Gi alt til meg,så skal du få et komplett sanyo mini anlegg av meg da er alt på stell ;D ;Deddie1 skrev:JeppOlbor skrev:Håper du finner ut av det Eddie.
Teit spørsmål, men har du koblet korrekt med tanke på kabling?
Mvh. Ole
O
Gi alt til meg,så skal du få et komplett sanyo mini anlegg av meg da er alt på stell ;D ;Deddie1 skrev:JeppOlbor skrev:Håper du finner ut av det Eddie.
Mvh. Ole
Uff, ja, har vært mye frustrasjon her og på grunn av kabelfeil.Serial skrev:Det der er ikke nødvendigvis noe teit spørsmål i det hele tatt. Been there, done that alt for mye ;DOlbor skrev:Håper du finner ut av det Eddie.
Mvh. Ole
jeg høyner med to sett kabler ;D ;D trenger bakht eller soveroms ht her ;D ;DOve W skrev:Gi alt til meg,så skal du få et komplett sanyo mini anlegg av meg da er alt på stell ;D ;Deddie1 skrev:JeppOlbor skrev:Håper du finner ut av det Eddie.
Mvh. Ole
O
Du skal ikke se bass eddie.... Du skal høre den!eddie1 skrev:Har satt de klistret inn i hjørnene.Ca 4 meter mellom.Vinklet rett mot sweetspot.spiller høyt men ser ikke engang bevegelse fra CW elementet mens RF elementene beveger seg heftig på samme volum!!!
Hei kjører med MI settet som burde ha plenty av power.Merker også at jeg må dra på langt mer for å komme på samme nivå som RF7.Nå går Cayin for og være ganske strømsterk som rør forsterker,samme med Pathos TT.Kjørt både med singel og biwire.rumath skrev:Bruker du singelwire? Da ville jeg sjekket at koblingen mellom Høyttalerskruene er strammet. Når jeg fikk Heresy i hus, så manglet en av kobberovergangene som er mellom utgangene på ht, ble ikke noe bass da...Fant den heldigvis i esken.
Ellers vil de vel ganske tett på bakveggen?
Har du dempetiltak i rommet som enkelt kan fjernes?
20 cm mer ut fra veggen med mine Tannoy har gjort bassen vesentlig strammere, og de legger nå ikke til bass lenger. Men må skru vanvittig mye mer opp i volum for å få samme opplevd lyttenivå. ca 20 db.
Lykke til, og kommer du ikke i mål, vurder å lempe de på døra hos meg, jeg kan nødigst ta de i mot!![]()
Du har amper nok vil jeg tro, ikke der det ligger. Mosfet burde absolutt sparke liv i CW III (selv om den skraper litteddie1 skrev:Hei kjører med MI settet som burde ha plenty av power.Merker også at jeg må dra på langt mer for å komme på samme nivå som RF7.Nå går Cayin for og være ganske strømsterk som rør forsterker,samme med Pathos TT.Kjørt både med singel og biwire.rumath skrev:Bruker du singelwire? Da ville jeg sjekket at koblingen mellom Høyttalerskruene er strammet. Når jeg fikk Heresy i hus, så manglet en av kobberovergangene som er mellom utgangene på ht, ble ikke noe bass da...Fant den heldigvis i esken.
Ellers vil de vel ganske tett på bakveggen?
Har du dempetiltak i rommet som enkelt kan fjernes?
20 cm mer ut fra veggen med mine Tannoy har gjort bassen vesentlig strammere, og de legger nå ikke til bass lenger. Men må skru vanvittig mye mer opp i volum for å få samme opplevd lyttenivå. ca 20 db.
Lykke til, og kommer du ikke i mål, vurder å lempe de på døra hos meg, jeg kan nødigst ta de i mot!![]()
Ikke gi opp, litt tålmodigheteddie1 skrev:Hei jan har sjekket kabling.trodde faktisk at RF skulle være litt tyngre å dra men må faktiskt vri volum knotten en del mer får og oppnå samme volum.CW spiller supert bortsett fra en "tamm" bass her så undres over dette.Fortene trykket jo som fy ved samme plassering...
Gir ikke opp ennå så får jobbe litt til med plassering osv
Dette er mitt inntrykk også. Godt beskrevet!JanOlav skrev:Jeg har ikke hørt CWIII, men derimot RF7, og ja; de spiller bass så det monner. Kan ikke si at khønna mine spiller så dypt i bassen som RF7, men kvaliteten da mann, er jo to forskjellige verdener.
Med khønna så høres alt av info i bassen (som å stå foran ei scene med levende musikere) , mens RF7 er mer som en subwoofer i forhold (gjelder stort sett alle RF. Rf 63 er den beste i mine ører) lite info i bass, dypt er det, men full av mangler.
Konklusjon: Heritage kan sikkert høres "tammere" ut for enkelte ører fordi de er ærlige i fremføring, mens RF er mer en høyttaler til "massen", så det dreier seg nok kun om preferanser. 8)
Her er det definitivt noe som ikke stemmer. Greit at RF7/II kan oppleves å skyve mer i bunn enn CW3, men at den oppleves som veikere og mer effekthungrig viser at noe åpenbart er i veien.eddie1 skrev:Hei jan har sjekket kabling.trodde faktisk at RF skulle være litt tyngre å dra men må faktiskt vri volum knotten en del mer får og oppnå samme volum.CW spiller supert bortsett fra en "tamm" bass her så undres over dette.Fortene trykket jo som fy ved samme plassering...
Gir ikke opp ennå så får jobbe litt til med plassering osv
Skal ikke late som jeg er noene ekspert her, men måler du Ohm mellom + og - terminaler på høyttaleren får du ihvertfall en grov sjekk.eddie1 skrev:Hei får en ny Mosfet i hus etterpå så skal teste litt da! har skrudd ut filterne bare for en rask titt men vet ikke hvordan og hva jeg evt skal måle,er litt rart hvis det har hendt noe med begge filterne.Muligens det er noe galt med plassering evt rommet mitt!
Så da blir det ikke noe av og bytte i sanyo mini anlegget? ;D ;D ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
Vinklet de ennå mer så de krysser litt forran meg og lyden sitter som sagt som et skudd uten at jeg egentlig har forstått hva som var problemet
Føles ennå ikke så dyp som RF7 men smeller til i brystkassen,langt strammere bass med med mer snert nå!![]()
Heo Ove vet ikke hva som har skjedd men nå våknet CW virkelig til liv,de spiller vel ikke bedre enn RF7 på alle parametere men på de flesteOve W skrev:Så da blir det ikke noe av og bytte i sanyo mini anlegget? ;D ;D ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
Vinklet de ennå mer så de krysser litt forran meg og lyden sitter som sagt som et skudd uten at jeg egentlig har forstått hva som var problemet
Føles ennå ikke så dyp som RF7 men smeller til i brystkassen,langt strammere bass med med mer snert nå!![]()
O
Det gleder meg eddieeddie1 skrev:Heo Ove vet ikke hva som har skjedd men nå våknet CW virkelig til liv,de spiller vel ikke bedre enn RF7 på alle parametere men på de flesteOve W skrev:Så da blir det ikke noe av og bytte i sanyo mini anlegget? ;D ;D ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
Osamtidig så gjemmes de litt bort i stuen,Mosfeten fungerer meget bra!
Herlig hold meg oppdatertOve W skrev:Det gleder meg eddieeddie1 skrev:Heo Ove vet ikke hva som har skjedd men nå våknet CW virkelig til liv,de spiller vel ikke bedre enn RF7 på alle parametere men på de flesteOve W skrev:Så da blir det ikke noe av og bytte i sanyo mini anlegget? ;D ;D ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
ikke noe er så irriterende som når lyden ikke "sitter".
Sleit mye med min forforsterker selv,men nå er den sendt til rep,og kommer hjem på Tirsdag med nye print kort ;D
Skal det !eddie1 skrev:Herlig hold meg oppdatertOve W skrev:Det gleder meg eddieeddie1 skrev:Heo Ove vet ikke hva som har skjedd men nå våknet CW virkelig til liv,de spiller vel ikke bedre enn RF7 på alle parametere men på de flesteOve W skrev:Så da blir det ikke noe av og bytte i sanyo mini anlegget? ;D ;D ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
ikke noe er så irriterende som når lyden ikke "sitter".
Sleit mye med min forforsterker selv,men nå er den sendt til rep,og kommer hjem på Tirsdag med nye print kort ;D
godt å høre eddie , sånn skal det være, kos deg videre ;Deddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
Tydeligvis mere galt med den ampen enn litt skurring i ene kanalen 8)eddie1 skrev:;D Hei vil takke alle for hjelpen her inne men nå har jeg sett(hørt) lyset! Vet ikke hva som er grunnen men akkurat koblet opp den nye Mosfeten og lyden sitter som klistret med en gang.vet ikke om det kan ha hvert noe annet galt forsterkeren,missmatch etc.
hva falt valget på eddie ?eddie1 skrev:Veldig fornøyd her ihvertfall,har nå bestilt meg platespiller og riaa så får vi se hvordan det låter på klipsch![]()
Likte utseendet på denne så håper den låter ok også! første gang jeg lar utseende være med og bestemmejokris skrev:hva falt valget på eddie ?eddie1 skrev:Veldig fornøyd her ihvertfall,har nå bestilt meg platespiller og riaa så får vi se hvordan det låter på klipsch![]()
usynlig spiller ???eddie1 skrev:Likte utseendet på denne så håper den låter ok også! første gang jeg lar utseende være med og bestemmejokris skrev:hva falt valget på eddie ?eddie1 skrev:Veldig fornøyd her ihvertfall,har nå bestilt meg platespiller og riaa så får vi se hvordan det låter på klipsch![]()
![]()
Jeg vet hvordan det låter på klipscheddie1 skrev:Veldig fornøyd her ihvertfall,har nå bestilt meg platespiller og riaa så får vi se hvordan det låter på klipsch![]()
SteinLarsen skrev:Kveldens spørsmål:
Vil du ha sweet spot?
Jeg hadde ikke hjerte til å si ja når madammen spurte.
Tøffel ;DSteinLajavascript:void(0);rsen skrev:Kveldens spørsmål:
Vil du ha sweet spot?
Heller spare ja til et annet spørsmål. ;DSteinLarsen skrev:Kveldens spørsmål:
Vil du ha sweet spot?
Sånn skal det være. Til etterfølgelse for andre!SteinLarsen skrev:Kveldens spørsmål:
Vil du ha sweet spot?
Slik er alltid greit. De som er gift med afrikanske damer har sjelden slike problemer. De er alltid glade i musikk, og store høyttalere skremmer ikke dem. De synes alltid det er kult med god lyd i stuen, og litt guff og moro synes de det er greit at gubben bruker litt penger på. Moren til arveprinsen syntes det var topp at jeg hadde stort og godt stereoanlegg, for det var jo i praksis hun som brukte det mest som hjemmeværende husmor.JanR skrev:Syns det er knallmorro at Fru Larsen deler interesse med Herr Larsen. Så ikke mobb !
/jan