Krell

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    2.300
    Var det et lite stikk i denne retningen jeg gikk glipp av der
    Det fine er jo at du har gått glipp av det ...

    Nei, jeg tenker ikke helt slik. På samme måte som jeg er usikker / litt skeptisk til at Maxx hadde gjort seg hos meg, på samme måte må det jo være mange ulike ting å ta hensyn til. Gjentar at jeg er sikker på at Sophia 3 er et av de mest "fornuftige" kjøp jeg vet om. Men, rent logisk så skjønner jeg ikke verdisetting av et par brukte høyttalere (være seg Sophia 3 eller Sasha) - hvorfor skulle et ett år brukt par egentlig være mindre verdt enn et par nye? De bør etter min mening være bedre.
    Stikket - gikk på hvor fort det går an å få en bra farge på høyttalerne sine - mens andre må vente ... Tror du venter på noe godt - og at det blir veldig bra. Kommer svært gjerne for å høre etterhvert.
    mvh
    JMK
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    5.398
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg har vært på nippet til å selge min kjære ARC VT-100. Hadde lyst til å prøve noe helt annet.
    Valget falt på en test av Krells Kav400ix som jeg hadde hørt mye bra om og lå i prisleie for meg.

    Fikk heldigvis testet ut spilleren først. For det må jeg si, jeg ble veldig skuffet. Jeg beholder ARC forsterkeren. Her er det full kontroll,større lydbilde, varmere lyd og masse krefter som Krellen manglet.

    Krellen er nok ikke en dårlig forsterker og jeg liker designet meget godt, men forstår ikke hvorfor denne blir skrytt så "opp i skyene"?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Andy skrev:
    Jeg har vært på nippet til å selge min kjære ARC VT-100. Hadde lyst til å prøve noe helt annet.
    Valget falt på en test av Krells Kav400ix som jeg hadde hørt mye bra om og lå i prisleie for meg.

    Fikk heldigvis testet ut spilleren først. For det må jeg si, jeg ble veldig skuffet. Jeg beholder ARC forsterkeren. Her er det full kontroll,større lydbilde, varmere lyd og masse krefter som Krellen manglet.

    Krellen er nok ikke en dårlig forsterker og jeg liker designet meget godt, men forstår ikke hvorfor denne blir skrytt så "opp i skyene"?
    Tror nok at de tilhører forskjellige divisjoner. En mer verdig motkandidat til VT-100 ville nok vært en Evo 302 f.eks.

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    R.E.S. skrev:
    Powerpoint skrev:
    Jeg ville nok også heller gått for de "brukte" Sashaene fremfor nye Sophia 3.
    Hvorfor? Det ekstra bunndraget, og effekttålighet!
    MEEEEEEn, så var det interiørmafiaen og fargevalg da vet du jamakr ;)


    Var det et lite stikk i denne retningen jeg gikk glipp av der ;D ;D ;D

    Tror nok EVO 302 som jeg har fungerer fint på Sophia 3 også. Dessuten får jeg kanskje råd til en ypperlig dedikert forforsterker for samme prisen som om jeg skulle betalt ekstra for Sasha i stedet for Sophia.

    Roy


    NEI, det var ikke ment som et stikk, men kun litt vennskapelig dulting i en kjernekar.
    Du kommer garantert til å få det moro og himmelsk med Sophia III.

    Jeg har hatt jamakr på lunsj i dag, og vi har lyttet, lekt og hygget oss med musikk.
    Jeg må si at det er utrolig hva som bor i gamle dubbeditter.
    Det låter påtagelig mer musikalsk med Audionet ART G2 med EPS PSU som drev koblet opp mot min blodtrimma DP DAC8.1,
    enn ved og kun bruke Audionet ART G2 + EPS som kilde.
    Kjekt å ha litt bokser å velge i ;)

