LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt mere 800R2.
    Liten kondisbank og Holton PowerOne.
    Kondis kortene skal få seg 6 stk Nichicon 2200uF 100v på undersiden også. Suns det er litt knapt med bare de på oversiden :)

Vedlegg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Faan altså, derre jævla fraktselskapan, PostNord i dette tilfellet.
    Hal fulgt mine 6 kolli i 6-7 uka no. Når æ så får beskjed om att dæm skal leveres i dag e d sjølsakt stor oppstandels. Men når lastebiln kjæm så harn sjølsakt bære me 5 av 6 kolli, aijnern kjæm sekkert seinar san :mad:

Seinar e for seint !! Jævla surrehuer altså, åsså veit æ siste pakken legg i Trondheim så d e en forglemmels. Dæven æ bli irritert på sånne som ijt har ber kontroll.

Har sjølsakt hjølp i hælga å planer om få lyd i greian.

Ellers da så har frakta med JetCarrier fungert smertefritt og enkelt

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har masse å kose meg med læll ja :) Skal ha sammen en 800L som jeg fikk hentet kabinettet til i dag også.
    Har vært i horisontaln med influensa en uke nå så jeg ligger litt etter :)

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Har masse å kose meg med læll ja :) Skal ha sammen en 800L som jeg fikk hentet kabinettet til i dag også.
    Har vært i horisontaln med influensa en uke nå så jeg ligger litt etter :)
    Best å ikke starte for hardt etter flunsaen. Blir spennende både det ene og det andre:). Ligger grådig langt etter selv med alt som skulle ordnes, og en uke på St.Olavs med full pumpesjekk har ikke akkurat fremskyndet prosessen. Alt i orden heldigvis. I tillegg virka internett bra på sykehuset, så man fikk svidd av masse penger på diverse nettshops;)
    Rigger meg til med en pils, mens jeg venter på bilder av elementer i bafflene8)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Fått montert 4 på hver side, men det ble litt bråstopp igjenn, det er feil på 2 av elementene :mad:

Det virker som det opphenget under membran er fulltrekkt med lim, så den er aaaalt for stiv.
    Har rapportert til PartsExpress, så vi får se hva de sier over there.

image.jpg

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ai ai. Kjedelige greier da! :p Håper de sender deg nye elementer fraktfritt. Spennende prosjektet ditt. Sikkert vært artig å hørt. :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ai ai. Kjedelige greier da! :p Håper de sender deg nye elementer fraktfritt. Spennende prosjektet ditt. Sikkert vært artig å hørt. :)
    Håper du snubbler oppom trøndelag en gang !
    Ja dette var jævla kjedlig, har vente 7 uker på elementene nå så håper de sender med noe som går litt fortere. Er de skikkelig dryge så må jeg vel returnere de ødelakte også, men det koster nokk mere en selve elementene :rolleyes:

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Fått montert 4 på hver side, men det ble litt bråstopp igjenn, det er feil på 2 av elementene :mad:

Det virker som det opphenget under membran er fulltrekkt med lim, så den er aaaalt for stiv.
    Har rapportert til PartsExpress, så vi får se hva de sier over there.

Vis vedlegget 352617
    :(Sabla til uflaks da. Håper det ordner seg uten mye plunder og heft.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Etter noen runder med PartExpress så fikk jeg igjen penger for to element. Skal jeg bestille to nye må jeg dekke frakta selv. Får se om jeg kjøper bare et siden det er litt ulyd i ene bare. Men akkurat nå gidder jeg ikke å tenke mer på det, det spiller ganske greit læll :)

Jeg ble også nysjerig på å sjekke ut andre løsningee en Airport Express med airplay, så jeg kjøpte en brukt Bluesound Node. Jeg kan lett bekrefte at det er bedre lyd fra denne i forhold til AIrport Express, begge via optisk ut til MiniDSP.

Også veldig lyst til å prøve en ny dac, men det er for mye å velge i og budsjettet er lavt :rolleyes:

Eller jobbes det for tiden med en 800L som en kar fra Sulitjelma kommer å henter neste helg.

calaf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Etter noen runder med PartExpress så fikk jeg igjen penger for to element. Skal jeg bestille to nye må jeg dekke frakta selv. Får se om jeg kjøper bare et siden det er litt ulyd i ene bare. Men akkurat nå gidder jeg ikke å tenke mer på det, det spiller ganske greit læll :)

Jeg ble også nysjerig på å sjekke ut andre løsningee en Airport Express med airplay, så jeg kjøpte en brukt Bluesound Node. Jeg kan lett bekrefte at det er bedre lyd fra denne i forhold til AIrport Express, begge via optisk ut til MiniDSP.

Også veldig lyst til å prøve en ny dac, men det er for mye å velge i og budsjettet er lavt :rolleyes:

Eller jobbes det for tiden med en 800L som en kar fra Sulitjelma kommer å henter neste helg.
    Ser storveies fram til henteturen og ikke minst få høre oppsettet ditt:). Av bildene du har sendt meg skjønner jeg jo at jeg bør bli kvitt tomgodset i bagasjerommet for å gjøre plass:cool:.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Hvordan laver du ground forbindelse til kabinet? Hvor har du kjøpt det kabinett?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har ikke ground til kabinett, kun fra iec til PowerOne og kortene. Kabinettet er Modushop 5U 50cm dybde, kanskje litt overkill, men jeg får mulighet for å ha litt høy bias. 55 volt trafoer.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Ok Modushopder handler jeg ikke mere. Synes deres hjemmeside er blevet forvirrende. Toroidy har også fået fine kabinetter.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg må serriøst få festet de subbene i hjørnene, tror nesten jeg må bå bolter inn i muren, spinkle stendere med folie tynn panel på holder ikke når det basses litt :rolleyes:

image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg hadde en hyggelig Sulis kar her for å hente en Holton 800L så har jeg så smått begynt med 800r2 igjen.
    Litt kabling på plass og bakplate ferdig merket for borring til høyttaler og xlr kontakter.
    Syntes kondisbanken var litt spinkel så jeg fylte på litt på baksiden også :)

image.jpg
    image.jpg

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Du har ikke taget de små gule kondensatorer af og erstattet med elektrolytter :) Anbefales på det varmeste og endvidere de blå metalfilm mellem indgangstrin og udgangstrin som med fordel kan udskiftes med f.eks Amtrans 0,75 w :) Amtrans AMRG Series Resistors

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg burde kanskje gjort det ja, men til ren bass drift vil jeg vel neppe merke forskjel. Har du verdiene på de gule små ? Er det samme på de eldre 500 kortene også ?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Mener bestemt det er de samme. Tror de er 100 nf. da det er en standard ting for ingeniører å bruge det. Ok til bas er der ikke behov for ændringer. Det er de samme som på de første 500 som vi stadig bruger i klubben. På dem er de skiftet og også kondensatoren i Zobel.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Mener bestemt det er de samme. Tror de er 100 nf. da det er en standard ting for ingeniører å bruge det. Ok til bas er der ikke behov for ændringer. Det er de samme som på de første 500 som vi stadig bruger i klubben. På dem er de skiftet og også kondensatoren i Zobel.
    Hvilken volt må de 100nf kondensatorer tåle ?

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Hvilken volt må de 100nf kondensatorer tåle ?
    Minimum 10 volt over forsynings spændingen. De sidder jo direkte i strømforsyningen.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg bestillt et lass med Nichicon fine gold kondiser til 500 og 800 kortene :)
    Tror det er nokk til flere om noen trenger :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da ble det bestilt Takman carbon film motstander, bra de eller Drossel ?
    Kommer an på hvordan man vil voice. På den plads er det rigtigt godt synes jeg.
    Bestillte 1/2 w versjonen, 47 ohm til 800R2 og 10 ohm til de gammlere 500 kortene. Spent på hvordan det spiller, selv om jeg ikke får sammenlignet direkte med det orginale :)

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.592
    Av bestilte lige 2 stk Audio Note med silver leads 75 pund:cool::(:rolleyes: til andet formål. Amtrans skal ud men har gjort et godt job længe. Nyt udstyr kræver mindre farvning.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Av bestilte lige 2 stk Audio Note med silver leads 75 pund:cool::(:rolleyes: til andet formål. Amtrans skal ud men har gjort et godt job længe. Nyt udstyr kræver mindre farvning.
    Påvirker virkelig de to motsander lyden så mye ? Får håpe det blir bra, har et ganske så avslørende system så det kan sikkert funke bra med en anelse carbon i signalveien :) 800R2 med full effekt blir vel ganske så frisk i lyden også. Jeg sier ifra til hjernen min att det blir bra :p

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Men jeg venter på små kondiser og motstander til å oppgradere 500 og 800R2 kortene så grubbler jeg litt på layout til 500 forsterkeren.
    Liker ikke att trafo står på siden, symetri hjernecellene får en kortslutning. Men den bryteren i front ødelegger for plassen med enkel trafo kontra dobble trafoer. Men man tager hva man haver :)

image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt mere jobbing med 500 forsterkeren. Borret hull i plexi platen til kondisbanken. Dette er til begge kanaler men de er sepparert og får en likeretter til hver kanal. 44000uF til hver kanal, ikke veldig mye men det var det jeg hadde :rolleyes:

Denne er til salgs om noen skulle ha lyst på. Denne får også oppgradert forsterkerkort med nye kondiser til hver transistor og nye motstander i zobel krets

image.jpg
    image.jpg

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Fikk byttet kondisene på ene 500 kortet, drittjobb :p
    800 kortene er aaaalt for lange, noen som tar jobben ;-)

image.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn