Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    hel skrev:
    Roberth skrev:
    Føler uansett det frister mer og mer med Herritage- eller palladium-høytalere, vil ikke gi opp horn helt med en gang.

    Men ny dac er neste prioritet.
    Det enkleste du kan prøve er ny dac men det er svært mange som har en klang som krasjer med Klipsch. Etter min mening så er det et poeng ved innspillet ditt innledningsvis om at vinyl passer best på Klipsch :)
    Vel som sagt jeg vi prøve en rørbasert dac før jeg slår fullstendig fast på det. Uansett vinyl er nok noe jeg fortsetter med i en langt større grad, liker mye bedre lyden fra vinyl enn cd-lyden.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    Og kan også legge til at til film, spill og tv er Klipsch toppers med dacen jeg har nå. Vurderer heller å la DACen være å heller fokuserer å oppgradere platespilleren og RIAA-trinnet i stedet.

    Som sgat jeg har veldig mange tanker i hodet på en gang.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Det siste hørtes ut som en god plan! Klipsch er best på vinyl uansett hva slags dac du måtte finne deg.. :-X
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    Drømmen her hadde vel heller vært å ha eget lytterom/vinyl arkiv, hvor digitale duppeditter er bannlyst hehe....
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Du får holde på den drømmen! ;) Jeg foretrekker den analoge lyden såklart, men den digitale spiller også fint her. Litt mer praktisk når musikken "bare" er bakgrunnsmusikk som den selvfølgelig er i den større delen av tiden.
    Men tanken av å kun ha analogt har streifet..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Drømmen her hadde vel heller vært å ha eget lytterom/vinyl arkiv, hvor digitale duppeditter er bannlyst hehe....
    Nå snakker vi ;)


    Men må innrømme at AN dac/Rega cd spiller-driverk er noe jeg bør/må ha.
    Spiller primært vinyl, ramler det innom besøkende så går det i cd's også.
    Vil ikke låse meg helt selv om det går mest i vinyl. Nå skal det vel sies at jeg sliter ikke så ille med skarphet og denslags tulliball ;)

    Har ett par Forte II, vel kjerringa har, som brukes med en Sony XA555/Marantz amp (transe) og Luxman platespiller. Spiller greit det også.

    Hva enn du gjør så gi høytalerne en sjanse. Riktig matched så tror du har mange gode timer foran deg.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    Skal forresten snart finne meg en leilighet, så får kansje se etter en med stue med plass til to sitteseksjoner, evt et ekstra soverom jeg kan bruke til lytterom:)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    timc skrev:
    Roberth skrev:
    den er ufarget.

    Beklager, men dette er bare tull. Alle forsterkere fargelegger i større eller mindre grad. En "rimelig" røforsterker er absolutt ikke av typen som farger minst. Uansett merke.

    Alle "billige" kinaforsterkere jeg har prøvd (med ett par hederlige unntak) har hatt en egenlyd som er litt vankselig å sette ord på. Litt skjærende i mellomtone og diskant. Ikke sånn at du hører det, men slitsomt i lengden likevel. Tenk ett veldig svakt tilfelle av isopor på skoletavle. Dette være seg rør eller transistor.
    Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.
    Mange er fornøyd og har et problemfritt liv med MA, andre har det ikke.
    Om du så bestemt mener at din er et funn og ikke årsaken til dine "problemer" så er jo det fint for deg, men samtidig også et hinder/skyggelapper for å se/høre verden rundt deg.
    Jeg ville definitivt prøvd en annen amp...om ikke for annet, så har du iallefall prøvd.
    Jeg kan jo nevne at jeg har hatt div. Klipsch i huset i ca. 15 år nå, og den skarpheten du prater om har jeg faktisk aldri opplevd.
    Man blir jo alltid opplyst av allmenheten at dette er et problem ang. Klipsch, så også jeg den gang da på tidlig -90 tallet. Men akk.....jeg har aldri prøvd særlig hardt å provosere det fram, men som sagt heller aldri opplevd dette fenomenet.
    Lykke til viderer.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.735
    Antall liker
    11.306
    Torget vurderinger
    2
    Roberth skrev:
    Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.
    Uten å snakke om spesifikt om Music Angel, ønsker jeg bare å bemerke at enkelte KT88-bestykkede forsterkere ofte tenderer til å bli "harde og kantete" mot øret i stemmeleiet og i andre organiske klanger.
    Prøv gjerne EL 34 eller EL 84 (eller 300B, bevare meg vel!) i stedet, så oppfatter du raskt hva det dreier seg om...

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    T

    timc

    Gjest
    Roberth skrev:
    timc skrev:
    Roberth skrev:
    den er ufarget.

    Beklager, men dette er bare tull. Alle forsterkere fargelegger i større eller mindre grad. En "rimelig" røforsterker er absolutt ikke av typen som farger minst. Uansett merke.

    Alle "billige" kinaforsterkere jeg har prøvd (med ett par hederlige unntak) har hatt en egenlyd som er litt vankselig å sette ord på. Litt skjærende i mellomtone og diskant. Ikke sånn at du hører det, men slitsomt i lengden likevel. Tenk ett veldig svakt tilfelle av isopor på skoletavle. Dette være seg rør eller transistor.
    Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.

    Ja, har hørt din forsterker.

    Ellers også enig med Håkon. En del KT88 av den rimelige sorten har dette fenomenet. Men har også hørt det på EL34. Litt morsomt at du nevner MingDa. Synes egentlig de har en del felles.

    Når det gjelder EL34 så presiserer jeg igjen at jeg snakker om billige varianter. Godt konstruerte EL34 forsterkere han en veldig god klang
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    timc skrev:
    Roberth skrev:
    timc skrev:
    Roberth skrev:
    den er ufarget.

    Beklager, men dette er bare tull. Alle forsterkere fargelegger i større eller mindre grad. En "rimelig" røforsterker er absolutt ikke av typen som farger minst. Uansett merke.

    Alle "billige" kinaforsterkere jeg har prøvd (med ett par hederlige unntak) har hatt en egenlyd som er litt vankselig å sette ord på. Litt skjærende i mellomtone og diskant. Ikke sånn at du hører det, men slitsomt i lengden likevel. Tenk ett veldig svakt tilfelle av isopor på skoletavle. Dette være seg rør eller transistor.
    Har du hørt min forsterker? Føler jeg blir lei av folk som snakker om music angel som om det er mingda eller yaqin eller lignende... Med andre ord generalisering.

    Ja, har hørt din forsterker.

    Ellers også enig med Håkon. En del KT88 av den rimelige sorten har dette fenomenet. Men har også hørt det på EL34. Litt morsomt at du nevner MingDa. Synes egentlig de har en del felles.

    Når det gjelder EL34 så presiserer jeg igjen at jeg snakker om billige varianter. Godt konstruerte EL34 forsterkere han en veldig god klang
    Hvilken prisklasse snakker vi om da? Er det slik at klasse a forsterkere har en varmere klang?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10
    Dette ligger et par pene Forte på finn.no (Moss) akkurat nå (det er ikke meg altså, jeg har ikke plass og kunne godt tenkt meg dem). Hvis de er i orden så ser det billig ut.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Dette ligger et par pene Forte på finn.no (Moss) akkurat nå (det er ikke meg altså, jeg har ikke plass og kunne godt tenkt meg dem). Hvis de er i orden så ser det billig ut.
    Det var billig. Hvis jeg leser annonsen riktig så er summen for hele ruklet.
    Seriøst, hvis ikke noen slår til på de der så gjør pokker jeg det.

    ps: hvis du har veldig lyst på de/kjøper de skal jeg ordne lagerplass jeg ;)

    /jan
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.467
    Antall liker
    2.672
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Roberth ta deg en tur til meg i Skaret rett ovenfor sykehuset . Så skal du få høre 300b forsterkere. Audio Note rørbasert dac og annet balsam. Byr ikke på Klipsch men det overlever du. Er nok en del eldre enn deg, men hva betyr vel det. Send en pm om du orker en lytt .
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det var billig.....
    Kjører rør pre og transistor effekt på mine forte, spiller som bare det og helt uten antydning til spiss eller hard lyd dvs. bare velstand.
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Dette ligger et par pene Forte på finn.no (Moss) akkurat nå (det er ikke meg altså, jeg har ikke plass og kunne godt tenkt meg dem). Hvis de er i orden så ser det billig ut.
    Tipsa en kompis om disse i ettermiddag.
    Selger hadde da (heldigvis) fått inn høyere bud på bare høyttalerene.
    Vurderte også å kjøpe dem selv.
     

    Hornman

    Medlem
    Ble medlem
    17.12.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Klar over at dette er litt vintage dejavu men da kom det en RC 7 helt, overligger, ikke pakket opp inn døren. Dæven den er tung og stor altså.
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Roberth skrev:
    Ikke helt sikker, et sted mellom 200-300 timer eller mer, spillt mye høyt, er ikke i toppen jeg sliter med at de blir slitsomme, det er nesten hele lydbildet, bortsett fra midbassen og dypbassen.
    Dette er nøyaktig dem samme erfaringene jeg har med Music Angel med KT88!


    Mvh
    Morten
     

    Frode

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Innlegg
    1.089
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Litt inspirasjon til de som vil gjøre noe selv. God påske!

    Frode

     

    Hornman

    Medlem
    Ble medlem
    17.12.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Wow hadde det ikke vært for det åpne hornet på toppen hadde de vært penere en originalen.
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Nydelig, rett og slett nydelig. :)
    Jeg må si at jeg er mer og mer glad i mine Klipsch KG 5.5 :D Mye liv og swing i musikk med Klipsch. Skulle ønske plassere dem i stua, men kona mi vil ikke ha dem der, vet ikke hvorfor ;D
    Litt større rom vil være helt perfekt, men det er likevel veldig bra som det er på soverom.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Frode skrev:
    Litt inspirasjon til de som vil gjøre noe selv. God påske!

    Frode

    Over det Alkenghornet burde han ha brukt denne....



    funker meget bra, og ser i tillegg langt bedre ut. ;)
     

    Vedlegg

    sTo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2005
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Noen som vet om en klipsch forhandler i kristiansand?
    Vurderer Klipsch sine RB-81 stativhøytalere.
    Noen som har noe erfaring med disse?
    Skal brukes på en Doxa 140:)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Koselig helt klart :)

    Og kanskje litt smått til khorn, desverre.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.488
    Antall liker
    281
    Torget vurderinger
    19
    Bladius skrev:
    Noen som vet om en klipsch forhandler i kristiansand?
    Vurderer Klipsch sine RB-81 stativhøytalere.
    Noen som har noe erfaring med disse?
    Skal brukes på en Doxa 140:)
    Har selv disse høytalerne, de funker best på rørforsterker.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.900
    Antall liker
    10.770
    Torget vurderinger
    10
    baluba skrev:
    Er det JB4 som står ved pianoet, hel?
    Nei, det er RB75. Proposjonene blir bare så veldig forvrengt med 10mm linse.

    De høyttalerne som står på stativene er de minste Spendorene ("Rogers" varianten). Jeg hadde dem en kort periode for å "avklare" kvaliteten på RB75 mht oppløsning og stereoperspektiv. RB75 skuffet ikke. Spendorene gjenga ikke flygel og klassiske orkestre så vanvittig mye flottere (som noen vil ha det til), det var kun en tanke bedre stereoperspektiv. Jeg ble enda mer glad i mine RB75 etter den testen 8)

    Etter at jeg fikk rør forskjellige steder i næringskjeden låter det enda bedre
     

    pc-130

    Medlem
    Ble medlem
    29.03.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    0
    Søker herved om innpass i vennetråden,har akkurat fått Heresy2 i hus,kongelyd selv med itube fatman....noen forslag til en god rimelig røramp? Ble anbefalt noe med el-34 rør av han som solgte meg Heresyene.....Tror jeg har kjøpt min siste høytaler!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    pc-130 skrev:
    Søker herved om innpass i vennetråden,har akkurat fått Heresy2 i hus,kongelyd selv med itube fatman....noen forslag til en god rimelig røramp? Ble anbefalt noe med el-34 rør av han som solgte meg Heresyene.....Tror jeg har kjøpt min siste høytaler!!
    Gratulerer og velkommen :)

    Kun hørt Heresy på 300B, og det fungerer meget bra.
    EL34 burde jo absolutt fungere det også.

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har en billig el34 amp jeg kan selge. ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.419
    Antall liker
    1.128
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    pc-130 skrev:
    Søker herved om innpass i vennetråden,har akkurat fått Heresy2 i hus,kongelyd selv med itube fatman....noen forslag til en god rimelig røramp? Ble anbefalt noe med el-34 rør av han som solgte meg Heresyene.....Tror jeg har kjøpt min siste høytaler!!
    Gratulerer så masse! :D
    Heresy II er en kjempestor høyttaler i en forholdsvis liten innpakning. :)

    Kan nok godt tenkes at EL-34 vil funke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn