atonal
Hi-Fi freak
Hyggelig lesning, og jeg har på følelsen av at det låter bra
Vakkert og solid drev parelius, opplevde det dog noe lukket i spillestil i forhold til Rotel.. Får meg til å undre hva er det med mitt anlegg? Det merkelige er at den forbedringen i drev jeg opplevde i den andre tråden jeg startet gjelder kun mot Abrahamsen. Denon faller i gjennom på de eldre og dyrere dacene, inklusiv din ONTech. Lyden blir for slank etter min menig. Meredian er fyldig i klangen, men mangler den oppløsningen Rotel har.. Problemstillingen har den siste tiden snudd her i stua, virker som valg av dac er mer kritisk og er potensielt det forbedrende ledd.Parelius skrev:Fikk du sjekket ut drevet, lassemann?
Takk for interesseansepe74 skrev:Interessant test det.
Var en tid i vurderingsfasen mtp Ontech'en, siden den så veldig interessant ut. solid strømbank!
Men ser bilder av AN 1 og synes den er til forveksling lik det som skulle være en 3.1 sign... Den låter fortsatt særdeles bra, men...
RoDa, var det ikke en ONTech i en Adytonkasse du prøvde? Var nok en eller annen BG i den også, så vidt jeg husker, men det er ikke den samme som lillebroren som guttene nå har på besøk. Men ellers var de nok det samme.RoDa skrev:Kjempemoro med testing guttær!
Har bare hørt en standard (med litt BG oppi) OnTech DAC tidligere, også den lånt av Parelius faktisk.
Parelius skrev:RoDa, var det ikke en ONTech i en Adytonkasse du prøvde? Var nok en eller annen BG i den også, så vidt jeg husker, men det er ikke den samme som lillebroren som guttene nå har på besøk. Men ellers var de nok det samme.RoDa skrev:Kjempemoro med testing guttær!
Har bare hørt en standard (med litt BG oppi) OnTech DAC tidligere, også den lånt av Parelius faktisk.
Jeg husker du ikke syntes noe særlig om den der og da. En DAC uten imponatoreffekter, som du sier, men som vokser på en.
Da har du nok rett og jeg er feil i husken. Fint å få det avklart.RoDa skrev:Parelius skrev:RoDa, var det ikke en ONTech i en Adytonkasse du prøvde? Var nok en eller annen BG i den også, så vidt jeg husker, men det er ikke den samme som lillebroren som guttene nå har på besøk. Men ellers var de nok det samme.RoDa skrev:Kjempemoro med testing guttær!
Jeg husker du ikke syntes noe særlig om den der og da. En DAC uten imponatoreffekter, som du sier, men som vokser på en.
Det var nok den som du har lagt ut bilde av i tråden til JanR, i alle fall sånn kabinett. Minnes den så sånn ut oppi også, husker veldig godt at det ble poengtert fra herren av det var mye BG oppi.
Husker ikke helt hva jeg spilte på den gangen, og hva den "konkurrerte" med i mitt oppsett, men i etterkant hadde jeg nok ikke helt gitt den nok tid eller hørt med åpne nok ører, er jeg redd.
Holfi Xsara vil jeg også plassere i samme bås. Vokser-på-deg-men-du-må-gi-det-tid-lyd. Tør jeg si voksen lydgjengivelse?
R
Ikke santSaltyDog skrev:Artig å høre at rørmannen Lassemann kaller MI Mosfet for et "mesterverk", og sammenligner den med monoblokkene sine, Quicksilver Mid Mono.
Hei Destiny!Destiny skrev:Lassemann kommer du en tur på søndag kl 19.30 sammen med JanR?
Destiny..
Hyggelig å lese at jeg er en rørmann for det er jeg Stolt av det..SaltyDog skrev:Artig å høre at rørmannen Lassemann kaller MI Mosfet for et "mesterverk", og sammenligner den med monoblokkene sine, Quicksilver Mid Mono.
Ja regna med det gittlassemann skrev:Takk for interesseansepe74 skrev:Interessant test det.
Var en tid i vurderingsfasen mtp Ontech'en, siden den så veldig interessant ut. solid strømbank!
Men ser bilder av AN 1 og synes den er til forveksling lik det som skulle være en 3.1 sign... Den låter fortsatt særdeles bra, men...
Du sier "men..." Det vekker min nyskjerrighet
Har fått med meg at du for en tid tilbake solgte en AN1x. Hva fikk deg til å gjøre det?
mvh
lassemann
Har en liten mistanke om at effektforsterkeren MI 9 (60W klasse A) vil falle i smak hos herr og fru lassemann...lassemann skrev:Foreløpig har vi ikke prøvd MI12, så den får vente litt, kun sammenliknet forsterkere, MI Mosfet og Quicksilver Mid Mono..
Har bedt fru lassemann om å skrive noen ord..
MI Mosfet: Litt tørrere klang, litt mere detaljer, men kanskje litt slankere eller noe? Kari Bremnes "LY" opplevde jeg som litt "tamt".. Porcipine Tree var mer likt mellom forsterkerne.
Quicksilver Mid Mono: Varmere klang, fyldigere lyd, liker bedre lyden her, men kanske fordi jeg er mer vant med rørblokkene. Også bra bass her Rør har finess..
Vel, laptop tilbake på fange. Er vel ikke helt uenig med fruen, men nå snakker vi moderate lytternivåer. Mosfet imponerer ved høyre volumnivåer, selvfølgelig. Skulle jo bare mangle.. Men noen vinner har vi ennå ikke kåret. Spesielt lassemann liker begge godt og hvorfor ikke begge etterhvert?
mvh
fru og hr lassemann
enkleste måten å finne ut av det på er å poste noen bilder i AN tråden; i tillegg så det står det vel ofte modellnavn på printkort også.ansepe74 skrev:Så her kommer "men"...
På DAC en står det 3 signature, så etter noen dager skrudde jeg den opp.
Har sett noen bilder fra "Audio Note's venner" og fått ett visst intrykk av hvordan de andre ser ut, og denne likner ikke på noen av dem.
Så jeg lurer på: Kan det være en 3 signature solgt som 3.1 signature?
Beklager, men jeg ble nok litt for ivrig her... - og sakset lassemanns test inn i MI-tråden.bjornh skrev:lassemann, post litt i MI tråden. Der kan jo flere nysgjerrige få sett bilder av innmaten og delta i debatten.
Skjønner at dere er ivrig, men tror helt sikker lassemann har full kontroll.SaltyDog skrev:Beklager, men jeg ble nok litt for ivrig her... - og sakset lassemanns test inn i MI-tråden.bjornh skrev:lassemann, post litt i MI tråden. Der kan jo flere nysgjerrige få sett bilder av innmaten og delta i debatten.
Din fremgangsmåte er bedre (og riktigere), bjornh. :-[
Med mindre lassemann protesterer så går det helt sikkert greit.SaltyDog skrev:Beklager, men jeg ble nok litt for ivrig her... - og sakset lassemanns test inn i MI-tråden.bjornh skrev:lassemann, post litt i MI tråden. Der kan jo flere nysgjerrige få sett bilder av innmaten og delta i debatten.
Din fremgangsmåte er bedre (og riktigere), bjornh. :-[
Jeg hadde vært "all over" den, hvis det ikke var for den fikse idéen min at det oppgraderte anlegget mitt skal bruke XLR-kabler. Direkte fra RM er den jo et helt ufattelig sinssykt bra kjøp!lassemann skrev:Det går så bra så, bare spre det glade budskap!!
Hadde nettopp fru og herr Lagga på besøk, og jeg har sjelden sett smilet til herren så tydlig før ;D
Mosfet spiller glimrende!
mvh
lassemann
Hallo Norge! Våkn opp!Dazed skrev:Jeg hadde vært "all over" den, hvis det ikke var for den fikse idéen min at det oppgraderte anlegget mitt skal bruke XLR-kabler. Direkte fra RM er den jo et helt ufattelig sinssykt bra kjøp!lassemann skrev:Det går så bra så, bare spre det glade budskap!!
Hadde nettopp fru og herr Lagga på besøk, og jeg har sjelden sett smilet til herren så tydlig før ;D
Mosfet spiller glimrende!
mvh
lassemann
Det er vel en fase jeg må komme meg gjennom, da.SaltyDog skrev:Artig lesning, lasseman og Lagga! ;D
Og angående XLR - Her er jeg helt på linje med bjornh:
"Før var jeg veldig "XLR", men har nå sluttet å tenke så mye på akkurat det. Det er ikke det avgjørende lengre."
Hei Karlinn!Karlinn skrev:Det er sjovt at følge med i tråden din Lassemann
Som quicksilver og proac mann så er det bestemt relativt
nu er det QS sammen med 1SC men så er 3.8 på vei inn, kanskje sånn mosfet kunne passe dem.
Dette må kalles helomvending fra en selverklært rørmann (?).lassemann skrev:Det er noe eget med den kontrollen en god transistorforsterker har der rene krefter trengs. QS har mer fylde og "kraft" i mellomtonen, vil nesten si magiske egenskaper jeg..