Hvis du ikke vil gå for det beste, som er rør. Så tror jeg nok Abrahamsen er et godt alternativ.Torsen skrev:Hei
Er det noen her som har en formening om hvordan Klipsch vil spille på en Abrahamsen V2 integrert forsterker?
Torsen
Hvis du ikke vil gå for det beste, som er rør. Så tror jeg nok Abrahamsen er et godt alternativ.Torsen skrev:Hei
Er det noen her som har en formening om hvordan Klipsch vil spille på en Abrahamsen V2 integrert forsterker?
Torsen
Du kjenner jo RF-5!cardas skrev:God kveld!
Er det noen av gutta som har sammenlignet nye RF-63 med gammle RF-5?
Fordeler/Ulemper
Noen som har noe på hjertet? Kom så med det!!!
Mvh
Andreas
Continuo skrev:Du kjenner jo RF-5!cardas skrev:God kveld!
Fordeler/Ulemper
Mvh
Andreas
Du liker de såvidt jeg vet!
Da er det ikke så mye å tenke på?
Eller? :-\
Kanskje litt vanskelig å få fatt på et par?
Heresy III bare noe drit ?!!!!cardas skrev:Continuo skrev:Du kjenner jo RF-5!cardas skrev:God kveld!
Fordeler/Ulemper
Mvh
Andreas
Ja, liker RF-5 veldig godt hadde jeg bare fått tak i et par ville jeg kjøpt de på flekken!
Det er jo så mange som mener RF-5 er en beder høyttaler en RF-63 og det tror jeg på selv. Er jo ikke så int. i å kjøpe china produserte høyttalere. Men får jeg ikke tak i et par femere må jeg kjøpe 63. Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Du skal ikke selge dine da? Jeg kjøper!!!!!! ;D ;D
Mvh
Andreas
Desverre så kommer jeg til å beholde mine en god stund til fremover.cardas skrev:Continuo skrev:Du kjenner jo RF-5!cardas skrev:God kveld!
Fordeler/Ulemper
Mvh
Andreas
Ja, liker RF-5 veldig godt hadde jeg bare fått tak i et par ville jeg kjøpt de på flekken!
Det er jo så mange som mener RF-5 er en beder høyttaler en RF-63 og det tror jeg på selv. Er jo ikke så int. i å kjøpe china produserte høyttalere. Men får jeg ikke tak i et par femere må jeg kjøpe 63. Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Mvh
Andreas
Den forklaringen vil jeg høre også.rolfozzy skrev:Heresy III bare noe drit ?!!!!cardas skrev:Continuo skrev:Du kjenner jo RF-5!cardas skrev:God kveld!
Fordeler/Ulemper
Mvh
Andreas
Mvh
Andreas
Forklar.
O:W 64 skrev:Hvorfor er RF 5 en bedre høyttaler enn RF 63?.. Etter det jeg har hørt av Olav på Audiocompaniet,er det bedre horn/kasser/delefiltre i RF 63,bedre bass i RF 5 ja. Er kjempe fornøyd med mine RF 63. Jeg er ikke klipsch expert!.
Så det er bare hva jeg har hørt,det er stor forskjell på kassene i RF 63 kontra mine gamle RF 3.
Mvh Ove
Takk for et utfyllende svar!. Mvh OveHaakon_Rognlien skrev:O:W 64 skrev:Hvorfor er RF 5 en bedre høyttaler enn RF 63?.. Etter det jeg har hørt av Olav på Audiocompaniet,er det bedre horn/kasser/delefiltre i RF 63,bedre bass i RF 5 ja. Er kjempe fornøyd med mine RF 63. Jeg er ikke klipsch expert!.
Så det er bare hva jeg har hørt,det er stor forskjell på kassene i RF 63 kontra mine gamle RF 3.
Mvh Ove
RF 5 er fysisk en god del mindre enn 63, og de er mindre krevende for rommet de skal spille i, da de totalt sett oppleves å levere noe mindre bass og mellomtoneenergi. RF 63 bør få rom på 30 kvadrat eller større, mens RF 5 kan spille fint i 20 kvadrat. Presisjonen i 63 er til dels betydelig bedre enn 5, men dette oppdager du i grunn ikke før du forer dem med absurd dyre fersterkere, som eksempelvis interstage-løsninger. Bruker du mer "normale" forsterkere, viser RF 5 at den stort sett er enklere å ha med å gjøre, det skal mindre til før de blomstrer. Jeg tror nok mye av årsaken til at mange mener 5 er bedre enn 63 ligger i dette fenomenet. Spesielt på dynamikksiden krever 63 en del mer før de viser sin overlegenhet. Toppen på 63 er klart mer elegant, men også mer gjennomsiktig, slik at man kan høre feil som ikke avsløres av 5. Igjen en fallgrube som feilaktig kan føre til at man beskylder høyttalerne for noe de ikke har skylda for. RF 63 går enda et hakk dypere enn 5, og med mye bedre definisjon. Men igjen er dette et kilde / forsterkerspørsmål.
Skal du strekke konseptet langt, vil RF 63 rykke stadig lengre fra RF 5 oppover i kvalitetskarusellen på signal og forsterkesiden, men i mindre rom og moderat til normalt god forsterkerkvalitet kan gjerne RF 5 være å foretrekke.
Mvh
Håkon Rognlien
Aldri hørt noe annet jeg heller.mteinum skrev:Neppe.
Av brukerene på klipsch forumet regnes III som den beste av Heresy.
http://forums.klipsch.com/forums/p/96618/977297.aspx
Sitter bare der og gliser jaLudo skrev:Continuo bare koser seg han når han får høre sånt ;D ;D ;D
Jupp, og det låter godt der også - meget engasjerende!JanR skrev:Sitter bare der og gliser jaLudo skrev:Continuo bare koser seg han når han får høre sånt ;D ;D ;D
Vil tro med god grunn. Du har vel vært innom der noen ganger ?
/jan
Rør og Klipsch, sier ikke mere ;DLudo skrev:Jupp, og det låter godt der også - meget engasjerende!JanR skrev:Sitter bare der og gliser jaLudo skrev:Continuo bare koser seg han når han får høre sånt ;D ;D ;D
Vil tro med god grunn. Du har vel vært innom der noen ganger ?
/jan
Ludo skrev:Continuo bare koser seg han når han får høre sånt ;D ;D ;D
cardas skrev:Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Mvh
Andreas
Heresy i kjellerstua blir knallsuksess!joaquin skrev:men interessant om du kunne utbrodere litt mer. jeg vurderer nemlig heresy til kjellerstua hjemme hos foreldrene mine, inspirert av rolfozzys forherligelse av livet i gruva. ;Dcardas skrev:Er også int. i Heresy om du vet om et par. Men det må være Heresy II. III utgaven er jo bare noe drit i forhold så det vil jeg ikke ha!
Mvh
Andreas
Hehehe, ja - det er Heresey II det er snakk om - kun det som funker serru Låter jo digg hos degContinuo skrev:Heresy i kjellerstua blir knallsuksess!
Bare husk å få tak på et par av Heresy II! ;D ;D ;D
Delefilter og drivere/elementer er nye i III`n. Studerer dere data en kan finne i linkene her, vil dere se at det er mye som ikke er likt.ssm skrev:Hva er den store forskjellen folkens...?? Jeg har bare hørt den nye 3 ern,....og ikke II som det prates varmt om her.... ;D
Vi har det ;DBHO skrev:Jeg trodde vi hadde tatt denna runden før.......men men. :
Borgenvik skrev:Cardas, min mann! Nå begynner det å bli veldig sutrete og amper stemning her...
Kan ikke du avslutte dette, sette deg ned å skrive den novellen om forskjell mellom II og III? Jeg vet jo hva det dreier seg om...
PS: Cardas har mange års erfaring innen PA, så han vet hva han snakker om!
PS2: (Psst, Cardas? Jeg skal legge inn noen fler julenissedamer på Cardas tråden om du tar tak i dette!) ;D
Eller f.eks ......"jeg prøvde en Cardas kabel her i heimen........låt ikke bra, så Cardas er bare no drit!"JanR skrev:Bare blide mennesker her
Hadde vært artig hvis noen hadde kommet med noe tilsvarende i "audio notes venner" 8)
Hadde nok blitt noen reaksjoner da ja.
Ellers....enig med det Rolf skriver over her.
/jan