Jeg gleder meg veldig ;DYEL skrev:Hei!
Har en kompis i tr-heim, som hadde de gamle kappa 9.. Mister fredriksen var en tur inne og rydda litt i filtrene der også. Du kan glede deg..!!
-Y
Har du også et par RS1B som er moddet likt som hans eget ?Iskariot skrev:Imponert! Grunnet manglende tekniske ferdigheter, må jeg selv alltid smiske meg inn på Fredriksen med karamellpudding og et sett RSIb for å få han til å fyre opp loddebolten...
Hvordan lyder det nå?
Å dæven, skulle det bli for mye støv på de, så er det bare å sende de hit !!!Iskariot skrev:Neida, vi diskuterte bare hvem som skulle få kjøpe det settet. Geir vant... (men jeg har basskassene som gisler ;D)
geirf skrev:Hei Leikis!
Morsomt å se at du er igang! Ser også at du har fått gjort ombyggningen av Emitene som vi snakket om! Det som i neste omgang kan bli aktuelt for deg å gjøre, er å legge inn en frekvensdemping rundt 1500Hz på 5-6 db med Q-verdi på ca 0.15. Jeg gir deg verdiene senere. Vi gjør ingenting med det ennå, men avventer til du får systemet igang. Noen frekvensmålinger ville da vært på sin plass.... !
Hilsen,
Geir Fredriksen
Jeg kan dessverre love deg at det ikke er fare for nedstøvingLeikis. skrev:Å dæven, skulle det bli for mye støv på de, så er det bare å sende de hit !!!Iskariot skrev:Neida, vi diskuterte bare hvem som skulle få kjøpe det settet. Geir vant... (men jeg har basskassene som gisler ;D)
Det er bare slik som du beskriver ja, burde jeg hatt noe mere ?gwikse skrev:Lekre saker.
Kjører du holton ampene uten regulert power?
Ser ut som du kjører trafo - likeretter - kondis - amp ?
Vurderer å gå for en holton amp selv så jeg er bare litt "nyfiken"
Nei det hadde jeg ikke tenkt på, men nå ser det ut for at nivå muligens er rett når jeg fikk kobblet bassene rett.gwikse skrev:Har du tenkt på å eventuelt bare montere en pot på inngangen til mid-range ampen?
Her var det mye greier gitt, usikker på hva jeg kan vinne på å gjøre noe av dette. De er helt stille osv.gwikse skrev:jeg koblet Bosoz`n min.
Her er noe å prøve med nettdelen til ampene dine: http://www5.svalander.se/tips_fakta/hifi-tips/elektronik/natdelar/
Hvilke konkrete tiltak ville du gjort med strømforsyningen, det sto jo så mye der. Og jeg skjønner ikke alt der, jeg er mere praktiskt en teknisk ;Dgwikse skrev:Jeg vil tro du kan få mer ut av ampene dine da strømforsyningen din er såpass "enkel". Når det gjelder pre-amp så har jeg tro på den Holton dac / pre`n du snakket om for litt siden. Så jeg vet ikke om jeg ville gjort så mye med det du har av pre nå dersom du går for en slik.
Jeg har fjernstyring, eneste jeg mangler for å få igang Bosoz er xlr hanner og hunner. Å litt pågangsmotgwikse skrev:Jeg er ingen tekniker selv. Dvs. jeg er selvlært og selværfart.
Det jeg ville tittet på er å koble trafo via to likeretterbroer da du har dobbel sekundær på trafo`n din såvidt jeg kan se. Det står i det siste avsnittet på den siden. Dette med å bytte på ledninger frem og tilbake tror jeg er vanskeligere og mer tidkrevende.
Jeg syns bosoz lyder veldig bra, men fjernstyring koster litt så dersom tanken din er å gå over til holton løsningen så....
Hva med en Crown forsterker med eq muligheter? Ser de er å oppdrive nye fra i overkant av 5k.Leikis. skrev:Da har jeg fått lyd i anlegget igjen.
Siden alt er kalt og mye byttet så er det litt tidlig å si hvordan det låter, men jeg har en mistanke om at nivået i mellomtonen en plass er litt høy i forhold til bassene.
Jeg skulle vel hatt aktiv deling til bassene så jeg hadde fått fritt spillerom for innstilling av nivå og frekvense for fin innstilling tilpasset rommet.
Kanksje noe sånt som Velodyne SMS 1 ville funke til dette ? SMS 1 har vel sepparat justering for 2 kanaler og går oppt til 199 hz.
Noen som har erfaring med en slik brukt til høyttalerens basser og ikke bare til subber ?
Anonym skrev:Hva med en Crown forsterker med eq muligheter? Ser de er å oppdrive nye fra i overkant av 5k.Leikis. skrev:Da har jeg fått lyd i anlegget igjen.
Siden alt er kalt og mye byttet så er det litt tidlig å si hvordan det låter, men jeg har en mistanke om at nivået i mellomtonen en plass er litt høy i forhold til bassene.
Jeg skulle vel hatt aktiv deling til bassene så jeg hadde fått fritt spillerom for innstilling av nivå og frekvense for fin innstilling tilpasset rommet.
Kanksje noe sånt som Velodyne SMS 1 ville funke til dette ? SMS 1 har vel sepparat justering for 2 kanaler og går oppt til 199 hz.
Noen som har erfaring med en slik brukt til høyttalerens basser og ikke bare til subber ?
Jeg har egentlig ikke tenkt det, men om jeg får kontrete tiltak og hvilke forbedringer det fører til.gwikse skrev:Spennende. Gleder meg til å se hvordan dette blir.
Skal du gjøre endringer på strømsiden nå da eller?
Ok, du har mekka litt da sjønner jeggwikse skrev:Lurte vel egentlig mest på hvilke nye transformatorer og kondiser det blir til NXV-300 modulene.
De endringene jeg har gjort i mine system opp igjennom har vært mange. Den siste tiden har jeg prøvd å få hentet ut mest mulig for minst mulig ved å bytte enkelt-deler i kretsene til deler svalander har nevnt. De lydmessige forbedringene jeg har fått frem har stort sett ført til at jeg har på musikk eller tv i bakgrunnen stort sett hele tiden uten tegn til lyttetretthet. Kan vel egentlig ikke kalle det annet enn at jeg har følt at forskjellen mellom tale og lyder i hverdagen stemmer mer med lyden fra systemet.
Ting jeg har gjort den siste tiden er alt fra bytte av dioder i dac, paralellkobling av film over elektrolytt kondensatorer tvers igjennom systemet, byttet sikringer og støpsler i komponentene, snudd "fase" på tilslutning av transformatorer og diodebro, bruk av ikke-magnetisk materiale (kobber, messing, alu osv) der det går ac-strøm, masse fletting av sølv i bomull til internkabling med mer. Prøvd mye forskjellig av de tipsene som svalander har lagt ut på sin tips-side. Jeg har fått endel rare blikk fra venner når jeg sitter og trer sølv-leder i bomull mens vi prater etter maten her hjemme. Jaja damer strikker; jeg lager kabler
Jeg har en Boz jeg har prøvd litt, den spiller friskt og åpent med stram fin bass. Men hvordan den låter mot Bosoz har jeg ikke peiling på.gwikse skrev:Ser noe åpent ut ja.
Min pre-amp bruker ett annet pcb design. Men jeg testet ikke ut så mange forskjellige løsninger. Har ikke lagt mye tid i tweaking av bosoz enda. Jeg har ett ekstra sett pcb som jeg trolig kjører en mer endelig løsning på når jeg har hatt tid til å teste litt forskjellig på de jeg har ferdig montert. Videre testing har for øyeblikket blitt sidestilt litt da det er andre deler av systemet mitt som er under lupen atm. DAC`en min klarer også å dra effekt-trinnene mine uten problemer så det er når platespilleren skal inn i systemet igjen jeg trolig vil bruke mer tid på det.
Har du testet bosoz i systemet ditt før?