LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva med PA Power amp med innebygd DSP til subber?

Emim kan du vel selge i deler?

Bare spør jeg :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hva med PA Power amp med innebygd DSP til subber?

Emim kan du vel selge i deler?

Bare spør jeg :)
    Joa PA funker det, og aktive subber. Det er kanskje like enkelt å selge Emim i deler, men sikkert noen som ønsker hele greiene, for de spiller sabla bra !

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Artig at du falt for Lyngdorf! Har hatt flere Lyngdorf produkter og virkelig likt alle sammen. Er noe magisk over lyden de lager. Tipper det er stillheten i mellom, egentlig. :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Artig at du falt for Lyngdorf! Har hatt flere Lyngdorf produkter og virkelig likt alle sammen. Er noe magisk over lyden de lager. Tipper det er stillheten i mellom, egentlig. :)
    Nå har jeg faktisk litt støy i høyttalerne, men om du mener stilliheten i musikken eller i mellom ja om du vill. Så tror jeg vi er enige. Tror ikke det er noe galt med Lyngdorf, jeg har støy fra omtrent alt her i huset. Det varierer noe da. Jeg kan teste med strømkabel uten jord eventuelt. Kunne tenkt med et filter også, men det får komme senere :)

atledreier

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    PÅ mitt oppsett var det så totalt "svart" bakgrunn, noe som virkelig tiltalte meg som har et veldig stille lytterom (kjeller og god isolasjon). Liker lydsignaturen også, det er dynamisk og detaljert uten å være slitsomt.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg faktisk litt støy i høyttalerne, men om du mener stilliheten i musikken eller i mellom ja om du vill. Så tror jeg vi er enige. Tror ikke det er noe galt med Lyngdorf, jeg har støy fra omtrent alt her i huset. Det varierer noe da. Jeg kan teste med strømkabel uten jord eventuelt. Kunne tenkt med et filter også, men det får komme senere :)
    Jeg slet også med støy en periode, men ujordet strømkabel løste problemet. Nå er det tyst som i graven :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg slet også med støy en periode, men ujordet strømkabel løste problemet. Nå er det tyst som i graven :)
    Dæven, da må jeg prøve asap :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vel verdt ett forsøk ja! Hos meg var det effektampen som var den store synderen.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ole Brum er en bitch!

Gjerne ikke en komponent sin "feil"
    Men kombinasjonen og sammenkobling av flere komponenter i kjeden som til slutt Ole Brum legger sin elsk over :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Bluesound Node på tur ut, vet ikke helt hva som skal inn. Det er jo kun for å spille Tidal jeg trenger en streamer. Har vurdert å kjøpe en Macbook, men usikker på om det er noe bedre en en streamer. Noen gode forslag, trenger også kun digital ut så god innebygd dac er unødvendig :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva med en krumkast til 300,- i mellomtiden?
    Det bruker jeg, har digital ut. Selvfølgelig ikke high end men funker.

Bruker da spotify på mobil. Får ikke styrt den fra macbook.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Uffda!
    Men om jeg skal prøve opprette kontroll angående streaming duppedingser tenker jeg det kommer heller til å bli komplett kaos desverre ;)

Wiring chaos.jpg

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Skal garantere både youface og spottidal med det der! :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Litt musikk på en fredags kveld må til, blir så sliten av all den sole 8)

Spiller enda på en gammel NAD Monitor Series 5000, som også enda er for brei til benken min :)

IMG_1541.jpg

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er det helt slutt på infity, Jeg trudde det bare var infity for alle penga Leikis.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det helt slutt på infity, Jeg trudde det bare var infity for alle penga Leikis.
    Jeg har da 4 par med Infinity enda så helt ute er de da ikke :) Komplett surround og de Emim tårna står her enda, jeg har Emim tårna og Wisdom ute for salg. Så beholder jeg de som blir igjen. Og jeg kommer nokk til å prøve meg på flere Infinity når det byr seg en mulighet. Gjerne noe fra IRS serien.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da 4 par med Infinity enda så helt ute er de da ikke :) Komplett surround og de Emim tårna står her enda, jeg har Emim tårna og Wisdom ute for salg. Så beholder jeg de som blir igjen. Og jeg kommer nokk til å prøve meg på flere Infinity når det byr seg en mulighet. Gjerne noe fra IRS serien.
    Ble nesten redd du gikk bort i fra Infinity

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ble nesten redd du gikk bort i fra Infinity
    De sitter nokk for langt under huden til at jeg går bort fra Infinity, spesielt de med bånd også i mellomtonen :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var ny stereobenk på plass, den lager ikke lyd enda men det blir vel med tiden. Ting går litt i sakte kino på stereofronten for tiden.
    Det er 10" i lukkede kasser og stammer fra Ton Art Hinsight systemet, en av G Fredriksens konstruksjoner.
    Tror den har et passivt filter rundt 80hz om jeg har forstått det riktig. Har ikke sjekket hvilke elementer som står i enda, men tror det er noe fra Seas.

image.jpg

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tøft! Må få til en tur til deg i løpet av høsten ser jeg!

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    D må gåan ja, det blir vel lyd i noe til neste helg når det kommer noen fra bataljonen.

Litt usikker på
    Hvordan jeg gjør det med forsterker plasseringer, men tenker å dra subbene så langt fram mot lytteposs att jeg får gjemt forsterkere bak subbene. Så setter jeg bare Lyngdorf oppe på subbene. Så slipper jeg nevroser for ulik lengde på signal og høyttalerkabler :cool:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skulle gjerne ha vært med neste helg, men er opptatt så det får bli seinere utpå høsten!

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det får bli en pahf kveld når alt virker da :)

Og til de som kommer, streamer er solgt så det er cd spiller som gjelder for tiden :)
    Nå har jeg vel mulighet for å dra ned en Airport express for airplay fra Iphone/Ipad da, men det er med Tidal uten hifi :-/
    Må ha en streamer pause om jeg skal få hørt noe musikk uten switche for mye. Det blir jo så man hører på litt mye forskjellig rart også men det tar man vel ikke skade av. Kjøpte 300cd fra en hyggelig dame i Trondheim for en mnd's tid. Høvler gjenom bunken i løpet av vinteren, noen får ikke spille lenge men prøver å være allsidig i smaken :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det høres bra ut ja! Skal sjekke kalenderen litt fremover så finner vi nok en dato. Tipper kompisen som var sjåfør når vi bytta sist sikkert vil være med :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.237
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Foretrekker stående subber, bruker de nå istedet for de bassene i Wisdom, så de deles på 350hz. Funker bra :)
    Alle er paralellloblet så de er vel mellom 1,5 og 2 ohm en plass. De Holton 800R2 blokkene jeg låner nå bryr seg ikke om lav ohm, den bare liker det slik. De er bygd me lavere trafospenning for å leke seg med gammle Infinity.

IMG_1879.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn