papiret. Står ikke noe utdypende om at de er mindre "lettdrevne" enn før under testing. At det låter bedre og bedre på det utstyret han bruker sier selv vel selv da prisen stiger kraftig for hvert oppsett.(nei det sier seg ikke helt selv men føler det gjør det i dette tilfellet)Det var vel dette som det ble reagert på:Kan du "quote" teksten fra lydogbilde som tilsier at de mener RF-7 mk3 trenger mer effekt annet enn at de poengterer at den har "mistet" 1db følsomhet? Står ikke veldig mye annet om effektiviteten der.Uansett så forstod jeg det slik på lydogbilde sin omtale at de nye trenger mer effekt kontra tidligere så det er vel uansett det motsatte av hva Rognlien mener
Mvh Aleksander
"Det er tøft å være svær, men det er også en utfordring når høyttalerne skal plasseres. De er ikke fullt så lettdrevne som før."
Funksjonelt. Har tenkt at mykt materiale i hornet kanskje var uheldig, men samtidig blir jo selve materialet i hornet veldig dødt, og det må jo være bra. Sikkert bare lite gjennomtenkte fordommer.Utseendemessig eller funksjonelt ? Var litt skeptisk til gummi hornet selv, sånn i utseende men nå syntes jeg utentvil at det er bedre og penere enn det gamleHar vært skeptisk til det nye "gummihornet", men det er kanskje ikke noe verre enn det gamle plasthornet.
Er blanding av carbon og noe annet som vist skal ha noe med lyden å gjøreHva syntes dere som har Palladium om plasten på den? Ser den bra ut ? Og er det plast?
Mvh Aleksander
Bedre å lese hva Rognlien sier.Ja, ser den men det er nok kun på papiret. Står ikke noe utdypende om at de er mindre "lettdrevne" enn før under testing. At det låter bedre og bedre på det utstyret han bruker sier selv vel selv da prisen stiger kraftig for hvert oppsett.(nei det sier seg ikke helt selv men føler det gjør det i dette tilfellet)Det var vel dette som det ble reagert på:Kan du "quote" teksten fra lydogbilde som tilsier at de mener RF-7 mk3 trenger mer effekt annet enn at de poengterer at den har "mistet" 1db følsomhet? Står ikke veldig mye annet om effektiviteten der.Uansett så forstod jeg det slik på lydogbilde sin omtale at de nye trenger mer effekt kontra tidligere så det er vel uansett det motsatte av hva Rognlien mener
Mvh Aleksander
"Det er tøft å være svær, men det er også en utfordring når høyttalerne skal plasseres. De er ikke fullt så lettdrevne som før."
Jeg mener bare at det virker som om de skriver at de er mindre lettdrevne basert på hva som står på papiret og ikke hva dem opplevde dem under testing. Virker sånn for meg.
Mvh Aleksander
Helt enig.Bedre å lese hva Rognlien sier.Ja, ser den men det er nok kun på papiret. Står ikke noe utdypende om at de er mindre "lettdrevne" enn før under testing. At det låter bedre og bedre på det utstyret han bruker sier selv vel selv da prisen stiger kraftig for hvert oppsett.(nei det sier seg ikke helt selv men føler det gjør det i dette tilfellet)Det var vel dette som det ble reagert på:
Jeg mener bare at det virker som om de skriver at de er mindre lettdrevne basert på hva som står på papiret og ikke hva dem opplevde dem under testing. Virker sånn for meg.
Mvh Aleksander
Hva er dimentioner paa rommet du benyttter idag, lengde brede høyde.Mine er ikke ferdig innspilt enda, men syns det låter knall her så langt. De nevnte noe om å bruke de skumpluggene i portene, men har ikke følt behov for det enda. Får bare se om det endrer seg under innspilling, men jeg liker gjerne at det er litt fylde nedover.
Enig med deg der.Det er bare en side av saken. Tidligere Klipsch har hatt svært lav impedans sammen med bratte fasevinkler. Da er en stiv strømforsyning egentlig viktigere enn dempefaktor. Målingene svenske Hifi & Musik gjør med effektkuben er egentlig en fin måling på dette, selv om den er noe forenklet.Dempefaktor med andre ord.
Ca. 580 x 470 cm, lengde/bredde med skråtak og knevegger på sidene i lengderetning. Som dette.Hva er dimentioner paa rommet du benyttter idag, lengde brede høyde.Mine er ikke ferdig innspilt enda, men syns det låter knall her så langt. De nevnte noe om å bruke de skumpluggene i portene, men har ikke følt behov for det enda. Får bare se om det endrer seg under innspilling, men jeg liker gjerne at det er litt fylde nedover.
På forhånd tak.
Mvh
https://www.brl.se/no/artiklar/sd-dempeputer-subwoofer-28-50-kg-4-pakning.htmlJeg ville Prøvd myk avkobling fra Sonic Design. Mala Audio forhandler disse.
Edit: skorob din snik
Mina högtalare står direkt på heltäckningsmatta/klinkers/betonggolv. Jag testade med medföljande spikes, men det fungerade inte tillfredsställande.Hei
Kva anbefalere dere til å ha under RF 7 mk2? Står på laminatgulv og betong under der.
Har sett på disse alternativene:
https://oslohificenter.no/tilbehor/hoyttalere/soundcare-spikes
https://www.avshop.no/auralex-babygramma-v2-subdude-attenuator/cat-p/c0/p10524385
Forslag?
Aleksander
nogenlunde samme mål som her, men uten de skrå vegger.Ca. 580 x 470 cm, lengde/bredde med skråtak og knevegger på sidene i lengderetning. Som dette.Hva er dimentioner paa rommet du benyttter idag, lengde brede høyde.Mine er ikke ferdig innspilt enda, men syns det låter knall her så langt. De nevnte noe om å bruke de skumpluggene i portene, men har ikke følt behov for det enda. Får bare se om det endrer seg under innspilling, men jeg liker gjerne at det er litt fylde nedover.
På forhånd tak.
Mvh
Vis vedlegget 499030
Jeg må presisere at jeg kun har lyttet til dem noen få timer hittil, og enda ikke har prøvd å spille spesielt høyt.
I og med at du har 83 også, hvordan vil du sammenligne de med "brødrene"?Blande meg litt inn her jeg og.
Nå har jeg Rf7,nr1, nr2, nr3 her+ at jeg har rf83..
I mine ører så spiller mk3 rett å slett ræva a mk2, på det jeg spiller. Jeg har hatt mk3 en stund, og hos meg for dem juling.
Mk1 er kan være helt jævelige og høre på, men riktig innput låter dem drit bra!
Mk2 er jeg jaggu litt enig med Roglnlien : Greier ikke å like dem på den måten som rf1!
Mk3 Altså jeg svolker mye, dvs mye volum, og min mening er at dem låter bra! En annen ting som jeg syns er at dem ikke er så`kresne`på innputt.
Innputt: 2stk 1590 konstant. Har også masse annet her: 218 + 208 nad , parasound 21, vincent933. Alle er prøvd.
Men det er mine ører.
Blande meg litt inn her jeg og.
I mine ører så spiller mk3 rett å slett ræva a mk2, på det jeg spiller. Jeg har hatt mk3 en stund, og hos meg for dem juling.
Mk2 er jeg jaggu litt enig med Roglnlien : Greier ikke å like dem på den måten som rf1!
Mk3 Altså jeg svolker mye, dvs mye volum, og min mening er at dem låter bra! En annen ting som jeg syns er at dem ikke er så`kresne`på innputt.
Innputt: 2stk 1590 konstant. Har også masse annet her: 218 + 208 nad , parasound 21, vincent933. Alle er prøvd.
Men det er mine ører.
Prøv og få tak i et par RF63 hvis pris er viktigMine Heresy III er noen år gamle nå. Vurderer bytte i annen Klipsch, som er smalere i formen. (Pga. Bytte av rom for de.) Hva bør jeg se mot da?
Jepp, RF63. Gud for en høyttaler.. og rimelig.Prøv og få tak i et par RF63 hvis pris er viktigMine Heresy III er noen år gamle nå. Vurderer bytte i annen Klipsch, som er smalere i formen. (Pga. Bytte av rom for de.) Hva bør jeg se mot da?
Når de er under kontroll, har de en tendens til å rope etter mer effekt. Jeg sliter ivertfall med å la fjernkontrollen ligge stille når mine klipsch setter igang.Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige: Klipsch spør ikke nødvendigvis etter mye effekt, men de kan være veldig sugne på kontroll.
Mvh
Håkon Rognlien
Sånn kan det gjerne sies.Når de er under kontroll, har de en tendens til å rope etter mer effekt. Jeg sliter ivertfall med å la fjernkontrollen ligge stille når mine klipsch setter igang.Som jeg har gjentatt til det kjedsommelige: Klipsch spør ikke nødvendigvis etter mye effekt, men de kan være veldig sugne på kontroll.
Mvh
Håkon Rognlien
Jeg har rundt 800W tilgjenglig for å ha litt headroom.
Hei Klipschfolk,
Noen som kan gi meg en educated guess om hvordan Palladium P38 hadde passet sammen med en Mastersound Evo 854 forsterker?
Takk for innspill.
d.
HeiHei Klipschfolk,
Noen som kan gi meg en educated guess om hvordan Palladium P38 hadde passet sammen med en Mastersound Evo 854 forsterker?
Takk for innspill.
d.
Hei.I og med at du har 83 også, hvordan vil du sammenligne de med "brødrene"?Blande meg litt inn her jeg og.
Men det er mine ører.
Hei.I og med at du har 83 også, hvordan vil du sammenligne de med "brødrene"?Blande meg litt inn her jeg og.
Men det er mine ører.
83 låter fett syns jeg, og ikke noe dårligere en type 7 syns jeg. Er et voldsomt trykk i 83 syns jeg.
Takk for svar begge toHei.I og med at du har 83 også, hvordan vil du sammenligne de med "brødrene"?Blande meg litt inn her jeg og.
Men det er mine ører.
83 låter fett syns jeg, og ikke noe dårligere en type 7 syns jeg. Er et voldsomt trykk i 83 syns jeg.
Helt enig. Er vanvittig ørevennlig lydsignatur i RF83, og når man tror de er på "max" spl.. så har dem jaggu meg en lang vei å gå til dem faktisk er det . RF7mk1 og 2 er knallbra, men jeg syns kanskje dem blir litt for energiske i toppen når man drar på skikkelig (men her har nok andre bedre erfaring enn meg, med andre forsterkere etc.).