KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    38.887
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nydelig kjøretøy :) noe av det bedre på den tiden og det gikk en her i byen på 80 tallet

    mvh
     

    Prins E

    Fersking
    Ble medlem
    24.05.2010
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    Våkner når jeg ser en tråd med gammel datsun i. Som haavard nevnte så har jeg en datsun fra Fagernes. Plukket helt fra hverandre da det stort sett var rust når jeg fikk den. Gjort det meste innen trimming som er mulig uten motor bytte. Artig liten sak med mye smil per mil😊
     

    Vedlegg

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    14.330
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Eg hadde ein Nissan Cedric i ungdomen. Kjøpte han rimeleg av ein onkel.
    Nydeleg bil med heil benk og rattgir så det var grei plass til 6 ungdomar på raggartur.
    Fiksa han opp og lakkerte han og brukte han i mange år, men han rusta bort til slutt.

    1700084969855.png


    Min var kvit.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Våkner når jeg ser en tråd med gammel datsun i. Som haavard nevnte så har jeg en datsun fra Fagernes. Plukket helt fra hverandre da det stort sett var rust når jeg fikk den. Gjort det meste innen trimming som er mulig uten motor bytte. Artig liten sak med mye smil per mil😊
    du er hjertelig velkommen her inne, så morro å se :giggle: den så veldig hel & pen ut fra bildene, enda mer gøy å høre litt historikk & om arbeidet som ligger bak,da har du gjort et pent stykke arbeid ,veldig gøy å se noen holder på de originale A serie motorene også 😃 har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett :D mvh Ivan
     

    Prins E

    Fersking
    Ble medlem
    24.05.2010
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    du er hjertelig velkommen her inne, så morro å se :giggle: den så veldig hel & pen ut fra bildene, enda mer gøy å høre litt historikk & om arbeidet som ligger bak,da har du gjort et pent stykke arbeid ,veldig gøy å se noen holder på de originale A serie motorene også 😃 har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett :D mvh Ivan
    Skal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemer😊
    Men er mann klar for litt ekstra jobb så er det mye morsomme motor bytter som kan gjøres. Finnes en 1200 med 350 v8 i Australia, kanskje litt ekstremt😆
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Skal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemer😊
    Men er mann klar for litt ekstra jobb så er det mye morsomme motor bytter som kan gjøres. Finnes en 1200 med 350 v8 i Australia, kanskje litt ekstremt😆
    ja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originalt :giggle: så vil jeg heller ikke gjøre den fremtung og ødelegge de smidige egenskapene med vilje, det finnes jo også overraskende bra med tuning deler til disse original motorene da de fortsatt brukes i cup-er i Japan :giggle: så er jo mye inspirasjon og motivasjon å hente der også, hehe ja med en v8-er i front så kommer nok halen passe fort på så kort bil hehe
     

    Prins E

    Fersking
    Ble medlem
    24.05.2010
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    ja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originalt :giggle: så vil jeg heller ikke gjøre den fremtung og ødelegge de smidige egenskapene med vilje, det finnes jo også overraskende bra med tuning deler til disse original motorene da de fortsatt brukes i cup-er i Japan :giggle: så er jo mye inspirasjon og motivasjon å hente der også, hehe ja med en v8-er i front så kommer nok halen passe fort på så kort bil hehe
    Har faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryss😆
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Har faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryss😆
    trur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bil 😁 det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansett😅lenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista :LOL: håper å i det minste få den rullende neste år så man kan bruke å sette litt pris på den og :giggle:et sånt prosjekt blir jo heller aldri helt ferdig uansett hehe
     

    Prins E

    Fersking
    Ble medlem
    24.05.2010
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    trur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bil 😁 det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansett😅lenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista :LOL: håper å i det minste få den rullende neste år så man kan bruke å sette litt pris på den og :giggle:et sånt prosjekt blir jo heller aldri helt ferdig uansett hehe
    At slikt prosjekt aldri blir ferdig kan jeg skrive under på😅 kom over en kar som solgte alt han hadde av trim til motoren min, større topp, kammer, letter innmat, innsug manifold osv. Sparte meg for mye leting etter det jeg trengte. Lykke til videre med prosjektet, fantastiske biler😄 har original verksted håndbok hvis du skulle trenge litt informasjon😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    feen viser seg jo nå at Catpower turnerer Norge neste år allikevel da fant hun ikke på lista,for noen dager siden, og nå er billetene i farta allerede ser jeg kun 1 dag etter slipp 😁 noen som har erfaringer med hvordan Oslo konserthus er i forhold til akustikk om man for eks får en plass litt på siden for eks rundt rad 17 eller er det da bedre bedre på ytterradene enn å havne for langt bak nede? 🙈 blei litt stressa hadde vært fett å få med seg 😁
    Oslo Konserthus | Cat Power sings Dylan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Er visst litt rastløs om dagen etter å få finni ut mer hva jeg har av lyd og ikke minst fått til med dacen😅mer enn hva vente Kenwood-en evner å få frem🙈siden det blir en egen runde med rør pre også samt dyr frakt på det jeg har liggende på varehuset i Japan,så ble det å avvente det til desember, og snublet over en rimelig pre fra Linn en Wakonda så jeg nå i allefall får leket litt med Sharp effekten nå i jula har lite kjennskap til Linn men det virker jo gjennomtenkt og sært på engelsk vis, om det bare blir en ok match så får jeg i allefall finni litt mer ut hva jeg sitter med,den har i det minste tapt seg ferdig og så så tenkte det ikke var så sjansespill , så blir jo morro å se hva det blir for en rasemix 😅😊ha en ellers trivelig start på uka mvh Ivan
    390_1878972376.jpg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.943
    Antall liker
    17.251
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med pre🤘
    Har faktisk aldri eid Linn selv, men vet at det finnes fanboys av de. Du får lete de opp her på HFS, og kanskje får gode tips og info derfra.
    Vil du leke med rør-pre på billig vis, så er det mange fine kinesiske å finne på Finn. De kan du jo dissekere og herje med også, som du har gjort med DACen🤓
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Wee det kom visst en liten pakke 😁☕🎶 positivt overrasket over hvor solid denne Linn boksen virker til tross for sine slanke 4kg det er jo et par kg mindre enn bare strømforsyningen til rørpreen som skal opp å gå 😅blir spennende å prøve Linn også uvant med noe så minimalistisk men man vet jo aldri 🤗go lille lørdag til de som titter innom 😊
    IMG_20231122_182536.jpg
    IMG_20231122_182522.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og riktig god helg ønskes godtfolket her inne 🤗lite søvn så rolig musikk dag 🎶kjenner hifi sesongen er i blomstring selv om man har fått ferdigstilt dac,som har fungert feilfri i et par mnder nå😊noe som også har gitt litt blod på tann for diy/skaper spiren i enn etter noen hyggelige og ikke minst inspirerende telefon samtaler med Lassemann ,så har jeg nå gått i tenke boksen om å starte på å revidere og finne ut av utgangs trafo drivne rør preen på egen hånd i første omgang😅 men må si jeg er spent på den rør pre krabaten, da jeg testet den første gangen hadde den alt for høy gain samt at usa" omformerne jeg har ga litt for mye ut som resulterte i en svidd motstander,men ut av det lille jeg fikk hørt så trur jeg at jeg har mye godt i vente i den preen fikk også intrykk av at det blir en helt anna motor og driv med trafo på utgangene 😁 har også fått testet Linn preen litt, uten at jeg har kommet helt i mål med den på noen dom helst måte,selv om den fungerer smertefritt og dønn tyst,bare ikke helt meg soundwise enkelt og greit, mulig den er litt sær også og ikke bare meg 🤣den er vel også basert på noe form for switchmode elns også,den veier jo knappt over 3 kg man kan si mye om vekt men noe bør skikkelige strømforsyninger veie 😇go helg til jer 🎶
    IMG_20231202_104730~2.jpg
    IMG_20231202_104140~2.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    38.887
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott dac og spiller du har Ivan :) Gleder meg til å følge med på din reise videre
    Ha en fin lørdag :)

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thankie motormann 🤗bare å joine vidre på reisen/galskapen 😹 Starten på ide myldringa 😅mtp plassen gode komponenter fort tar så er jeg nok redd det forblir strømforsyning i separat kabinett,men hadde på en måte vært alright å fått alt i et og samme kabinett men bedre å heller få plass til å gjøre det litt estetisk også 😊mvh
    IMG_20231123_202312~2.jpg
    IMG_20231122_214808.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Liten Helge hilsen herfra 😊 :coffee:🎶 ble med en liten firkløver fra nærmeste modelbil,krims krams & cd sjappe,starter rolig med Lillebjørn Nilsen,noen ganger er det godt med et pust i bakken med noe helt annet en flinkis hifi musikk 🤗vekker gode tider og minner med Nilsen,Styx og Jethro ble med for å mimre Fadern 😊ellers blir det bare å kulen i helga ,å skyve unda julestress og emosjoner, igjen god helg til dere
    IMG_20231215_173234.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da tusler det fort mot jul, nesten for fort 😅😊 så vil ønske alle Godt folk her inne en trivelig & lun Jul & beina på bordet 🎄✨☃🎶
    og med jul så kom også en liten medfølgende pause fra Hi-Fi sikkert etterlengtet, når de skulle ha usle 5k for forsendelsen av de 24 småtingene jeg hadde på varehuset i Japan så ble det heller så jeg måtte bite i det å velge båtfrakt som alternativ, noe som igjen resulterer i fort 2-3mnd-ers venting 🙈men den som venter på noe godt kan vente lenge som dem sier 😅pakken inneholder både ting/deler til bilen og til rør preampen,delene til bilen gjør jo ingenting uansett, men hadde håpa å fått noe til preen så enn før visualisert best mulig i henhold til størrelsen delene vil ta,men får nok begynt litt smått etterhvert forde :giggle:som sagt sikkert godt å få litt pause også,
    merker generelt at det skal lønne seg mindre og mindre som sjøl importør det er i allefall sikkert, var jo blitt slik at jeg selv manuelt måtte føre inn Tariff for hver enkelt ting ,og skal jo ikke være meninga å finne frem Tariff koder selv virker det til slik det er oppført ,men det ordnet seg tok bare litt tid :giggle: i mellomtiden får man bare ta det som det kommer,
    God jul igjen med beste hilsner herfra 🎶
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Klarte visst ikke å la være å gå på en liten julesmell,kunne heldigvis vært værre 🙈😸 lenge sett på strømforsyningen 🔋til utgangs trinnet som "svakeste ledd" i dacen & som eventuelt final hop up" & siden jeg har Tamura choker,så har jeg tenkt litt på Tamura power trafo som et naturlig alternativ, så dukket det opp en ubrukt i original eske så klarte ikke å motstå,svak for Nos deler 😅og kvaliteten kontra original trafo bør det ikke være spørsmål om,3,5kg mot max 1kg 😅hva gjør man ikke for headroom hehe,hifi 🎅 & rotta er på plass og hilser God jul også 🤗🎶☕mvh Ivan
    IMG_20231223_132943_BURST1~2.jpg
    IMG_20231223_133837~2.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Endelig funnet litt husfred etter jule sjas og nyttårsmell 😇🤗frakten på et par & 20 ting fra Japan både til bil & ljud er på vei over vannet,ble visst kystveien denne gang da flyfrakt har blitt tullete dyrt,så blir fort 2-3mndr med venting ,men sett på den lyse siden så får jeg ikke startet med bilen før mars/april likevel, begynner faktisk å se mer frem mot vår og endring av fokus enn ljud for nå, men fikk bilder av nye power trafoen til dac når den ankom varehuset,så det blir siste finpuss av dac i slutten av mnd, fikk ellers en liten forsmak bil og vår i dag med ny" gammel og god elektronisk bensinpumpe da jeg ikke var interessert i de nyere masseproduserte som div merker klistrer merke sitt på og overpriser 😇 som minte enn på at det er ikke så lenge til våren 😇ellers riktig god helg til alle her inne 🤗🎶mvh ivan
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Wee det kom en pakke fra Japan og det viste seg å være den nye puslete power trafoen til dac-en 🤣🎶redd den blir i minste laget🙈cant wait to install it 😁
    IMG_20240129_155123~2.jpg
    ønsker alle som titter innom en fin start på uka 🤗
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da ønskes det godt folk her inne riktig god helg 😊☕🎶 det er for det meste relativt rolig på hifi fronten her til meg å være, men noe gammelt nytt er på vei men denne gang fra Polen & ikke Japan 😁 var heldig å komme over en tilhørende pre amp til Sharp Optonica powern som var Sharps last goodbye til Optonica high end"serien dems🤗som heller ikke vokser på trær,og tenkte at det kanskje var på tide å bare få et komplett sett og se hva det egentlig dreier seg om,selgern ville egentlig ikke selge,men strippet ned samlingen, samtidig ville han ikke sende til Norge,men heldigvis har jeg hatt god kontakt med en i Polen,som gledelig ville hjulpet meg med å få det i boks,han har nå mottatt og bekreftet at den er i levende live 😁det var jo egentlig det viktigste,, samtidig også spent på ny power trafo i dac vil utgjøre på totalen,men vil ikke begynne å implementere den før jeg har extra nettbrønn og siste rest av intern kabling 😁gleder meg til å få noe mer habil forsterkning fant ut at jeg allerede har levd med venteforsterkern i 5 mndr alt 🙈så alt vil jo få et løft snart ,eneste nye er at jeg monterte de nye trådmotstanderne jeg fikk med nye power trafo,på utsiden pga kommelig plass internt 😁
    Messenger_creation_72be8726-4613-4f82-b8ba-62926c465c77.jpeg

    Messenger_creation_75cd4593-a523-4904-bca7-a5cf58e262b4.jpeg
    IMG_20240131_120733.jpg
    IMG_20240203_152748.jpg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    38.887
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott sak du har fått deg og den dacen er bare mega rå :) :cool: I min grønne ungdom hadde jeg kassett spiller og tuner fra Optonica
    Ha en fin kveld Ivan :)

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.419
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for gode ord gode mann :giggle::coffee:litt spent på den Sharpen jeg fant ut at preen dems kun kosta 1/3 av hva powern i samme serie kosta så har lenge avskrivd preen litt, samtidig viste det seg nå at det kanskje var det mest økonomisk fornuftige stuntet jeg kunne gjøre hehe,

    den veier jo ca 8kg så er jo en solid sak til å være en slimline sak, har fått med meg at Sharp alltid har markedsført seg litt merkelig & nok mye av grunnen til at det gikk som det gikk med merket, men min erfaring med merket er også at de ikke sto tilbake for mer topp plasserte Japanske merker,kanskje litt mer pro preget og mindre HiFi sminkede produkter, men det kan jo bare være et + i mine øyne no fairytales :giggle: han polakken som hjelper meg sa i allefall at den hadde min fort kostet 30k+ i dag, den har jo også gode innstillinger for både mm og mc & om jeg skulle finne på å snurre meg utpå en vinylsnurresmell også 😅
    ha en trivelig kveld du og Motorn 🤗🎶
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn