Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cortinars

    Fersking
    Ble medlem
    23.06.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sitter her med siste Hifi World hvor de har testet og målt RP8000F. Humrer litt for meg selv når jeg ser målt følsomhet mot oppgitt følsomhet.
    Oppgitt er 98db/W, mens målingene viser 92,5db ved 2,83Volt. Og så er de paralellkoblede bassene 3,2 ohm dcr.
    Så det vil faktisk si at de har en følsomhet på 89,5db/W.
    Selv Klipsch må forholde seg til fysikkens lover viser det seg! :cool: :p
    Ja, Klipsch bløffer gedigent på sine følsomhetstall. Eller, kall det gjerne kreativ måling (begge ht samtidig, 1/8 hjørne, bruk av betegnelsen "8 Ohm compatible...), men the proof is in the pudding, som kjent, og jeg har hatt svært få høyttalere i hus som spiller så høyt som Klipsch på et gitt punkt på volumkontrollen. Så en ting er at Klipsch bløffer, men det gjør jaggu alle de andre også! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Ja det blir vel nesten som att vw ble tatt for juks med avgass målinger, di er heilt sikkert ikke aleine om og gjøre det. Å idrettsutøvere, skal du være i toppeliten så må du nesten jukse litt som "alle" andre. Gjelder selvfølgelig ikke alt og alle. [emoji12]

    Sent fra min S41 via Tapatalk
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    Hva er der galt m MA 8000.

    Luxmann har jeg ikke hørt i Mange år, Accuphase E-470 går bra.

    Ville ikke ha kombinerte R7 med noget lys klingende udstyr, bare så det ert sagt.

    Når vi taler MA, Luxman, Accuphase, Gryphon, er spørsmålet man skal stille sig, bliver det bedre!, eller bare lidt annerledes i måten at gengi på, avhengi av de rom acustiske signature høytalerne befinner sig i.

    Nyt er ikke altid bedre.

    Mvh
    Hi-rex
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    Hva er der galt m MA 8000.

    Luxmann har jeg ikke hørt i Mange år, Accuphase E-470 går bra.

    Ville ikke ha kombinerte R7 med noget lys klingende udstyr, bare så det ert sagt.

    Når vi taler MA, Luxman, Accuphase, Gryphon, er spørsmålet man skal stille sig, bliver det bedre!, eller bare lidt annerledes i måten at gengi på, avhengi av de rom acustiske signature høytalerne befinner sig i.

    Nyt er ikke altid bedre.

    Mvh
    Hi-rex
    Må ikke være noe galt med en komponent selv om man er nyskjerrig på andre komponenter :) har lyst til å prøve klasse A eller rør :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    Hva er der galt m MA 8000.

    Luxmann har jeg ikke hørt i Mange år, Accuphase E-470 går bra.

    Ville ikke ha kombinerte R7 med noget lys klingende udstyr, bare så det ert sagt.

    Når vi taler MA, Luxman, Accuphase, Gryphon, er spørsmålet man skal stille sig, bliver det bedre!, eller bare lidt annerledes i måten at gengi på, avhengi av de rom acustiske signature høytalerne befinner sig i.

    Nyt er ikke altid bedre.

    Mvh
    Hi-rex
    Må ikke være noe galt med en komponent selv om man er nyskjerrig på andre komponenter :) har lyst til å prøve klasse A eller rør :)
    Prøv i vei du, men det koster som regel lidt.

    LYST ER VEIEN TIL ALT ONDT, blev selv Hifi liderlig igen her i sidste uke, og prislappen på det eventyr blev lidt over 50 av de store.

    Kona er som regel best, ved du!, og da ved du hva som bliver serveret.

    Mvh ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    11.503
    Torget vurderinger
    2
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    God jul! :)

    Japanske Mos-Fet og/eller klasse A funker så å si uten unntak veldig bra, dette gjelder i høyeste grad også Luxman.
    Men om det er bedre enn McIntosh? Noen vil mene det, noen vil mene motsatt. Min oppfating er at om du virkelig vil ta noen karslige steg i en litt annen retning, skal du gå for en seriøs rør-konstruksjon. En solid SE-forsterker med høy trafokvalitet om finansene strekker til, alternativt kan du rett og slett prøve ut de svært så gode, integrerte fra Mastersound eller LM Audio. Mye for pengene, fullblods rørforsterkere. Det er rett nok en utfording at du spiller så sinnsykt høyt til tider, at kanskje holder ikke en "normal" rørforsterker i ditt tilfelle.... ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    EDIT: Jeg ser nå at Håkon har svart, så ta mitt svar med en klype salt :p.

    Funker nok til en hvis grad, men RF serien er skikkelig strømsultene når du drar på. På heritage hadde det nok spilt som rakker'n.

    RF7 mk3 har vel tatt steget i delefilteret som gjør dem litt mer "snille" mot forsterkerene. Mener jeg å ha lest meg frem til.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    Hva er der galt m MA 8000.

    Luxmann har jeg ikke hørt i Mange år, Accuphase E-470 går bra.

    Ville ikke ha kombinerte R7 med noget lys klingende udstyr, bare så det ert sagt.

    Når vi taler MA, Luxman, Accuphase, Gryphon, er spørsmålet man skal stille sig, bliver det bedre!, eller bare lidt annerledes i måten at gengi på, avhengi av de rom acustiske signature høytalerne befinner sig i.

    Nyt er ikke altid bedre.

    Mvh
    Hi-rex
    Må ikke være noe galt med en komponent selv om man er nyskjerrig på andre komponenter :) har lyst til å prøve klasse A eller rør :)
    Prøv i vei du, men det koster som regel lidt.

    LYST ER VEIEN TIL ALT ONDT, blev selv Hifi liderlig igen her i sidste uke, og prislappen på det eventyr blev lidt over 50 av de store.

    Kona er som regel best, ved du!, og da ved du hva som bliver serveret.

    Mvh ;)
    Har prøvd en del på klipsch og hatt en del forskjellige forsterkere innom. Har hørt klipsch på altfor lyst oppsett også så er klar over at man skal være forsiktig med det.

    Jeg kunne egentlig tenkt meg enda feiter/mørket signatur enn McIntosh. Kan bli skarpt her til tider men kan også være rommet. Kan jo justere ned de høye frekvensene på EQ på MA8000 men det er ikke noe jeg liker å gjøre.

    Men lurte på Luxman eller om det er andre klasse A forsterkere som passer bra på klipsch. Vurderer også rør pre med effektrinn også :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    God jul! :)

    Japanske Mos-Fet og/eller klasse A funker så å si uten unntak veldig bra, dette gjelder i høyeste grad også Luxman.
    Men om det er bedre enn McIntosh? Noen vil mene det, noen vil mene motsatt. Min oppfating er at om du virkelig vil ta noen karslige steg i en litt annen retning, skal du gå for en seriøs rør-konstruksjon. En solid SE-forsterker med høy trafokvalitet om finansene strekker til, alternativt kan du rett og slett prøve ut de svært så gode, integrerte fra Mastersound eller LM Audio. Mye for pengene, fullblods rørforsterkere. Det er rett nok en utfording at du spiller så sinnsykt høyt til tider, at kanskje holder ikke en "normal" rørforsterker i ditt tilfelle.... ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    God Jul ja :)

    Jeg skal ta noen grep om akustikken i rommet først uansett men halve moroa er jo og kikke på nytt utstyr syntes jeg :)
    Har spilt en stund på Mohican så byttet jeg tilbake til min CD-spiller via MA8000 sin DAC og det ble fort ubehagelig gitt. Kan det være at DAC'n i MA8000 kan være litt skarp? Jeg spiller sinnsykthøyt kun en gang i mnd eller noe rundt der ellers er det lavt til medium :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    11.503
    Torget vurderinger
    2
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    God jul! :)

    Japanske Mos-Fet og/eller klasse A funker så å si uten unntak veldig bra, dette gjelder i høyeste grad også Luxman.
    Men om det er bedre enn McIntosh? Noen vil mene det, noen vil mene motsatt. Min oppfating er at om du virkelig vil ta noen karslige steg i en litt annen retning, skal du gå for en seriøs rør-konstruksjon. En solid SE-forsterker med høy trafokvalitet om finansene strekker til, alternativt kan du rett og slett prøve ut de svært så gode, integrerte fra Mastersound eller LM Audio. Mye for pengene, fullblods rørforsterkere. Det er rett nok en utfording at du spiller så sinnsykt høyt til tider, at kanskje holder ikke en "normal" rørforsterker i ditt tilfelle.... ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    God Jul ja :)

    Jeg skal ta noen grep om akustikken i rommet først uansett men halve moroa er jo og kikke på nytt utstyr syntes jeg :)
    Har spilt en stund på Mohican så byttet jeg tilbake til min CD-spiller via MA8000 sin DAC og det ble fort ubehagelig gitt. Kan det være at DAC'n i MA8000 kan være litt skarp? Jeg spiller sinnsykthøyt kun en gang i mnd eller noe rundt der ellers er det lavt til medium :)
    En god rørforsterker spiller penere på lavt til middels volum enn din McIntosh, såpass kan jeg si uten å ta i for mye. DAC'en i MA8000 er fornuftig og god, men Mohican er jo forbannet bra, da. Vi har vel så vidt vært innom det før, det du ikke får fra kilden, dukker ikke akkurat opp på magisk vis underveis, heller.
    Luxman eller Accuphase er nok noe mildere og mykere i grunnstemningen enn McIntosh, så det kan være du finner disse mer elegante.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Luxman klasse A på RF-7 vært noe montro? Noen som har erfaring med Luxman på Klipsch?
    God jul! :)

    Japanske Mos-Fet og/eller klasse A funker så å si uten unntak veldig bra, dette gjelder i høyeste grad også Luxman.
    Men om det er bedre enn McIntosh? Noen vil mene det, noen vil mene motsatt. Min oppfating er at om du virkelig vil ta noen karslige steg i en litt annen retning, skal du gå for en seriøs rør-konstruksjon. En solid SE-forsterker med høy trafokvalitet om finansene strekker til, alternativt kan du rett og slett prøve ut de svært så gode, integrerte fra Mastersound eller LM Audio. Mye for pengene, fullblods rørforsterkere. Det er rett nok en utfording at du spiller så sinnsykt høyt til tider, at kanskje holder ikke en "normal" rørforsterker i ditt tilfelle.... ;)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    God Jul ja :)

    Jeg skal ta noen grep om akustikken i rommet først uansett men halve moroa er jo og kikke på nytt utstyr syntes jeg :)
    Har spilt en stund på Mohican så byttet jeg tilbake til min CD-spiller via MA8000 sin DAC og det ble fort ubehagelig gitt. Kan det være at DAC'n i MA8000 kan være litt skarp? Jeg spiller sinnsykthøyt kun en gang i mnd eller noe rundt der ellers er det lavt til medium :)
    En god rørforsterker spiller penere på lavt til middels volum enn din McIntosh, såpass kan jeg si uten å ta i for mye. DAC'en i MA8000 er fornuftig og god, men Mohican er jo forbannet bra, da. Vi har vel så vidt vært innom det før, det du ikke får fra kilden, dukker ikke akkurat opp på magisk vis underveis, heller.
    Luxman eller Accuphase er nok noe mildere og mykere i grunnstemningen enn McIntosh, så det kan være du finner disse mer elegante.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Kan være at man prøver noe nytt på nyåret :) vurdert en McIntosh rør pre med ett effekttrinn også.. kanskje klasse A. Men ja må kikke litt :) det viktige er jo at det spiller bra på lavt til middels volum. Men er jo en fordel at det har nok å rutte med når det blir høyt. Skal prøve litt EQ i jula å se om jeg får fram lyden jeg vil ha :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    11.503
    Torget vurderinger
    2
    Klasse A er ingen garanti for god lyd....
    Derfor jeg spør her :) regner med det er forskjeller der å :)
    Gode Kl. A-forsterkere oppleves ofte subjektivt som hurtigere og "plutseligere" enn de fleste "normale kl. AB-forsterkerne, samtidig som de har en mer sitrende nerve i fremstillingen. Dette gjelder selvsagt ikke alle forsterkere, og det finnes andre forsterkere som gjør mye av det samme også uten å være klasse A. Her kommer også dette med tilbakekobling inn i bildet, så selvsagt er det flere årsaker og virkninger. I tillegg til de nevnte japanske merkene, har vi jo også Musical Innovation som bygges på Hokksund, klasse A-forsterkerne derfra (med unntak av den aller minste), har meget godt grep om Klipsch, og setter virkelig fart på dem. Mye for pengene.

    Jeg skal ellers om litt teste ut en ny modell fra Spec, ville jo være moro å høre hva den kan gjøre med RF7....

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Klasse A er ingen garanti for god lyd....
    Derfor jeg spør her :) regner med det er forskjeller der å :)
    Gode Kl. A-forsterkere oppleves ofte subjektivt som hurtigere og "plutseligere" enn de fleste "normale kl. AB-forsterkerne, samtidig som de har en mer sitrende nerve i fremstillingen. Dette gjelder selvsagt ikke alle forsterkere, og det finnes andre forsterkere som gjør mye av det samme også uten å være klasse A. Her kommer også dette med tilbakekobling inn i bildet, så selvsagt er det flere årsaker og virkninger. I tillegg til de nevnte japanske merkene, har vi jo også Musical Innovation som bygges på Hokksund, klasse A-forsterkerne derfra (med unntak av den aller minste), har meget godt grep om Klipsch, og setter virkelig fart på dem. Mye for pengene.

    Jeg skal ellers om litt teste ut en ny modell fra Spec, ville jo være moro å høre hva den kan gjøre med RF7....

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har prøvd og kontakte Roar før uten hell men det er helt klart interessante komponenter !
    Vet ikke om noen låner ut Luxman eller liknende men skal for høre meg en runde :)

    Ja altså den Spec'n du har låt jo knall på RF-7, hva er prisen på det nye vidunderet?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.515
    Antall liker
    9.548
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke om Amason har solgt sin MI22.. jeg frykter den kan låte helt ok på rf7mk3.. Håkon har jo testet mi22..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    11.503
    Torget vurderinger
    2
    Klasse A er ingen garanti for god lyd....
    Derfor jeg spør her :) regner med det er forskjeller der å :)
    Gode Kl. A-forsterkere oppleves ofte subjektivt som hurtigere og "plutseligere" enn de fleste "normale kl. AB-forsterkerne, samtidig som de har en mer sitrende nerve i fremstillingen. Dette gjelder selvsagt ikke alle forsterkere, og det finnes andre forsterkere som gjør mye av det samme også uten å være klasse A. Her kommer også dette med tilbakekobling inn i bildet, så selvsagt er det flere årsaker og virkninger. I tillegg til de nevnte japanske merkene, har vi jo også Musical Innovation som bygges på Hokksund, klasse A-forsterkerne derfra (med unntak av den aller minste), har meget godt grep om Klipsch, og setter virkelig fart på dem. Mye for pengene.

    Jeg skal ellers om litt teste ut en ny modell fra Spec, ville jo være moro å høre hva den kan gjøre med RF7....

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har prøvd og kontakte Roar før uten hell men det er helt klart interessante komponenter !
    Vet ikke om noen låner ut Luxman eller liknende men skal for høre meg en runde :)

    Ja altså den Spec'n du har låt jo knall på RF-7, hva er prisen på det nye vidunderet?
    Det kommer en ny modell, som skal være noe mer lik toppmodellen... Vi snakker i området 100 Høvdinger, ikke fastsatt helt enda (den jeg benytter selv er RSA-M3EX, koster 87 000,-. Spec sier de har stor tro på produktet. Regner med å ha den på benken rett over nyttår. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Gode Kl. A-forsterkere oppleves ofte subjektivt som hurtigere og "plutseligere" enn de fleste "normale kl. AB-forsterkerne, samtidig som de har en mer sitrende nerve i fremstillingen. Dette gjelder selvsagt ikke alle forsterkere, og det finnes andre forsterkere som gjør mye av det samme også uten å være klasse A. Her kommer også dette med tilbakekobling inn i bildet, så selvsagt er det flere årsaker og virkninger. I tillegg til de nevnte japanske merkene, har vi jo også Musical Innovation som bygges på Hokksund, klasse A-forsterkerne derfra (med unntak av den aller minste), har meget godt grep om Klipsch, og setter virkelig fart på dem. Mye for pengene.

    Jeg skal ellers om litt teste ut en ny modell fra Spec, ville jo være moro å høre hva den kan gjøre med RF7....

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Har prøvd og kontakte Roar før uten hell men det er helt klart interessante komponenter !
    Vet ikke om noen låner ut Luxman eller liknende men skal for høre meg en runde :)

    Ja altså den Spec'n du har låt jo knall på RF-7, hva er prisen på det nye vidunderet?
    Det kommer en ny modell, som skal være noe mer lik toppmodellen... Vi snakker i området 100 Høvdinger, ikke fastsatt helt enda (den jeg benytter selv er RSA-M3EX, koster 87 000,-. Spec sier de har stor tro på produktet. Regner med å ha den på benken rett over nyttår. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Spennende! Jamen det må da være mulig å høre den på RF-7 :) Skulle du få en ny forsterker fra Audio Note også?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha lest siste Hifi World undrer jeg meg om ikke de nye rørhybridene til Vincent vil fungere godt på Klipsch. Hadde vært artig med en norsk test av SV237 MK eller SV700 også. Noe for Håkon? :cool:
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Utvidet frekvens område er kode ordet her!

    F79EDF30-EA17-46D0-9762-0EBD75FA9008.jpg


    Mine matematiske modeller og computer programmer, siger at det skal stå sådan for at at få den mest optimale frekvens respons, impuls respons incl.

    Brede mål av rom 550 cm, dividere m 2,619 = 210 cm fra side veg til center Sub, erne.

    Da havner vi på 340 cm til den anden sub = 1,617

    Da bliver der 130 cm mellem center sub, erne
    Forholds tal:
    340- 130= 2,615
    210- 130= 1,615
    550- 210= 2,619
    550- 340= 1,617

    Højde til center av enhed fra gulv er 34,5cm x 2,619= 90cm fra bagveg til front sub.

    Lengde mål rom er 476cm - 90 = 5,288

    Hoved høytalerne står på 160 til senter enhet fra side veg, og 95 cm ut fra bagveg.

    Dette bevirker at lengden fra center enhed sub til lytte position er lidt kortere en avstand målt fra hoved højtaler til lytte position, dette er gjort bevisst for at obtimere impuls responsen.

    På papiret ser det veldig fint ut, men vi for se når vi for kontroll målt m REW.

    7B4A1E9E-8676-418D-A6E8-963120BABA45.jpg


    I en anden tråd blev ordet pent nevnt;), ved ikke a, nogen design pris vinder det neppe, og a regner faktisk m at hus arkitekten explodere, når hun ser dette.

    Da for vi håbe at lydgengivelsen kan opveje syns inntrykket :D

    Mvh.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Utvidet frekvens område er kode ordet her!

    Vis vedlegget 522895

    Mine matematiske modeller og computer programmer, siger at det skal stå sådan for at at få den mest optimale frekvens respons, impuls respons incl.

    Brede mål av rom 550 cm, dividere m 2,619 = 210 cm fra side veg til center Sub, erne.

    Da havner vi på 340 cm til den anden sub = 1,617

    Da bliver der 130 cm mellem center sub, erne
    Forholds tal:
    340- 130= 2,615
    210- 130= 1,615
    550- 210= 2,619
    550- 340= 1,617

    Højde til center av enhed fra gulv er 34,5cm x 2,619= 90cm fra bagveg til front sub.

    Lengde mål rom er 476cm - 90 = 5,288

    Hoved høytalerne står på 160 til senter enhet fra side veg, og 95 cm ut fra bagveg.

    Dette bevirker at lengden fra center enhed sub til lytte position er lidt kortere en avstand målt fra hoved højtaler til lytte position, dette er gjort bevisst for at obtimere impuls responsen.

    På papiret ser det veldig fint ut, men vi for se når vi for kontroll målt m REW.

    Vis vedlegget 522900

    I en anden tråd blev ordet pent nevnt;), ved ikke a, nogen design pris vinder det neppe, og a regner faktisk m at hus arkitekten explodere, når hun ser dette.

    Da for vi håbe at lydgengivelsen kan opveje syns inntrykket :D

    Mvh.
    Ser pent ut! Kan forandre lyden drastisk spesielt i bass området. Jeg liker nok mer bass enn hva som er hifi korrekt men :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok, så fik vi lys i forsterkeren igen.

    41CE5CF5-88B5-4D1E-9213-CF446B5829B2.jpg


    Standart anbefalt opset fra SVS til RF7iii, Lowpas 50Hz, 24db oktav, -15db volume,
    På med Waltz for Debby m Bill Evans Trio, og moderat lydtrykk.

    SE det du, Dette ser jo ut til at gå helt bra, så dette vil vi få til.
    Nu skal det bare spille lidt, for at gå sig til før vi begynder med den nidkjære fin justering. Med supplerende måling ifra REW programmet.

    Fortsettelse vil følge i SVS venne tråd, hen av veien.

    Mvh
     

    Leggen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    232
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    0
    Ok, så fik vi lys i forsterkeren igen.

    Vis vedlegget 522934

    Standart anbefalt opset fra SVS til RF7iii, Lowpas 50Hz, 24db oktav, -15db volume,
    På med Waltz for Debby m Bill Evans Trio, og moderat lydtrykk.

    SE det du, Dette ser jo ut til at gå helt bra, så dette vil vi få til.
    Nu skal det bare spille lidt, for at gå sig til før vi begynder med den nidkjære fin justering. Med supplerende måling ifra REW programmet.

    Fortsettelse vil følge i SVS venne tråd, hen av veien.

    Mvh
    Vakkert :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Sub er nok ikke nødvendig.. men gir det lille ekstra. Solgte nettopp mine sb16, og merket at det er et fundament som forsvant. Men nødvendig?? Neh. Sub uten noe form for "deling" i forsterkeren syns jeg er litt vanskelig.. classe 800 preampen var genial der, med high og lowpass filter.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Har gjort måling av RF-7 III i ett rom. Der droppet frekvensresponsen som en stein ved ca 27hz. Det samsvarer fint med spesifikasjonene til Klipsch som hevder -3db ved 32hz. Subjektivt kan dette være nok. Skal en dypere er det ingen vei utenom sub. Hver sin lyst :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg greier meg fint uten sub, men i en kino blir det fort noe annet.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.793
    Antall liker
    11.503
    Torget vurderinger
    2
    Har gjort måling av RF-7 III i ett rom. Der droppet frekvensresponsen som en stein ved ca 27hz. Det samsvarer fint med spesifikasjonene til Klipsch som hevder -3db ved 32hz. Subjektivt kan dette være nok. Skal en dypere er det ingen vei utenom sub. Hver sin lyst :)
    Stemmer bra med mine observasjoner. En eksplosiv og voldsom mellombass som setter de fleste betalbare høyttalere i skyggen, men RF7 Mk III er ikke den Klipsch'en som går dypest, nei. Mer fysisk dypbass i RF63 og 83, faktisk.

    For å oppleve at RF7 Mk3 ikke leker bass, prøv ut Kail Baxley, og hans låt “Killin floor” på elevert volum, så skjønner dere hva jeg mener. Her ligger mye av energien fra bassen i området noenogtredve Hz, så du får virkelig slått løs elementene. Det er en ren maktdemonstrasjon.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Ser at mange har rf7 med sub i tillegg..
    Er jeg den eneste som mener at det ikke trengs???
    Etter min mening så hverken skal eller behøver RF7 sub

    Jag håller med till 100 %!
    Greit nok at RF7 kan spille forholdsvis lavfrekvent, men man må ikke glemme at elementene også spiller mellomtone.
    Hvis elementene pumper lavfrekvent bass, vil nok dette gi økt forvrenging på høyere frekvenser.
    Deler mine klf20 på rundt 80Hz, da er det knapt bevegelse i basselementene selv om man spiller grisehøyt.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ser at mange har rf7 med sub i tillegg..
    Er jeg den eneste som mener at det ikke trengs???
    Etter min mening så hverken skal eller behøver RF7 sub

    Jag håller med till 100 %!
    Greit nok at RF7 kan spille forholdsvis lavfrekvent, men man må ikke glemme at elementene også spiller mellomtone.
    Hvis elementene pumper lavfrekvent bass, vil nok dette gi økt forvrenging på høyere frekvenser.
    Deler mine klf20 på rundt 80Hz, da er det knapt bevegelse i basselementene selv om man spiller grisehøyt.
    Da mister jo høyttalere litt råskapen som Klipsch er kjent for føler jeg.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Målingene på RF7iii de tyske magasiner viser også at frekvens kurven under rundt 80 Hz ligger små 3+4 db lavere i lydtrykk end i området 80-250Hz.

    Dette er mulig en bevisst tilsiktet fra produksenten, for at kompentasere for rom gain i lytte rommene.

    Ser at KEF R3 måler ganske simolar i frekvens i bas området som RF7iii, så jeg tror det er tilsiktet fra konstruktørene

    Max lydtrykk i Bas måler de til 104db, m deres ref til akseptabel forvrengning.

    8E04135F-6B7D-4493-9A61-C3A088E087F3.jpg


    Mvh Hi-REX
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    I et stereo opset er formålet m Sub,er ikke mengden av bas du kan opnå i db, men en utvidet frekvens respons i de dyreste Oktaver.

    ER dette intergreret korrekt m hoved høytalerne og i rommet generel, bevirker det at du oppnår en fuldtone klang på alle instrumenter så som Orgel, Trommer, Gulv bas, Cello, fender bas, piano, stemmer, Horn, fløjter, Hihat, ect.

    Vis man nogensinde hva oplevet en høytaler løsning, hvor de dyreste oktaver er impliseret korrekt, er der ingen vei tilbage, da det bevirker at alle instrumenter, nu gengives m korrekt tilskud at varme, som blandt andet kommer av kasse klangen, fra de benyttede instrumenter, med også av impakt attack på foreksempel en Hihat der for en på kassen.

    Med det er ikke db i sig selv, da jeg senkede volumen til -20 dB sub,erne her trode jeg at de var fejl konfiguret, da jeg ikke kunne registrere nogen forskel, I henhold til gengivelsen fra hoved høytalerne.

    Ved - 15 dB i volum sat den der, og alle instrumenter fik det rigtige tilskud.

    Men du skal faktisk helt ned for an sub, erne og lytte for at høre hva de bidrager med lydmessig.

    DET MED SUB, ER IKKE EN KONKURANSE I MEMBRAN UDSVING; som man kan forledes til at tro ved at se diverse videoer på net.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Der ligger en Video ute på Yourtube med en berømt Klipsch TORSK, som demonstrere hva 2 stk SVS ULTRA 16, gør i samspil m RF7iii.

    Han har volume sat til MAX 0, på de Sub,er !!!!
    Dette har intet med musik eller avspilling av film at gøre, den Fucking Moron, forsørger at simulere et Jordskelv.

    Sådan en SVS 3000 her

    Vis vedlegget 523022

    Generere er Max lyd tryk på 132db

    2 STK AV DISSE ER KAPABEL

    Vis vedlegget 523023

    TIL AT GENERERE LYDTRYKK PÅ OP TIL 135 DB

    HVA 2 STK ULTRA 16 GENNERERE MAX VED JEG IKKE MEN DET ER FANDME GALSKAB, FOR ALLE ANDRE END DE SOM SELGER HØRE APPERATER.

    DU ER FANDME TOTAL DØV efter sådan en tur.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Men ultra 13 er vel bra subber?
    ved ikke, har ikke hørt disse, men er vel forløpere for den nye 4000 serie.

    Det som a vurdere som viktig her at at den sub, du velger har den nye Sub, app, softvare inbyg da det gir dig nogen muligheder for at justere til rom gain, og ikke mindst justere nivoet ned på de høje pick, som dit rom uanset vil generere.

    Korrekt opset sub i rom, vil minimere disse pick and nul punkter, men vil ikke fjerne disse helt, og da er det greit at ha muligheten for at kunne justere dette over innbygget Hardvare og medleveret soft vare, som på den nyeste generation av deres Sub,er

    Mvh

    Johnny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn