Det gjør du så helt rett i Karlinn Nå skal hvetebrødsdagene bare nytes til det fulle og la de nye blokkene få spille seg godt inn.. de er jo videreutviklet med bl.a. høyere triodedrift og det skal man heller ikke kimse avja kanskje at man prøver noe i den stil, men ikke i det første tror jeg
Skal spille litt mer på mine og så igen til kt77
Sikkert fra den samme karen jeg kjøpte av.. En hyggelig fyr fra bergensområdet ja..virker som noet man skal prøve, tror jeg har skaffet meg et sett av disse rørene her i Bergen
Musikken MÅ - SKAL være i fokus, right ?virker som et system som er med fokusen i selve musikken
Vet du.. Det skapet skal vekk snart og byttes ut med noe antikk. Kan ikke si at det plages nevneverdig i forhold til lyden.. Men med en mikrofon i rommet hadde sikkert det meste vært feilNytt skap, eller spiller synet meg ett pus? Merker du noe forskjell på balansen i lydbildet pga dette?
Riaa må modifiseres fra orginal. I første omgang har jeg byttet ut kopplingskondensatorer og rør. Er beskrevet lenger bak i tråden. Til ca 4K inn i landet er den et regelrett kupp! Super byggekvalitet også..Flott oppsett den Audio E riaaen er meget interressant.
Hadde vært fint å få litt innput på hvordan en skal modde den(har forstått at en må gjøre litt forandringer før den sitter)
mvh
Ja, ikke sant.. Vi sitter begge her med franske gloser og pugger som skoleelever.. med god rød rhone i glasset. Ikke mer enn 6-7 uker så reiser vi tilbake.. Suget er stort! Skal også innom Piemonte i sommer og bo på en vingård i Barolo noen dager.. Og vin er inkludert til middag!! Så skal vi bo en uke i Lavendelhuset... Utsikt fra terassen:Herlig fransk bildeserie, takk Lassemann!
Fru Lassemanns paier...........
Morten
Ehh.. Kan formidle leiligheten og dere får en god pris.. Glem charter.. Det er dette som er opplevelse!!!! Chez Bruno restaurant - en stjerne i Michelin guiden - ti min på sykkel unna, og trøffel i hver rett.. Himmelsk opplevelse!Der har du akkurat en slik ferie jeg kunne tenkt meg i høst!! Avslapning, livskvalitet og godt selskap! Tror jeg må vise disse bildene til madammen når det blir snakk om chartertur igjen
Med en mikrofon i rommet blir det sjeldent rett ihvertfall! Koser meg mye mer nå etter jeg slutta med alle disse målingene, uansett hvor bra jeg opplevde det så sa jo kurvene at en eller annen plass var det feil!Vet du.. Det skapet skal vekk snart og byttes ut med noe antikk. Kan ikke si at det plages nevneverdig i forhold til lyden.. Men med en mikrofon i rommet hadde sikkert det meste vært feil
mvh
lassemann
Vi finner tid og rom om ikke lenge , og ja, om jeg skal si det selv er det mange gode synergier i anlegget nå.. Jeg er veldig fornøyd egentlig.. Likevel er det ting jeg har tenkt lenge på i forhold til klonene... I diskantkretsløpet planlegges det å bytte ut standard Mundorf Supreme med Mundorf sølv i olje, bytte ut to motstander med Duelund carbon, samt bytte ut biltemakabelen med Anticable sin solid core 3,3mm2.. Får liksom ikke helt ro før det er prøvdFerie, vin og vakre landskap...Herlig ... Og dine kjære kloner ble jeg bare enda mer nyskjerrig på ..
Vi finner tid og rom om ikke lenge , og ja, om jeg skal si det selv er det mange gode synergier i anlegget nå.. Jeg er veldig fornøyd egentlig.. Likevel er det ting jeg har tenkt lenge på i forhold til klonene... I diskantkretsløpet planlegges det å bytte ut standard Mundorf Supreme med Mundorf sølv i olje, bytte ut to motstander med Duelund carbon, samt bytte ut biltemakabelen med Anticable sin solid core 3,3mm2.. Får liksom ikke helt ro før det er prøvd
mvh
lassemann
Blitt litt både herfra og derfra egentlig.. Hva slags rør sitter det i den nye head-pre'en din?Ahh, den paien så virkelig nydelig ut! Trodde jeg var mett, men kjente det knurret litt i magen igjen nå!
Forøvrig, har du noen gode nettbutikker for rør? Tenkte å prøve meg på bitte litt tuberolling på head-fi fronten, mest for morro, billig morro
Hehe, den beskrivelsen av Speysiden er en av de bedre, men er temmelig sikker på at jeg skjønner hva du mener utifra beskrivelsen. Regelrett sommerminner!Vi har seilbåt på hytta med godt slitt teakdekk... Sett tunga ned på dekket.. Der er smak av svakt metall og treverk. Sånn smaker denne Speyside om enn noe mildere.. Rett og slett smaksminner fra barndommen.. Har smakt Armut på whisky-lauget i Fredrikstad, spesialutgave på drøye 58%.. GOD!
Lodding er feeling og nøyaktighet.. Ikke vanskelig, men erfaring og godt håndtlag en nødvendighet; les praktisk dyktighet..
mvh
lassemann
Tusen takk for hyggelige ord rumath! Frankrike er og blir et nytelsens land i vakker natur og gastronomi.. 4. eller 5. gangen vi var nede nå, og både jeg og fruen vil bare ha mer.. Så til sommeren bærer det av sted igjen, til samme sted, men skal også bo noen dager i Barolo/Piemonte i Italia.. Gleder oss til det også!Flotte bilder Lasse! Takk for at du deler opplevelser fra syd-Frankrike med oss, alltid hatt lyst til å oppleve den delen av landet. Anlegget og stua di, ser trivelig ut. Et sted å være, nyte musikken.