Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Brødrene Atle og Helge Budal tok over butikken etter sin far, som startet butikken i 1954. Det er altså en av landets eldste uavhengige butikker som fortsatt er i drift, og de ser virkelig ut til å takle konkurransen fra de store kjedene med sammenlignbare priser og en milliard ganger bedre service. Tipper det var Helge som stakk innom deg med RF7 i pizzabilen. Jeg husker godt gamle Budal fra oppveksten som en av de redeligste forretningsmennene i Kopervik, og min familie har handlet både hifi og TV-er fra Budal Radio.

    Det er godt at slike butikker fortsatt finnes. En del snacks har de også i hyllene i underetasjen, men dessverre ikke noe med rør.
    Har ikke peiling på hvem det var som var innom med rf7,men hyggelig kar hvertfall,ser de også har meget gode tilbud på andre ting.
    Er også kjekt å få lovt å prøve sitt eget utstyr i butikken,så til og med ut som de likte det..
    Rf7 kostet 24000kr hos budal,+ at jeg fikk 2000 i avslag uten at jeg spurte + 50% på nye høyttaler kabler...
    Soundgarden i haugesund hadde jo kupp pris på bare 35000kr + selgeren ville tvinge meg til å like hegel:p
    Tror det er viktig å støtte de små og få hifi sjappene som finnes her i norge....
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Brødrene Atle og Helge Budal tok over butikken etter sin far, som startet butikken i 1954. Det er altså en av landets eldste uavhengige butikker som fortsatt er i drift, og de ser virkelig ut til å takle konkurransen fra de store kjedene med sammenlignbare priser og en milliard ganger bedre service. Tipper det var Helge som stakk innom deg med RF7 i pizzabilen. Jeg husker godt gamle Budal fra oppveksten som en av de redeligste forretningsmennene i Kopervik, og min familie har handlet både hifi og TV-er fra Budal Radio.

    Det er godt at slike butikker fortsatt finnes. En del snacks har de også i hyllene i underetasjen, men dessverre ikke noe med rør.
    Har ikke peiling på hvem det var som var innom med rf7,men hyggelig kar hvertfall,ser de også har meget gode tilbud på andre ting.
    Er også kjekt å få lovt å prøve sitt eget utstyr i butikken,så til og med ut som de likte det..
    Rf7 kostet 24000kr hos budal,+ at jeg fikk 2000 i avslag uten at jeg spurte + 50% på nye høyttaler kabler...
    Soundgarden i haugesund hadde jo kupp pris på bare 35000kr + selgeren bille tvinge meg til å like hegel:p
    Tror det er viktig å støtte de små og få hifi sjappene som finnes her i norge....
    Tror jeg også. Forespurte pris på en platespillerpakke hos Soundgarden tidligere i år, og forretningsmodellen deres er tydeligvis å gi skamdårlige rabatter, samt legge ved ting kunden helt tydelig har sagt de ikke vil ha. Mye mer komfortabel med å legge bisnissen min hos de små, hardtarbeidende som yter god personlig service.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Brødrene Atle og Helge Budal tok over butikken etter sin far, som startet butikken i 1954. Det er altså en av landets eldste uavhengige butikker som fortsatt er i drift, og de ser virkelig ut til å takle konkurransen fra de store kjedene med sammenlignbare priser og en milliard ganger bedre service. Tipper det var Helge som stakk innom deg med RF7 i pizzabilen. Jeg husker godt gamle Budal fra oppveksten som en av de redeligste forretningsmennene i Kopervik, og min familie har handlet både hifi og TV-er fra Budal Radio.

    Det er godt at slike butikker fortsatt finnes. En del snacks har de også i hyllene i underetasjen, men dessverre ikke noe med rør.
    Har ikke peiling på hvem det var som var innom med rf7,men hyggelig kar hvertfall,ser de også har meget gode tilbud på andre ting.
    Er også kjekt å få lovt å prøve sitt eget utstyr i butikken,så til og med ut som de likte det..
    Rf7 kostet 24000kr hos budal,+ at jeg fikk 2000 i avslag uten at jeg spurte + 50% på nye høyttaler kabler...
    Soundgarden i haugesund hadde jo kupp pris på bare 35000kr + selgeren bille tvinge meg til å like hegel:p
    Tror det er viktig å støtte de små og få hifi sjappene som finnes her i norge....
    Tror jeg også. Forespurte pris på en platespillerpakke hos Soundgarden tidligere i år, og forretningsmodellen deres er tydeligvis å gi skamdårlige rabatter, samt legge ved ting kunden helt tydelig har sagt de ikke vil ha. Mye mer komfortabel med å legge bisnissen min hos de små, hardtarbeidende som yter god personlig service.
    Var hos soundgarden haugesund for en stund tilbake og ville høre på rp280,gav beskjed om at jeg ikke ville høre hegel på disse,men det fikk jeg ikke lovt til pga hegel var super bra og verdens beste forsterker,skrudde også opp volumet så pass at det var like før det kom blod ut ørene mine.
    Min bror var også der og bestilte en psu til platespiller og fikk i samme slengen prisen på den,når den skulle hentes så var jo prisen en helt annen;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig fornøyd med Hegel på Klipsch. Fantastisk forsterker.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er veldig fornøyd med Hegel på Klipsch. Fantastisk forsterker.

    Samme her. Men jeg har begynt å irritere meg litt over det som er nevnt før her.. på min H300 åpner lyden seg et par hakk (minst) idet jeg går ifra 49-50 på volum knotten.... Men for all del.. kjempebra sak :D.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen med erfaring med RP-260f i forhold til RF-62MK2? Lite tester av førstnevnte mens sistnevnte fikk mye fin omtale i prisklassen i sin tid.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke Palladium ute av produksjon? Da er kanskje ikke prisene så ekstremt gode likevel?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.293
    Antall liker
    23.545
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Palladium er ute av produksjon ja, men prisene er vel ganske gode likevel?

    Det blir veldig spennende å se hva som kommer som erstatning etterhvert.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.293
    Antall liker
    23.545
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jo nå som de utvider Heritage serien i "hytt og pine" så gjør det i grunnen det. Det kommer snart en Heritage subwoofer og da mangler de bare en dedikert senter og surroundhøyttalere ;)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.051
    Torget vurderinger
    8
    Dette er overtramp av forhandler.
    Burde stå i annonsen at det er et utgått produkt.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt inn en Reloop hifi turn 3 og lyden er det igrunn ikke noe å si på syntes jeg bortsett fra at den er ganske lav(for lav) men den integrerte RIAA’n. Så jeg slo til på black friday med en Project tube box DS RIAA. Noen som har prøvd noen av disse rør riaa’ne på Klipsch?

    Mvh Aleksander
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.051
    Torget vurderinger
    8
    Øh. Hvorfor. En høyttaler modell går da ikke av moten??
    Eeeh nei men er jo klart at prisen faller når et produkt går ut! Sier ikke at det ikke er en grei pris men de fleste Klipsch produkter som har gått ut har gått langt ned i pris :)
     

    hevih12

    Fersking
    Ble medlem
    29.11.2017
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei alle sammen!

    Jeg har eid et par med RF-62 en stund nå, men her om dagen slo jeg til å kjøpte med en subwoofer (112SW). Har en 2.1 forsterker som jeg har koblet subben til og prøvd meg litt frem på både low pass og gain. Føler jeg etterhvert har kommet frem til en innstilling som fungerer bra til musikk, men syns samtidig denne blir for forsiktig til film. Er det noen god måte å finne en innstilling som fungerer til begge deler, eller er det bare å gi opp?

    Lurer også litt på om det har noe for seg å kjøpe high pass filtre til høyttalerne slik at de heller runder av ved feks. 80-100hz, og ikke 35hz som nå? Og da stille low pass på subben litt opp slik at de ikke spiller det samme, men overlapper pent. Dersom dette ikke er nødvendig, ca. hvor mye høyere enn det høyttalerne går (35hz her) setter dere subben? Har min på rundt 60hz nå.

    Takknemlig for alle svar!

    Stue.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    Hvis du har subwoofer utgang på forsterkeren, har den gjerne innebygd highpass filter også. Sjekk i menyen om du kan sette høyttalerene til "small".
    Hos meg var det håpløst å integrere subbene uten highpass på høyttalerene, deler på 80Hz hvis jeg ikke husker feil.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.319
    Antall liker
    9.158
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg delte mine 2 112sw på ca 45-50hz. Da var de lette å integrere og spilte meget bra.

    Til Snakken om Budal vil jeg også skryte litt. Har handlet 2 par rp280f der, samt 2stk r112sw. Kjempe service, kjapp respins og den butikken i norge som gir best pris på klipsch etter min erfaring. De får nok mine penger i framtiden også om det blir mere klipsch her.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Tenkte jeg skulle kjøpe Klipsch R-115SW Subwoofer til RF-7'ene mine.
    Funker dette på et ikke jordet 10A anlegg uten egenstøy eller utstøy fra suben,
    eller er det andre problemer med det.
    Tror jeg har ikke jordet 16A anlegg i stua her, men i tilfelle det er ikke jordet 10A?
     

    hevih12

    Fersking
    Ble medlem
    29.11.2017
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hvis du har subwoofer utgang på forsterkeren, har den gjerne innebygd highpass filter også. Sjekk i menyen om du kan sette høyttalerene til "small".
    Hos meg var det håpløst å integrere subbene uten highpass på høyttalerene, deler på 80Hz hvis jeg ikke husker feil.
    Forsterkeren har ikke noen mulighet for å sette highpass eller størrelse på høyttalerne dessverre. Ser det finnes separate filtre ala "bass killers" osv. for et par hundrelapper. Eneste muligheten jeg har til å prøve dette er da å bytte til en reciver (noe jeg helst ikke vil) eller gå for noe slikt.

    Tenkte jeg skulle kjøpe Klipsch R-115SW Subwoofer til RF-7'ene mine.
    Funker dette på et ikke jordet 10A anlegg uten egenstøy eller utstøy fra suben,
    eller er det andre problemer med det.
    Tror jeg har ikke jordet 16A anlegg i stua her, men i tilfelle det er ikke jordet 10A?
    Jeg har 13A uten jording her i stua hos meg, og jeg opplever ingen støy fra min R-112SW.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    Hvilken forsterker har du? Hvis den har bøyler mellom effekt og for-forsterker, kan du evt koble en minidsp mellom for å dele.
    Samtidig får du mulighet for romkorreksjon, eq og annen moro.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da ser det ut som jeg ikke fikk lov av kona å kjøpe Rf-7 mk2.. men Rf-7 mk3 fikk jeg gjennomslag for da de så mye penere ut mente hun. Noen ganger slår det rett vei :) da er det bare å smøre seg med tålmodighet 😁
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vurderer sterkt å gå for Klipsch Palladium P37F til stua.... Idag blir mine vanvittige RF63 hentet av ny eier :(.

    Gruer meg til å ikke ha dem i stua i helga, men også veldig spent på hva som kommer inn, må innrømme at Sonus Faber sine Veneer Signature også er litt under lupen :p.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Vurderer sterkt å gå for Klipsch Palladium P37F til stua.... Idag blir mine vanvittige RF63 hentet av ny eier :(.

    Gruer meg til å ikke ha dem i stua i helga, men også veldig spent på hva som kommer inn, må innrømme at Sonus Faber sine Veneer Signature også er litt under lupen :p.
    Fra Klipsch til Sonus??? Det grenser til schizofreni ;D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært gøy å prøve RF-63 og P-37F "back to back".

    Kjenner at jeg faktisk holder en knapp på RF-63. ;) ...men jeg har jo aldri hørt Palladium.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.791
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vurderer sterkt å gå for Klipsch Palladium P37F til stua.... Idag blir mine vanvittige RF63 hentet av ny eier :(.

    Gruer meg til å ikke ha dem i stua i helga, men også veldig spent på hva som kommer inn, må innrømme at Sonus Faber sine Veneer Signature også er litt under lupen :p.
    Fra Klipsch til Sonus??? Det grenser til schizofreni ;D
    De Veneere Signatur har faktisk veldig "snert" i lyden :D. Likte dem veldig godt... P37 er det vel snart 10 år siden jeg hørte... :p. Mener å huske dem som veldig bra, men ikke Klipsch lyd idem på en måte...
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Vurderer sterkt å gå for Klipsch Palladium P37F til stua.... Idag blir mine vanvittige RF63 hentet av ny eier :(.

    Gruer meg til å ikke ha dem i stua i helga, men også veldig spent på hva som kommer inn, må innrømme at Sonus Faber sine Veneer Signature også er litt under lupen :p.
    Fra Klipsch til Sonus??? Det grenser til schizofreni ;D
    De Veneere Signatur har faktisk veldig "snert" i lyden :D. Likte dem veldig godt... P37 er det vel snart 10 år siden jeg hørte... :p. Mener å huske dem som veldig bra, men ikke Klipsch lyd idem på en måte...
    Finns P-37 fortfarande att köpa eller är Klipsch Palladium en utgången modell månne?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Vurderer sterkt å gå for Klipsch Palladium P37F til stua.... Idag blir mine vanvittige RF63 hentet av ny eier :(.

    Gruer meg til å ikke ha dem i stua i helga, men også veldig spent på hva som kommer inn, må innrømme at Sonus Faber sine Veneer Signature også er litt under lupen :p.
    Fra Klipsch til Sonus??? Det grenser til schizofreni ;D
    De Veneere Signatur har faktisk veldig "snert" i lyden :D. Likte dem veldig godt... P37 er det vel snart 10 år siden jeg hørte... :p. Mener å huske dem som veldig bra, men ikke Klipsch lyd idem på en måte...
    Jeg hadde en kort periode et par stativhøyttalere fra Palladium. Husker dem som overraskende hardtslående i bassen, men litt sterile. Dog sikkert mye mer korrekte enn f.eks Cornwall. :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.293
    Antall liker
    23.545
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Finns P-37 fortfarande att köpa eller är Klipsch Palladium en utgången modell månne?
    Palladium har gått ut. Jeg ser at Mono har fjernet alle Palladium modeller fra sidene sine, så da er dem vel ikke å oppdrive lenger.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.293
    Antall liker
    23.545
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det blir spennende å se. Jeg hadde kanskje tenkt at det kom en ny serie, men det er jo ikke helt sikkert. De utvider/fornyer stadig Heritage serien, så det er ikke godt å si enda.
     

    MarjuseN DH

    Fersking
    Ble medlem
    20.10.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Skjeberg
    Hei alle sammen! Vært her i et par mnd nå og tenkte det var på tide i si hei.
    Handla meg et par Klipsch RF82mk2 i høst(kan det være fra deg alek264?). Fikk tips om å ta en titt på vennetråden til klipsch her inne. Og mange tips var det gitt! Er helt ny og fersk når det kommer til lyd og bilde verden, så alle tips tas imot med stor takk!
    Kjører Pioneer SC LX 85 på dem nå og syns det spiller ganske greit.
    Er på utgikk etter en effektforsterker som går godt overens med RF82, men som jeg kan bygge videre på. Planen er å skaffe meg RF7mk2 eller mk3 når den kommer. Når det gjelder prisklasse, så ser jeg for meg noe brukt mellom 10k opptil 20k maks.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen! Vært her i et par mnd nå og tenkte det var på tide i si hei.
    Handla meg et par Klipsch RF82mk2 i høst(kan det være fra deg alek264?). Fikk tips om å ta en titt på vennetråden til klipsch her inne. Og mange tips var det gitt! Er helt ny og fersk når det kommer til lyd og bilde verden, så alle tips tas imot med stor takk!
    Kjører Pioneer SC LX 85 på dem nå og syns det spiller ganske greit.
    Er på utgikk etter en effektforsterker som går godt overens med RF82, men som jeg kan bygge videre på. Planen er å skaffe meg RF7mk2 eller mk3 når den kommer. Når det gjelder prisklasse, så ser jeg for meg noe brukt mellom 10k opptil 20k maks.
    Det var meg vettu :) håper du er fornøyd :)
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Har altså fått tak i noe så sjeldent som ett par Heresy med både bass og driv ganske så langt ned i frekvens. Har eid HIII før, de jeg har nå er HI fra 1972. Skulle tru det var motsatt med tanke på bassen, men disse perlene fra 70tallet trykker vesentlig mer enn HIII gjorde.

    Noe andre som har prøvd ut tilsvarende og opplevd lignende? 🤔
     

    MarjuseN DH

    Fersking
    Ble medlem
    20.10.2017
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Skjeberg
    Hei alle sammen! Vært her i et par mnd nå og tenkte det var på tide i si hei.
    Handla meg et par Klipsch RF82mk2 i høst(kan det være fra deg alek264?). Fikk tips om å ta en titt på vennetråden til klipsch her inne. Og mange tips var det gitt! Er helt ny og fersk når det kommer til lyd og bilde verden, så alle tips tas imot med stor takk!
    Kjører Pioneer SC LX 85 på dem nå og syns det spiller ganske greit.
    Er på utgikk etter en effektforsterker som går godt overens med RF82, men som jeg kan bygge videre på. Planen er å skaffe meg RF7mk2 eller mk3 når den kommer. Når det gjelder prisklasse, så ser jeg for meg noe brukt mellom 10k opptil 20k maks.
    Det var meg vettu :) håper du er fornøyd :)
    Ja jeg er kjempe fornøyd med dem! Hvert vær krone! :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle sammen! Vært her i et par mnd nå og tenkte det var på tide i si hei.
    Handla meg et par Klipsch RF82mk2 i høst(kan det være fra deg alek264?). Fikk tips om å ta en titt på vennetråden til klipsch her inne. Og mange tips var det gitt! Er helt ny og fersk når det kommer til lyd og bilde verden, så alle tips tas imot med stor takk!
    Kjører Pioneer SC LX 85 på dem nå og syns det spiller ganske greit.
    Er på utgikk etter en effektforsterker som går godt overens med RF82, men som jeg kan bygge videre på. Planen er å skaffe meg RF7mk2 eller mk3 når den kommer. Når det gjelder prisklasse, så ser jeg for meg noe brukt mellom 10k opptil 20k maks.
    Det var meg vettu :) håper du er fornøyd :)
    Ja jeg er kjempe fornøyd med dem! Hvert vær krone! :)
    Så bra, ja er vanskelig å finne like morsomme høyttaler til samme prisklasse :)

    Ville søkt litt i Klipsch tråden her, på rf7 kanskje da jeg vil tro at hvis du finner noe som passer rf7(mk2)så låter det bra på Rf82 åsså :)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Hei alle sammen! Vært her i et par mnd nå og tenkte det var på tide i si hei.
    Handla meg et par Klipsch RF82mk2 i høst(kan det være fra deg alek264?). Fikk tips om å ta en titt på vennetråden til klipsch her inne. Og mange tips var det gitt! Er helt ny og fersk når det kommer til lyd og bilde verden, så alle tips tas imot med stor takk!
    Kjører Pioneer SC LX 85 på dem nå og syns det spiller ganske greit.
    Er på utgikk etter en effektforsterker som går godt overens med RF82, men som jeg kan bygge videre på. Planen er å skaffe meg RF7mk2 eller mk3 når den kommer. Når det gjelder prisklasse, så ser jeg for meg noe brukt mellom 10k opptil 20k maks.
    Veldig morsom oppgradering fra 82 til 7 :)
    Plutselig i det øyeblikket du kobler til og hører så oppdager du et helt nytt frekvensområde, som om mellomtone og bass alltid har manglet.
    Angående forsterker så spiller det bedre dess kraftigere forsterker du bruker. Myten at Klipsch er lettdrevne kan du bare glemme.

    Edit : Det er i alle fall min erfaring både med 82 og 7.
     
    Sist redigert:

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.141
    Antall liker
    3.287
    Torget vurderinger
    1
    Myten at Klipsch er lettdrevne kan du bare glemme.
    Hva som er "lettdrevet" er et definisjonspørsmål som det er kranglet om her tidligere. På den ene siden har man de som sier at det betyr at det er enkelt/lett for forsterkeren å drive høyttalerne, og på den andre siden har man de som sier at det betyr at man lett kan spille veldig høyt fordi de har en høy følsomhet. Det ene er ikke nødvendigvis ensbetydende med det andre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn