Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Å alltid være totalt ukritiske og smiskende rævdiltere er det vel heller ikke ingen grunn til å være så stolte av...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.845
    Antall liker
    107.758
    Torget vurderinger
    23
    Kommer jo an på hvem som eier ræva....
     
    2

    2xJ

    Gjest
    @K.H
    Nei, sant nok det. Men om noen brukere her inne mener at forumet suger, og at Høvdingen ikke er det DEM mener han bør være, eller ikke...
    Så skjønner jeg ikke hvorfor dem er her.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Det kom jo inn en del penger, og det er veldig verdsatt. Vi er kanskje fortsatt litt i minus, men det går bra.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.623
    Antall liker
    12.242
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå passer det faktisk med denne - 22.september betalte jeg inn dobbelt medlemsskap - har fortsatt ikke sett noe til resultatet av det ! :mad:
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.313
    Antall liker
    4.687
    Torget vurderinger
    1
    @ Høvdingen - litt mer ufyllende rapport om kronerullinga skader kanskje ikke ? Hvor mange bidrag og penger til sammen ?

    Kronerulling og støttemedlemskap er for så vidt to forskjelige ting, men det har også kommet til 37 støttemedlemmer siden 11/8, opp fra 380 til 417 støttemeldemmer.

    mvh
    KJ
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    29.531
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det kom jo inn en del penger, og det er veldig verdsatt. Vi er kanskje fortsatt litt i minus, men det går bra.
    https://www.proff.no/regnskap/høium-data-og-hifi-as/hokksund/datamaskiner-og-utstyr/Z0HR7W9Y/

    Ser ikke ut som om det går så galt. Ingen lønn tatt ut, ser jeg, men tilbakebetalt gjeld (til eneaksjonæren?) på knappe 300 K, og relativt sett, svært god likviditet. Lurer på de varekostnadene, og finner ikke igjen de kostnadene til konsulenter.

    Mvh

    Edit: Kanskje konsulentkostnader ligger under under "andre kostnader? I så fall ligger de stabile fra år til år. Og driftsresultatet har fordoblet seg siden 2015.

    Edit 2: Og varelageret blir stadig mindre. 115 K i fjor, det var ikke rare varebeholdningen for en butikk. I seg selv et faresignal, men muligens OK hvis det satses på nettkobleri i stedet for varesalg.

    Edit 3:Skulle tro at en stor og dyr server skulle finnes igjen i eiendeler noe sted, men finner den ikke....Kontorutstyr e.l. med en kostnad på 15 K eller mer kan ikke føres direkte, men skal avskrives med 30 % i året, men her står avskrivingene i null....Og det gjør jammen posten for maskiner/driftsløsøre også.
     
    Sist redigert:

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.316
    Antall liker
    3.563
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Nå passer det faktisk med denne - 22.september betalte jeg inn dobbelt medlemsskap - har fortsatt ikke sett noe til resultatet av det ! :mad:
    Samme status her. Er vel 1 mnd siden jeg betalte støttemedlemskap samt ca 1 1/2 mnd siden en donasjon til server her.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Nå passer det faktisk med denne - 22.september betalte jeg inn dobbelt medlemsskap - har fortsatt ikke sett noe til resultatet av det ! :mad:
    Tror vi kun regner med oddetall når det gjelder medlemskap, dvs. 1,3,5,7 osv, med andre ord det motsatte av hva som er bra når det gjelder harmonisk forvrengning. Så hvis du betaler en gang til, får du kanskje medalje.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Men herregud da får du kalle en spade for en spade og si at du trenger flere donasjoner.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    @ Høvdingen - litt mer ufyllende rapport om kronerullinga skader kanskje ikke ? Hvor mange bidrag og penger til sammen ?

    Kronerulling og støttemedlemskap er for så vidt to forskjelige ting, men det har også kommet til 37 støttemedlemmer siden 11/8, opp fra 380 til 417 støttemeldemmer.

    mvh
    KJ
    Det har vel kommet inn rett rundt kr. 27.000, og dette er veldig prissatt, men dessverre ikke nok til å dekke utgiftene. Vi har som sagt bannere som skal faktureres, men ikke før i mars 2018.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318
    Vi er vel nå oppe i ca kr. 32k, og takker så mye. Da blir det mindre på Høvding-Thomas å legge ut, og det er utrolig hva vi klarer sammen.

    @ Høvdingen - litt mer ufyllende rapport om kronerullinga skader kanskje ikke ? Hvor mange bidrag og penger til sammen ?

    Kronerulling og støttemedlemskap er for så vidt to forskjelige ting, men det har også kommet til 37 støttemedlemmer siden 11/8, opp fra 380 til 417 støttemeldemmer.

    mvh
    KJ
    Det har vel kommet inn rett rundt kr. 27.000, og dette er veldig prissatt, men dessverre ikke nok til å dekke utgiftene. Vi har som sagt bannere som skal faktureres, men ikke før i mars 2018.
    Hvordan har det seg at innsamlet beløp går nedover og ikke oppover?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.151
    Antall liker
    3.917
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...med mindre han bare har tastet feil og at det enten skulle vært 22K opprinnelig, eller at det skulle være 37K nå.

    Trenger ikke være vanskeligere nå.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Det går stadig oppover, og jeg takker for det. Vi er ikke helt der, men det hadde jeg egentlig ikke forventet. Om 10 dager stenger siden litt da jeg må finne et nytt webhotell for serveren vår. Vi skylder fortsatt rundt kr. 12.000, og det koster litt når vi er så mange. Mvh Høvdingen
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.378
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    12000,- bør medlemmene her punge ut :p
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Med de tall på visninger som dette forum har, burde en riktig priset bannerannonsering gi svært så pent utbytte.
    Tror jeg.

    Betaler bransjen for å droppe inn nyheter her?
    Burde de da gjøre, tviler på at det finnes noen som rekker dette sted til knærne, så klart det skal koste penger!
    Kroner 300,- per innrykk for nyheter?
    Mer?
    Noen benytter seg jo av dette bare de har ryddet i ei hylle på lageret med påfølgende tilbud...

    Hva med et frivillig betalt medlemsskap?
    Til en kjent sum penger (fordi likhet/kjent kronesum for alle er så greit å forholde seg til), som også synes som betalt/ikke betalt ved opplysningene om oss til venstre.

    Store allmektige Høvding; vi er med deg! Gjør det bare enklere for oss og ikke gjør ting gratis for næringen som nyter godt av dette forum.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Med de tall på visninger som dette forum har, burde en riktig priset bannerannonsering gi svært så pent utbytte.
    Tror jeg.

    Betaler bransjen for å droppe inn nyheter her?
    Burde de da gjøre, tviler på at det finnes noen som rekker dette sted til knærne, så klart det skal koste penger!
    Kroner 300,- per innrykk for nyheter?
    Mer?
    Noen benytter seg jo av dette bare de har ryddet i ei hylle på lageret med påfølgende tilbud...

    Hva med et frivillig betalt medlemsskap?
    Til en kjent sum penger (fordi likhet/kjent kronesum for alle er så greit å forholde seg til), som også synes som betalt/ikke betalt ved opplysningene om oss til venstre.

    Store allmektige Høvding; vi er med deg! Gjør det bare enklere for oss og ikke gjør ting gratis for næringen som nyter godt av dette forum.

    Hva med et frivillig betalt medlemskap?
    Det har vi jo! Ser du den ekstra stjerna ved navnet mitt til venstre?
    Ellers enig i at bransjen har det for billig.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Hvorfor skal jeg fremlegge noen kvittering - har jeg noe krav til det? Som jeg også har sagt flere ganger, det er ikke serveren som koster penger, det er softwaren. Gutta som jobber med dette tar ca kr. 1000 pr time, og det utgjør minst 2/3 av kostnaden, og sannsynligvis mer.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Store allmektige Høvding; vi er med deg! Gjør det bare enklere for oss og ikke gjør ting gratis for næringen som nyter godt av dette forum.
    Sist jeg sjekket var det meste gratis, og alle bidrag er stort sett frivillig.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    2.366
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Han har nok den dokumentasjonen han trenger overfor skattemyndighetene, men han har da ingen forpliktelse til å dokumentere noe overfor oss. Så lenge forumet virker er det dokumentasjon nok for meg.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.855
    Antall liker
    9.287
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Forlanger du å se regnskapet til alt du forholder deg til?
    Ser heller ikke at du har noen stjerne i kanten her, så da kan vi muligens holde fred?
    Hadde alle betalt medlemskap for siden, hadde ikke dette hvert et problem.
    Spar oss for mer dritt nå, er folk misfornøyd så hold dere unna dette stedet.
    Skulle ikke være så fordømt vanskelig.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.623
    Antall liker
    12.242
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    1000kr/t er skjitbillig... Det lille bilverkstedet jeg bruker tar 1350.....
    Til orientering - da vi sa opp servicekontrakten med Norsk Data i 1986 tok de 1160kr/t, og det var fra serviceing. gikk ut av døra hjemme og til han kom hjem igjen... Han hadde da 200 km hver vei.....
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Det går stadig oppover, og jeg takker for det. Vi er ikke helt der, men det hadde jeg egentlig ikke forventet. Om 10 dager stenger siden litt da jeg må finne et nytt webhotell for serveren vår. Vi skylder fortsatt rundt kr. 12.000, og det koster litt når vi er så mange. Mvh Høvdingen
    Hvor lenge er det snakk om da?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Forlanger du å se regnskapet til alt du forholder deg til?
    Ser heller ikke at du har noen stjerne i kanten her, så da kan vi muligens holde fred?
    Hadde alle betalt medlemskap for siden, hadde ikke dette hvert et problem.
    Spar oss for mer dritt nå, er folk misfornøyd så hold dere unna dette stedet.
    Skulle ikke være så fordømt vanskelig.
    Jeg synes det er merkelig at det er så fordømt tabu å stille slike, eller lignende spørsmål her inne. Ikke minst siden det virker å ha versert til dels motstridene opplysninger om status på innsamlingen og det også kan stilles spørsmålstegn ved viljen til full åpenhet underveis, noe jeg synes burde være en selvfølge siden man snakker om velvillige donasjoner etter henstilling fra høvdingen. Men slik er det alltid. Dukker det opp noe som kan stille spørsmålstegn ved høvdingens væren her inne, er det alltid noen som kommer støttende til og sabler ned den som har vært så dum å åpne kjeften. Det er nesten så man lurer på om det vanker noen ekstra stjerner til de mest aktive støttepersonene.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.711
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Hvorfor skal jeg fremlegge noen kvittering - har jeg noe krav til det? Som jeg også har sagt flere ganger, det er ikke serveren som koster penger, det er softwaren. Gutta som jobber med dette tar ca kr. 1000 pr time, og det utgjør minst 2/3 av kostnaden, og sannsynligvis mer.
    Kan du ikke bare fremlegge dette en gang for alle da? Legg fram kvittering for servern i januar på xx tusen, servern i sommer på 52000, samt kvittering på 20000 for å installere ubuntu. Det tar deg 2min, så blir vi kvitt alle spekulasjoner en gang for alle, og alle chipper inn så blir det nedbetalt på null komma niks. Det er jeg bombesikker på.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.924
    Antall liker
    5.960
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Hvorfor skal jeg fremlegge noen kvittering - har jeg noe krav til det? Som jeg også har sagt flere ganger, det er ikke serveren som koster penger, det er softwaren. Gutta som jobber med dette tar ca kr. 1000 pr time, og det utgjør minst 2/3 av kostnaden, og sannsynligvis mer.
    Kan du ikke bare fremlegge dette en gang for alle da? Legg fram kvittering for servern i januar på xx tusen, servern i sommer på 52000, samt kvittering på 20000 for å installere ubuntu. Det tar deg 2min, så blir vi kvitt alle spekulasjoner en gang for alle, og alle chipper inn så blir det nedbetalt på null komma niks. Det er jeg bombesikker på.
    Som jeg har sagt flere ganger, serveren kom totalt midt på 20-tallet, men ingenting fungerte, så jeg endte opp med mange timer med software-oppgradering, og det er langt dyrere. Er jeg forpliktet til å legge frem kvitteringer, nei, det er jeg ikke, hvis dere ikke tror meg, det er en sak, men faktum er at dette kostet mer enn beregnet, og jeg takker alle som støttet siden.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.855
    Antall liker
    9.287
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tenk å stable ned på en mann som har gitt oss dette forumet.
    Hadde skammet meg.
    Vi har et velfungerende forum som vi har gitt litt pengestøtte.
    Hvis høvdingene skulle lyve for oss så kommer det helt sikkert for en dag, noe jeg ikke tror han gjør.
    Forsvinn hvis dere er misfornøyd med forumet og dets virke.
    Det har gitt meg mange timer for så å si ingenting regnet i kroner.
    Langt billigere og lærerikt en noen hifiblekke.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    1.154
    Torget vurderinger
    10
    Tenk å stable ned på en mann som har gitt oss dette forumet.
    Hadde skammet meg.
    Vi har et velfungerende forum som vi har gitt litt pengestøtte.
    Hvis høvdingene skulle lyve for oss så kommer det helt sikkert for en dag, noe jeg ikke tror han gjør.
    Forsvinn hvis dere er misfornøyd med forumet og dets virke.
    Det har gitt meg mange timer for så å si ingenting regnet i kroner.
    Langt billigere og lærerikt en noen hifiblekke.
    Hva med å forsvinne selv hvis du ikke tåler diskusjoner? Du har nå i to innlegg bedt folk forsvinne herfra. Hva er det for folkeskikk?
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Tenk å stable ned på en mann som har gitt oss dette forumet.
    Hadde skammet meg.
    Vi har et velfungerende forum som vi har gitt litt pengestøtte.
    Hvis høvdingene skulle lyve for oss så kommer det helt sikkert for en dag, noe jeg ikke tror han gjør.
    Forsvinn hvis dere er misfornøyd med forumet og dets virke.
    Det har gitt meg mange timer for så å si ingenting regnet i kroner.
    Langt billigere og lærerikt en noen hifiblekke.
    Hvorfor kommer du alltid med "forsvinn hvis dere er misfornøyde bla bla"? Det må jo være toleranse for kritiske spørsmål uten at man blir jaget bort av sånne som deg!
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    589
    Antall liker
    329
    Torget vurderinger
    4
    Om noen gidder å gjøre seg til "kjeltring" ved å loppe noen brukere på et forum for noen hundrelapper ved å lyve om hva frivillige bidrag går til, so be my guest! Jeg mister ikke akkurat nattesøvnen over det. Ikke at jeg tror det er tilfelle her altså.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Noen mener det kan forsvares å bruke inntil 500.000 kr på en Nordostkabel..... virker det som til tider... Men å støtte med 200 kr for å bli støttemedlem sitter langt inne :) Jeg ser det nesten som en selvfølge å bruke den 200 lappen i året. Gir meg mye glede og litt sorger ;) Hadde alle brukerne vært støttemedlem hadde det aldri blitt noe spørsmål om å måtte gi mer utenom. Alle monner drar....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn