ottone skrev:Jeg vet ikke, men armbase totalt frakoblet drivverk er ikke helt vanlig. Sikkert en ekstra utfordring for justering, men det kan vel ha sine fordeler?kwil skrev:pga?Fosse skrev:Den spilleren er etter mitt skjønn et eksempel på håpløs design, og da tenker jeg ikke utelukkende på utseende, men også, ja først og fremst, på funksjon.ottone skrev:Småpent
DaVinci Luxury
mvh
Stilig å se på, syns jeg, original som den er.
Bilde er fra http://www.higherfi.com
Deler skepsisen der, ja. Det kan nok fungere. Men denne løsningen innebærer at produsenten av spilleren har overlatt et kritisk element for spillerens ytelse til brukeren og produsent av et eventuelt hyllesystem. Det gjelder ikke bare i forhold til justeringer, men også i forhold til hvordan resonanser fra armen møter resonanser fra tallerken. Det hele blir ytterst uforutsigbart, alt for mye kan skje etter at platespillerprodusenten har gjort sitt.Fosse skrev:Nettopp på grunn av frikoblingen av arm fra drivverk. Viberasjoner i underlaget, hvilket er uunngåelig, vil gjøre at pickupen har stadig endrede forutsetninger. Jeg har bare ikke helt tro på konstruksjonen.
Enig i at det virker krevende og litt sårbart med en løsning som lett kan forandre pickup justeringen uten at brukeren bevisst ønsker det. Om det er bra for lyden eller ikke?Zomby_Woof skrev:ottone skrev:Jeg vet ikke, men armbase totalt frakoblet drivverk er ikke helt vanlig. Sikkert en ekstra utfordring for justering, men det kan vel ha sine fordeler?kwil skrev:pga?Fosse skrev:Den spilleren er etter mitt skjønn et eksempel på håpløs design, og da tenker jeg ikke utelukkende på utseende, men også, ja først og fremst, på funksjon.ottone skrev:Småpent
DaVinci Luxury
mvh
Stilig å se på, syns jeg, original som den er.
Bilde er fra http://www.higherfi.comDeler skepsisen der, ja. Det kan nok fungere. Men denne løsningen innebærer at produsenten av spilleren har overlatt et kritisk element for spillerens ytelse til brukeren og produsent av et eventuelt hyllesystem. Det gjelder ikke bare i forhold til justeringer, men også i forhold til hvordan resonanser fra armen møter resonanser fra tallerken. Det hele blir ytterst uforutsigbart, alt for mye kan skje etter at platespillerprodusenten har gjort sitt.Fosse skrev:Nettopp på grunn av frikoblingen av arm fra drivverk. Viberasjoner i underlaget, hvilket er uunngåelig, vil gjøre at pickupen har stadig endrede forutsetninger. Jeg har bare ikke helt tro på konstruksjonen.
Hei - nokon har tatt gamlemotoren min......Morten E. skrev:Her er en platespiller fra PBN Audio - Groovemaster.
Og tallerkenen min....Audiophile-Arve skrev:Hei - nokon har tatt gamlemotoren min......Morten E. skrev:Her er en platespiller fra PBN Audio - Groovemaster.
Hva mer enn motoren er Vpi ??Zomby_Woof skrev:Og tallerkenen min....Audiophile-Arve skrev:Hei - nokon har tatt gamlemotoren min......Morten E. skrev:Her er en platespiller fra PBN Audio - Groovemaster.
Jepp. Dette er en VPI ombygd med egenprodusert plint.
Tallerken og lager. Og da er det strengt tatt bare plintet igjen av drivverket.jan#jan skrev:Hva mer enn motoren er Vpi ??Zomby_Woof skrev:Og tallerkenen min....Audiophile-Arve skrev:Hei - nokon har tatt gamlemotoren min......Morten E. skrev:Her er en platespiller fra PBN Audio - Groovemaster.
Jepp. Dette er en VPI ombygd med egenprodusert plint.
Må inrømme at jeg fikk litt baderomsfølelse jeg..ottone skrev:Småpent
DaVinci Luxury
Drøye saker! Er det noen som har erfaring med EMT Reibradantrieb? Direktedrevene er relativt vanlige (ex. NRK), men har aldri sett eller hørt de gamle slagskipene.slowmotion skrev:Sannsynligvis den kuleste platespiller ever:
Lurer bare på hvorfor???... Er det kanskje fordi noen liker furu, bjørk eller gran bedre enn det svarte plintet som Vpi Scout har opprinnelig? Litt meir hytteaktig norsk, på en måte. Men den er jo pen, denne også! Er lydbildet forskjellig??Gunnar_Brekke skrev:Hei.
Mye man kan gjøre med deler fra en gammel VPI (Scout).
mvh
Gunnar Brekke
Oppfatter vel heller at det er left-overs etter oppgraderinger. Slik gjøres f.eks. ofte med Linn LP12. Etter å ha oppgradert spilleren over noen år blir det gjerne igjen deler til nesten en ny spiller...........VilhelmW skrev:Lurer bare på hvorfor???... Er det kanskje fordi noen liker furu, bjørk eller gran bedre enn det svarte plintet som Vpi Scout har opprinnelig? Litt meir hytteaktig norsk, på en måte. Men den er jo pen, denne også! Er lydbildet forskjellig??
Den var kul! Hjemmesnekra plint?gut_man skrev:Er svak for denne;
Hjemmemeisla, mener du vel.JENO skrev:Den var kul! Hjemmesnekra plint?gut_man skrev:Er svak for denne;
Helt riktig FZ.FZ skrev:Oppfatter vel heller at det er left-overs etter oppgraderinger. Slik gjøres f.eks. ofte med Linn LP12. Etter å ha oppgradert spilleren over noen år blir det gjerne igjen deler til nesten en ny spiller...........VilhelmW skrev:Lurer bare på hvorfor???... Er det kanskje fordi noen liker furu, bjørk eller gran bedre enn det svarte plintet som Vpi Scout har opprinnelig? Litt meir hytteaktig norsk, på en måte. Men den er jo pen, denne også! Er lydbildet forskjellig??
Dazed skrev:Min favoritt er denne. Transrotor Dark Star, som jeg akkurat så en test av i nye TAS.
Timbre stresser ikke han, så det er nok et triks å unngå det forumet for å senke frustrasjonsnivået. ;DDazed skrev:Fin spiller der også, men jeg blir litt frustrert av sånne unboxing-tråder over flere sider. Eieren er visst en tålmodig sjel, som hæler å få sånt i hus uten å kunne ta den i bruk med en gang pga. manglende riaa osv.
Men fin plate.coolbiz skrev:Bling Bling.
Det går rett og slett ikke å ha tro på en slik konstruksjon , med litt bakgrunn for mekanikk og fysikk.....enkelt og greit.Fosse skrev:Nettopp på grunn av frikoblingen av arm fra drivverk. Viberasjoner i underlaget, hvilket er uunngåelig, vil gjøre at pickupen har stadig endrede forutsetninger. Jeg har bare ikke helt tro på konstruksjonen.