Leikis Lyd
Hi-Fi freak
Det vet jeg ikke, hvilke kabler er det inni dem da ?gwikse skrev:Lekkert.
Skal du ha samme internkabling som i adyton også da eller?
Det vet jeg ikke, hvilke kabler er det inni dem da ?gwikse skrev:Lekkert.
Skal du ha samme internkabling som i adyton også da eller?
I forhold til oppgraderings prisen så er det nokk ikke noe kabel bytte, ivertfall ikke til dyr Nordost. Det holder med Norvegia ost her ;Dgwikse skrev:Top of the line nordost tenker jeg. Var det i de første modellene såvidt jeg husker.
Er du heldig blir det nok noe NordostLeikis. skrev:I forhold til oppgraderings prisen så er det nokk ikke noe kabel bytte, ivertfall ikke til dyr Nordost. Det holder med Norvegia ost her ;Dgwikse skrev:Top of the line nordost tenker jeg. Var det i de første modellene såvidt jeg husker.
Ja jeg prøver å få til noen timer neddi snekker boden ogsåemotikon skrev:Er du heldig blir det nok noe NordostLeikis. skrev:I forhold til oppgraderings prisen så er det nokk ikke noe kabel bytte, ivertfall ikke til dyr Nordost. Det holder med Norvegia ost her ;Dgwikse skrev:Top of the line nordost tenker jeg. Var det i de første modellene såvidt jeg husker.
Spennende å høre hva du får til med disse høytalerne. Basser er vel også på planen?
Neida, skal jeg kjøpe så bestiller jeg svart !emotikon skrev:IKKE lakker DEN da!! ;D
Leikis. skrev:Neida, skal jeg kjøpe så bestiller jeg svart !emotikon skrev:IKKE lakker DEN da!! ;D
Jeg jobber ikke som lakkerer for tiden heller !
Greenglue har jeg ikke prøvd, men har brukt noe sprøyte masse for understell til biler. Funker sikker bragwikse skrev:Stilig. Dette blir tøft
Har du prøvd greenglue i kasser?
http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10502929;c:100455
De skal vist funke bra i dipol også, med litt eq i bunn så blir det sikkert bra 8)EHED skrev:Her var det noe kjent ;D
Spennende å se hvordan de oppfører seg i dipol...
Her er det ingen ting som er planlakt, det blir som det blir etter det trevirket jeg finner rundt meg ;Dfreddie77 skrev:Er frontplatene dinne litt "stutte", eller er det et bevisst og planlagt designtrekk?
Spennende med dipol, og har også konstatert at det kan funke bra om man har et rom det passer i rent plasseringsmessig.
Det blir nok deling undre hundre ja.bjarnetv skrev:hvor lavt planlegger du å dele dipolsubbene?
hvis de skal deles under 100hz er kanskje H eller U vinger noe å tenke på for å gi bedre dypbass?
Slots Guld funke på arbeisløsta ja ;Dronnyr skrev:Se der ja, bli bra d der. Må si du effektiv, men ting går vel unna når en drikk slots guld ;-)
Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;DLeikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
Baffelen er ganske så lett, så det er hovedsaklig element vekta som sørger for marktrykk.
Men vi tar problemer når de kommer ;D
Må jeg, så må jeg.emotikon skrev:Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;DLeikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
Baffelen er ganske så lett, så det er hovedsaklig element vekta som sørger for marktrykk.
Liiiiiitt drastisk kanskje?Leikis. skrev:Må jeg, så må jeg.emotikon skrev:Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;DLeikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
Hæææ, betongulvet er jo der fra før ! ;Demotikon skrev:Liiiiiitt drastisk kanskje?Leikis. skrev:Må jeg, så må jeg.emotikon skrev:Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;DLeikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
To ting som jeg direkte tenker på er selvsagt "masse" (vekt) og stabiliserende avstiving til underlaget. Jeg har sett bilder av liknende konstruksjoner der man har tydd til stag og skruer ol. for å avstive baffelen. Jeg har tenkt på et liknende prosjekt (en gang når jeg blir litt gråere i skjegget) og der er en av problemstillingene jeg ser at mange har løst med det jeg nevner.Leikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
Uansett, Kirsti Huke er bestiltemotikon skrev:Liiiiitt drastisk kanskje?
Ja dette er kanskje et problem jeg ikke har tenkt særlig på, men det er vel sjelden prototyper blir perfekte ;Dbjornh skrev:To ting som jeg direkte tenker på er selvsagt "masse" (vekt) og stabiliserende avstiving til underlaget. Jeg har sett bilder av liknende konstruksjoner der man har tydd til stag og skruer ol. for å avstive baffelen. Jeg har tenkt på et liknende prosjekt (en gang når jeg blir litt gråere i skjegget) og der er en av problemstillingene jeg ser at mange har løst med det jeg nevner.Leikis. skrev:Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.bjornh skrev:-er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
GoodiesLeikis. skrev:Uansett, Kirsti Huke er bestiltemotikon skrev:Liiiiitt drastisk kanskje?