Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Harleyy skrev:
    bambadoo skrev:
    Er ikke alle konstruksjoner som er godt egnet for noen klasse D og T forsterkere.

    Ikke feil, men låter ikke bra.

    Forklaring finnes en eller annen plass her

    http://forum.bd-design.nl/

    Finner det ikke nå ;)

    EDIT:
    http://forum.bd-design.nl/index.php?id=13640

    Vet det var en bedre forklaring og slikt en annen plass også.
    Dette var en meget korrekt forklaring som setter fingeren på et ganske vanlig problem"impedance changes" en god forsterker tåler som oftes dette godt noe klasse D ikke gjør.

    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Jeg har ikke detaljkunnskaper til å ikke tro på det du skriver om impedansen på de modellene, men det gjør dem isåfall ikke til ideelle partnere for rørforsterkere. De øvrige Ref regner jeg med har en snillere impedanse enn det, for selv billige kinaforsterkere får det til å svinge av Ref. Og deres svakhet er vel kanskje nettopp vanskelige impedanser. Når en 13 watt EL84-forsterker driver Ref i de mindre klassene såpass heftig så vil jeg tro at de modellene har en svært snill belastning.

    JanR skrev:
    baluba skrev:
    (Nå får det pokker meg holde med Jan-er. Nok er nok, og som sagt er det faktisk mulig med...)
    ;D

    Artig lesing på morran, enig i mye, ikke alt, av det du skriver :)

    /jan
    Regnet ikke med at du ville være enig i absolutt alt, men at du ville ta poenget, og være tildels enig i analysen. ;)
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    Hei, da har jeg hatt RF 82 II siden juli og må si at jeg er enormt imponert over denne rimelige høyttaleren. Har drevet dem med en nad kombo bestående av c 165bee og c275bee og det spiller over all forventnig :)

    Så et spørsmål eller to, jeg har kjøpt en brukt jolida 302brc som jeg sliter litt med, den låter alltfor lyst og jeg får rett og slett vondt i hodet når jeg hører på musikk. Det jeg har lest om denne forsterkeren så skulle den vært det stikk motsatte, noen som har vært borti denne ampen?
    Rør somm sitter i er mullard i pre og svetlana winged c i effekt. Har prøvd orginal røra + noen andre i pre men det går fra vondt til verre, setter stor pris på om noen har prøvd denne ilag med Klipsch evt hva som kan være gæli...

    Utstyr ellers er Cambridge Dmagic og Pro-ject RPM 5

    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.798
    Antall liker
    21.543
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det der med rør kontra transer...
    tror hver og en bare må prøve seg frem og finne ut hva som funker for deg.
    det er mye som funker - på forskjellige måter.

    forøvrig hørte jeg cw3 hos harleyy sammen med en i utgangspunktet fantastisk transeamp (har hørt den mange ganger før i andre settinger).
    bassen var mektig og hadde fin driv, men mellomtonen og toppen kunne jeg aldri levd med i lengden.
    stresset og presset, fattig på klang og farger.

    dette sa jeg til harleyy også, det er ikke bare noe jeg skriver i ettertid.

    jeg tror ikke "skylda" (skriver skylda i gåsøyne siden andre kan høre annerledes enn meg) ligger i amp eller horn (de samme mellomtone- og diskanthorna spiller helt annerledes, og mye bedre, hos rozzy (heresy3 + rør).

    matchinga falt rett og slett ikke i smak.
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    draapen skrev:
    Hei, da har jeg hatt RF 82 II siden juli og må si at jeg er enormt imponert over denne rimelige høyttaleren. Har drevet dem med en nad kombo bestående av c 165bee og c275bee og det spiller over all forventnig :)

    Så et spørsmål eller to, jeg har kjøpt en brukt jolida 302brc som jeg sliter litt med, den låter alltfor lyst og jeg får rett og slett vondt i hodet når jeg hører på musikk. Det jeg har lest om denne forsterkeren så skulle den vært det stikk motsatte, noen som har vært borti denne ampen?
    Rør somm sitter i er mullard i pre og svetlana winged c i effekt. Har prøvd orginal røra + noen andre i pre men det går fra vondt til verre, setter stor pris på om noen har prøvd denne ilag med Klipsch evt hva som kan være gæli...

    Utstyr ellers er Cambridge Dmagic og Pro-ject RPM 5

    Mvh
    Hmm, dette virker jo litt rart.

    Du har stilt bias sånn ca riktig også? Høres lyden kun skarp/lys ut eller virker det som noe er feil?
     

    Harleyy

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.11.2010
    Innlegg
    39
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    4
    mesut skrev:
    det der med rør kontra transer...
    tror hver og en bare må prøve seg frem og finne ut hva som funker for deg.
    det er mye som funker - på forskjellige måter.

    forøvrig hørte jeg cw3 hos harleyy sammen med en i utgangspunktet fantastisk transeamp (har hørt den mange ganger før i andre settinger).
    bassen var mektig og hadde fin driv, men mellomtonen og toppen kunne jeg aldri levd med i lengden.
    stresset og presset, fattig på klang og farger.

    dette sa jeg til harleyy også, det er ikke bare noe jeg skriver i ettertid.

    jeg tror ikke "skylda" (skriver skylda i gåsøyne siden andre kan høre annerledes enn meg) ligger i amp eller horn (de samme mellomtone- og diskanthorna spiller helt annerledes, og mye bedre, hos rozzy (heresy3 + rør).

    matchinga falt rett og slett ikke i smak.
    Noen liker bmw og andre mercedes :)

    Vi skal ikke glemme at også ørene våres er konstruert forskjellig og frekvenser nødvendig vis ikke er like hos alle derfor oppfatter noen skarpt lyst og andre som er mindre følsomme for høye frekvenser ikke :)

    Matching tar langt tid og rommet spiller også meget inn.

    EAR 509 er foreløpig det beste jeg har prøvd på horna innen rør.
    Er forøvrig enig i det du sier med mellomtonen på det du hørte. Blir derimo litt anderledes på horna der mellomtonen passer fint, men diskanten kan fortsatt bli litt skarp på enkelte innspillnger :)
     

    draapen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.02.2007
    Innlegg
    419
    Antall liker
    9
    magb skrev:
    draapen skrev:
    Hei, da har jeg hatt RF 82 II siden juli og må si at jeg er enormt imponert over denne rimelige høyttaleren. Har drevet dem med en nad kombo bestående av c 165bee og c275bee og det spiller over all forventnig :)

    Så et spørsmål eller to, jeg har kjøpt en brukt jolida 302brc som jeg sliter litt med, den låter alltfor lyst og jeg får rett og slett vondt i hodet når jeg hører på musikk. Det jeg har lest om denne forsterkeren så skulle den vært det stikk motsatte, noen som har vært borti denne ampen?
    Rør somm sitter i er mullard i pre og svetlana winged c i effekt. Har prøvd orginal røra + noen andre i pre men det går fra vondt til verre, setter stor pris på om noen har prøvd denne ilag med Klipsch evt hva som kan være gæli...

    Utstyr ellers er Cambridge Dmagic og Pro-ject RPM 5

    Mvh
    Hmm, dette virker jo litt rart.

    Du har stilt bias sånn ca riktig også? Høres lyden kun skarp/lys ut eller virker det som noe er feil?


    Jepp, skjønner ikke hva som kan være problemet, bias er spot on og alle tilkoblinger er skjekket flere ganger.
    Lyden virker ikke for å være feil det bare låter overdrevet lyst med altfor mye fokus på øvre mellomtone og oppover.
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Finnes det noe mer gørr kjedlig enn å vaske seg ut av leiligheten mens musikkanlegget står på shity self storage? :p

    Øøøøøhf, orke.. ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    Finnes det noe mer gørr kjedlig enn å vaske seg ut av leiligheten mens musikkanlegget står på shity self storage? :p

    Øøøøøhf, orke.. ::)
    Aner ikke, har kjerring jeg ::)

    Fått ordnet deg nytt sted å bo da regner jeg med ? Uten musikk/klipsch over tid er farlig vettu :)

    /jan
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    draapen skrev:
    Hei, da har jeg hatt RF 82 II siden juli og må si at jeg er enormt imponert over denne rimelige høyttaleren. Har drevet dem med en nad kombo bestående av c 165bee og c275bee og det spiller over all forventnig :)

    Så et spørsmål eller to, jeg har kjøpt en brukt jolida 302brc som jeg sliter litt med, den låter alltfor lyst og jeg får rett og slett vondt i hodet når jeg hører på musikk. Det jeg har lest om denne forsterkeren så skulle den vært det stikk motsatte, noen som har vært borti denne ampen?
    Rør somm sitter i er mullard i pre og svetlana winged c i effekt. Har prøvd orginal røra + noen andre i pre men det går fra vondt til verre, setter stor pris på om noen har prøvd denne ilag med Klipsch evt hva som kan være gæli...

    Utstyr ellers er Cambridge Dmagic og Pro-ject RPM 5

    Mvh
    Dette er vel min gamle forsterker som jeg brukte på Rf 82.Sleit med diskanten også med Cambridge cd spilleren som jeg brukte i starten.Bytta cd spiller og huka på en Abrahamsen V6.0,problemet ble borte.
    Mvh Finbeck
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    baluba skrev:
    Harleyy skrev:
    bambadoo skrev:
    Er ikke alle konstruksjoner som er godt egnet for noen klasse D og T forsterkere.

    Ikke feil, men låter ikke bra.

    Forklaring finnes en eller annen plass her

    http://forum.bd-design.nl/

    Finner det ikke nå ;)

    EDIT:
    http://forum.bd-design.nl/index.php?id=13640

    Vet det var en bedre forklaring og slikt en annen plass også.
    Dette var en meget korrekt forklaring som setter fingeren på et ganske vanlig problem"impedance changes" en god forsterker tåler som oftes dette godt noe klasse D ikke gjør.

    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Jeg har ikke detaljkunnskaper til å ikke tro på det du skriver om impedansen på de modellene, men det gjør dem isåfall ikke til ideelle partnere for rørforsterkere. De øvrige Ref regner jeg med har en snillere impedanse enn det, for selv billige kinaforsterkere får det til å svinge av Ref. Og deres svakhet er vel kanskje nettopp vanskelige impedanser. Når en 13 watt EL84-forsterker driver Ref i de mindre klassene såpass heftig så vil jeg tro at de modellene har en svært snill belastning.

    JanR skrev:
    baluba skrev:
    (Nå får det pokker meg holde med Jan-er. Nok er nok, og som sagt er det faktisk mulig med...)
    ;D

    Artig lesing på morran, enig i mye, ikke alt, av det du skriver :)

    /jan
    Regnet ikke med at du ville være enig i absolutt alt, men at du ville ta poenget, og være tildels enig i analysen. ;)
    Hos meg så er RF7mkll lettere og drive en Cornwall lll! etter foreløpig testing så ligger RF7 langt forran når det gjelder mellombass og trykk,usikker på hvem som har best diskant men foreløpig så har cornwall en større spredning samt fyldigere mellomtone men virker litt tamm i forhold til RF7
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    JanR skrev:
    Aner ikke, har kjerring jeg ::)
    Vær glad for det. Å skrubbe badfliser er no fun at all :p


    JanR skrev:
    Fått ordnet deg nytt sted å bo da regner jeg med ? Uten musikk/klipsch over tid er farlig vettu :)
    Blir nok en måned hos modern først. Klipsch abstinensene kommer sikkert fort :)

    Edit: Får kjøre ut og titte på dem av og til :)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.398
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Noen her inne som har erfaring med P-17B Bookshelf

    Forstereri brukt på denne etc etc
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    baluba skrev:
    Harleyy skrev:
    bambadoo skrev:
    Er ikke alle konstruksjoner som er godt egnet for noen klasse D og T forsterkere.

    Ikke feil, men låter ikke bra.

    Forklaring finnes en eller annen plass her

    http://forum.bd-design.nl/

    Finner det ikke nå ;)

    EDIT:
    http://forum.bd-design.nl/index.php?id=13640

    Vet det var en bedre forklaring og slikt en annen plass også.
    Dette var en meget korrekt forklaring som setter fingeren på et ganske vanlig problem"impedance changes" en god forsterker tåler som oftes dette godt noe klasse D ikke gjør.

    Klipsch dipper ikke så utrolig langt ned, men RF-63 og RF-7 fra 8 ned til 2.83 :)
    Jeg har ikke detaljkunnskaper til å ikke tro på det du skriver om impedansen på de modellene, men det gjør dem isåfall ikke til ideelle partnere for rørforsterkere. De øvrige Ref regner jeg med har en snillere impedanse enn det, for selv billige kinaforsterkere får det til å svinge av Ref. Og deres svakhet er vel kanskje nettopp vanskelige impedanser. Når en 13 watt EL84-forsterker driver Ref i de mindre klassene såpass heftig så vil jeg tro at de modellene har en svært snill belastning.

    JanR skrev:
    baluba skrev:
    (Nå får det pokker meg holde med Jan-er. Nok er nok, og som sagt er det faktisk mulig med...)
    ;D

    Artig lesing på morran, enig i mye, ikke alt, av det du skriver :)

    /jan
    Regnet ikke med at du ville være enig i absolutt alt, men at du ville ta poenget, og være tildels enig i analysen. ;)
    Hos meg så er RF7mkll lettere og drive en Cornwall lll! etter foreløpig testing så ligger RF7 langt forran når det gjelder mellombass og trykk,usikker på hvem som har best diskant men foreløpig så har cornwall en større spredning samt fyldigere mellomtone men virker litt tamm i forhold til RF7
    wow,cwlll tam????
    hva med lyttekvaliteter utover trykk og bass ? holografi,oppløsning,rom ?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    CW har større spredning i hornet.litt mer avslappet spillestill men samtidig fyldigere mellomtone.gitar riff osv kommer litt mer frem.diskanten er foreløpig ganske jevn.bassen er råere på RF.Langt mer trykk i mellombassen samt at det virker som om den går dypere.Blir litt tamt og sette på Cw etter og ha lyttet på RF :-\
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    CW har større spredning i hornet.litt mer avslappet spillestill men samtidig fyldigere mellomtone.gitar riff osv kommer litt mer frem.diskanten er foreløpig ganske jevn.bassen er råere på RF.Langt mer trykk i mellombassen samt at det virker som om den går dypere.Blir litt tamt og sette på Cw etter og ha lyttet på RF :-\
    og da har du fåttplassert cwlll bra ?skjønner ikke det der, for det er da innebygd masse basspotensialet i cw lll
    og rf7 er vel ikke cv blitt ? hmmmm
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    CW har større spredning i hornet.litt mer avslappet spillestill men samtidig fyldigere mellomtone.gitar riff osv kommer litt mer frem.diskanten er foreløpig ganske jevn.bassen er råere på RF.Langt mer trykk i mellombassen samt at det virker som om den går dypere.Blir litt tamt og sette på Cw etter og ha lyttet på RF :-\
    og da har du fåttplassert cwlll bra ?skjønner ikke det der, for det er da innebygd masse basspotensialet i cw lll
    og rf7 er vel ikke cv blitt ? hmmmm
    Har satt de klistret inn i hjørnene.Ca 4 meter mellom.Vinklet rett mot sweetspot.spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    eddie1 skrev:
    CW har større spredning i hornet.litt mer avslappet spillestill men samtidig fyldigere mellomtone.gitar riff osv kommer litt mer frem.diskanten er foreløpig ganske jevn.bassen er råere på RF.Langt mer trykk i mellombassen samt at det virker som om den går dypere.Blir litt tamt og sette på Cw etter og ha lyttet på RF :-\
    og da har du fåttplassert cwlll bra ?skjønner ikke det der, for det er da innebygd masse basspotensialet i cw lll
    og rf7 er vel ikke cv blitt ? hmmmm
    Har satt de klistret inn i hjørnene.Ca 4 meter mellom.Vinklet rett mot sweetspot.spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
    Selv dama lurte på hvor det ble av bassen!
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
    Manglende bass ligger vel i at du har mindre vreng i cw3 enn i de smultringene som sto og hoppet
    i småttisene. Heritage serien er jo kjent for å ikke levere bass der det ikke er det i kildematerialet.

    MVH Serial
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Serial skrev:
    eddie1 skrev:
    spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
    Manglende bass ligger vel i at du har mindre vreng i cw3 enn i de smultringene som sto og hoppet
    i småttisene. Heritage serien er jo kjent for å ikke levere bass der det ikke er det i kildematerialet.

    MVH Serial
    hehe null vreng,yello,bremnes,jackson osv testet en del plater.rf7 tusler på tomgang men har et langt bedre driv enn CW men håper jeg finner ut hvorfor det er slik.Alle rapporter tyder jo på det motsatte!!!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Mange som mener at Ref har bedre driv enn Heritage. Mange mener også det motsatte. Rett og slett en smaksak samt matching med elektronikk. Sånn er det bare. Noen liker mora, andre liker..... Osv.

    Mvh. Ole
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Serial skrev:
    eddie1 skrev:
    spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
    Manglende bass ligger vel i at du har mindre vreng i cw3 enn i de smultringene som sto og hoppet
    i småttisene. Heritage serien er jo kjent for å ikke levere bass der det ikke er det i kildematerialet.

    MVH Serial
    hehe null vreng,yello,bremnes,jackson osv testet en del plater.rf7 tusler på tomgang men har et langt bedre driv enn CW men håper jeg finner ut hvorfor det er slik.Alle rapporter tyder jo på det motsatte!!!
    Bare en tanke i beste mening. Har hørt høyere bassnivå på samme skive på andre klipscer enn
    heritage serien. Spør ikke hvem jeg har hørt. Det er slettet fra disken.

    Bare å jobbe med de ting du tror kan forandre. Plassering, forsterkeri og kabler. kan jo bare bli
    bedre høres det ut som.

    Har til gode å høre og evt. leve med cornwall selv. Har alltid hatt en følelse av at de faktisk var
    mest ivrige i bassen av heritage serien. Derfor jeg ikke har fått dem i hus. Vært litt redd for
    svulstig og slurvete bass.

    Man kan innbille seg det meste når man ikke har prøvd ting ;)

    MVH. Serial
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Olbor skrev:
    Mange som mener at Ref har bedre driv enn Heritage. Mange mener også det motsatte. Rett og slett en smaksak samt matching med elektronikk. Sånn er det bare. Noen liker mora, andre liker..... Osv.

    Mvh. Ole
    Enig! men nå sitter vi 5 kompiser her og driv har ikke noe med smaksak å gjøre.Her i min stue så trykkerRf langt mer selv på lavere volum,dyp bass/mellombass.Syntes Fortene jeg hadde spilte med langt bedre driv en CW men hvis det er noe spinnvilt galt med det så kom gjerne med innspill :-\
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Alltid hvert spent CW og det eneste jeg savnet på RF vs ls scala var mellomtonen og den har jeg fått med CW men mistet selve drivet jeg er vant med på RF!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Kanskje CWIII har lyst på annen elektronikk? Kun en tanke. Er jo absolutt forskjell på Heritage og Ref, og av den grunn må kanskje elektronikken komme under vurdering også? :)

    Mvh. Ole.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Spiller CW III på 10% er det kanskje ikke så rart ?


    Men seriøst, prøv og feil litt ila helgen. Vær litt tålmodig.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Olbor skrev:
    Kanskje CWIII har lyst på annen elektronikk? Kun en tanke. Er jo absolutt forskjell på Heritage og Ref, og av den grunn må kanskje elektronikken komme under vurdering også? :)

    Mvh. Ole.
    testet Pathos TT hybrid.Cayin KT 88 rør og MI Transe så tror ikke den store forskjellen har noe med det og gjøre
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lurte på hvorfor i helv.. dere diskuterte så veldig Cerwin Vega her i Klipschtråden.... :-[
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Olbor skrev:
    Kanskje CWIII har lyst på annen elektronikk? Kun en tanke. Er jo absolutt forskjell på Heritage og Ref, og av den grunn må kanskje elektronikken komme under vurdering også? :)

    Mvh. Ole.
    testet Pathos TT hybrid.Cayin KT 88 rør og MI Transe så tror ikke den store forskjellen har noe med det og gjøre
    [/quote

    Syns du sa at du ikke hadde den i hus, mulig jeg misforsto ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Olbor skrev:
    Kanskje CWIII har lyst på annen elektronikk? Kun en tanke. Er jo absolutt forskjell på Heritage og Ref, og av den grunn må kanskje elektronikken komme under vurdering også? :)

    Mvh. Ole.
    testet Pathos TT hybrid.Cayin KT 88 rør og MI Transe så tror ikke den store forskjellen har noe med det og gjøre
    [/quote

    Syns du sa at du ikke hadde den i hus, mulig jeg misforsto ?

    /jan
    Hei Jan,har en mosfet i hus men den får en "skrape" lyd i høyre kanal på høyt volum så Roar bygger en ny til meg.Men spiller uansett brukbart høyt under testing.Skal jobbe med plassering osv da jeg liker utseendet på CW samt at de tar langt mindre plass men vet ikke hvorfor bassen er så tamm! Synes bl.annet Fortene hadde langt mer trykk...det jeg lurer litt på er bevegelsen på elementet til CW? det er så og si null bevegelse! kun når jeg tar på elementet jeg skjenner vibrasjonen :-\
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Enig! men nå sitter vi 5 kompiser her og driv har ikke noe med smaksak å gjøre.Her i min stue så trykkerRf langt mer selv på lavere volum,dyp bass/mellombass.Syntes Fortene jeg hadde spilte med langt bedre driv en CW men hvis det er noe spinnvilt galt med det så kom gjerne med innspill :-\
    Fikk ganske mer bass og i det hele tatt liv i lascalaene mine når jeg la noe saker under kassene.
    Brukte først noe svart skumgummiaktige som virket veldig bra. Har nylig puttet noe under
    khorna med brukbart resultat. Ikke mer bass der men friere lyd.

    MVH. Serial
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Serial skrev:
    eddie1 skrev:
    Enig! men nå sitter vi 5 kompiser her og driv har ikke noe med smaksak å gjøre.Her i min stue så trykkerRf langt mer selv på lavere volum,dyp bass/mellombass.Syntes Fortene jeg hadde spilte med langt bedre driv en CW men hvis det er noe spinnvilt galt med det så kom gjerne med innspill :-\
    Fikk ganske mer bass og i det hele tatt liv i lascalaene mine når jeg la noe saker under kassene.
    Brukte først noe svart skumgummiaktige som virket veldig bra. Har nylig puttet noe under
    khorna med brukbart resultat. Ikke mer bass der men friere lyd.

    MVH. Serial
    intresant! føler at litt av bassen går i gulvet,blir en litt rumlete lyd
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Håper du finner ut av det Eddie.

    Teit spørsmål, men har du koblet korrekt med tanke på kabling?

    Mvh. Ole
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Olbor skrev:
    Håper du finner ut av det Eddie.

    Teit spørsmål, men har du koblet korrekt med tanke på kabling?

    Mvh. Ole
    Jepp
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Olbor skrev:
    Håper du finner ut av det Eddie.

    Teit spørsmål, men har du koblet korrekt med tanke på kabling?

    Mvh. Ole
    Det der er ikke nødvendigvis noe teit spørsmål i det hele tatt. Been there, done that alt for mye ;D
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Kan ikke hjelpe med CW III, men er storfornøyd med Heresy III...ikke minst i bassen...de går ikke kjellerdypt, men dypt nok og jeg har aldri hatt så mye bass og skyv...hadde DOXA 8.1 i ett par år og de spilte dyyypt, men er mye mere fornøyd nå. Høres merkelig ut at alt trykk og skyv er vekke med CWIII
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn