Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ludo skrev:
    Livet med Klipsch er ganske finfint ja! Og med La Scala så har vel du det ekstra godt kan jeg tenke meg!! :)

    Hva slags KT88-konstruksjon er det du benytter deg av?
    Hehe ja, det er herlig! ;D

    Forsterkeren er en single ended sak fra unison research som heter S2K. Bestykningen er 2xECC82 og 2xKT88.. Nå har jeg ikke så mange referansene når det gjelder rørforsterkere, men jeg er veldig fornøyd! :) Hvodan er du fornøyd med MAE SET1? Har jo lest veldig mye fint om den, men desverre aldri vært så heldigh å få hørt den!

    Mvh Sigurd
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Raist skrev:
    Ludo skrev:
    Livet med Klipsch er ganske finfint ja! Og med La Scala så har vel du det ekstra godt kan jeg tenke meg!! :)

    Hva slags KT88-konstruksjon er det du benytter deg av?
    Hehe ja, det er herlig! ;D

    Forsterkeren er en single ended sak fra unison research som heter S2K. Bestykningen er 2xECC82 og 2xKT88.. Nå har jeg ikke så mange referansene når det gjelder rørforsterkere, men jeg er veldig fornøyd! :) Hvodan er du fornøyd med MAE SET1? Har jo lest veldig mye fint om den, men desverre aldri vært så heldigh å få hørt den!

    Mvh Sigurd
    Jeg bruker noe så artig som MAE SET2 - det er en prototype fra Brynjar Kvanlid som så langt ikke har kommet i produksjon. Dette er etpar monoblokker med mye jern fra Hammond, etpar KT88 i parallell - totalt 18 watt pr kanal. Låter slettes ikke greit, men ser helt jævlige ut der de står på hver sin U-profil. Men det er jo lyden som teller, ikke sant ;) Skal bygge dem om i løpet av vinteren, er ikke helt sikker på hvordan de skal se ut, men jeg synes jo at Audiopax Mod 88 kan være noe å kopiere :)

    Edit: Legger ved et bilde av herlighetene :)

     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Kjøpte RF 83 istedet for RF 63. Nå står de og spiller ;D ;D ;D. Mine er i kirsebær.
     

    Vedlegg

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ah, grattis - så moro. RF-83 er flotte høyttalere, de fine med dem er at de er ganske så 'komplette' i lydbildet og Klipsch har klart å få frem endel av råskapen og gøyfaktoren som viden kjent for. Litt mer siviliserte enn Heritage-serien, men de har ikke på langt nær samme brutalitet og dynamikk. Uansett, ett meget flott høyttalersett du har fått deg der - trives meget godt med lillebroren her jeg ;)

    Edit: lese teksten ja :)
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Ludo skrev:
    Ah, grattis - så moro. RF-63 er flotte høyttalere, de fine med dem er at de er ganske så 'komplette' i lydbildet og Klipsch har klart å få frem endel av råskapen og gøyfaktoren som viden kjent for. Litt mer siviliserte enn Heritage-serien, men de har ikke på langt nær samme brutalitet og dynamikk. Uansett, ett meget flott høyttalersett du har fått deg der - trives meget godt med dem selv også ;)
    Takk Takk. Slapp og vente 2 uker ;D. Ga 12000 for et par innspillte RF 83,har hørt at RF 63 er mere musikalske enn 83 ?.Men de låter sykt bra ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    O:W 64 skrev:
    Slapp og vente 2 uker ;D. Ga 12000 for et par innspillte RF 83,har hørt at RF 63 er mere musikalske enn 83 ?.Men de låter sykt bra ;D
    Gratulerer :)

    /jan
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    O:W 64 skrev:
    Slapp og vente 2 uker ;D. Ga 12000 for et par innspillte RF 83,har hørt at RF 63 er mere musikalske enn 83 ?.Men de låter sykt bra ;D
    Gratulerer :)

    /jan
    Takk Jan,nå blir det noen timer med lytting ;D
    Mvh Ove
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ludo skrev:
    Jeg bruker noe så artig som MAE SET2 - det er en prototype fra Brynjar Kvanlid som så langt ikke har kommet i produksjon. Dette er etpar monoblokker med mye jern fra Hammond, etpar KT88 i parallell - totalt 18 watt pr kanal. Låter slettes ikke greit, men ser helt jævlige ut der de står på hver sin U-profil. Men det er jo lyden som teller, ikke sant ;) Skal bygge dem om i løpet av vinteren, er ikke helt sikker på hvordan de skal se ut, men jeg synes jo at Audiopax Mod 88 kan være noe å kopiere :)

    Edit: Legger ved et bilde av herlighetene :)
    Steike, de der så seriøse ut! ;D Det er planer om at de skal havne i produksjon?

    Sigurd
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.084
    Antall liker
    657
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Raist skrev:
    Ludo skrev:
    Jeg bruker noe så artig som MAE SET2 - det er en prototype fra Brynjar Kvanlid som så langt ikke har kommet i produksjon. Dette er etpar monoblokker med mye jern fra Hammond, etpar KT88 i parallell - totalt 18 watt pr kanal. Låter slettes ikke greit, men ser helt jævlige ut der de står på hver sin U-profil. Men det er jo lyden som teller, ikke sant ;) Skal bygge dem om i løpet av vinteren, er ikke helt sikker på hvordan de skal se ut, men jeg synes jo at Audiopax Mod 88 kan være noe å kopiere :)

    Edit: Legger ved et bilde av herlighetene :)
    Steike, de der så seriøse ut! ;D Det er planer om at de skal havne i produksjon?

    Sigurd
    Nja, er ikke helt sikker på det - iflg Brynjar så var det høyst usikkert om han kom til å gjøre noe mer ut av det en dette settet. Var visstnok litt vel mye jobb med MAE SET1 og utfordringer i forhold til deler og det å sitte med så mange sett på lager...

    Låter godt da ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ludo skrev:
    Raist skrev:
    Ludo skrev:
    Jeg bruker noe så artig som MAE SET2 - det er en prototype fra Brynjar Kvanlid som så langt ikke har kommet i produksjon. Dette er etpar monoblokker med mye jern fra Hammond, etpar KT88 i parallell - totalt 18 watt pr kanal. Låter slettes ikke greit, men ser helt jævlige ut der de står på hver sin U-profil. Men det er jo lyden som teller, ikke sant ;) Skal bygge dem om i løpet av vinteren, er ikke helt sikker på hvordan de skal se ut, men jeg synes jo at Audiopax Mod 88 kan være noe å kopiere :)

    Edit: Legger ved et bilde av herlighetene :)
    Steike, de der så seriøse ut! ;D Det er planer om at de skal havne i produksjon?

    Sigurd
    Nja, er ikke helt sikker på det - iflg Brynjar så var det høyst usikkert om han kom til å gjøre noe mer ut av det en dette settet. Var visstnok litt vel mye jobb med MAE SET1 og utfordringer i forhold til deler og det å sitte med så mange sett på lager...

    Låter godt da ;)
    At de låter godt kan jeg skrive under på, testa de på mine forrige Klipsch, et par RB-75.
    KT 88 spiller dyp og stram bass, og har en underholdningsfaktor som er skyhøy. :D

    Jeg synes at Motron burde prøvd de ut i produksjon. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Raist skrev:
    Et forsøk på noen bedre bilder... :)



    Ser absolutt ikke feil ut det der Sigurd :)
    Du bare koser deg nå om dagen ? Oppussing av ht's tar du til våren ;)

    /jan
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Ble noen timer med RF 83 i natt :eek:,må si jeg er fornøyd ;D overgangen i fra RF82 var stor.
    Ove
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    noen som har hørt palladium-serien? (mulig det har vært skrevet litt lytteinntrykk tidligere i tråden..?)

    etter diverse uttalelser på webben å dømme, så låter palladium-serien mer hi-fi og mindre klipsch...?

    litt oppsiktsvekkende/urovekkende da at klipsch kjører frem denne serien som deres state-of-the-art?
    er de iferd med å forlate spiriten til pwk?

    ps! jeg er er en venn! ikke skyt meg! ;D
    er bare litt nysgjerrig på disse palladium-greiene.
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Stereofil har hatt gulstående Palladium til demo siden tidlig i høst. Så det er mulig å høre de i Oslo. Usikker hvilken modell det er, men det er en ganske stor gulvstående.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    er bare litt nysgjerrig på disse palladium-greiene.
    Det er ikke jeg...feil spor det der, det har du nok dessverre helt rett i. :mad:
    Krever alt for mye effekt (altså ingen SET mat), og prøvesmaken vi fikk i Horten gjorde vel ikke at en blir mer nysgjerrig. :-\
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    BHO skrev:
    joaquin skrev:
    er bare litt nysgjerrig på disse palladium-greiene.
    Det er ikke jeg...feil spor det der, det har du nok dessverre helt rett i. :mad:
    Krever alt for mye effekt (altså ingen SET mat), og prøvesmaken vi fikk i Horten gjorde vel ikke at en blir mer nysgjerrig. :-\

    thanks, da er det avklart, opplest og vedtatt. ;D
    jeg ser på diverse fora at mange klipschfans er skeptiske, men klipsch-ledelsen tviholder på at palladium er deres beste høyttalere gjennom tidene.
    må være irriterende for fans av den klassiske klipsch-lyden.
    akkurat som jeg irriterer meg over at avantgarde prøver å prakke på folk de helvetes transistorforsterkerne sine. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    De minste Pall. høytalerne låt ikke så galt i Horten syns nå jeg.
    Krever kanskje mere effekt enn min 2A3 klarer men dog 8)

    De hadde vel den nest største der også, ikke så veldig imponert egentlig.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk ikke hørt de små i Horten, men som du antyder, er det vel faktisk de som ville være mest av interesse. ;)
    Uansett.....ikke no for meg. Jeg har høyttalere. ;D ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Ja hørte vel disse i Horten jeg også. De var så imponerende at jeg ikke husker hvordan de spilte.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Jeg synes de låt "Klipsch", men kan huske at bassen hørtes litt "hul" ut.
    Som BHO sier så er de sultne på watt, også mer "hifi". :-\
    Men, det var ei messe, og det er vel ingen god målestokk. ;)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Jeg synes egentlig den godeste Flugsrud og Audiocompagniet kunne invitere interesserte Klipsch Venner på Palladium demo, fortrinnsvis akkompagnert av grom AN elektronikk.

    Med tanke på all gratisreklame og promotering vi gir Klipsch, ser jeg det ikke som ekstragavant om demo'en-seansen følges opp med hjemmebakst og litt forfriskninger heller ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Erland skrev:
    Jeg synes egentlig den godeste Flugsrud og Audiocompagniet kunne invitere interesserte Klipsch Venner på Palladium demo, fortrinnsvis akkompagnert av grom AN elektronikk.

    Med tanke på all gratisreklame og promotering vi gir Klipsch, ser jeg det ikke som ekstragavant om demo'en-seansen følges opp med hjemmebakst og litt forfriskninger heller ;D
    Flott tanke Erland, og jeg er helt enig, se bare hva vestlendingene får servert,
    både Resonans og Audiofoni skal ha demoer med Palladium.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    For egen del har jeg "den ultimate Klipsch demo" hver gang jeg setter meg i sweetspot, men i dette tilfellet hadde jeg den generelle nyhetsinteressen i tankene ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Erland skrev:
    For egen del har jeg "den ultimate Klipsch demo" hver gang jeg setter meg i sweetspot, men i dette tilfellet hadde jeg den generelle nyhetsinteressen i tankene ;)
    ;D ;D

    Er moro å bli litt oppdatert , men forstår godt hva du mener, synes at "demoene" her hjemme også holder mål! 8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.794
    Antall liker
    21.470
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    "den ultimate Klipsch demo"?

    dere må jo sjekke hva flaggskipet deres, p39, kan prestere, gutter! ;D
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Har ikke hørt palladium,får klare meg med RF serien,koser meg med dem ;D.Bytter RF 83 til RF 63 da de ble for store til rommet mitt,har ikke råd til palladium uansett :p.
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    O:W 64 skrev:
    Har ikke hørt palladium,får klare meg med RF serien,koser meg med dem ;D.Bytter RF 83 til RF 63 da de ble for store til rommet mitt,har ikke råd til palladium uansett :p.
    Har fått RF 63 i huset,er stråååålende fornøyd ;D.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    O:W 64 skrev:
    O:W 64 skrev:
    Har ikke hørt palladium,får klare meg med RF serien,koser meg med dem ;D.Bytter RF 83 til RF 63 da de ble for store til rommet mitt,har ikke råd til palladium uansett :p.
    Har fått RF 63 i huset,er stråååålende fornøyd ;D.
    Grattis! :)
    RF-63 er en bra høyttaler. :D
    Jeg har ikke hørt RF-83, men ryktene skal ha det til at det er en vanskelig høyttaler, både med tanke på rom/plassering og litt vanskelig å ha kontroll over. ;)
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Continuo skrev:
    O:W 64 skrev:
    O:W 64 skrev:
    Har ikke hørt palladium,får klare meg med RF serien,koser meg med dem ;D.Bytter RF 83 til RF 63 da de ble for store til rommet mitt,har ikke råd til palladium uansett :p.
    Har fått RF 63 i huset,er stråååålende fornøyd ;D.
    Grattis! :)
    RF-63 er en bra høyttaler. :D
    Jeg har ikke hørt RF-83, men ryktene skal ha det til at det er en vanskelig høyttaler, både med tanke på rom/plassering og litt vanskelig å ha kontroll over. ;)
    Takk,jeg tror at RF 83 er lettere og få til i større rom enn mit,de låt bra,men jeg ble litt overveldet av de.
    De sto for nære meg,RF 63 er mere riktige hos meg,stor koser meg med 63,får igjen parasounden i fra service i morgen da blir det andre saker tenker jeg ;D. Bruker en liten nad nå :(,ikke noe for klipschene det.
    Ove
     

    s_maurseth

    Fersking
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei, jeg er forholdsvis ny som bruker her på sentralen men har vært en ivrig leser lenge. GJennom noen år har jeg drevet med hifi og synes det er ganske morsomt. For et par år siden kjøpte jeg meg et par RF-35 (mkII?). Resten av systemet består av DOXA 70 sign mkII, (DOXA 012)EC 4,5 og en gammel sony XA3-ES cd spiller.

    Jeg var svært gla i effektforsterkeren min helt til jeg fikk nye høyttalere. Ja de fleste komponentene mine heller mot den lyse siden og dette er nok uheldig. Mitt største ankepunkt er faktisk bassen. Denne forsterkeren har imponert meg på flere andre høyttalere og opp mot flere effekttrinn. Jeg byttet fra en AW60 (og prøvde også en AW100) den gang jeg gikk til DOXA.

    Er det flere som her som har prøvd DOXA mot Klipsch og fått et bra resultat? CD-spiller er det første som slår meg og denne vil bli byttet ut i neste runde. Jeg ser meg om etter en HD-basert kilde, muligens Mac Mini, kan det være en løsning?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei
    Er det noen her som har en formening om hvordan Klipsch vil spille på en Abrahamsen V2 integrert forsterker?


    Torsen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Torsen skrev:
    Hei
    Er det noen her som har en formening om hvordan Klipsch vil spille på en Abrahamsen V2 integrert forsterker?


    Torsen
    Vet iaf at cd spilleren til Abrahamsen spiller meget bra på Heresy (Heritage serien) Klipsch.
    Kan vel kanskje anta at ampene fungerer greit også uten at jeg kan si det sikkert.

    /jan
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    God kveld!


    Er det noen av gutta som har sammenlignet nye RF-63 med gammle RF-5?

    Fordeler/Ulemper

    Noen som har noe på hjertet? Kom så med det!!! :)


    Mvh
    Andreas
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn