Planen er vel at det ikke er noe plan.SannaX skrev:Jøss! Hva skjer a'? Hva er planen nå da?
Det finnes vel ikke noen "kjøpbare" linjekilder ?SannaX skrev:Spennende saker med linjekilde. Blir det diy?
Ja tenkte å montere den lengre ned, var bare non huller der jeg brukte. Må si jeg stusset litt over montering på de som sto der orginalt. Kabinettet er fra en xindak 6950, kanskje på grunna plassen de var montert så langt oppe.gwikse skrev:Nice. Regner med du skal ha kortene motert opp-ned i kabinettet (kortene montert nederst for best mulig kjøling)?
Har du fått dac`en enda?
Du kan jo få prøve min, om du henter og bringer tilbakegwikse skrev:Herlig. Kunne tenkt meg å teste en av disse Holton ampene.
Koblet opp Buffalo dac i dag. Overrasket over hvor god lyden er. Mistenker dog at det neste må bli å bytte ut icepower ampene med noe gjennomført "oldschool" AB eller A med skikkelig powersupply (har 4x100000uF caps liggende og venter på riktig amp).
Følger spent med på videre utvikling
Jeg har jo ikke tålmodighet til å vente med å fyre opp denne til jeg får laget detgwikse skrev:Kanskje en ide å lage stålkasser (magnetisk skjerm) til transformatorene?
Takker for tilbudet om lån.
Diameter er ca 14,5-15 cm, høyden er 8,5 cm.gwikse skrev:Hva er diameteren på trafoene?
Du kan kanskje bruke skjermekopper for høytalerelementer fra dynabel.
Ser tøft ut detta Gleder meg til å få høreLeikis. skrev:Foreløpig plan for plassering. Ikke enkelt dette, bare håpe jeg slipper unna med noe støy.
Ja vi må få til et mini treff her nå om en uke eller to.Eirik_S skrev:Ser tøft ut detta Gleder meg til å få høreLeikis. skrev:Foreløpig plan for plassering. Ikke enkelt dette, bare håpe jeg slipper unna med noe støy.
Matrix dac'en er noe snillere i klangen, det trenger jeg ikke. Så den blir nokk solgtgwikse skrev:Høres bra ut Kunne godt tenkt meg en demo, men tror det blir litt for langt unna.
Kanskje en ide å teste Matrix DAC`en på nytt nå som du har skikkelig forsterkeri?
Du trenger vel ikke mer skjerming i forsterkeren da iom at det er tyst
Det er herlig med helt sort bakgrunn. ;D
Jeg kan ta med min innover jeg vuttu. Bor ikke du i Trondheim ca ?gormj skrev:En vakker dag burde vi hatt en Holton-duell. Har mine over-dimensjonerte trafoer og høyere forsyningsspenning noe å bety for lyden ved normalt lydnivå? Det vet vi ikke før vi har prøvd.
Blir tøft!, Har du solgt Infinityene ell?Leikis. skrev:Nye høyttalere på tur ;D
Dipoler som Geir Fredriksen har fikkla med, bånd diskant 5" mellomtone og 4 stk 8" i hver.
Bilder kommer.
En Dynacell variant.
Infinity RS2B er desverre solgt ja, det føles overhode ikke godt !Eirik_S skrev:Blir tøft!, Har du solgt Infinityene ell?Leikis. skrev:Nye høyttalere på tur ;D
Dipoler som Geir Fredriksen har fikkla med, bånd diskant 5" mellomtone og 4 stk 8" i hver.
Bilder kommer.
En Dynacell variant.
Fjorten dager ca, de går til Fredriksen i slutten av denne uken. Så går det sikkert en liten uke med oppgradering og div målinger. Så jeg håper å hente de helgen om fjorten dager ca.Eirik_S skrev:OK, når får du de nye da?
du er tilgitt hvis du kjøper RS 1B / IRS BetaLeikis. skrev:Fjorten dager ca, de går til Fredriksen i slutten av denne uken. Så går det sikkert en liten uke med oppgradering og div målinger. Så jeg håper å hente de helgen om fjorten dager ca.Eirik_S skrev:OK, når får du de nye da?
Jeg er ivertfall meget spent, for akkurat nå føler jeg att jeg har jort noe veldig domt når jeg solgte RS2B.
Da blir jeg sikkert ikke tilgitt riktig med det første.laban skrev:du er tilgitt hvis du kjøper RS 1B / IRS BetaLeikis. skrev:Fjorten dager ca, de går til Fredriksen i slutten av denne uken. Så går det sikkert en liten uke med oppgradering og div målinger. Så jeg håper å hente de helgen om fjorten dager ca.Eirik_S skrev:OK, når får du de nye da?
Jeg er ivertfall meget spent, for akkurat nå føler jeg att jeg har jort noe veldig domt når jeg solgte RS2B.