Roberth skrev:
timc skrev:
Roberth skrev:
Beklager, men dette er bare tull. Alle forsterkere fargelegger i større eller mindre grad. En "rimelig" røforsterker er absolutt ikke av typen som farger minst. Uansett merke.
Alle "billige" kinaforsterkere jeg har prøvd (med ett par hederlige unntak) har hatt en egenlyd som er litt vankselig å sette ord på. Litt skjærende i mellomtone og diskant. Ikke sånn at du hører det, men slitsomt i lengden likevel. Tenk ett veldig svakt tilfelle av isopor på skoletavle. Dette være seg rør eller transistor.
Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.
Mange er fornøyd og har et problemfritt liv med MA, andre har det ikke.
Om du så bestemt mener at din er et funn og ikke årsaken til
dine "problemer" så er jo det fint for deg, men samtidig også et hinder/skyggelapper for å se/høre verden rundt deg.
Jeg ville definitivt prøvd en annen amp...om ikke for annet, så har du iallefall prøvd.
Jeg kan jo nevne at jeg har hatt div. Klipsch i huset i ca. 15 år nå, og den skarpheten du prater om har jeg faktisk aldri opplevd.
Man blir jo alltid opplyst av allmenheten at dette er et problem ang. Klipsch, så også jeg den gang da på tidlig -90 tallet. Men akk.....jeg har aldri prøvd særlig hardt å provosere det fram, men som sagt heller aldri opplevd dette fenomenet.
Lykke til viderer.