Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    håper det er forte I?
    forte II er nemlig bare noe dritt. :-X :p ;D

    sorry gutta, klarte ikke dy meg, skal ikke føkke opp denne fine tråden.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    håper det er forte I?
    forte II er nemlig bare noe dritt. :-X :p ;D

    sorry gutta, klarte ikke dy meg, skal ikke føkke opp denne fine tråden.
    Forte I til venstre 8)

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    rolfozzy skrev:
    Nei jeg vil nok heller ikke kalle stemningen for sutrete og amper. Så hva slags lesebriller som enkelte bruker her, det må fanden vite.
    Det hele har en stor grad av komikk over seg slik jeg ser det. En bransjeaktør som ikke er interessert i å argumentere for sin løslupne meninger, det er en vits.
    Men samma det.......
    Hehe, så hva vil du kalle stemningen her da? Virker som noen er desparate etter å få svar fra Cardas, og jeg personlig, gleder meg til det svaret mange er ute etter! Svaret kommer når han er klar til å svare, tro meg! :) Virker iallefall for meg at mange er ute etter et svar fra den godeste Cardas her! :D morro dette!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Bare blide mennesker her :)

    Hadde vært artig hvis noen hadde kommet med noe tilsvarende i "audio notes venner" 8)
    Hadde nok blitt noen reaksjoner da ja.

    Ellers....enig med det Rolf skriver over her.

    /jan
    Om noen hadde skrevet noe negativt i Audio Note tråden er da meg knakeneds likegyldig, da JEG elsker lyden av AN. Det er noe INGEN andre kan forandre, og dermed gir jeg blanke f... i hva andre mener om akkurat dette merket! :)

    La nå Cardas forklare seg uten at noen skal begynne å preike om hvordan AN folket ville reagert, ta det heller opp i AN tråden, det er da alltid forskjellige meninger?!
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    PS: om dere ikke har fått med dere er da altså Cardas ute etter ny Klipsch høyttaler, og dermed ikke gitt opp dette merket, men han er sugen på å prøve noe annet fra Klipsch. Heresy III falt ikke i smak, og han vil prøve noe annet av Klipsch, glem denne diskusjonen nå, og hjelp han heller med å finne noe som passer for han, det er dette denne tråden er til for eller??

    Klipsch VENNER???
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Borgenvik skrev:
    rolfozzy skrev:
    Nei jeg vil nok heller ikke kalle stemningen for sutrete og amper. Så hva slags lesebriller som enkelte bruker her, det må fanden vite.
    Det hele har en stor grad av komikk over seg slik jeg ser det. En bransjeaktør som ikke er interessert i å argumentere for sin løslupne meninger, det er en vits.
    Men samma det.......
    Hehe, så hva vil du kalle stemningen her da? Virker som noen er desparate etter å få svar fra Cardas, og jeg personlig, gleder meg til det svaret mange er ute etter! Svaret kommer når han er klar til å svare, tro meg! :) Virker iallefall for meg at mange er ute etter et svar fra den godeste Cardas her! :D morro dette!
    Det er som Rolfozzy og BHO beskriver; ingen sutrete og amper stemning her, men det er klart at folk vil ha en forklaring på det han skriver, det vet jeg at du forstår Ole. ;) :D


    Borgenvik skrev:
    JanR skrev:
    Bare blide mennesker her :)

    Hadde vært artig hvis noen hadde kommet med noe tilsvarende i "audio notes venner" 8)
    Hadde nok blitt noen reaksjoner da ja.

    Ellers....enig med det Rolf skriver over her.

    /jan
    Om noen hadde skrevet noe negativt i Audio Note tråden er da meg knakeneds likegyldig, da JEG elsker lyden av AN. Det er noe INGEN andre kan forandre, og dermed gir jeg blanke f... i hva andre mener om akkurat dette merket! :)

    La nå Cardas forklare seg uten at noen skal begynne å preike om hvordan AN folket ville reagert, ta det heller opp i AN tråden, det er da alltid forskjellige meninger?!
    Det er alltid forskjellige meninger som du sier Ole, men folk vil jo gjerne vite HVA slags meninger det er snakk om. ;)
    Cardas har jo sagt at III er dårligere enn II, men ikke på hva, har de dårligere stoff i trekket, er det logoemblemet som har dårligere kvalitet, eller hva er det han mener? ::)

    Jeg vet også hva Andreas sikter til, men han kan ikke skrive slik han har gjort i en vennetråd uten at noen reagerer, det vet Andreas veldig godt. :D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    BHO skrev:
    JanR skrev:
    Bare blide mennesker her :)

    Hadde vært artig hvis noen hadde kommet med noe tilsvarende i "audio notes venner" 8)
    Hadde nok blitt noen reaksjoner da ja.

    Ellers....enig med det Rolf skriver over her.

    /jan
    Eller f.eks ......"jeg prøvde en Cardas kabel her i heimen........låt ikke bra, så Cardas er bare no drit!"
    Uten noen videre refleksjoner ville jo dette være rimelig på jorde og skrive? ::)
    Ville det egentlig det ;D ;D ;D ;) ;D ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Borgenvik skrev:
    PS: om dere ikke har fått med dere er da altså Cardas ute etter ny Klipsch høyttaler, og dermed ikke gitt opp dette merket, men han er sugen på å prøve noe annet fra Klipsch. Heresy III falt ikke i smak, og han vil prøve noe annet av Klipsch, glem denne diskusjonen nå, og hjelp han heller med å finne noe som passer for han, det er dette denne tråden er til for eller??

    Klipsch VENNER???
    Han får svinge innom så skal vi prøve å gi han en hjelpende hånd :)

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Borgenvik skrev:
    PS: om dere ikke har fått med dere er da altså Cardas ute etter ny Klipsch høyttaler, og dermed ikke gitt opp dette merket, men han er sugen på å prøve noe annet fra Klipsch. Heresy III falt ikke i smak, og han vil prøve noe annet av Klipsch, glem denne diskusjonen nå, og hjelp han heller med å finne noe som passer for han, det er dette denne tråden er til for eller??

    Klipsch VENNER???
    Han får svinge innom så skal vi prøve å gi han en hjelpende hånd :)

    /jan
    Det er bra :)

    MVH :D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fremdeles nysgjerrig på hva som er bedre med Heresy II enn III.
    Flere av dere som sier "Vi vet hva det gjelder"....... Om ikke "bransjeaktøren" vil fortelle, så kanskje dere kan forklare ?
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei alle gode Klipsch venner....lenge siden sist jeg var innom......

    Går ut fra at Dere nyter godlyden fra Klipsch høyttalerne Deres nå i høst/vintermørket.

    Kjapt spm, synes det nå er på tide å ta steget videre på Klipsch stigen, nemlig å oppgradere/bytte
    ut mine Synergy F-3 i noe annet. Hadde tenkt meg noe i R familien. Nærmere bestemt RF-63.

    1. Er dette et godt valg?
    2. Hva kan jeg få for mine 6 mnd gamle F-3?

    Mvh
    Bjørn :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    At du burde gå for RF-63 er vel hevet over enhver tvil ;D ;D Meget gode høyttalere med et stort lydbilde!

    Aner ikke hva du kan få får dine Synergi, men er ikke rundt 30-50% avslag i forhold til nypris vanlig da?
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei Ludo

    Du mener det ja......

    Har lest litt om dem rundt omkring, og de får meget gode skussmål....


    Tips meg gjerne om du detter borti noen som er interresert i F-3.

    Mvh
    Bjørn ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Allroad skrev:
    Hei Ludo

    Du mener det ja......

    Har lest litt om dem rundt omkring, og de får meget gode skussmål....

    Mvh
    Bjørn ;)
    Lenge siden sist Bjørn :)

    Flere enn Ludo som sier det ;)

    /jan
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    siden jeg ikke har fått noe svar/løsning på mitt problem så prøver jeg her og.

    Har en Klipsch RW 12 sub som strømforsyningen er gåen på.
    noen som har en og kan se inne i forsterkeren på fargekodene til denne motstanden?

    Mvh Jan I
     

    Vedlegg

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Ludo skrev:
    At du burde gå for RF-63 er vel hevet over enhver tvil ;D ;D Meget gode høyttalere med et stort lydbilde!

    ;D ;D. melder meg på der ;D. Jeg skjønner jo nå at jeg må kjøpe rør forsterker.

    Mvh O
     
    T

    timc

    Gjest
    Hei.

    Får vel formelt melde meg inn som Klipschvenn jeg også. For et par måneder siden kjøpte jeg et sett RF-62. Bruker dem på dataen.

    De fungerer forsåvidt til musikkformidling også midlertidig. Jeg er i en prosess for å gjøre ferdig hovedhøyttalerne mine, og det kan gå litt tid.

    Tja hva skal man si om RF-62 da? Klipsch er Klipsch både på godt og vondt. Med 500watt fra Crown sparker det ifra så det holder, det er sikkert :)

    Men til diskusjonen rundt Heresy. Personlig vil jeg velge en heritage serie høyttaler forran RF serie.


    -Tim
     
    T

    timc

    Gjest
    FallenA skrev:
    Fremdeles nysgjerrig på hva som er bedre med Heresy II enn III.
    Flere av dere som sier "Vi vet hva det gjelder"....... Om ikke "bransjeaktøren" vil fortelle, så kanskje dere kan forklare ?

    Tipper det er fordi at nyere Herigate er litt snillere og mer oppløst enn før. Hardcore fansa savner nok litt den rå villskapen som var i de eldre modellene.

    Jeg fikk samme opplevelse da Reference 4 tok over for series 3. Dette var overgangen fra RF-35 mk2 til RF-82. RF-82 er en bedre høyttaler, men den er også litt snillere.


    -Tim
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei på dere alle.....ny dag nye muligheter(nei, jeg er IKKE sponset av Telenor) ;D

    Har kommet til at jeg ønsker å oppgradere mitt anlegg. Har selvfølgelig lyst på nye høyttalere. Men tenkte å gi dem noen timer til på nakken før de skiftes ut.

    Derimot kunne jeg tenke meg å skifte ut min Shanling CD 300 og min Classic 16.6 rør amp.

    Det som da blir mitt dilemma, er om jeg skal gå for Shanling CD-T100SE og Shanling SP-80C.

    Eller om noen av dere mener at en McIntosh 275 kanskje kunne være noe for mine klipsch høyttalere...

    Kom gjerne med andre forslag......

    Bjørn
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det andre litt rare var:

    Klipsch har bestemt seg for ikke å selge over nett. For å kjøpe ring oss på 73 51 09 15 eller send oss en email her.
    Jøss..

    Klipsch gjorde jo et stort nummer at "hurra! nå kan du endelig kjøpe heritage på nett (www.klipsch.com)" - så kommer denne kontrabeskjeden fra tonart ???
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.843
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Klipsch selges på nett hos utvalgte nettbutikker i usa, men disse selger ikke til adresser utenfor usa og canada.
    Dette har sikkert med å forsvare lokale importører verden over.....

    Prishoppet kom vel med overgangen fra LaScala til LaScala 2.
     

    XD-845

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2008
    Innlegg
    107
    Antall liker
    0
    Kan noen ramse opp noen gode Klipsch stativhøytalere med høy følsomhet?94-98 dB feks.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og hvem låter hva og hvorfor ;D

    Mvh Espen
     
    T

    timc

    Gjest
    Heresy er i en helt annen klasse en RB-81, men også mye større og dyrere. Det er stor forskjell på 8" alubass og 12" pappbass. Heresy er også en trykkammer konstruksjon. Den er ekstremt hurtig i hele frekvensområdet, men det er ikke noe dypbass og snakke om.

    For 6k som er prisen på RB-81 er det også en god høyttaler til prisen. Den har en litt rundere bassklang pga litt manglende hurtighet. Oppover er den noe mer innesluttet, og oppleves som en høyttaler. Heresy låter musikk rett og slett.


    -Tim
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    FallenA skrev:
    Fremdeles nysgjerrig på hva som er bedre med Heresy II enn III.
    Flere av dere som sier "Vi vet hva det gjelder"....... Om ikke "bransjeaktøren" vil fortelle, så kanskje dere kan forklare ?
    Ila av desember kanskje ???

    /jan
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Merkelig at en bransjeaktør kommer med et såpass useriøst utsagn (og det uten å begrunne det). Men det sier vel mer om vedkommende enn om Heresy II!

    Mvh
    Lykkelig eier av "Vintage" hønn fra Klipsch ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Nå har jeg fått mye tid sammen hønna og det er jammen vanskelig å rive seg løs fra sofaen når man først har begynt å spille musikk!
    Det er bare pokker så morro! De spiller større, mer detaljert og med en live følelse og engasjement jeg bare kunne glømme med Symphonic III (og alt anna jeg har hørt for den saks skyld).. Og dette er ikke for å si noe stygt om Patos Symphonic! Jeg har vært Patos frelst i mange år og jeg var veldig glad i mine SIII!

    Husker også en av demokveldene vi hadde på HiFi klubben når jeg jobbet der (under studiene).. Da hadde vi B&W 800 Signature på besøk og Kjell Nygård (var vel med og startet HiFi Klubben i Grimstad og var da representant for B&W i Norge) sa noe om at ett bra anlegg engasjerer uavhengig av innspilling o.l. Skjønner hva han mente etter at La Scala kom i hus..

    Men nå skal jeg slutte å gjenta meg selv! Ha en fortreffelig aften, fortrinnsvis med noe god musikk!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Raist skrev:
    Nå har jeg fått mye tid sammen hønna og det er jammen vanskelig å rive seg løs fra sofaen når man først har begynt å spille musikk!
    Det er bare pokker så morro!

    Men nå skal jeg slutte å gjenta meg selv! Ha en fortreffelig aften, fortrinnsvis med noe god musikk!
    Gjenta deg selv så mye du vil ;D
    Derfor vi har en klipsch vennetråd.

    Hatt ett par timer i sofaen selv i eftan, ikke noe morro når ungene kommer og skal se på barnetv ;)
    Se om jeg ikke får lurt til meg litt spilletid i kveld også.

    /jan
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hehehe, snakker vi barnetv på Forte?? ;D

    Dama er bortreist og bikkja er med mor på hytta, så da blir det spilling! :D Det må dog nevnes at bikkja liker å være med når det spilles musikk! Litt av en reaksjon når den mye omtalte bikkja til Waters bjeffer i nabohagen ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Raist skrev:
    Husker også en av demokveldene vi hadde på HiFi klubben når jeg jobbet der (under studiene).. Da hadde vi B&W 800 Signature på besøk og Kjell Nygård (var vel med og startet HiFi Klubben i Grimstad og var da representant for B&W i Norge) sa noe om at ett bra anlegg engasjerer uavhengig av innspilling o.l. Skjønner hva han mente etter at La Scala kom i hus..
    Det er akkurat det som er så moro med Klipsch Heritage, at uansett hvilken skive man legger på tallerkenen / putter i skuffen så engasjerer det!
    Da jeg var på besøk hos JanR, så hadde vi en prat om akkurat det; plater som ikke har blitt spillt på årevis, pga at de var tynne, livløse, kjedelige og harde i lyden er nå engasjerende å lytte til! :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Da jeg var på besøk hos JanR, så hadde vi en prat om akkurat det; plater som ikke har blitt spillt på årevis, pga at de var tynne, livløse, kjedelige og harde i lyden er nå engasjerende å lytte til! :D
    Helt klart. Gjelder både cd og vinyl (for ordens skyld)
    Gått igjennom endel "eldre/antatt dårlige" lp's i dag, låter mye bedre enn jeg kan huske fra tidligere ;D

    Vet ikke om vi var innom noen av de her Cont. men vi snakket litt om det ja.
    Tror jaggu jeg skal slenge på ett par "tvilsomme" cd's etterpå.



    Raist skrev:
    Hehehe, snakker vi barnetv på Forte?? ;D
    Vært noe det ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Raist skrev:
    Skjønner at det må en vinylsnurre på plass her!! :)
    Absolutt noe som bør vurderes :)
    Pr i dag er det 90% lp's som blir spilt i heimen, de siste 10% står kjerringa for. Hu rører ikke platespilleren ;)
    Svinger greit med rør og Klipsch også.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    FallenA skrev:
    Fremdeles nysgjerrig på hva som er bedre med Heresy II enn III.
    Flere av dere som sier "Vi vet hva det gjelder"....... Om ikke "bransjeaktøren" vil fortelle, så kanskje dere kan forklare ?
    Ila av desember kanskje ???

    /jan
    Ja det er jo i desember som troen på julenissen også er størst.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Til tross for at mitt par med Klipsch La Scala ligger på bruktbørsen får jeg vel nesten melde meg inn her.

    Til tross for at det står ett par Avantgarde Duo som hovedhøytalere tar jeg ofte frem la scala'ne og hooker de opp mot en mc275; det hersker ingen tvil om at dette er musikkglede all the way!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn