Leikis Lyd
Hi-Fi freak
Eldre Krell er nokk et bra utgangpunkt for bra greier ja Får ta en titt. Er det samme transer som Johnny selger som er brukt i de klonene ?
Link til denne ? Finner ingen med de spesifikasjonene der og antall utgangstranser (14 sett = 28 transer ) ?Hvad med å prøve Krell Ksa 100 Mk II cloner fra Ali Express. Jeg har også netop bestilt nogle moduler med 14 sæt Toshiba for 1250 dk.kr. Giver 1500 w i 4 ohm
Jeg har tro på at de er gode. Er igang med nogle monoer nu. Der skal mye kjøling til. Sorry dårligt skrevet det er Ksa jeg tror på.
Jo ja jau, jeg har vel non Infinity RS4000 stående som kan gi lyd fra seg så helt krise er det vel ikke. De vil vel spille bra med litt hjelp i bunn de ogsåDette må da bli bra!
Er det ikke noe billig skraml på finn.no i nærheten som du kan kjøpe og spille på i mellomtiden?
Du skal vel bare ha lyd?
https://www.aliexpress.com/item/Fre...32235127047.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.UjubT2Link til denne ? Finner ingen med de spesifikasjonene der og antall utgangstranser (14 sett = 28 transer ) ?Hvad med å prøve Krell Ksa 100 Mk II cloner fra Ali Express. Jeg har også netop bestilt nogle moduler med 14 sæt Toshiba for 1250 dk.kr. Giver 1500 w i 4 ohm
Jeg har tro på at de er gode. Er igang med nogle monoer nu. Der skal mye kjøling til. Sorry dårligt skrevet det er Ksa jeg tror på.
1500W i 4 ohm ? To moduler brokoblet ?
Det går sykt sakte, jeg har jo Dali Slyline så jeg jeg har lyd så jeg ikke forhaster prisjektet Litt kronetørke som også ikke setter fart på prosjektet. Alle hifi kronene har gått til tur stæsj i det siste. Men det blir en dag. Vurderer også å kjøre passivt filter til Emim tårna. Så jeg kan forenkle oppsettet og bare justere med dsp på bassene. Bassene må jo også få seg nye baffler, spent på Infinity 10" bassene som dipolHvordan går det med Emim tårnene? Så ut til å kunne bli bra de.
Ja glassene har jeg stående hos en bekjent så de er klare som glassSkjønner. Men kan ikke være så mye igjen eller? Du er jo lakkerer, så du sprøyter vel fort på noe lakk? Og glass har du?
Skal du fortsatt bruke DPA-1?
Ja Wisdom ble solgt for en stund siden nå, en hyggelig diy'er her på sentralen som kjøpte de.Ser den med lakkering ja. Er vel slik med de fleste lakkerere som har drevet noen år.
Er ikke mulig å kjøre korreksjon kun på bassen med DPA-1. Denne er nok laget for de som er litt over snittet interessert, men som ønsker noe som er enkelt å forholde seg til. Selv liker jeg DAP-1 veldig godt. Design, byggekvalitet, lydkvalitet osv. er veldig bra. Spesielt volumhjulet. Men den har store mangler for de som søker litt mer avanserte muligheter. Slik sett var den eldre Tact 2.2 som ser nesten helt lik ut mye bedre. Med den var det nesten frie tøyler. Hvordan de er lydmessig i forhold til hverandre vet jeg ikke.
Uansett, en fordel med DPA-1 er at den har digitale utganger for alle kanaler. Det gir frihet.
Så du har solgt Wisdom. Det var egentlig bakgrunnen for at jeg besøkte tråden din. De hadde nok passet fint hos meg.
Det som er fint er vel at den har en fast last og ikke varierende i forholdt til frekvensområde som vanlige drivere har. Så ingen fasedvridningerOppgaven er sikkert ikke umulig!
Bare ikke bli utålmodig og ikke gi opp!
Er vel en litt annen last dette enn tradisjonelle drivere.
Det er nokk bare jeg som lakker og rydder og står for innkjøp i lakkboks og mikserom ja Nå er det ikke lenge siden boksen ble spylt ned og slimet opp igjen samt bytte av takfilter og gulvfilter.Looking good.
Det var jaggu en ren lakkboks,
Du som er ryddeansvarlig?