Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    Morro med litt bilder eddie :)

    Ser ut til at du har fått teften på rette utstyret nå :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Harleyy skrev:
    Morro med litt bilder eddie :)

    Ser ut til at du har fått teften på rette utstyret nå :)
    hehe er ok nå men sliter litt med spraking/knitring fra lp men gamle plater som har hvert stuet bort i et par tiår
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Det artige med Klipsch (og kjipe) er at jeg bruker mine Klipsch som referanse i kjellerstua, og når jeg har andre høyttaler på besøk (mitt uendelige stueprosjekt) drar jeg dem ned i go'stua for å sammenligne. Det være seg alt hva jeg nå drar inn fra high-end og mellomklassen. Lover altid kona at "disse blir de siste..." -Og jeg er oppriktig ærlig både av respekt til henne og meg selv og etter intens lytting og masse placebo, inntil jeg Som nevnt drar dem ned og setter dem oppå mine kjære (les; Klipsch). Det snodige er at jeg istedetfor å høre på de stakkarene som har gått den tunge veien ned trappen, blir jeg sittende å høre på, og trampe takten til de gamle kassene som står og venter på hver anledning til å vise seg frem. Det er akkurat som de står å gliser til nykommerene... Merkeligie greier. Mon tro om ferskingene føler seg fornærmet evt fornedret? Jeg forventer aldri det samme fra stuehøyttalerene, men jeg prøver å få en slags tilnermet dynamikk og spilleglede noe som tydelig vanskelig lar seg gjøre. Jeg har en drøm om et par "bittesmå" Herresy i stua men den drømmen deler ikke kona, og da får vel bare letingen fortsette...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    Harleyy skrev:
    Morro med litt bilder eddie :)

    Ser ut til at du har fått teften på rette utstyret nå :)
    hehe er ok nå men sliter litt med spraking/knitring fra lp men gamle plater som har hvert stuet bort i et par tiår
    du får vaske de eddie
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Haugenial skrev:
    Det artige med Klipsch (og kjipe) er at jeg bruker mine Klipsch som referanse i kjellerstua, og når jeg har andre høyttaler på besøk (mitt uendelige stueprosjekt) drar jeg dem ned i go'stua for å sammenligne. Det være seg alt hva jeg nå drar inn fra high-end og mellomklassen. Lover altid kona at "disse blir de siste..." -Og jeg er oppriktig ærlig både av respekt til henne og meg selv og etter intens lytting og masse placebo, inntil jeg Som nevnt drar dem ned og setter dem oppå mine kjære (les; Klipsch). Det snodige er at jeg istedetfor å høre på de stakkarene som har gått den tunge veien ned trappen, blir jeg sittende å høre på, og trampe takten til de gamle kassene som står og venter på hver anledning til å vise seg frem. Det er akkurat som de står å gliser til nykommerene... Merkeligie greier. Mon tro om ferskingene føler seg fornærmet evt fornedret? Jeg forventer aldri det samme fra stuehøyttalerene, men jeg prøver å få en slags tilnermet dynamikk og spilleglede noe som tydelig vanskelig lar seg gjøre. Jeg har en drøm om et par "bittesmå" Herresy i stua men den drømmen deler ikke kona, og da får vel bare letingen fortsette...
    Har du prøvd noen små Klipsch Reference, kanskje supplert av en sub?

    Hvor "bittesmå" må de være?
     

    hæggen

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Hei venner.Har et par Klipsch RF5 maple på hånda som hverken selger eller jeg vet verdien på.Tror de er av nyere dato snr:02480019.Antagelig fra partiet som de produserte på nytt etter stor etterspørsel.De har fåtten liten bulk i ett av elementene på begge og littsmåmerker her og der.Noen av pinnene på frontdekselet er også brukket.De låter helt normalt og spiller pent.Hva kostet disse nye?Hva skal jeg tilby selger?

    Innlegget er redigert. Bruktbørsen er rette plassen for kjøp og salg.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Dazed skrev:
    Haugenial skrev:
    Det artige med Klipsch (og kjipe) er at jeg bruker mine Klipsch som referanse i kjellerstua, og når jeg har andre høyttaler på besøk (mitt uendelige stueprosjekt) drar jeg dem ned i go'stua for å sammenligne. Det være seg alt hva jeg nå drar inn fra high-end og mellomklassen. Lover altid kona at "disse blir de siste..." -Og jeg er oppriktig ærlig både av respekt til henne og meg selv og etter intens lytting og masse placebo, inntil jeg Som nevnt drar dem ned og setter dem oppå mine kjære (les; Klipsch). Det snodige er at jeg istedetfor å høre på de stakkarene som har gått den tunge veien ned trappen, blir jeg sittende å høre på, og trampe takten til de gamle kassene som står og venter på hver anledning til å vise seg frem. Det er akkurat som de står å gliser til nykommerene... Merkeligie greier. Mon tro om ferskingene føler seg fornærmet evt fornedret? Jeg forventer aldri det samme fra stuehøyttalerene, men jeg prøver å få en slags tilnermet dynamikk og spilleglede noe som tydelig vanskelig lar seg gjøre. Jeg har en drøm om et par "bittesmå" Herresy i stua men den drømmen deler ikke kona, og da får vel bare letingen fortsette...
    Har du prøvd noen små Klipsch Reference, kanskje supplert av en sub?

    Hvor "bittesmå" må de være?
    Kravet er at de skal se pene ut, og helst så nette som mulig og aller helst ingenting i det hele tatt... Og hun syns ikke Klipsch er pene høyttalere. Thats the problem!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Haugenial skrev:
    Dazed skrev:
    Haugenial skrev:
    Det artige med Klipsch (og kjipe) er at jeg bruker mine Klipsch som referanse i kjellerstua, og når jeg har andre høyttaler på besøk (mitt uendelige stueprosjekt) drar jeg dem ned i go'stua for å sammenligne. Det være seg alt hva jeg nå drar inn fra high-end og mellomklassen. Lover altid kona at "disse blir de siste..." -Og jeg er oppriktig ærlig både av respekt til henne og meg selv og etter intens lytting og masse placebo, inntil jeg Som nevnt drar dem ned og setter dem oppå mine kjære (les; Klipsch). Det snodige er at jeg istedetfor å høre på de stakkarene som har gått den tunge veien ned trappen, blir jeg sittende å høre på, og trampe takten til de gamle kassene som står og venter på hver anledning til å vise seg frem. Det er akkurat som de står å gliser til nykommerene... Merkeligie greier. Mon tro om ferskingene føler seg fornærmet evt fornedret? Jeg forventer aldri det samme fra stuehøyttalerene, men jeg prøver å få en slags tilnermet dynamikk og spilleglede noe som tydelig vanskelig lar seg gjøre. Jeg har en drøm om et par "bittesmå" Herresy i stua men den drømmen deler ikke kona, og da får vel bare letingen fortsette...
    Har du prøvd noen små Klipsch Reference, kanskje supplert av en sub?

    Hvor "bittesmå" må de være?
    Kravet er at de skal se pene ut, og helst så nette som mulig og aller helst ingenting i det hele tatt... Og hun syns ikke Klipsch er pene høyttalere. Thats the problem!
    Klipsch lager høyttalere for innbygging i vegg og tak også. ;)

    ...Men det er kanskje ikke livet om å gjøre, siden du har et eget lytterom?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.088
    Antall liker
    6.561
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    lytteposisjon
    Platene dine knitrer neppe mindre ved å slenge dem rundt slik. Dessverre tåler ikke vinylplater allverden. Men et ett tips er å vaske platene. Finnes oppskrifter på godt blandevann her på sentralen, evt så finnes jo enkle sett å få fatt i. En grundig vask så kan det mest håpløse spille rimelig knitrefritt.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    lytteposisjon
    Platene dine knitrer neppe mindre ved å slenge dem rundt slik. Dessverre tåler ikke vinylplater allverden. Men et ett tips er å vaske platene. Finnes oppskrifter på godt blandevann her på sentralen, evt så finnes jo enkle sett å få fatt i. En grundig vask så kan det mest håpløse spille rimelig knitrefritt.
    De er ikke slengt rundt slik det nuligens ser ut på bildet men skal prøve meg på litt vask :D
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.088
    Antall liker
    6.561
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    H.R skrev:
    eddie1 skrev:
    lytteposisjon
    Platene dine knitrer neppe mindre ved å slenge dem rundt slik. Dessverre tåler ikke vinylplater allverden. Men et ett tips er å vaske platene. Finnes oppskrifter på godt blandevann her på sentralen, evt så finnes jo enkle sett å få fatt i. En grundig vask så kan det mest håpløse spille rimelig knitrefritt.
    De er ikke slengt rundt slik det nuligens ser ut på bildet men skal prøve meg på litt vask :D
    peewh. Det var godt å høre. Uansett - vask godt og bruk litt lenger tid på det en det du bruker på å bytte ut høyttalere så blir det nok bra serru ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    er det blitt snikislamasering her? jeg mener selvfølgelig snik jblling ??? ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    er det blitt snikislamasering her? jeg mener selvfølgelig snik jblling ??? ;D
    Hehe neida, bare ett alternativ til for eks EV og Atlas drivere.
    Koster ikke så mye mere enn for eks Atlas sin som jeg også vurderer. Men har en mistanke om at JBL driver'n er noen divisjoner over.
    Også er den jo STOR, liker store ting.

    Bruke de med A filtrene ett par dager, så inn med filtrene som er tilpasset JBL.
    Deler lavt nå, 4500hz.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ØivindJ skrev:
    Brodern lurer på denne Nad`n til Klipsch:
    http://nadelectronics.com/products/av-receivers/T-757-A/V-Surround-Sound-Receiver

    I første omgang til B3, så til et par gulvstående (med B3 bak).

    Har gitt opp å mase på ham ang. AN EL-84 og liknende. Lyden blir nok mest til gaming og nachspiel.


    Kan det være en grei match med Nad, eller blir det spiss Klipsch-SS lyd? :)
    Sibilans? Jeg har ikke hørt sibilans i noen Klipscher jeg har vært borti, men uansett er NAD gjerne litt gode og varme og ullne i lyden, så tviler i alle fall på at en NAD vil fremprovosere dette.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er NAD eneste alternativ? Det finnes jo andre merker som sikkert vil fungere fint på Klipsch, som Marantz eller Xindak.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.224
    Torget vurderinger
    2
    ØivindJ skrev:
    Brodern lurer på denne Nad`n til Klipsch:
    http://nadelectronics.com/products/av-receivers/T-757-A/V-Surround-Sound-Receiver

    I første omgang til B3, så til et par gulvstående (med B3 bak).

    Har gitt opp å mase på ham ang. AN EL-84 og liknende. Lyden blir nok mest til gaming og nachspiel.


    Kan det være en grei match med Nad, eller blir det spiss Klipsch-SS lyd? :)
    Nad fungerer som ei kule på B3, de er rett nok litt kresne på kvalitet, og responderer overraskende på kraft og raffinement. Derfor forelsår jeg at du legger inn all tyngde du måtte ha og ber ham tenke minst 3 ganger til på om det han EGENTLIG behøver er en strømsterkt STEREO-forsterker. B3 er såpass fasekorrekte at sitter han midt mellom dem, så får han full surround med downmix'en, jeg garanterer det, har selv blitt totalt lurt av det der, selv om jeg VISSTE at jeg ikke hadde receiveren påslått en gang. 2-kanalere låter SKAMLØST mye bedre enn receivere, spesielt dersom han opererer med blu-ray, som har så mye dynamikk.
    Er han på NAD-kjøret, foreslå denne: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c375bee_integrert_forsterker_grafit.htm i stedet. Alternativt finnes masse veldig gode, kraftige forsterkere som tryller det utroligste ut av et par B3. Må han ha enda mer brutalitet nederst, suppler med en hurtig sub.
    Ikke gi deg, ingen stue i dette land ønsker seg en haug høyttalere og kabler. Og i det hvert fall ingen fruer som ønsker seg det! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Nå er ikke NAD C375 noe M3 (som jeg har). Men du verden å bra sistnevnte spiller på RF-82!!! C375 er nok noe mer frempå oppover i registeret, men det tror jeg bare er "sundt" for lyden, siden M3 faktisk kan virke som litt beskjeden der, selv på Klipsch!

    Men jeg er så vannvittig fornøyd med den komboen :).
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Enig med Haakon. På hans anbefaling kjøpte jeg et par B3,og dette er en jubelhøyttaler du skal lete lenge etter for å finne dets make i samme prisleie.Liten og unnselig,men hvilke kvaliteter i denne budsjettsaken! Naturligvis liker den kraft,den også.Hvilken høyttaler gjør ikke det. Likevel har jeg hørt den grommeste av gromlyd fra en Huldra 8 gjennom disse. De er overhodet ikke kresne på hvilken type forsterker,men som Haakon også skriver,så er de litt kresne på kvaliteten på forsterkeriet.
    Spiss lyd? Bare glem det,om du ikke setter på et DUX flakanlegg fra sent 70-tall med loudness på,og tonekontrollene på max. Da regner jeg med de vil skrike så det holder. I likhet med alle oss andre ;D
    Mvh Rune :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Enig i at en god stereoforsterker er mye mer å foretrekke. Men siden han neppe har noen frue så bryr han seg sikkert ikke om slike ting som mange bokser, men kanskje han bryr seg om lyden til musikk. Til spill kan jeg forstå at bakkanaler har endel for seg, men er spill viktigere enn musikk for ham?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    kan være at han trenger en "sentral" å kjøre flere hdmi kabler igjennom også ? hos meg er det slik
    ihvertfall,samt at decoder for de digitalelydformatene også er kjekt å ha
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.224
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    kan være at han trenger en "sentral" å kjøre flere hdmi kabler igjennom også ? hos meg er det slik
    ihvertfall,samt at decoder for de digitalelydformatene også er kjekt å ha
    Dette er i høy grad et prioriteringssspørsmål. Først legger man en god del penger i bra bilde, hvorfor velger man så å kastrere lyden, når man uansett har et budsjett man skal bruke på dette? Hold videosignalet UNNA lyden din! :)
    Må du ha en sånn HDMI-switching, er det liten grunn for å kjøpe en hel koffert for å håndtere det. Behøver du to gode kanaler, er det definitivt feil prioritering å skaffe seg 5 smådårlige ekstra som man ikke har noe fornuftig å bruke til. Spesielt ikke når det går ut over de to man faktisk har nytte av!
    Bruk en sånn: http://www.multicom.no/HDMI-13b-Swi...rm,-fjernkontroll-ATEN/cat-p/c101298/p1895711 om du absolutt må. :)

    Og når det gjelder dekoding; de fleste blu-ray avspillere vet da godt hvordan de skal dekode så vel DVD som blu-ray lyd!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Ingen vits i å angripe de av oss som velger annerledes? :)

    Jeg bruker en receiver som "pre", pga hdmi, digitalinngang m.m. Effektforsterker på 2x200 fra Rotel i tillegg på mine Tannoy's, fungerer særs bra. Til Klipsch heresy III bruker jeg en liten receiver kun, og det gir meget bra resultater. Mye som sikkert kunne vært bedre, men fungerer gjør det! :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Haakon_Rognlien skrev:
    jokris skrev:
    kan være at han trenger en "sentral" å kjøre flere hdmi kabler igjennom også ? hos meg er det slik
    ihvertfall,samt at decoder for de digitalelydformatene også er kjekt å ha
    Dette er i høy grad et prioriteringssspørsmål. Først legger man en god del penger i bra bilde, hvorfor velger man så å kastrere lyden, når man uansett har et budsjett man skal bruke på dette? Hold videosignalet UNNA lyden din! :)
    Må du ha en sånn HDMI-switching, er det liten grunn for å kjøpe en hel koffert for å håndtere det. Behøver du to gode kanaler, er det definitivt feil prioritering å skaffe seg 5 smådårlige ekstra som man ikke har noe fornuftig å bruke til. Spesielt ikke når det går ut over de to man faktisk har nytte av!
    Bruk en sånn: http://www.multicom.no/HDMI-13b-Swi...rm,-fjernkontroll-ATEN/cat-p/c101298/p1895711 om du absolutt må. :)

    Og når det gjelder dekoding; de fleste blu-ray avspillere vet da godt hvordan de skal dekode så vel DVD som blu-ray lyd!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    føler jeg har pose og sekk her, ønsker meg dog en heritage som senter og noe større bak ht
    skjønner tankegangen din godt er bare ikke ubetinget enig ;D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Jeg respekterer at folk har forskjellige meninger om veien til god lyd, men ser liten vits i å tegne et bilde av andres valg som her blir gjort.

    Min grunn for å velge receiver:

    Internettradio
    HDMI-innganger, decoding av dts-signal m.m ved avspilling av mkv-filer.
    Familievennlig
    USB-avspilling i front på Denon-receiveren min, enkel tilgang på musikk.

    Jeg er klar over at jeg kan få bedre lydopplevelser med ren stereoforsterker, men det er altså mange behov som skal tilfredsstilles.


    Så lenge folk er opptatt av musikk og hi-fi, skal vi vokte oss for å snobbe vekk folk. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei Rumath.Jeg var en av de som bl.annet var så gira på og prakke på folk rørforsterkere/lite watt osv til klipsch helt til jeg fikk høre transe klasse a/b matche bedre enn det meste jeg har hørt innen rør så la ørene dine bestemme,ingen fasit her :eek: Det eneste jeg har igjen av rør her er på riaan min ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    11.224
    Torget vurderinger
    2
    rumath skrev:
    Ingen vits i å angripe de av oss som velger annerledes? :)

    Jeg bruker en receiver som "pre", pga hdmi, digitalinngang m.m. Effektforsterker på 2x200 fra Rotel i tillegg på mine Tannoy's, fungerer særs bra. Til Klipsch heresy III bruker jeg en liten receiver kun, og det gir meget bra resultater. Mye som sikkert kunne vært bedre, men fungerer gjør det! :)
    Neida, det viktigste er at brukeren er fornøyd, så dette er intet angrep, kun en preventiv redningsstrategi! :) Jeg har selv benyttet HK receiver på Cornwall, og det låt helt fint det, bortsett fra at hver bidige gang jeg koblet opp hva som helst med bare to kanaler, så fikk jeg totalt sjokk! :eek:
    Så har man valgt receiver er det selvsagt intet galt i det, men en hver som står klar til å handle skylder vel bare seg selv å gjøre vurderingene. Er de først gjort, har jeg virkelig ingen innsigelser. Vil man HELST ha bra lyd kan det bety en rute, er det andre hensyn som veier tyngre, kan det fort bety en annen vei fram.
    I dette konkrete tilfellet, synes jeg bare at kjøperen må gjøre sine vurderinger, vel vitende om at for å få max ut av Klipsch B3 kan det være at de 8000 spenna kan nyttes på annet vis enn på 7 kanaler. Men bortsett fra det må en hver velge sine egne løsninger, det er helt i orden, selvsagt! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn