Joaquin skrev:
er kvinner mer misunnelige og smålige enn menn?
en mann kan se på f.eks. brad pittt og si "han ser faen så bra ut", samt kanskje en eller selvironisk kommentar om sin egen lett fallerte kropp.
kvinner som ser et velskapt eksemplar av samme kjønn, har lettere for å begynne å slenge piss som "hun har kropp som en 12- åring" og "hjernen til en ni-åring", etc. i ren og skjær misunnelse. (som oftest uten å ha møtt eller snakket med personen som omtales).
"jeg med mine naturlige valker og jordnære 106 kilo er et friskt og flott menneske!"
(her generalisere jeg litt selvfølegelig, det finnes mange jenter som kan utrykke beundring når de ser andre pene jenter.)
Har menn store problemer med å lese?
Om du leser hele tråden så ser du at jeg har dradd frem eksempler på kvinner jeg synes har en fin kropp, er det ikke lov å ha en mening om hva som er fint og ikke også om kropper av samme kjønn?
Hele poenget med uttalelsen med kropp som en 12-åring bunnet egentlig i problemet med misbruk av unge jenter på grunn av at man skaper en trend hvor det er populært å like den slags kropper, og når de i tillegg er unge og uerfarne ( her var jeg så syndig å bruke uttalelsen hjerne som en 9-åring i overført betydning og som en illustrasjon, det fallt på steingrunn..) er de også lettere å utnytte, men det ble ikke oppfattet, og selv om jeg har prøvd å forklare det på flere måter så er det ennå ikke oppfattet.
Min konklusjon er i ferd med å bli at enkelte menn er usannsynlig trege..
Det er jo ellers en smule komisk å hevde at jeg er misunnelig, når dere faktisk ikke aner hvordan jeg ser ut...