lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for alle gratulasjoner! Dette har vært et minne for livet! Nå må ting synke inn her kjenner jeg og skal bo på Møllen frem til lørdag - blir fine og late dager for meg og min kone :)

IMG_4960.jpg

mvh
    lassemanns

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mens vi nå besøker Danmark er det jo på sin plass å besøke bekjente fra sentralen.. Det er ikke mange i Norden som sitter på Quicksilver Mid Mono. Quad bor midt i det sentrale sø-området i Danmark, ikke langt fra Himmelbjerget, og godt inne i skogene. Jeg og min kone var veldig nysgjerrig på hans anlegg og høyttalere som jeg vurderer etter hvert å bygge selv. GPS'en ville ha meg inn på disse veiene..

IMG_5178.jpg

Quad bor idyllisk til i dette huset

IMG_5173.jpg

Vi ble invitert ut på verandaen med nytrukket nydelig kaffe, godt godt :) Og quad sin hyggelige datter kom innom etter studier på Universitetet i Århus i russisk!
    IMG_5155.jpg

Jammen kom han ikke med en bryllupsgave også; Kloster bryggeriet, et lokalt øl produsert rett i nærheten. Opptrekker fra B&O, herlig! Tusen, tusen takk!
    IMG_5158.jpg

Så til anlegget, spiller flott og dynamisk! Jeg koste meg stort den korte tiden jeg var innom og hadde ikke lyst til å gå. Det morsomme er at man kjenner igjen QS lyden og ikke minst Lyra PU på Gyrodeck. Flott lyd hos quad må sies og datteren er en stor Zappa-fan og langt på vei deler fars interesser. Veldig morsomt ;)

IMG_5162.jpg

IMG_5170.jpg

IMG_5164.jpg

Spilte helt fantastisk og jeg kommer gjerne igjen ved en senere anledning!

mvh
    lassemann

quad

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2006
    Antall liker
    290
    Sted
    Danmark
    Torget vurderinger
    2
    Takker for de pæne ord. :)
    Dejligt at i valgte og komme forbi. Vældigt hyggeligt besøg som forhåbentligt ikke bliver det sidste.
    Det bliver spændende, at høre om du Lasse beslutter dig for at bygge Gravesens højtalere.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, vi kommer gjerne igjen på besøk. Og skulle du passere forbi oss er du velkommen på besøk hos oss også :) Inntrykkene er sunket inn og jeg tror bestemt at det blir bygging av DTQWT MKII hos meg i løpet av høsten. Dette blir veien videre for lassemann tenker jeg..

Her er det et bilde fra besøket, bl. a. Manley Pre og RIAA bidro nok sterkt til den gode opplevelsen.

IMG_5167.jpg

mvh
    lassemann

Sist redigert:

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer til brudeparet.
    Flotte bilder av et flott anlegg,bilder seier meir enn 1000 ord.

Mvh.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.778
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Gratulerer så my Lassemannen med KONE......... dere har vært kortest gifte, men har vel et av de lengste om ikke det lengste forholdet av "vårs". Fine og koselige bilder, det må ha vært gøy.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det må sies at dette har vært deilige dager i det forjettede land Danmark! Kan bare anbefale Ebeltoft til alle som vil ha alt av Danmark på en gang.. Og igjen takk for fine bilder Morten, du gjorde en hedersinnsats med fotoapparatet, virkelig..

Her en liten runde med musserende i går kveld, en kort sykkeltur unna Mølla

IMG_5473.jpg

IMG_5479.jpg

Litt heldige med været må vi kunne si ;)

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ebeltoft frister til gjensyn, ingen tvil om det, og stedet vi bodde var også perfekt for våre behov.

Har dere syklet ut til "enden" av bukta? Ser idyllisk ut!

Har ellers sånn smått og sile og behandle bilder, fruen og jeg tok vel ca 800 til sammen, så får vi
    ta en titt sammen når dere kommer tilbake, og bli enige om hvilke dere selv liker best.

Du fikk melding om whiskyanbefalinger?

Nyt de siste dagene, og god tur hjem!

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Stemmer det Morten, fra plassen vår mot Mølla, dog zoomet inn med 135mm.. Speiler Mølla i det fjerne :)

IMG_5472.jpg

En glad brudgom i sitt rette element..
    IMG_5490.jpg

Ellers blir det garantert et besøk hit igjen etter hvert..

IMG_5500.jpg

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kjenner minnene strømmer på etter 14dg i Ebeltoft i fjor sommer, virkelig en plass som har det meste av alt :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vært en særdeles hyggelig formiddag i casa lassemann idag med langveisfarende besøk. Pahf kom innom med sitt nå kjente problembarn; Copland effekten. Vi forbi koplet av/på knappen og da glødet det fint i rørene etterpå. I påvente av ny bryter får dette fungere en stund. Men uansett, et meget hyggelig besøk som gjensidig skal gjentas. A-lags karer på besøk er supert. Lagga kjenner også sin besøkelsestid, så sammen ble det en musikalsk og hyggelig formiddag. Neste gang skal pahf lures til en kveld og litt brygg fra Hvidsten mikrobrygg tenker jeg... ;) Bilder fikk jeg ikke tatt, men det var det andre som gjorde, så..

mvh
    lassemann

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.034
    Torget vurderinger
    2
    Må jeg få overbringe mine gratulasjoner til brudeparet.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takker rozzy og HCS, Vært flotte dager/ferie dette.. Skal få til besøk, helt klart!

Mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vært en særdeles hyggelig formiddag i casa lassemann idag med langveisfarende besøk. Pahf kom innom med sitt nå kjente problembarn; Copland effekten. Vi forbi koplet av/på knappen og da glødet det fint i rørene etterpå. I påvente av ny bryter får dette fungere en stund. Men uansett, et meget hyggelig besøk som gjensidig skal gjentas. A-lags karer på besøk er supert. Lagga kjenner også sin besøkelsestid, så sammen ble det en musikalsk og hyggelig formiddag. Neste gang skal pahf lures til en kveld og litt brygg fra Hvidsten mikrobrygg tenker jeg... ;) Bilder fikk jeg ikke tatt, men det var det andre som gjorde, så..

mvh
    lassemann
    Takk for en veldig hyggelig visitt Lasse, og jeg tar gjerne imot tilbudet mot en kveld med Hvidsten brygg, at dere øssfollinger er ett særs trivelig folkeslag er det liten og ingen tvil om :)
    Skrev noen ord om besøket her mellom middag og desserten ;) http://www.hifisentralen.no/forumet...-den-store-lyden-post1816066.html#post1816066

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Langveisfarende, helt klart!

IMG_8304.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk Morten! Og du fanga virkelig opp rotekroken i stua, men det er like greit! Ærlighet varer lengst ;)

Da kan det være greit med en slik å roe nerva på.. Kloster øl krydret med koriander og malurt ;)

P1000340.jpg

Klosterbryggeriet ligger rett ved der quad bor, rett ved søene ved Himmelbjerget. Et meget harmonisk og håndbrygget Dobbel Ale.

mvh
    lassemann

Vedlegg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Må vel nærmest kalle meg langveisfarende når det er 65mil fra Levanger til Fredrikstad, heldigvis ett litt kortere stykke fra Hamar til Fredrikstad.

Kliniske hjem uten støv og rot nekter jeg å tro er hyggelige hjem Lasse :) Skal vises at folk bor der etter min mening!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, livet er fullt av overraskelser.. Rubyred ville ha meg og fruen utover på vafler og kaffe i formiddag. Alltid koselig å besøke Ruby med masse flott musikk og nok den beste kaffe som serveres privat i Fredrikstad. Så har jaggu kællen engasjert seg i bryllupspresang til meg og fruen sammen med nære folk på hifisentralen. Hva skal man si?? Dette var uventet og veldig overraskende! Tusen takk, Rubyred, Dazed, RoDa, Destiny, HCS, ocr og Ove.. Anselig pengegave som skal brukes på en fin ting.. :)

Tusen takk!

aller ærbødigst
    Siv og Lasse

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bare hyggelig, Lasse. Når man er såpass hyggelige og gavmilde selv, som det du og Siv er, som titt og ofte får oss andre som gjester til å føle seg så velkomne i hjemmet deres, ja da synes vi jo at det bare er stas å markere dere litt. :) Gratulerer igjen til ekteparet! :) Lenge siden sist nå. Må få til noe snart!

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Vel fortjent Lasse og gratulerer kjempemye til dere begge to :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nok en gang; tusen takk for gaven gutter! Alt for mye er nå våres mening..;)

Navnedag hos min svigerinne i går, konfirmasjon til datteren av en nær venn i dag.. Med andre ord; helgen har vært fylt til randen.. Det positive har vært at gjestene fra Bergen hadde med seg dette paret i bagasjen..

epos14pic1.jpg

Et par tilårsforkommende EPOS ES 14, kjøpte de for 650,- med originale stativer og de spiller nå - vakkert!!

Men måtte mekke litt før jeg kom så langt, diskant diagrammet var defekt i begge. Men de hadde jeg liggende i tillegg til et par 2,2uF Mundorf sølv i olje.

Stygg sak, hele spolen hadde løsnet og lå nede i magneten
    P1000293.jpg

Ny på plass og den lille elektrolytten byttes ut til fordel for Mundorfen
    P1000299.jpg

Det er flere feil som skal rettes, som sagt nå spiller det og så inn i hampen vakkert! Oppløst og 3D så det holder. Har satt opp The End fra JC Audio som forsterker og dette spiller som sagt fabelaktig :) En virkelig skatt i jungelen dette her altså!

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Spiller så klart helt annerledes enn ProAc clonene dette og de er ikke friske ennå, men likevel så uendelig vakkert.. !! Epos ES 14 var en drøm for mange år siden.. Først og fremst av estetisk karakter, for det er først nå jeg har hørt de. Og magefølelsen tar sjeldent feil, de spiller nydelig. Men bassene må fikses med nye gummiringer snarest.. Sånn er det bare :)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Sånn, dette var dagens gode gjerning: 55 liter med sommerens Belgisk Wit. Bryggeriet har en fæl tendens til å få mye sukker ut av maltet.. 6,6 % endte denne på..

Mvh
    lassemann

Vedlegg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Gleder meg til å smake!

- og sparer stadig på flasker til Hvidsten Mikrobryggeri...

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn