gooner4ever
Overivrig entusiast
Kult basspill. Du har ikke funnet noen plass hvor det selges?
Kult basspill. Du har ikke funnet noen plass hvor det selges?
Rå bassist det der.I det siste har jeg testet endel med og uten forforsterker. Er selv usikker på hva jeg liker best, kommer vel an på innspillingen. Uansett har jeg kjørt AB tester for datteren, broren og moren min og alle likte med pre best. Den ene broren min er forøvrig bassist og anbefalte denne låta
Var har du beställt från John Harald? Vad kom totalprisen på? Har planlagt en stund nu att byta ut mina till KT120, men inte fått tummen ur ändå..For å være litt beskjeden, nå låter det helt fantastisk her!
Til og med dårlige innspillinger låter gisebra og mer engasjerende. Mer om lyden senere
De fire som jeg har snakket med, har kun positive erfaringer med å oppgradere effektrør fra Elektro Harmonix KT90 til Tung-Sol KT120.
Nå er effektrørene mine modne for utskifting, så nå venter jeg på en pakke fra Fedex!
Vis vedlegget 271725
Tack, ska checkas ut!Bestillte her med rask frakt, 3 dager?
https://tubedepot.com/products/tung-sol-kt120-power-vacuum-tube
Order Summary
TS-KT120 Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube (8) @ $47.48 = $379.84
============================================================ Subtotal: $379.84
[Matching (up to 9 tubes)]: Tung-Sol KT120 Power Vacuum Tube - [$0.00 x 8] $0.00
Shipping $33.92
Order Total: $413.76
Har spilt med JBLene en stund nå ja, du skulle hørt denne låta en gang tilSpiller du med JBLene nå? Hvor står de i såfall plassert i forhold til der du hadde anlegget sist og ved hvilken frekvens deler du?
Ingen kone har noe med hvordan jeg har det i musikkrommet, den er kun der fordi jeg liker den. Har bestemt meg for at jeg skal ha et eget musikkrom resten av livet!Jeg regner med at planen med blomsterkvasten var å redde WAF'en ;D
Fornøyd så langt?Da har jeg syklet på posten og hentet en pakke, den var større enn at jeg fikk den i sekken
Noen som tør tippe hva det er?
Fornøyd? Dette er het rått!!!Fornøyd så langt?Da har jeg syklet på posten og hentet en pakke, den var større enn at jeg fikk den i sekken
mvh Kai
Har desverre aldri sett brukermanual til disse. så der er jeg usikkerFornøyd? Dette er het rått!!!
Er såpass fornøyd med delefilteret at jeg vurderer å oppgradere til to stk Dynamic Precision EC501 på sikt
Delefilteret var ble sendt raskt og pakket godt. Skrudde av toppen for å se inni og skjønte ikke alt, men fungerer veldig bra. Finnes det en bruksanvisning?
Hvem kontakter man hvis man eventuelt ønsker andre delefrekvenser og hva koster det?
Eneste negative så langt er at strømforsyningen har en svak during (har ekstremt lavt støygulv), men det er vel ikke noen dyr ting å fikse tror jeg.
Kanskje du kjøper det jeg har liggende, og da kan du også få en rask innføring i å skifte delefrekvenser - Veldig enkeltFornøyd? Dette er het rått!!!Fornøyd så langt?Da har jeg syklet på posten og hentet en pakke, den var større enn at jeg fikk den i sekken
mvh Kai
Er såpass fornøyd med delefilteret at jeg vurderer å oppgradere til to stk Dynamic Precision EC501 på sikt
Delefilteret var ble sendt raskt og pakket godt. Skrudde av toppen for å se inni og skjønte ikke alt, men fungerer veldig bra. Finnes det en bruksanvisning?
Hvem kontakter man hvis man eventuelt ønsker andre delefrekvenser og hva koster det?
Eneste negative så langt er at strømforsyningen har en svak during (har ekstremt lavt støygulv), men det er vel ikke noen dyr ting å fikse tror jeg.
Er det dine som kaap formidler salg på?Kanskje du kjøper det jeg har liggende, og da kan du også få en rask innføring i å skifte delefrekvenser - Veldig enkeltFornøyd? Dette er het rått!!!Fornøyd så langt?Da har jeg syklet på posten og hentet en pakke, den var større enn at jeg fikk den i sekken
mvh Kai
Hehe har cv dynamikk ???Når jeg flyttet til Oslo som 19-åring begynte jeg og eksperimentere med pc-høyttalerene og fikk mye bass ut av en diy båndbasskasse.
Det var først da jeg også så hifilyset hos Tor i Lyric HiFi når jeg opplevde Proac Response D 2.5 med rør. Hadde han satt inn en sub i oppsettet hadde jeg garantert kjøpt disse på flekken.
Vis vedlegget 248901
Likte også bassen og dynamikken fra Cerwin Vega 1515 hos Hifiklubben da.
På den tiden begynte jeg å gå ofte på Konserthuset og fikk oppleve elektrostathøyttalere for første gang.
NeiEr det dine som kaap formidler salg på?Kanskje du kjøper det jeg har liggende, og da kan du også få en rask innføring i å skifte delefrekvenser - Veldig enkeltFornøyd? Dette er het rått!!!
Ja, vil si at jeg opplevde CV DC1515 slik den gangen. Høy følsomhet og mulighet for høyt lyttevolum!Hehe har cv dynamikk ???Når jeg flyttet til Oslo som 19-åring begynte jeg og eksperimentere med pc-høyttalerene og fikk mye bass ut av en diy båndbasskasse.
Det var først da jeg også så hifilyset hos Tor i Lyric HiFi når jeg opplevde Proac Response D 2.5 med rør. Hadde han satt inn en sub i oppsettet hadde jeg garantert kjøpt disse på flekken.
Vis vedlegget 248901
Likte også bassen og dynamikken fra Cerwin Vega 1515 hos Hifiklubben da.
På den tiden begynte jeg å gå ofte på Konserthuset og fikk oppleve elektrostathøyttalere for første gang.
Det skal normalt ikke by på noen problemer, men sokkelen er litt bredere og de kondensatorene , kan flyttes så de ikke kommer i konflikt med rørene. En stor forbedring på dynamikk og punsj i bassområdet. Monoblokkene får en kraftig oppgradering som forsterkeren er godt dimisjonert for. Hvis du vil ha hjelp med kondensatorer kan du si ifra, men det skal være greit å gjøre det selv å ta av dekslet. Bare på se at den har vært slått av i et par timer før da det er høyspenning ( 600 V) på kondensator bankene som må lades ut.Kom att tänka på en sak angående KT120, Håvard på planet snapa sa att det kan vara litt trangt att montera 120 mot 90-røret då 120 är litt större i omkrets. Har du checkat det? Vet att detta gäller de som blivit uppgraderade med större kondiser och inte "orginala" M-180. Mina är ju också uppgraderade som dina är, så är spänd på om det går smärtfritt
Vackert! Det generösa midjemåttet på 120-rören gör nåt med helhetsintrycket på Rouge'n. Maskulint och tufft! Allt för tidigt att säga nåt om hur det låter innan de är blitt riktigt inspelade, jag vet, men märker du nån skillnad sånn rätt ut av esken?Rørene passet rett i forsterkeren uten å måtte flytte kondensatorer. Nå skal de spilles inn!
Vis vedlegget 272859 Vis vedlegget 272858
Liker å langtidsteste ting over tid før jeg utaler meg, men siden du spør.Vackert! Det generösa midjemåttet på 120-rören gör nåt med helhetsintrycket på Rouge'n. Maskulint och tufft! Allt för tidigt att säga nåt om hur det låter innan de är blitt riktigt inspelade, jag vet, men märker du nån skillnad sånn rätt ut av esken?Rørene passet rett i forsterkeren uten å måtte flytte kondensatorer. Nå skal de spilles inn!
Vis vedlegget 272859 Vis vedlegget 272858