Jeg er vel egentlig ikke kjent for å være så veldig tøff. Men jeg er uredd, det skal jeg kanskje ha.. Men jeg er samtidig en enkel kar som tenker enkelt i det meste jeg foretar meg. Kall det gjerne en livsfilosofi.. Veldig mye av det jeg har gjort i anlegget har gitt meg forbedringer mot mine preferanser. Men det er selvfølgelig ikke alltid, diskantstuntet tidligere i denne tråden var et eksempel på det :-\HCS skrev:Du er en tøffing lasse
Takk for tipset! Den jobben skal gjøresAndreas skrev:Det ser ut som det ligger mye flussmiddel tilbake på printkortet etter loddingene du har gjort. Det vil være en stor fordel å fjerne fluss, det ødelegger print og loddinger over tid. Hva som fjerner fluss er litt avhengig av hvilket produkt du har brukt i loddeingene, men f.eks aceton skulle gjøre susen. Bare pass på å ikke sniffe inn for mye ;D.
;Dlassemann skrev:Kan avsløre at rett fra esken spiller den ikke spesielt bra desverre.. Men lassemann vet...
Takker for det Jan.. Dette nye tilskuddet låter faktisk overraskende bra allerede.. Byttet kondissene og røra er det eneste jeg har gjort så langt og det spiller allerede svært bra. Disse nye Trustworthy røra fra Golden Dragon er ikke oppskrytt. Byttet også til 6X4 Mullard likeretter. Ikke feil det heller Må få testa denne og MI14 hos deg en dag snartJanR skrev:Gratulerer med nytt
/jan
Hmm, kurant å bygge om eller, og til hvilket rør tenker du?JanR skrev:Finns bedre likerettere enn 6x4
/jan
Takker og bukker Brått ble det rør i hele linja igjen :Karlinn skrev:Gratulerer, ser ut som spennende riaa løsning
ez80/81 er meget bra alternativer.lassemann skrev:Hmm, kurant å bygge om eller, og til hvilket rør tenker du?JanR skrev:Finns bedre likerettere enn 6x4
/jan
mvh
lassemann
fint med rør hele veien , jeg kjører mest med rør hele veien, også i 2 gain stegen i riaa'en men det er ofte problem med rør der, må bytte dem oft ut og vanskeligt å finne gode rør. Har også et transistor riaa fra loricraft som er ok. kunne også være spennende å prøve golden lion kt77 i mid mono.lassemann skrev:Takker og bukker Brått ble det rør i hele linja igjen :Karlinn skrev:Gratulerer, ser ut som spennende riaa løsning
mvh
lassemann
Spennede det du skriver Philip! Jeg har også LL1681 koplet som 13X. Gir gain i massevis. Har noe lavere impedans enn deg, ca 200 ohm tenker jeg. Skal la det hele spille seg til nå før mer eksperementering. Har i kveld operert inn trafoer i RIAA og det var litt med hjerte i halsen jeg satte den på mtp brum, men tro meg; den er helt tyst!! Må si riaa spiller bra til tross for at den er helt ny.. ;DF.E. skrev:Hei Lassemann,har sjøl samme PU som dæ og har også impedansevelger i min MM-RIIA,bruker også Lundahl-trafo;LL1681,koblet som 13X. Har falt til ro med 405ohm(har valgene 83,180,278,405,650 og 1300 "sett" via 13X) AT33EV vil jo ha det "lett" mht last som du sikkert har erfart,eller? Bruker Elna velger til dette.278ohm er 47K uten trafo,ergo har man det fleksibelt for det meste av PU anyway Ser bra ut disse modifiseringene,tenker at det må "åpne" opp i lyden 8)
mvh Filip
Ja, du sier noe Hans Christian.. ;D Men kun til husbruk dette.. Utrolig morsomt at en slik riaa til under 4K kan prestere som dette, men det gjør den faktisk. Skal som sagt la den få sin "bedding time" nå før vi gå videre..HCS skrev:Fine ting dette Lasse... Kanskje du skal starte hifi-ekvivalenten av "Overhaul" ?
Artig å modde Har bytta ut org 47K med 220K og bruker andre i tillegg for å kunne gjøre disse valgene,f.eks: 220000/13X13=1301ohm. 47000 blir da 278ohm. Lundahl brukes jo av de store gutta som f.eks BAT og Jeff Rowland 8) Har dessverre litt brum selv som garantert skyldes kabelsalat bak racket Må vel gjøre noe med det,fin tid i påsken for sånne ting,god påske til deg og lykke til viderelassemann skrev:Spennede det du skriver Philip! Jeg har også LL1681 koplet som 13X. Gir gain i massevis. Har noe lavere impedans enn deg, ca 200 ohm tenker jeg. Skal la det hele spille seg til nå før mer eksperementering. Har i kveld operert inn trafoer i RIAA og det var litt med hjerte i halsen jeg satte den på mtp brum, men tro meg; den er helt tyst!! Må si riaa spiller bra til tross for at den er helt ny.. ;DF.E. skrev:Hei Lassemann,har sjøl samme PU som dæ og har også impedansevelger i min MM-RIIA,bruker også Lundahl-trafo;LL1681,koblet som 13X. Har falt til ro med 405ohm(har valgene 83,180,278,405,650 og 1300 "sett" via 13X) AT33EV vil jo ha det "lett" mht last som du sikkert har erfart,eller? Bruker Elna velger til dette.278ohm er 47K uten trafo,ergo har man det fleksibelt for det meste av PU anyway Ser bra ut disse modifiseringene,tenker at det må "åpne" opp i lyden 8)
mvh Filip
Noen bilder av dagens arbeid.. 8)
mvh
lassemann
Joda, spennende dette Ruby og du får slenge innom en kveld for en lytt. Tror definitivt denne vil overraskeRubyred skrev:Grattis lassemann. Her går det unna i svingene. Den riaa`n blir nok knall etter litt lassefisering.
Skal bli spennende å få hørt på den etterhvert.
Riktig god påske.
/Ruby
Hyggelig kommentar ElektronElektron skrev:Daisy tallerkener. Skikkelig retro
Mvh Elektron