    Ha en fortreffelig søndag videre.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    2.300
    For venner av Krell, kan det være verdt å sjekke ut omtalen av Krell Cipher spilleren som kommer i mai nummeret til Stereophile. Synes vurderingene som gjøres stemmer godt med egne erfaringer. Litt mer usikker på omtalen av bruk av filtrene, men stort sett enig.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Jamakr skrev:
    For venner av Krell, kan det være verdt å sjekke ut omtalen av Krell Cipher spilleren som kommer i mai nummeret til Stereophile. Synes vurderingene som gjøres stemmer godt med egne erfaringer. Litt mer usikker på omtalen av bruk av filtrene, men stort sett enig.
    Mvh
    JMK
    Gratulerer med flott spiller jamakr (litt sent dette, men pytt pytt).

    Joda, Fred Kaplan (FK) er inne på mangt og meget som stemmer med det opplevde musikalske landskapet hjemme hos deg jamakr.
    MEN i første rekke tror jeg nok det er full CAST linje mellom samtlige Krell produkter i anlegget hjemme hos deg som gir det flotte sluttresultatet.
    Jeg ser at FK også bedyrer at forskjellen mellom CAST og XLR (fullbalansert) er mindre fremtredende via Cipher enn forgjengeren Evolution 505 hvilket er bra for allmuen. Det blir jo noe sært at man må kjøre full CAST linje for å få fullt utbytte av Krell sine produkter. Ham om det.
    Cipher spiller meget bra, ja rent ut sagt strålende, men det skulle bare mangle mhp pris.
    Den graver dypt, diffrensierer godt mellom instrumentene, enkelttoner, gir følelse av kropp og substans fra makro til mikro nivå, god opptegning av akustikk i opptaksrommene der det foreligger (her sitter jeg igjen med en følelse av at Emmlabds CDSA SE var hakket vassere), lynhurtig og evner samtidig å gjengi varhet og det sarte i musikken.
    Sett under ett spiller Krell kjeden til jamakr med stor kraft, pondus og dynamikk via Sasha.
    Dette er ikke et anlegg for pyser 8) her må man tåle å bli lappet til av dynamisk utsving så plutselig at selv Morgan Kane blir ei sinke med å tekke sin berømte US Marshal Colt kaliber 45 ut av hylsteret (unnskyld sammenligningen Olav) 8)

    Som FK synes jeg muselort ergonomien til betjening drar helhetsinntrykket noe ned.
    Men så fort man har fått justert de bifokale gammelmannsbrillene, og funnet ut av mikroknappene på spiller og fjernkontroll går det så det griner.
    Fjernkontrollen ja, DEN er bunnsolid og burde være et eksempel til etterfølgelse for mange produsenter i det eleverte prissegmentet.
    Det er rent flaut å se hva man blir pådyttet av plast til CD-spinnere langt over 50 frognertiere :p
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    2.300
    Jeg ser at Stereofix har adgang til andre blader enn meg .. men interessant!

    Powerpoint - jeg tror du peker på noe viktig. Full CAST er bra! Men, jeg synes fremdeles vi skal teste ut Black Magic balansert - for å høre hva som skjer. Blir det stress å gjøre det på OAS samlingen i mai?
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Jamakr skrev:
    Jeg ser at Stereofix har adgang til andre blader enn meg .. men interessant!

    Powerpoint - jeg tror du peker på noe viktig. Full CAST er bra! Men, jeg synes fremdeles vi skal teste ut Black Magic balansert - for å høre hva som skjer. Blir det stress å gjøre det på OAS samlingen i mai?
    Mvh
    JMK
    Jeg merket meg også at Stereofix abonnerer på en annen type magasin enn oss som gir stimulans på flere nivåer enn kun en vanlig fix via 2 kanaler.
    En slik kombinasjon kan fort gjøre lytteren ukonsentrert i en eller annen retning, men jeg antar Stereofix har kontroll!? 8)

    Høymessen i mai kan være et adekvat alternativ for en "shootout" mellom Krell CAST og BM Emotion kabelpakken.
    Dette under forutsetning av at ingen flere variabler bringes inn i anlegget denne dagen.
    Det blir vel nok hjernegrøt utpå kvelden alikevel 8) om vi ikke også skulle forvirre den ytterligere med slanger og dubbeditter av forskjellig valør i tillegg.
    Vi prates om dette og menyen etter Munchen messa i mai.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.209
    Antall liker
    721
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Forslag:

    Dere kunne evt. teste dette ut før vi treffes 19.mai.

    På den måten sikrer at anlegget da spiller på sitt beste side når vi ankommer klippen ut i Oslofjorden. Anlegget har vel nå så mange bra kvaliteter at vi heller kan høre på musikk enn å f.eks.sammenligne kabler. Vi var vel litt uheldig i fjor med en kabel som ettersigende ikke fungerte helt optimalt.
    Bare et forslag i aller beste mening. Og jeg gleder meg til 19.mai :).

    Høres som du har gjort et bra kjøpe med denne CDspilleren.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    2.300
    Dere kunne evt. teste dette ut før vi treffes 19.mai
    Ja, egentlig enig i det - så vi får se om vi rekker det.
    Mener dette er "Krell relevant" - hva får man med standard CAST opp mot lovpriste BM kabler av nyeste oppdatering.

    Så vil det jo vise seg om det i neste omgang genererer nye sammenligninger med andre versjoner av CAST kabler ...
    mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.603
    Antall liker
    13.741
    Jamakr skrev:
    Dere kunne evt. teste dette ut før vi treffes 19.mai
    Ja, egentlig enig i det - så vi får se om vi rekker det.
    Mener dette er "Krell relevant" - hva får man med standard CAST opp mot lovpriste BM kabler av nyeste oppdatering.

    Så vil det jo vise seg om det i neste omgang genererer nye sammenligninger med andre versjoner av CAST kabler ...
    mvh
    JMK
    EiK er vel inne på noe her jamakr.
    Det kan bli mange og mye "variabler" med 12 mann som skal bespises, lytte, koble om, lytte og drikke seg opp eller ned 8)
    Dette er kanskje noe vi heller skal plundre med selv når vi ikke har roller som vert, kokk 2, servitør, vinkelner etc?
    Ka du tru?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    20.546
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Noen av dere i Krell leiren som har kjennskap til Krell FBP 250MC? Jeg leter fortiden etter amp til mine B&W 802Nautilus.
    Jeg har forsått at de kan vere ifra 14-10år gamle, er dette fortsatt noe å ha. Tenker da på byggekvalitet og lignede.

    Om noen har noen tanker og har kjennskap til de monoblokkene, som er til salgs på sentralen, så hadde jeg satt stor pris på det.
     

    akkjasann

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt meg en brukt Krell KPS-25sc, men den kommer uten strømkabel.
    Jeg vil ikke her starte noen ny kabeltråd med mye synsing, osv, men er interessert i om noen har erfaring med strømkabel til denne spilleren, og som kan gi et hint om hva som funker.
    Cast er vel uteluket, siden den skal gå sammen med en DP-A1s EBW.
     

    akkjasann

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, det var stille...
    Ingen som har erfaring med KPS-25, og som har eksperimentert med strømkabler...?
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej finns det någon här som kan ha ett schema på ett krell ksa50 mk2
    tacksam för hjälp
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har tips til drivverk som fungerer bra sammen med Krell?
    Resten av oppsettet består av KCT, FPB700cx og FPB750mcx som igjen er koblet opp på et par Infinity RS1b.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.383
    Noen som har tips til drivverk som fungerer bra sammen med Krell?
    Resten av oppsettet består av KCT, FPB700cx og FPB750mcx som igjen er koblet opp på et par Infinity RS1b.
    Hei J.R.

    Først og fremst: imponerende amp'er du har: har selv eid et sett av 750mcx - ordentlige beist! 700cx er heller ingen liten smågutt ;)
    Men hvordan kobler du opp dette? 750mcx er jo mono-amp'er - og har du ett sett av disse er vel 700cx overflødig, eller?
    KCT har jeg aldri eid, kun hørt: snadder-pre av den gode, gamle sorten!

    Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter en CAST CD evnt CD/SACD-spiller. Nok av spillere å velge blant, men som hovedregel (i mine ører i hvert fall) er yngre bedre enn eldre. Men derom strides det ... uten at dèt går ut over nattesøvnen.

    Krell Industries, Incorporated, America's premiere manufacturer of high-end audio equipment: award-winning amplifiers, preamplifiers, CD players, DVD players, surround/sound processors, loudspeakers <--- du kjenner sikkert til denne oversikten, men legger den ved uansett.

    Har du bilder av oppsettet ditt? Hadde vært topp å få kikket litt på praktopplegget ditt!


    Cheers!
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Hei J.R.

    Først og fremst: imponerende amp'er du har: har selv eid et sett av 750mcx - ordentlige beist! 700cx er heller ingen liten smågutt ;)
    Men hvordan kobler du opp dette? 750mcx er jo mono-amp'er - og har du ett sett av disse er vel 700cx overflødig, eller?
    KCT har jeg aldri eid, kun hørt: snadder-pre av den gode, gamle sorten!

    Hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg om etter en CAST CD evnt CD/SACD-spiller. Nok av spillere å velge blant, men som hovedregel (i mine ører i hvert fall) er yngre bedre enn eldre. Men derom strides det ... uten at dèt går ut over nattesøvnen.

    Krell Industries, Incorporated, America's premiere manufacturer of high-end audio equipment: award-winning amplifiers, preamplifiers, CD players, DVD players, surround/sound processors, loudspeakers <--- du kjenner sikkert til denne oversikten, men legger den ved uansett.

    Har du bilder av oppsettet ditt? Hadde vært topp å få kikket litt på praktopplegget ditt!


    Cheers!
    Takker! :cool:
    Bilder kommer etterhvert når lytterommet er klart.
    RS1b krever biamping så 4 kanaler må det være..
    Ja jeg har lett litt etter div cast spillere, men de vokser ikke på brukten hvertfall.
    Tenkte i første omgang på kps25 eller kps28. litt usikker på 28 da det virker som om flere ikke har vært helt fornøyd med denne.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Er det plass til en fornøyd eier av miniputten Krell KAV 400XI her inne blant deres store beist av forsterkere? Mitt første møte med Krell dette og angrer ikke på det. Gikk ifra EC til Krell,men inntrykkene må vente på seg da dette ble litt overveldende eller rettere sagt; særs overbevisende. Dette må fordøyes før jeg knoter ned noen inntrykk.

    Ett spørsmål har jeg dog da manualen ikke gir meg ett ordentlig svar på dette: Kan jeg kople en eller to subwoofere til pre-utgangen på forsterkeren eller splitter jeg den med å bruke disse utgangene?

    mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.908
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ett spørsmål har jeg dog da manualen ikke gir meg ett ordentlig svar på dette: Kan jeg kople en eller to subwoofere til pre-utgangen på forsterkeren eller splitter jeg den med å bruke disse utgangene?

    mvh
    Pre-out på Krell'en din er som pre-out flest på en stereoforsterker - du har pre-out-venstre og pre-out-høyre. Har du én enslig sub, bruker du begge utgangene og kobler til de to inngangene på suben - venstre-inn og høyre-inn. Med to suber kobler du fra pre-out venstre til den venstre suben og fra pre-out høyre til høyre sub.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ett spørsmål har jeg dog da manualen ikke gir meg ett ordentlig svar på dette: Kan jeg kople en eller to subwoofere til pre-utgangen på forsterkeren eller splitter jeg den med å bruke disse utgangene?

    mvh
    Pre-out på Krell'en din er som pre-out flest på en stereoforsterker - du har pre-out-venstre og pre-out-høyre. Har du én enslig sub, bruker du begge utgangene og kobler til de to inngangene på suben - venstre-inn og høyre-inn. Med to suber kobler du fra pre-out venstre til den venstre suben og fra pre-out høyre til høyre sub.
    Se der ja. Dette fungerte jo helt ypperlig som anvist. Takk for hjelpen!

    mvh
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    hej jag har blivit erbjuden att köpa en krell md 10 cd driverk och krell studio dac är dessa fortfarande bra saker i från krell någon som vet
     

    errevan

    Fersking
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hallo. Jeg har en Krell kav 400 xi for hånd, og lurer litt på hva en fornuftig pris på denne er?

    Noen som kjører eldre b&w med Krell her?
    Mvh errevan
     

    EndreS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    195
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Hei. Jeg har nylig sett en til kr 11000,-. Det synes jeg er en ok pris. Under 10k er billig og over 12k begynner det å bli dyrt. IMO.

    Endre
     

    Immortal

    Medlem
    Ble medlem
    30.08.2008
    Innlegg
    14
    Antall liker
    9
    Sted
    Hauge i Dalane
    Hei.

    En bekjent lurer på og oppgradere litt, og lurer litt på en større model av Krell. Han er svak for McIntosh, men lurer litt somsagt på Krell. Noen her som har sammenlignet disse 2 merkene?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.429
    Antall liker
    1.383
    Hei.

    En bekjent lurer på og oppgradere litt, og lurer litt på en større model av Krell. Han er svak for McIntosh, men lurer litt somsagt på Krell. Noen her som har sammenlignet disse 2 merkene?
    Rett en forespørsel til f.eks medlem R.E.S her på forumet. Kanskje han kan hjelpe litt til.

    mvh
     

    akkjasann

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hva i all verden gjør man om man trenger service/reparasjon på en Krell??!
    Har en KPS 25sc som ikke lenger leser CD'ene stabilt (se denne: http://www.youtube.com/watch?v=NhjPoZ_e9SQ&feature=youtu.be). Funker av og til, men som sagt, ikke stabil.
    Har kontaktet Krell i USA, og fått noen innledende men ikke oppklarende svar, men så ble det plutselig taust.
    Kontaktet også generalagent for Norden i Sverige, men de svarer ikke i det hele tatt.
    Så her sitter jeg med en fantastisk maskin som bare fungerer når den selv vil...
    Noen tips? Både til hva som kan være feil, og hvordan man får Krell eller andre som kan utføre service i tale?
     

    toesterd

    Medlem
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    19
    Antall liker
    3
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Da er det plass tol to ! Min er i sammeksistens med B&W 805 N. Fin kombinasjon synes jeg. Hva smakspolitiet måtte mene gir jeg vanligsvis katta i
     

    akkjasann

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Det viste seg å være et godt tips. Etter å ha prøvd lykken verden rundt (og blitt j#*¤%g skuffa over serviceapparatet til Krell), viser det seg at vi har svært kompetente og ikke minst serviceinnstilte folk like rundt hjørnet. Bra! Ser ut til at gamle gode KPS'n kan blåses liv i igjen :cool:.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.308
    Antall liker
    10.367
    Sted
    Trondheim
    Hva i all verden gjør man om man trenger service/reparasjon på en Krell??!
    Har en KPS 25sc som ikke lenger leser CD'ene stabilt (se denne: Krell disfunktion.MOV - YouTube). Funker av og til, men som sagt, ikke stabil.
    Har kontaktet Krell i USA, og fått noen innledende men ikke oppklarende svar, men så ble det plutselig taust.
    Kontaktet også generalagent for Norden i Sverige, men de svarer ikke i det hele tatt.
    Så her sitter jeg med en fantastisk maskin som bare fungerer når den selv vil...
    Noen tips? Både til hva som kan være feil, og hvordan man får Krell eller andre som kan utføre service i tale?
    Jeg har en KAV-280CD som har hatt problemer lenge. Symptomene var:
    Den begynte å hoppe en sjelden gang, kanskje en gang pr. hver 10. CD. Hoppingen ble mer og mer hyppig, og til slutt kunne laseren finne på å hoppe en 2-3 ganger pr. spor.
    Jeg har hatt den inne til service hos den norske forhandleren 3 ganger uten at den er blitt bedre. Den har i praksis ikke vært mulig å bruke på 3 år, så jeg har vært nødt til å kjøpe en annen spiller for å spille CDer. Det var tydelig et problem med drivverket. Til slutt fikk jeg beskjed om at det ikke ville lønne seg å reparere spilleren og jeg kunne få et god tilbud på en annen spiller. Det kostet meg omtrent 2300 kr og 3 år uten spiller, og jeg hadde fremdeles ikke noen fungerende spiller. Da jeg fikk den tilbake siste gang ville den ikke starte å spille CDer i det hele tatt.

    En kveld jeg satt og var litt sur, sendte jeg et lengre brev (ikke så veldig surt, men det gikk vel tydelig frem at jeg var skuffet over kvaliteten) til Krell i USA, og fikk et svært hyggelig brev tilbake fra Peter Mackay hos Krell, som ba meg sende spilleren til deres hovedagent i Sverige som nok skulle få reparert spilleren. Det gjorde jeg så, og nå, 3 uker senere får jeg beskjed om at spilleren er reparert, og det vil koste den svimlende sum av 2000 kr. Drivverket har visstnok vært en tur i USA for komplett overhaling.
    Det er mulig jeg har vært svært heldig, men maken til god kundebehandling som den jeg fikk fra Krell i USA er det lenge siden jeg har vært borti.
     
    Sist redigert:

    ingemar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2006
    Innlegg
    52
    Antall liker
    9
    Hva i all verden gjør man om man trenger service/reparasjon på en Krell??!
    Har en KPS 25sc som ikke lenger leser CD'ene stabilt (se denne: Krell disfunktion.MOV - YouTube). Funker av og til, men som sagt, ikke stabil.
    Har kontaktet Krell i USA, og fått noen innledende men ikke oppklarende svar, men så ble det plutselig taust.
    Kontaktet også generalagent for Norden i Sverige, men de svarer ikke i det hele tatt.
    Så her sitter jeg med en fantastisk maskin som bare fungerer når den selv vil...
    Noen tips? Både til hva som kan være feil, og hvordan man får Krell eller andre som kan utføre service i tale?
    Hej.
    Har haft min kps 25 sc på renovering i Holland"creato audio"Skicka mig ett mail så får du alla detaljer
    Krell KPS25sc 13099040043  Ingemar Johansson  Power Supply Board Revision-2.jpg
    2012078 Ingemar Johansson-5.jpg
    JVC Holder Stopper 002c.jpg

    Troligen är det denna "hold stopper"som är problemet.
    Hilsen/Ingemar
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.339
    Sted
    Smurfeland
    Har akkurat handlet meg et gammelt KAV forsterkersett, som jeg er meeeget fornøyd med. Kav 250p og Kav 150a, for å være nøyaktig.

    Vurderer å prøve å JBL på det, siden jeg syns lyden blir litt slank (men ellers veldig bra) med Klipsch. Noen som har synspunkter, eller tips om andre høyttalere som vil spille fyldig og dynamisk med dette settet? Går mest i rock og metal, men er ganske altetende og liker å kunne høre på jazz, klassisk, og andre ting også. Film låter allerede mer enn "greit nok", men skader ikke med litt mer pondus her heller tenker jeg. Tenkte kanskje JBL LS 80.


    Eneste negative jeg har å si er om byggekvaliteten. Høyttalerterminalene på effektforsterkeren virker både ganske grunne, og gjør at banapluggene jeg hadde på kablene mine satt litt slarkete. Ble bedre når jeg byttet til andre kabler som en nødløsning, men lurer på om det rett og slett er dårlig kvalitet/unøyaktig boring i disse terminalene. Andre som har vært borti noe lignende? Kablene jeg bruker nå sitter forsåvidt greit nok tilsynelatende, men dette er sånt som kan holde meg våken om natta når jeg ligger og har angst for at kablene skal løsne og kortslutte.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn