lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Herlig bilde :)
    Flotte dyr, som glimter med sitt fravær her hvor vi bor nå. Men på Bede, der var de i hopetall.

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, ikke sant Jan.. Dette tok jeg rett utenfor kjøkkenvinduet nå. Jaggu ikke redd meg heller:)

Beklager for lite hifirelevans dette folkens..

Rådyret 001.jpg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tid for litt god mat igjen og en telefon til Geisha sushi bar var på sin plass :) Veldig godt var det...

Rådyret 002.jpg

Rådyret 003.jpg

Og her for noen uker siden brygget jeg og en god kompis et hvetebrygg - belgisk wit - veldig godt øl til maten. Vi tilsatte også appelsinskall og koriander, noe som tydelig preger aromabildet. Det er overraskende lett å lage godt kvalitetsøl faktisk..

Rådyret 005.jpg

For så å avrunde det hele med husets rødvin:)

Rådyret 006.jpg

Blokkene er satt til oppvarming og jeg må si at EH KT90 er et rør som virkelig overrasker....

EHKT90.jpg

God lørdag!

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Litt nostalgisk kveld i kveld og børstet støv av noen gamle CD-skiver jeg ikke har spillet på årevis.. Og det er jammen artig å gjenoppdage musikk.. Svinger som søren denne gamle ODIN-innspillingen fra 93'.. Var til og med på konsert med gutta på Oscar i Fredrikstad, så cd er signert også;)

Syklus.jpg

Og jeg har fortsatt med denne... Fruen sovna på sofaen så da må jo jeg finne på noe annet enn TV-titting....

Sivertsen.jpg

Et meget potent album fra en artist som gikk så altfor tidlig bort...

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Dere er heldige som bare kan ringe etter sushi av god kvalitet, her i trønderland har vi 3 valg. 1.Rema, 2.Trondheim eller 3.Lage hjemme

Alternativ 1 hoppes som regel lett over ;)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Herlige Hvaler.. Endelig tid til litt avslapning og ro på hytta og denne tidens lys og solnedgang er helt fantastisk.. Disse bildene tok jeg i går ca kl 22.30..

Mot Akerøya og Vestfold:
    Hvaler.. 001.jpg

Hytta:
    Hvaler.. 003.jpg

Mot syd:
    Hvaler.. 004.jpg

Kan ikke bli mett på dette.. Fra glassverandaen på hytta:
    Hvaler.. 005.jpg

Vel, til tross for lave tempraturer er sommeren her.. Vi ble sittende så lenge at 3-literen nesten ble tom..

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er veldig fint der ute, ingen tvil om det!
    Bra at det går an å ha det hyggelig der ute også uten sommertemperaturer....
    ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Både fruen og jeg kom hjem litt småslitne i dag etter bryllupsfest i Tøyhuset i Gamlebyen i Fredrikstad.. På veien hjem ville bilen en tur over til Shiki Sushi bar.. Kvelden ble slående vakker og vi havna utpå terassen i den nå herlige grønne hagen.. Og hjemmebrygget Belgisk Wit med koriander og appelsinskall er som hånd i hanske til denne maten:)

Sommer 001.jpg

Av en eller annen grunn var hagekassa blitt stående opp og alt var gjennombløtt etter dette ustadige været vi har om dagen.. Minstepoden elska dette flaggteltet som han selv oppkalte det. 12 m2 er mye flagg;)

Sommer 002.jpg

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er ille koselig ute på Lassemanns terrasse, det er helt klart, og så
    grønt og fint som det er der nå, er det jo bare drømmestedet, helt klart!

Den der Witen er helt rå - som sushi. Wit er godt.....
    ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    12kvm flagg? Tørr jeg be om bilde av flaggstanga som skal holde flagget som er 3kvm større enn den gjennomsnittelige studenthybelen her til lands? ;)
    Dog kan du hilse minstemann å si at det er det tøffeste teltet jeg har sett på en stund!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    He, he.. Bilder kommer om noen dager da tvillingene fyller 9 år! Regelen er vel slik at lengden på flagget er lik 1/3 del av høyden på selve stanga.. 12 meter i dette tilfelle:)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh, det forklarer saken! Men 12m flaggstang er vel ikke definert som "normal" størrelse er det? Akkurat et slikt beist må du bare ta bilde av.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, historien er jo litt morsom egentlig.. Vi arvet et gammelt flagg for mange år siden. Det skulle ha vært så gammelt som fra krigens dager.. Og det var faktisk 12 m2 stort.. Dette utløste valg av flaggstang i hagen faktisk.. Det første vi kjøpte etter innflytting her for over 15 år siden.. Vi fikk opp stangen og ved første flagging revnet hele flagget.. Det var pil råttent:p Men, da hadde vi jo stanga der så nytt kjempefagg ble innkjøpt....

Forøvrig nytes denne skiva utover de sene timer.. Anbefales!

Not the weapon but the hand.jpg

Sammarbeid mellom Marillion og Porcipine Tree.. Fantastisk!

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Snek meg unna en times tid midt under guttas 9-årsdag etter en gledelig tlf fra PLAY COM i Østfoldhallen...:cool:

Disse bestilte vinylplatene hadde ankommet:

Vinylkjøp 001.jpg

Og så fort gjestene forsvant ut døren måtte jeg roe nervene med en slik.. Barnebursdag er litt av en påkjenning. To virrende 1-åringer surrende rundt uten mål og mening foran anlegget.. Glad den tiden er forbi her i heimen.. Men som sagt nå en slik, deilig humla sak..

Vinylkjøp 002.jpg

Øystein Sevåg sin siste SPACE for a crowded word får håra mine til å reise seg på ryggen.. Herlig world-musikk dette! Anbefales for de som liker slikt..

Herlig front-cover, tatt av NASA, og for en vakker sjel denne karen har. Jeg er en stor beundrer av denne artisten.. Teksten fra baksiden av albumet.

Vinylkjøp 004.jpg

Vinylkjøp 003.jpg

mvh
    lassemann

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du og kjøpt den skiva lassemann... :cool:... Vi er noen lettlurte noen..

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Gutten som koser seg :)

Va tycks on Hugh L skiva ?

/jan
    Joda, har jo hørt den hos Rolvozzy og likte den veldig godt der. Vært litt pez å få tak i den, men nå er den altså her i heimen og skal vurderes utover kvelden. Går nå igjennom Sevåg sin siste og den fortjener en runde først så kommer jeg tilbake til mer inntrykk etterhvert;)

mvh
    lassemann

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har du og kjøpt den skiva lassemann... :cool:... Vi er noen lettlurte noen..
    Ja, vi er kanskje det;) Du får hive deg i bilen en dag og komme nedover. Hadde vært hyggelig..

mvh
    lassemann

Etter den neste uka skal jeg få det til... Gir deg nærmere beskjed... Har endel ferie fremover da... Gleder meg til å høre det "organiske" oppsettet ditt... ;)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hugh Laurie er ei flott skive..:) Ble jaggu meg sittende til langt ut i de sene timer også.. Lydmessig er den heller ikke værst, likevel er det det musikalske som fenger mest med denne skiva.

Øystein Sevåg, bra den og, men litt skarp og slank lyd her desverre. Men vil nok ikke hindre meg i å spille denne en del fremover. Får skaffe meg CD'en også - kanskje den er bedre på det tonale..

Jazz at the Pawnshop trenger vel ingen nærmere beskrivelse.. Låter i alle fall mye bedre på vinyl synes jeg en CD-utgaven.

Anlegget om dagen.. Her skjer det ikke mye annet enn spilling av musikk, og det er tydelig at noen måneder uten loddebolt og herjing fra min side bare har gjort det godt. Spesielt min nye rimelige riaa fra Audio Experience synes jeg spiller bra nå. Er ikke helt ferdig med den ennå, men nå ligger en bestilling på 2 stk 3,3uF Mundorf sølv i olje som skal innloddes ila av de nærmenste dagene ;) Litt spent på hva de vil gjøre..;)

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hugh Laurie er ei flott skive..:) Ble jaggu meg sittende til langt ut i de sene timer også.. Lydmessig er den heller ikke værst, likevel er det det musikalske som fenger mest med denne skiva.

mvh
    lassemann
    Ikke uenig i den beskrivelsen :)

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med vel overstått ildprøve!

Den Hugh Laurie-skiva står høyt på ønskelista.....

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hatt noen gode stunder foran anlegget i helgen tross full jobbehelg.. Alle tre skivene er bra etter min mening...:)

Etter et par Spayburn SM i går kveld er disse på vei til lassemanns vindu.. Er så lett og bestille når en er lettere til sinns..;)

Duelund kullmotstader skal bli morro og teste i diskantkretsen i clonene..

mvh
    lassemann
    duel_resistors.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hatt noen gode stunder foran anlegget i helgen tross full jobbehelg.. Alle tre skivene er bra etter min mening...:)

Etter et par Spayburn SM i går kveld er disse på vei til lassemanns vindu.. Er så lett og bestille når en er lettere til sinns..;)

mvh
    lassemann Vis vedlegget 141531

Skal være fine ting det der. Tror det sitter noen slike hos meg. Ser litt rare ut, men de funker. Drevet med strømkabel testing i helga... Er faktisk forskjeller å detektere... :eek:..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg

mvh
    lassemann Vis vedlegget 141531
    Kan ikke trå feil med de der Lasse :)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Av en eller annen grunn har jeg hatt noen stille dager på jobb og da er det rom for litt tweeking og modding igjen.. Jeg og en beboer puttet inn mer godsaker i Audio Experience riaa... Oppgradering fra Mundorf Supreme 1,8uF til Mundorf Supreme sølv i olje 3,3uF. Vi snakker om utgangskondensator..

Slik så det ut før vi begynte..

Concerto 005.jpg

Og sånn ser det ut nå..

riaa 003.jpg

riaa 001.jpg

Og, ja visst var dette en oppgradering.. Galskap mener nå noen, å investere hundrelapper i en kopplingskondensator.. Men, tro meg, dette er verdt hver krone!;)

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Den får ikke mye hvile; loddebolten din, Lassemann!

Likært! - som ei venninne sa her om dagen....

ShineySmileysGrin.jpg

Vennlig hilsen

Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jo, det ble en kort liten lytteseanse før jobb i ettermiddag etter at riaa har stått på et døgns tid fra i går. Jeg må si at jeg opplever riaa som sneppet mer oppløst allerede nå. Mundorf kondensatorer trenger forøvrig maaange timers innspilling er min erfaring, så vi får se etterhvert om dette vil bli enda bedre.. Det er tydelig at denne rør-riaa profilerer mye mer positivt på kondensatorbytte enn min tidligere Audion riaa. Der gjorde nemlig Mundorf seg helt bort desverre med mye støyproblemer. Audio Experience er fortsatt like tyst og fin :)

Med innkjøp, toll, nye rør og modifiseringer med kondensatorer og Lundahl MC trafo er ikke regnestykket veldig galt synes jeg. I overkant av 7K pluss litt arbeid fra min side synes jeg ikke er galt...

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Yay, fair pris :)

Må få ut finger'n å svinge nedom en dag. Man er jo litt nysgjerrig vettu.

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg blir gjerne med Jan...Ferie er fine saker... Forøvrig lasse, må ta deg en tur hit, har noen spørsmål til deg av teknisk art... :cool:.. ta med deg Ruby om du vil..

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Yay, fair pris :)

Må få ut finger'n å svinge nedom en dag. Man er jo litt nysgjerrig vettu.

/jan
    Det er bare å slenge innom vet du Jan :) Vi finner tid og vi gjør et slag arbeid samtidig med våre gamle AN Zero drivverk..;)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir gjerne med Jan...Ferie er fine saker... Forøvrig lasse, må ta deg en tur hit, har noen spørsmål til deg av teknisk art... :cool:.. ta med deg Ruby om du vil..
    Vi finner tid snart og hiv deg med Jan.. Jeg må bare avklare i heimen hvilken dag som kunne passe. Om det er noe jeg kan brukes til tar jeg meg gjerne en tur til Ørje igjen.. Fantastisk plass! Tenkt mye på det etter det forrige besøket..;)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.766
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Deilige Hvaler.. igjen.. Og 4G bredbåndet funker som bare rakkern her ute.. Da kan jeg kanskje varsomt si noe positivt om banzai..

Og her er et iPhone bildet jeg tok i går kveld.. Imponerende godt for mobiltelefon å være:)

mobil iphone 009.jpg

mvh
    lassemann

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer så mye. Lassemann og jeg snakket på å møtes neste onsdag for en lytt og litt prat hjemme hos han. Kanskje flere vil bli med på dette? For min egen del er denne uka temmelig full da jeg er mestepraten av tiden i Oslo for å støtte opp og hjelpe til der.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn