Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Zeke1983 skrev:
    Doxa`n sparker hardt som et h.....e ja:) Savner bare litt i toppen..

    men som sagt, har trikset litt med eq.. demper litt rundt 4 og 8 hz for å ta SSSSS`ene...!:)
    Tror du kan løse det med preamp. Jeg fikk det til dugelig bra. Favorittkombo i prisklassen rundt 8000+-
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    aair skrev:
    Men quizen var som følger: Hva er "fff"? Dette skulle gi en ledetråd til hva jeg hadde anskaffet. Er det noen som ser sammenhengen?
    Ærlig talt ikke :)
    Kan jeg skylde på at det begynner å bli sent ? ::)

    /jan
     
    A

    aair

    Gjest
    JanR skrev:
    aair skrev:
    Men quizen var som følger: Hva er "fff"? Dette skulle gi en ledetråd til hva jeg hadde anskaffet. Er det noen som ser sammenhengen?
    Ærlig talt ikke :)
    Kan jeg skylde på at det begynner å bli sent ? ::)

    /jan
    Prøv litt googling/wikipedia på fff, så skjønner du det ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    aair skrev:
    JanR skrev:
    aair skrev:
    Men quizen var som følger: Hva er "fff"? Dette skulle gi en ledetråd til hva jeg hadde anskaffet. Er det noen som ser sammenhengen?
    Ærlig talt ikke :)
    Kan jeg skylde på at det begynner å bli sent ? ::)

    /jan
    Prøv litt googling/wikipedia på fff, så skjønner du det ;)
    Fant det!! Federation of Fly Fishers
     
    A

    aair

    Gjest
    Forkortelsen fff var ment å henlede til musikkutrykket forte fortissimo, og derav mine nye høyttalere ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Trodde det var Forte For Faen jeg.
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen med tilhold i Trondheimsområdet som besitter noe heftige greier fra Klipsch? Tenker på på både heresy, cornwall, la scala og palladium. Jeg er meget nysgjerrig på å få hørt noe fra Klipsch-verdenen, men ikke all verden å oppdrive i forretninger i Trondheim akkurat!

    Beskriv gjerne egenskapene til de ulike modellene i heritage-serien om dere gidder!

    Mvh Frode
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Zeke1983 skrev:
    Brasse: Hvilken pre kjører du?
    Kjørte NAD 314 som preamp og et lånt lydkort i prisklassen rundt 4000,- (hugser ikke merke).
     

    pc-130

    Medlem
    Ble medlem
    29.03.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    0
    nescafe skrev:
    Er det noen med tilhold i Trondheimsområdet som besitter noe heftige greier fra Klipsch? Tenker på på både heresy, cornwall, la scala og palladium. Jeg er meget nysgjerrig på å få hørt noe fra Klipsch-verdenen, men ikke all verden å oppdrive i forretninger i Trondheim akkurat!

    Beskriv gjerne egenskapene til de ulike modellene i heritage-serien om dere gidder!

    Mvh Frode
    Hei! Har akkurat fått HeresyII i hus,Dynamikk,engasjemang,åpenhet,råhet...Har en itube fatman 2x12w som drivkraft,ikke det helt store trykket i bunn med den,men det funker greitt... Er klar for en ny røramp,men er litt usikker på hva jeg skal gå for, når det er i boks så tror jeg at målet er nådd....Kjører du deg en tur til Oppdal så kan du få en demo! Fikk faktisk for første gang godkjent på høytalervalg fra "kona" og....kort sagt en kongehøytaler!!!
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    2
    pc-130 skrev:
    nescafe skrev:
    Er det noen med tilhold i Trondheimsområdet som besitter noe heftige greier fra Klipsch? Tenker på på både heresy, cornwall, la scala og palladium. Jeg er meget nysgjerrig på å få hørt noe fra Klipsch-verdenen, men ikke all verden å oppdrive i forretninger i Trondheim akkurat!

    Beskriv gjerne egenskapene til de ulike modellene i heritage-serien om dere gidder!

    Mvh Frode
    Hei! Har akkurat fått HeresyII i hus,Dynamikk,engasjemang,åpenhet,råhet...Har en itube fatman 2x12w som drivkraft,ikke det helt store trykket i bunn med den,men det funker greitt... Er klar for en ny røramp,men er litt usikker på hva jeg skal gå for, når det er i boks så tror jeg at målet er nådd....Kjører du deg en tur til Oppdal så kan du få en demo! Fikk faktisk for første gang godkjent på høytalervalg fra "kona" og....kort sagt en kongehøytaler!!!
    Hei og takker for invitasjon! Helt klart et tilbud jeg vil slå til på etterhvert! Skal gjøre unna 2 cellegiftkurer til i løpet våren (ferdig midt i mai), så vil jeg være friere til å bevege meg rundt! Artig å høre at du trives med heresy i hus, så jeg sender deg PM om noen uker når ting er mer avklart!

    På forhånd takk!

    Mvh frode
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skal snart til Aair og høre FORTE.....blir gøyalt det tror jeg....

    gleder meg til bass suget....slave er saker... ;D

    Espen
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ssm skrev:
    Jeg skal snart til Aair og høre FORTE.....blir gøyalt det tror jeg....

    gleder meg til bass suget....slave er saker... ;D

    Espen
    Ja unge mann, eller AntiKlipsch som vi gutta kaller deg for ( ;D ) ble det noe Forte lytting på deg ???

    /jan
     
    A

    aair

    Gjest
    AntiKlipsch - uffda :eek: Nå får jeg litt følelsen av at det er en av Inkvisisjonsgutta som kommer i morgenkveld ;D
    Men tror ikke det er å ille ute med Espen, da han seineste i går snakket noe om anskaffelse av RF-82 igjen 8)

    Angående mine Forter, så fant jeg ut at de var produsert i 86. I flg Bob Crites så kan alt over 20 år gammelt med fordel byttes ut, så nå sender jeg en bestiling på nye membraner til diskant- og mellomtonedriverne, samt pakninger. I tillegg bestilles Al Klappenbergers autotrafoer, da han har utviklet eget delefilter til Forte 1. Resten av delfilteret kjøpes hos dynaBel. Det skal visstnok være mye å hente på å bytte til titaniumsmembraner i diskantene, så dette skal bli spennende...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nå var det Espen som sa " jeg skal ALDRI ha Klipsch igjen... "
    Ref. AG vennetråden.

    Skal bli interesant å høre hva du syns etter "modifiseringen" av Forte'ene :)

    /jan
     
    A

    aair

    Gjest
    Det høres jo litt fatalistisk ut med "aldri mer Klipsch". Espen er kritisk til manglende oppløsning i Klipsch, men dette er jo hans subjektiv oppfatning. Desto hyggeligere om en frafallen atter en gang blir Klipsch-broder ;) De gangene jeg har hørt LaScala og Khorn, så har jeg ikke tenkt oppløsning eller andre hifi-parametre, men bare digget musikken. Og slik jeg ser det, er dette nettopp styrken til Klipsch, dvs høy musikk- og morofaktor 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    aair skrev:
    Det høres jo litt fatalistisk ut med "aldri mer Klipsch". Espen er kritisk til manglende oppløsning i Klipsch, men dette er jo hans subjektiv oppfatning. Desto hyggeligere om en frafallen atter en gang blir Klipsch-broder ;) De gangene jeg har hørt LaScala og Khorn, så har jeg ikke tenkt oppløsning eller andre hifi-parametre, men bare digget musikken. Og slik jeg ser det, er dette nettopp styrken til Klipsch, dvs høy musikk- og morofaktor 8)
    Det er faktisk dritkult at du skriver dette her. ;)
    For hver gang jeg er på konsert, elektrisk og akustisk så hører jeg akkurat de samme tingene som det du beskriver fra LaScala og Khorn; altså musikk 8) 8) 8)

    Hvem hører egentlig etter oppløsning på konsert?? Det lurer jeg på?
    Er det noe jeg ikke har forstått? Eller er det så enkelt som at det bare er Klipsch som har forstått det?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Man får vel ikke pose & sekk med noen høytalere vil jeg tro.

    Enig med aair her jeg også, en meget grei beskrivelse det der :)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Må virkelig si at rørbasert phonotrinn til platespiller er virkelig prikken over i'en i jakten på varm lyd :'( Sitter her med Bellari VP130 med røret som kom med, selv med det røret, er jeg dypt rørt over lyden.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Må virkelig si at rørbasert phonotrinn til platespiller er virkelig prikken over i'en i jakten på varm lyd :'( Sitter her med Bellari VP130 med røret som kom med, selv med det røret, er jeg dypt rørt over lyden.
    Ikke for å lage noen skår i gleden men tro du meg med ett bedre rør riaa trinn så er "hifi" nirvana enda nærmere :)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    La nå mannen gå forsiktig fram nå da, Jan. ;) Bellari er et bra trinn, det.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    JanR skrev:
    Roberth skrev:
    Må virkelig si at rørbasert phonotrinn til platespiller er virkelig prikken over i'en i jakten på varm lyd :'( Sitter her med Bellari VP130 med røret som kom med, selv med det røret, er jeg dypt rørt over lyden.
    Ikke for å lage noen skår i gleden men tro du meg med ett bedre rør riaa trinn så er "hifi" nirvana enda nærmere :)

    /jan
    Selvfølgelig vet jeg det. Men må jo få mest mulig glede ut av økonomien jeg har nå:) Dessuten, et nytt rør vil gi meg et skritt også nærmere "nirvana":)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Forresten, har platespillere noen matching faktorer? At noen spillere passer bra sammen med Klipsch og noen ikke gjør det?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Forresten, har platespillere noen matching faktorer? At noen spillere passer bra sammen med Klipsch og noen ikke gjør det?
    Jeg har ikke opplevd det.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Ok.

    Må snart få meg flere vinylplater, The Dark Side Of The Moon har snurret minst tjue ganger på hver side siden jeg fikk phonotrinnet på onsdag...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Ok.

    Må snart få meg flere vinylplater, The Dark Side Of The Moon har snurret minst tjue ganger på hver side siden jeg fikk phonotrinnet på onsdag...
    Ikke noe å lure på det :)
    QXL og finn er jo ett par steder der man kan finne endel musikk/lp's.

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Skal kjøpe helt nye plater, har funnet en amerikansk platebutikk hvor jeg får alt av ccr på 180 grams vinyl:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Vell ingen av dem kan erstatte http://store.acousticsounds.com/, siden mange vinylplater ikke blir solgt i dag på det europeiske markedet.
    Der tar du nok litt feil, ang det europeiske markedet, tror jeg ;)

    Handlet litt i det store utlandet sjøl, gått greit det også. Man finner jo selvsagt ikke alt her på kontinentet.

    Det som er sikkert er at du virker meget fornøyd og det er det viktigste :)

    /jan
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    20
    Vel en god del plater jeg har sett etter, har jeg ikke funnet, spurte en som driver en lokal platebutikk, han sa at det var en del plater som ikke var tilgjengelig på europeisk marked.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Vel en god del plater jeg har sett etter, har jeg ikke funnet, spurte en som driver en lokal platebutikk, han sa at det var en del plater som ikke var tilgjengelig på europeisk marked.
    Tror nok det er noe i det. Nå har ikke jeg snakket med så mange platebutikker men tviler ikke på at enkelte utgivelser/artister (180gr bla) kun finn for eks i usa. Litt forvirrende iofs, finns jo mange varianter av en lp/artist syns nå jeg.

    Sjøl så kjøper jeg der den artisten/plata finns. Være seg i usa eller norge :)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn