LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Top of the line nordost tenker jeg. Var det i de første modellene såvidt jeg husker.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    gwikse skrev:
    Top of the line nordost tenker jeg. Var det i de første modellene såvidt jeg husker.
    I forhold til oppgraderings prisen så er det nokk ikke noe kabel bytte, ivertfall ikke til dyr Nordost. Det holder med Norvegia ost her ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    gwikse skrev:
    I forhold til oppgraderings prisen så er det nokk ikke noe kabel bytte, ivertfall ikke til dyr Nordost. Det holder med Norvegia ost her ;D
    Er du heldig blir det nok noe Nordost ;)
    Spennende å høre hva du får til med disse høytalerne. Basser er vel også på planen?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Leikis. skrev:
    gwikse skrev:
    Er du heldig blir det nok noe Nordost ;)
    Spennende å høre hva du får til med disse høytalerne. Basser er vel også på planen?
    Ja jeg prøver å få til noen timer neddi snekker boden også ;)
    Tar litt tid når det blir 4 "store" kasser.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Når høyttalerne er på plass så skal jeg teste ut den nye integrerte fra Plinius.
    PLINIUS HAUTONGA, dette er arvtageren etter 9200 som jeg tidligere har eid.
    Acoustic Tuning som lar meg teste denne, jeg har jo egentlig vært veldig fornøyd med Plinius lyden så jeg er spent på et gjenhør av den.

Vedlegg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var Dynacell på plass !
    Par runder med svart beis så er fargen godkjent.

Lyden da, disse MÅ oppleves ;D

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var nye forsterker deler bestilt igjen.
    2 stk Holton NXV-500 kort.
    2 stk 800VA 2x50volt trafoer med limt kjerne, fra Noratel.
    En haug med kondiser.

Og jeg har kjøpt tilbake den Plinius M8 pre ampen jeg hadde før en gang. Skal bli morro å høre om Plinius og Holton trives ilag ;D

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg har dipol høyttalere så må jeg vel nesten ha dipol subber også ;D
    De lukkede kassene som er påbegynt er fåreløpig lakt på vent.
    Såvidt begynt med dipol prosjektet.
    Ene siden limt.
    4x12" Peerless XLS subber til hver side.

I mangel på heltre plate så ble det liming av en salig blanding av 198x48, 48x48 og 36x48 ::)

Vedlegg

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Her var det noe kjent ;D

Spennende å se hvordan de oppfører seg i dipol...

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Er frontplatene dinne litt "stutte", eller er det et bevisst og planlagt designtrekk?

Spennende med dipol, og har også konstatert at det kan funke bra om man har et rom det passer i rent plasseringsmessig.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    freddie77 skrev:
    Er frontplatene dinne litt "stutte", eller er det et bevisst og planlagt designtrekk?

Spennende med dipol, og har også konstatert at det kan funke bra om man har et rom det passer i rent plasseringsmessig.
    Her er det ingen ting som er planlakt, det blir som det blir etter det trevirket jeg finner rundt meg ;D
    De er nokk litt stutte, så jeg må nokk finne på noe der ::)

Jeg ble så overrakset over bassen i dipol høyttalerne at jeg har trua på dipol subber også ;)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.848
    Sted
    oslo
    hvor lavt planlegger du å dele dipolsubbene?
    hvis de skal deles under 100hz er kanskje H eller U vinger noe å tenke på for å gi bedre dypbass?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    bjarnetv skrev:
    hvor lavt planlegger du å dele dipolsubbene?
    hvis de skal deles under 100hz er kanskje H eller U vinger noe å tenke på for å gi bedre dypbass?
    Det blir nok deling undre hundre ja.
    Har vurdert bredere vinger ja, jeg skal prøve de slik som de er før jeg eksperimenterer med vinger/flapper ::)

ronnyr

Medlem
    Ble medlem
    14.08.2006
    Antall liker
    0
    Se der ja, bli bra d der. Må si du effektiv, men ting går vel unna når en drikk slots guld ;-)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    ronnyr skrev:
    Se der ja, bli bra d der. Må si du effektiv, men ting går vel unna når en drikk slots guld ;-)
    Slots Guld funke på arbeisløsta ja ;D

For tiden har jeg bare en forsterker så jeg får ikke testet herligheten, men de skal være klar for testing i løpet av uken som kommer.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    -er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    bjornh skrev:
    -er den foten på baksiden tilstrekkelig for å stabilisere bassene? Jeg regner med at du selvfølgelig har kontroll og vet hva du gjør. I mitt stille sinn fikk jeg det for meg at det skulle vært "mer" eller "kraftigere" forankring, hva det enn måtte være.
    Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.
    Baffelen er ganske så lett, så det er hovedsaklig element vekta som sørger for marktrykk.
    Men vi tar problemer når de kommer ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    Hmm, ja det vil vel vise seg, jeg føler ikke at jeg har kontroll her ! Nå er det ikke veldig mye vekt på bakfoten, så den trenger kanskje ikke veldig mye styrke. Men om det blir stabilt nok når det pumpes masse luft er mere usikkert.
    Baffelen er ganske så lett, så det er hovedsaklig element vekta som sørger for marktrykk.
    Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;D

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    Du har vel noen metallbånd liggende- legg over "foten" og bolte båndene fast i betongen ;D ;D
    Må jeg, så må jeg.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    emotikon skrev:
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    Må jeg, så må jeg.
    Liiiiiitt drastisk kanskje?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Leikis. skrev:
    emotikon skrev:
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    Må jeg, så må jeg.
    Liiiiiitt drastisk kanskje?
    Hæææ, betongulvet er jo der fra før ! ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    To ting som jeg direkte tenker på er selvsagt "masse" (vekt) og stabiliserende avstiving til underlaget. Jeg har sett bilder av liknende konstruksjoner der man har tydd til stag og skruer ol. for å avstive baffelen. Jeg har tenkt på et liknende prosjekt (en gang når jeg blir litt gråere i skjegget) og der er en av problemstillingene jeg ser at mange har løst med det jeg nevner.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    bjornh skrev:
    Leikis. skrev:
    bjornh skrev:
    To ting som jeg direkte tenker på er selvsagt "masse" (vekt) og stabiliserende avstiving til underlaget. Jeg har sett bilder av liknende konstruksjoner der man har tydd til stag og skruer ol. for å avstive baffelen. Jeg har tenkt på et liknende prosjekt (en gang når jeg blir litt gråere i skjegget) og der er en av problemstillingene jeg ser at mange har løst med det jeg nevner.
    Ja dette er kanskje et problem jeg ikke har tenkt særlig på, men det er vel sjelden prototyper blir perfekte ;D
    Dette er bare noe som er satt sammen av tilfeldig funnet trevirke rundt huset. Blir det problemer så blander jeg bare til noe avrettingsmasse så de står stødige ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn