motoren
Æresmedlem
Nydelig kjøretøy noe av det bedre på den tiden og det gikk en her i byen på 80 tallet
mvh
mvh
du er hjertelig velkommen her inne, så morro å se den så veldig hel & pen ut fra bildene, enda mer gøy å høre litt historikk & om arbeidet som ligger bak,da har du gjort et pent stykke arbeid ,veldig gøy å se noen holder på de originale A serie motorene også har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett mvh IvanVåkner når jeg ser en tråd med gammel datsun i. Som haavard nevnte så har jeg en datsun fra Fagernes. Plukket helt fra hverandre da det stort sett var rust når jeg fikk den. Gjort det meste innen trimming som er mulig uten motor bytte. Artig liten sak med mye smil per mil
Skal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemerdu er hjertelig velkommen her inne, så morro å se den så veldig hel & pen ut fra bildene, enda mer gøy å høre litt historikk & om arbeidet som ligger bak,da har du gjort et pent stykke arbeid ,veldig gøy å se noen holder på de originale A serie motorene også har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett mvh Ivan
ja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originalt så vil jeg heller ikke gjøre den fremtung og ødelegge de smidige egenskapene med vilje, det finnes jo også overraskende bra med tuning deler til disse original motorene da de fortsatt brukes i cup-er i Japan så er jo mye inspirasjon og motivasjon å hente der også, hehe ja med en v8-er i front så kommer nok halen passe fort på så kort bil heheSkal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemer
Men er mann klar for litt ekstra jobb så er det mye morsomme motor bytter som kan gjøres. Finnes en 1200 med 350 v8 i Australia, kanskje litt ekstremt
Har faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryssja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originalt så vil jeg heller ikke gjøre den fremtung og ødelegge de smidige egenskapene med vilje, det finnes jo også overraskende bra med tuning deler til disse original motorene da de fortsatt brukes i cup-er i Japan så er jo mye inspirasjon og motivasjon å hente der også, hehe ja med en v8-er i front så kommer nok halen passe fort på så kort bil hehe
trur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bil det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansettlenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista håper å i det minste få den rullende neste år så man kan bruke å sette litt pris på den og et sånt prosjekt blir jo heller aldri helt ferdig uansett heheHar faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryss
At slikt prosjekt aldri blir ferdig kan jeg skrive under på kom over en kar som solgte alt han hadde av trim til motoren min, større topp, kammer, letter innmat, innsug manifold osv. Sparte meg for mye leting etter det jeg trengte. Lykke til videre med prosjektet, fantastiske biler har original verksted håndbok hvis du skulle trenge litt informasjontrur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bil det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansettlenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista håper å i det minste få den rullende neste år så man kan bruke å sette litt pris på den og et sånt prosjekt blir jo heller aldri helt ferdig uansett hehe
Thankie motormann må få kobla opp nåSe det ja Gratulerer Ivan
mvh
Thankie Gunner man hehe i like the music to bounce not to be forced underground by the gravity neh fikser heller noen pads av korkGrattis!
Da gjenstår det bare anskaffe seg føtter fra IsoAcoustics og du er I Mål!
Kjipern, Krazy man!Thankie Gunner man hehe i like the music to bounce not to be forced underground by the gravity neh fikser heller noen pads av kork
Gjør du det, i din alder, så sender jeg menn i hvite frakker og setter deg i isolasjonfår heller kjøpe seg barnesete med isofix å klamre seg seg i sweetspot
ja du sier noe, er noe å vurdere , med unntak av siste kjøp Espen Linn fra Scotlandtror du må flytte til Japan snart Ivan. alt du liker/eier/kjøper, er du jo der
Tusen blir å dra ut ledningene og beina på bordet nå & riktig gode juledager ønskes deg og MotorenHa en riktig god jul Ivan og nyt dagene
mvh