Ville faktisk aldri falt meg inn med en liggende senter til andre Heritage høyttalere.Jeg tror dere skjønte at jeg mente en liggende senter. Stående senter passer ikke inn i alle oppsett![]()
|
Ville faktisk aldri falt meg inn med en liggende senter til andre Heritage høyttalere.Jeg tror dere skjønte at jeg mente en liggende senter. Stående senter passer ikke inn i alle oppsett![]()
Er en tråd om det her: https://community.klipsch.com/index.php?/topic/175997-the-fifteen/ Ble som Skorob nevner for dyrt og risikofylt, pluss at markedet var noe overvurdert, visst nok.Er det noen som vet hva som har skjedd med disse modellene:
Har Forte II som liggende center til machende Chorus II, funker veldig bra og mye bedre enn rc-64 som jeg en gang hadde. Nå er jo egentlig Heresy den opprinnelig centerhøyttaleren til heritage så den bør jo fungere greit til formålet..Ville faktisk aldri falt meg inn med en liggende senter til andre Heritage høyttalere.Jeg tror dere skjønte at jeg mente en liggende senter. Stående senter passer ikke inn i alle oppsett![]()
Hatt Heresy III som senter, og syns det funket veldig bra. Den er akkurat lav nok til å komme under en vegghengt tv i normal høyde, eller et lerret for den saks skyld. Men klart det ikke passer for alle.
Har tilfeldigvis en slik liggende på loftet. Sender deg PM.Er på utkikk etter en Klipsch KV4 senterhøyttaler, så hvis noen har eller vet om noen som ikke er i bruk eller har lyst til å selge, gi meg en beskjed.
Vis vedlegget 524841
Bilde er lånt fra nettet et eller annet sted.
Hvis du legger Forte II på siden, så vil vel spredningen fra horna bli 90 grader out of whack? OCD'n min ville aldri tillatt meg å gjøre noe sånt, men hvis det funker for deg, rock on.Har Forte II som liggende center til machende Chorus II, funker veldig bra og mye bedre enn rc-64 som jeg en gang hadde. Nå er jo egentlig Heresy den opprinnelig centerhøyttaleren til heritage så den bør jo fungere greit til formålet..Ville faktisk aldri falt meg inn med en liggende senter til andre Heritage høyttalere.Jeg tror dere skjønte at jeg mente en liggende senter. Stående senter passer ikke inn i alle oppsett![]()
Hatt Heresy III som senter, og syns det funket veldig bra. Den er akkurat lav nok til å komme under en vegghengt tv i normal høyde, eller et lerret for den saks skyld. Men klart det ikke passer for alle.
Ja tanken slo meg men da jeg hadde den til overs og finnishen var den samme var det bare å kjøre på. Det virker bra med samme klangdynamikk som Chorusene. Hadde man lagt Fortene på siden i et stereo oppsett tror jeg forskjellen absolutt hadde vert til stedet og romfølelsen blitt påvirket. Mulig romkorreksjonen griper inn/korrigerer, horna er jo uansett vinklet begge veierHvis du legger Forte II på siden, så vil vel spredningen fra horna bli 90 grader out of whack? OCD'n min ville aldri tillatt meg å gjøre noe sånt, men hvis det funker for deg, rock on.Har Forte II som liggende center til machende Chorus II, funker veldig bra og mye bedre enn rc-64 som jeg en gang hadde. Nå er jo egentlig Heresy den opprinnelig centerhøyttaleren til heritage så den bør jo fungere greit til formålet..Ville faktisk aldri falt meg inn med en liggende senter til andre Heritage høyttalere.Jeg tror dere skjønte at jeg mente en liggende senter. Stående senter passer ikke inn i alle oppsett![]()
Jepp, Heresy er vel sannsynligvis verdens første kommersielt produserte senterhøyttaler, så det er jo en ganske åpenbar løsning hvis man har Heritage. Selv kjøpte jeg min fordi jeg hadde Heresy som fronter også den gangen, kjøpte alle tre samtidig. Nå i ettertid syns jeg Heresy var en mer vellykket høyttaler enn Cornwall som jeg også eide, bare jeg fikk satt rørforsterker på dem. Selvsagt hvis man ser bort fra begrensningene i bassutstrekning nedover.
Skulle jeg hatt Heritage igjen er det egentlig Heresy og La Scala som framstår som interessante for meg.
Ja, er sikkert mye som går veldig fint uten å nødvendigvis være helt "riktig".Ja tanken slo meg men da jeg hadde den til overs og finnishen var den samme var det bare å kjøre på. Det virker bra med samme klangdynamikk som Chorusene. Hadde man lagt Fortene på siden i et stereo oppsett tror jeg forskjellen absolutt hadde vert til stedet og romfølelsen blitt påvirket. Mulig romkorreksjonen griper inn/korrigerer, horna er jo uansett vinklet begge veierHvis du legger Forte II på siden, så vil vel spredningen fra horna bli 90 grader out of whack? OCD'n min ville aldri tillatt meg å gjøre noe sånt, men hvis det funker for deg, rock on.Har Forte II som liggende center til machende Chorus II, funker veldig bra og mye bedre enn rc-64 som jeg en gang hadde. Nå er jo egentlig Heresy den opprinnelig centerhøyttaleren til heritage så den bør jo fungere greit til formålet..
Jepp, Heresy er vel sannsynligvis verdens første kommersielt produserte senterhøyttaler, så det er jo en ganske åpenbar løsning hvis man har Heritage. Selv kjøpte jeg min fordi jeg hadde Heresy som fronter også den gangen, kjøpte alle tre samtidig. Nå i ettertid syns jeg Heresy var en mer vellykket høyttaler enn Cornwall som jeg også eide, bare jeg fikk satt rørforsterker på dem. Selvsagt hvis man ser bort fra begrensningene i bassutstrekning nedover.
Skulle jeg hatt Heritage igjen er det egentlig Heresy og La Scala som framstår som interessante for meg.
Takk for svar.Ville nok heller gått for Heresy med den forsterkeren. Og også Cornwall før Forte. Føler Forte trengte mer effekt for å ha kontroll
Hadde full surround med RF7 MK1 Rc7. Rs 7 og Rb75 + 2xRsw 15. Råeste anlegget til elektronika og metall jeg har hatt. Foruten det jeg har nå kanskje. Men nå har jeg ikke hørt de andre RF7 modellene i rom jeg kjenner. Men mk1 er virkelig en morsom høyttaler.Hva er mener folk om RF-7 MK1 her inne? Jeg leser så mye forskjellig rundt om men pr dags dato er det klipsch høyttalerne som har gitt med det største gliset. Mer rått og brutalt og live skal man vel lete lenge etter?
Mvh Aleksander
Ville valgt Tannoy Cheviot foran både Heresy og Cornwall, men Forte har jeg ikke hørt. Heresy trenger sub hvis du hører på elektronika og ser mye film, men til vanlig instrumentalmusikk syns jeg Heresy klarer seg fint på egenhånd. Spørsmålet blir om man egentlig klarer å slå seg helt til ro med den amputerte frekvensgangen, men det blir kanskje vanskelig å finne suber som er like kjappe og stramme og som ikke fucker opp alt det bra Heresy gjør.Takk for svar.Ville nok heller gått for Heresy med den forsterkeren. Og også Cornwall før Forte. Føler Forte trengte mer effekt for å ha kontroll
Ser at mange sier at Heresy bør ha en sub i støtte, så da er jeg i så fall tilbake til start? Cornwall blir ganske enkelt for store, dessverre.
Ser forresten at du har noen Tannoy'er. Du har ikke tilfeldigvis hørt noe på Cheviot, tilsammenligning med Forte?
Det åpenbare svaret er vel å gå ned på Stereofil for å høre litt mer på begge høytalerne, men gøy å høre litt hva andre tenker også.
Også må jeg fundere litt mer på om det egentlig er forsterkeren som bør oppgraderes...
Ja, det er jo egentlig ikke noe å diskutere at man har forskjellig mening og smak. Jeg syns Klipsch var moro ganske lenge, men Cornwall fikk jeg bare til å låte bra (eller fett nok, for å være ærlig) når de stod klint opp mot veggen eller i et hjørne, og siden jeg liker å ha dem litt ut på gulvet savnet jeg etterhvert mer og mer fylde og mellombasstrøkk. Noe jeg syns Tannoy innfrir bedre enn noe annet jeg kan huske å ha eid. Men de har ikke den samme skjellsettende hurtigheten som Cornwall hadde, uten at jeg egentlig savner det noe særlig heller. For meg funker Tannoy fin-fint på rock, film, og alt annet jeg har prøvd, men de er sikkert ikke for alle. Deler bare de erfaringene jeg har gjort, så kan de som vil enten vurdere det jeg sier eller la være, og verden går videre uansett.Veldig vanskelig å integrere Heresy med sub'er. Dessverre. Prøvde både ganske gode kjøpe sub'er og egenmekka DIY sub prosjekter med flere kasser både portet og lukket. Gode elementer og plateforsterkere ble prøvd uten hell. men er langt fra noen ekspert på området.
Har eid Heresy to ganger og savner smekket og den åpne flotte lyden på musikk som blues og rock. Klipsch Heritage og Tannoy Legacy er ganske så ulike konstruksjoner og de færreste liker begge like godt. Synes Klipsch trekker lengste strået på rock og Tannoy vinner på roligere musikk.
Men til prisen av RP280f får man jo RF-63.. den er jo en tyngre høyttaler å drive men helt rå.For meg så er RP280f i en helt annen klasse kontra RF82 og en av Klipsch sime mest velykkede høyttalere
Sant nok å 63 er og forblir en legende og et helt annet vildyr en 280F men samtidig så startet på en måte Klipsch en ny era med Premiere serien da flere kunne få oppleve den legendariske lyden uten og gå med hørselvern grunnet for skarp diskant tar litt i men men...Men til prisen av RP280f får man jo RF-63.. den er jo en tyngre høyttaler å drive men helt rå.For meg så er RP280f i en helt annen klasse kontra RF82 og en av Klipsch sime mest velykkede høyttalere
Ja RF63 er kongen etter min meningMen til prisen av RP280f får man jo RF-63.. den er jo en tyngre høyttaler å drive men helt rå.For meg så er RP280f i en helt annen klasse kontra RF82 og en av Klipsch sime mest velykkede høyttalere
Om det er rett klipsch modell for deg kommer nok ann på budskjettet dittLurer på å bytte ut mine Doxa 8-1 med Klipsch RF-82 II for å få litt mer "trøkk" og "liv" i musikken etter at jeg gikk over til vinyl her. Er det et dårlig valg eller?
Det låter veldig bra!MI og McIntosh? Hvordan låter det?
Til nypris er Coda et funn og da mener jeg folk generelt er ikke klar over hvor god de er. Jeg kjenner dem som har byttet ut forsterkere til flereundre tusen for så og kjøpe ‘billige’ Coda. Et par sammen leverer en dynamikk uten like nærmest og låter fenomenalt. Å kjøpe en Coda til 8-13 k høres altfor billig ut, det må isåfall være de eldste utgavene. Kjøp gjerne fra hifishark, men der må det plusses mye på i tillegg. Coda er noe av det aller beste jeg har hørt, uansett prisHvis man ønsker å bytte rundt på komponenter er man avhengig av å gjøre relativt gode kjøp, for å senere kunne få igjen pengene.
Har sett på Coda S5 selv men reagerer på prisforlangende. I følge hifishark er tilsvarende tidligere solgt for mellom 8 og 13000,-
Med tanke på at du har MI effekt så ville jeg helt klart gått for MI pre. Snakker produkter i verdensklasseHva tenker folk om Mcintosh C220 til Mi10?
Å få tak i en mi pre som med det jeg må ha (balanserte utganger) tar nok lengre tid enn jeg gidder å sitte med MA8000 så må uansett ha noe i mellom tidaMed tanke på at du har MI effekt så ville jeg helt klart gått for MI pre. Snakker produkter i verdensklasseHva tenker folk om Mcintosh C220 til Mi10?