Prøvde du noen gang 63 på m3?NAD M3. Rund og god forsterker med knall lyd. Spilte som ei kule på Rf82.
Nå har jeg Hegel h300 på rf63, kunne ikke vært lykkeligere. Den nye Hegel sounden passer perfekt.
Faktisk litt usikker, men ser ingen grunn til at det skulle være noe dårlig kombo. NAD M3 har en litt snill presentasjon oppover i registeret, men er mer aggresiv nedover. I mine ører er NAD M3 veldig undervurdert, men igjen, en amp som ikke passer alle komboer (som f.eks BW, alt for lite fræs i BW).Prøvde du noen gang 63 på m3?NAD M3. Rund og god forsterker med knall lyd. Spilte som ei kule på Rf82.
Nå har jeg Hegel h300 på rf63, kunne ikke vært lykkeligere. Den nye Hegel sounden passer perfekt.
Okei, hvis du da er sikker på at di er spilt inn og du vil beholde emotivan ville jeg prøvd en parasound P3 pre, den bruker jeg på mine rf63 og er veldig fornøyd.Han jeg kjøpte dem av hadde dem i ett år hvor han hadde brukt dem moderat mye. Så tror ikke det er problemet
Enig! Mange som mener Hegel og Klipsch er missmatch men H300 finnes jo ikke hard eller analytiskNAD M3. Rund og god forsterker med knall lyd. Spilte som ei kule på Rf82.
Hvis du leser litt på side 1236 her i Klipsch venner så finner du litt info om hva som kan funkeHar sett litt og vil en Rotel 1582 eller Parasound 2250 være noe som kan gi lignende trykk som emotivaen uten det lyse og ubehagelige?
Hur stort rum har du? Kör du Hegel till basarna och Wincent till hornen? Verkar trevlig kombo!Jeg kjører RF-7 mkii (tidligere rf-83) på hegel h4se og vincent sv-238. Bi-amper da i tillegg.
Denne kombinasjonen er jeg veldig fornøyd med hvertfall. Hegeln blir bare smålunken mens vincenten står for varmen i stua
Stig
Har litt grubling jeg må gjøre skjønner jeg. Har du hørt H300 på Rf7 mk2?A21 spilte for masete på mine RF63.... Jeg har falt helt for Hegel H300 på mine! Det er en kombo jeg virkelig kan anbefale, det spiller fløyelsmykt hele veien!
Jeg tok en sjangse med H300, da jeg ville gjøre ting enklere i stua. Designmessig har Hegel altid stått høyt hos meg, lydmessig ikke så mye. Men Hegel har endra kurs til de grader!
H300 får du til 15-20000kr på bruktmarkedet! Kan brukes som rent effekttrinn! Med på kjøpet får du fin fin preamp, og grei DAC.
Kan det godt være.Han jeg kjøpte dem av hadde dem i ett år hvor han hadde brukt dem moderat mye. Så tror ikke det er problemet
Åssen pre amp hadde du på A21?A21 spilte for masete på mine RF63.... Jeg har falt helt for Hegel H300 på mine! Det er en kombo jeg virkelig kan anbefale, det spiller fløyelsmykt hele veien!
Jeg tok en sjangse med H300, da jeg ville gjøre ting enklere i stua. Designmessig har Hegel altid stått høyt hos meg, lydmessig ikke så mye. Men Hegel har endra kurs til de grader!
H300 får du til 15-20000kr på bruktmarkedet! Kan brukes som rent effekttrinn! Med på kjøpet får du fin fin preamp, og grei DAC.
Har litt grubling jeg må gjøre skjønner jeg. Har du hørt H300 på Rf7 mk2?A21 spilte for masete på mine RF63.... Jeg har falt helt for Hegel H300 på mine! Det er en kombo jeg virkelig kan anbefale, det spiller fløyelsmykt hele veien!
P3, Lyndorf DPA-1 samt brukte YAmaha 3020 som pre... ble aldri helt bra.. men vet at riktig pre kan snu på de fleste systemer . Satte også Gain på kl 11, men det skar seg litt hos meg altså.Åssen pre amp hadde du på A21?A21 spilte for masete på mine RF63.... Jeg har falt helt for Hegel H300 på mine! Det er en kombo jeg virkelig kan anbefale, det spiller fløyelsmykt hele veien!
A21 jobber litt i klasse A og har MOSFET.. høres jo ut som en drømme forsterker på Klipsch.En kompis kjøpte A21 og P5 på Amphion 7L også... det var heller ingen bra kombo syns jeg... alt for masete.... Han har nå nakamichi.. alt anna enn masete .
Hur stort rum har du? Kör du Hegel till basarna och Wincent till hornen? Verkar trevlig kombo!Jeg kjører RF-7 mkii (tidligere rf-83) på hegel h4se og vincent sv-238. Bi-amper da i tillegg.
Denne kombinasjonen er jeg veldig fornøyd med hvertfall. Hegeln blir bare smålunken mens vincenten står for varmen i stua
Stig
Nice, 40 kvm. Har du någon dämpning/basfällor/andra akustiska tilltag i rummet?Hur stort rum har du? Kör du Hegel till basarna och Wincent till hornen? Verkar trevlig kombo!Jeg kjører RF-7 mkii (tidligere rf-83) på hegel h4se og vincent sv-238. Bi-amper da i tillegg.
Stig
Ja den komboen fungerer bra, rommet er 40kvm
Jeg lurte på hva dere synes om byggekvaliteten på Klipsch Heresy/Cornwall høyttalere?
Og ikke minst finer kvalitet?
Lydbildet vet jeg er bra
Det er ikke de stiveste konstruksjonene, og kanskje er de bygget for å spille med, men valnøttfineren virker svært bra. Heresy III her.Jeg lurte på hva dere synes om byggekvaliteten på Klipsch Heresy/Cornwall høyttalere?
Og ikke minst finer kvalitet?
Lydbildet vet jeg er bra
Ble litt inspirert av deg idag.Fant et par bilder fra da jeg dempa hornene på mine forhenværende RF52...
Brukte TackIt, og synes det gav en ønsket effekt på en litt hissig topp...
Har ikke noe form for demping bortsett fra møbler,gardiner og tepper.Nice, 40 kvm. Har du någon dämpning/basfällor/andra akustiska tilltag i rummet?Hur stort rum har du? Kör du Hegel till basarna och Wincent till hornen? Verkar trevlig kombo!Jeg kjører RF-7 mkii (tidligere rf-83) på hegel h4se og vincent sv-238. Bi-amper da i tillegg.
Stig
Ja den komboen fungerer bra, rommet er 40kvm
Hvorfor gjør ikke Klipsch dette selv ? Klipsch er vel ikke ute etter og bestå noen knoke test! Kassa skal jo absolutt synge med!Ble litt inspirert av deg idag.Fant et par bilder fra da jeg dempa hornene på mine forhenværende RF52...
Brukte TackIt, og synes det gav en ønsket effekt på en litt hissig topp...
Var en tur på biltema for å kjøpe pakningsark til diskanthornene. Ti diskantene kom uten pakning og de gamle pakningene var limt fast til poly driverene, så løsningen ble å feste en tapetkniv på en passer for å skjære ut runde pakninger.
Mens jeg gikk rundt å surret på Biltema, fant jeg en fin bitumenplate som jeg kunne dempe hornet med i samme slengen.
Dempepapp, bitumen - Lyddemping Dempepapp, bitumen - Biltema
Endte med å klistre bitumen på både diskant og mellomtonehorn.
Vis vedlegget 458431
Vis vedlegget 458432
Vis vedlegget 458433
Sitter nå å lytter til en høyttaler med dempede horn og en uten demping, dette gav tydelig forandring både ved knoketest inni hornet og på musikk.
Til å begynne med hørtes den udempede høyttaleren mest imponerende ut, men etter hvert hører jeg at den høyttaleren med dempede horn låter klarere eller mer detaljert.
Bitumen er en billig og enkel mod, så jeg anbefaler alle å prøve og se om de liker det.