Leikis Lyd
Hi-Fi freak
Åsså tørker vi litt med IR, så slipper vi å bruke så mye diesel nå som det er så kaldt ute. -10 her merkes godt på forbruket
Bestandig på bassjakt jegTakker motoren
Om noen er inntrisert i å kjøpe Dali Skyline så er det snart mulighet, jeg anbefaler å komme å høre de ! Kan vurdere å selge de bassen jeg bruker nå også, da jeg fikk mulighet for å kjøpetilbake de 12x12” Peerless XLS bassen jeg bruke før. Og jeg har dipol baffelen stående klar for oppdrag
Er ikke du på bass jakt da Pahf
Jeg starter nokk med Avm sin jubileums model V30.Hvilken AVM kikker du på? Går du for Venu360?
Ja, for du skal vel ha sort?
Den skal selvsakt være svart ja Jeg killet på den sølv som de har inne hos Acoustic Tuning. De ser bedre ut live synes jeg. Velbyg og godt inntryk.Ja, for du skal vel ha sort?
Fant ikke denne på siden til AVM. Er den utgått? Kikker selv etter pre som har digitale og analoge innganger.
Herlig å treffe deg igjen også, og ikke minst beskue det luggume nye lytterommet ditt. Første møte med Kharma også, absolutt oppegående lyd. Enorm innsikt i musikken, følte ikke det var sånn helt tam kjedlig hig end lyd. En anelse varme/kjøtt, det manglet selvsakt noe der nede, men 4 7 tommere kan ikke trylle.
Ser fin ut, og den er sikkert bra. For min del så er det for dårlig med digitale innganger. Ønsker minst 3 optiske og 3 coaxial. USB har jeg ikke behov for. Hadde jeg så fått 3 analoge innganger i tillegg hadde det blitt bra.Den skal selvsakt være svart ja Jeg killet på den sølv som de har inne hos Acoustic Tuning. De ser bedre ut live synes jeg. Velbyg og godt inntryk.Ja, for du skal vel ha sort?
Fant ikke denne på siden til AVM. Er den utgått? Kikker selv etter pre som har digitale og analoge innganger.
Du finner de på en egen side. Dette er 30år jubileumsmodeller. De er ikke utgått ! Godt med ut å innganger. Manuale er desverre
Bare på tysk så jeg sliter litt med å tyde alt, men jeg skal ivertfall bestille en. Du får høre med Frode om han bestiller en tiø deg også, regner med du også skal ha svart
https://www.avm30.com/en/v30/#technische-daten
Om du går for Evolution serien for eks SD 3.2 får du 2 optisk og 2 coax, men da stiger prisen litt også Men den har også en oppegående streamer med på kjøpet.Lyngdorf som jeg har i dag er ganske bra på innganger, men problemet er at den har kun en optisk mens jeg har tre kilder med kun optisk ut. Løser det med konverter fra optisk til coaxial, men føler ikke at det blir helt bra. Mulig det bare er vanlige nevroser, men det kan skje ting i en slik konvertering.
Ja nå gleder jeg meg til å få dette sammen.Godt jobba!! Blir pent i bula dette!!
Nja....ekspert stempel innehar jeg aldeles ikke...
Men er bånda hovedsaklig resistiv last?
Da skal en vel i teorien kunne mer eller mindre dytte inn filter direkte fra kalkulator.
Måle, se opp mot targetkurve med deleflanke hvordan det oppfører seg.
Grei kalkulator her:
https://www.v-cap.com/speaker-crossover-calculator.php
Hmmm, jeg har ikke noe data for båndene. Kanskje jeg burde safe og dele 24db ? Jeg vet de er delt lavere i orginale RS1, ca 150hz. Men det gir ofte for mye membranvandring, så jeg tenkte å dele høyere.Bare husk at tommelfingerregel for deling nedover er at et skal være dempet min. 12 db ved resonansfrekens på elementet.
Mvh
ArneM