Jeg har originalt metallhjul på min L78, ser ikke noe grunn til å bytte det. Disse ettermarkedshjulene er forøvrig noe omdiskutert på lencoheaven-forumet.Tenker litt på at gummien nærmer seg snart 50 år, og da er det kanskje lurt å skifte ut?
enig, men om man må bytte er Audiosilente et godt alternativ som jeg har erfart??????Jeg har originalt metallhjul på min L78, ser ikke noe grunn til å bytte det. Disse ettermarkedshjulene er forøvrig noe omdiskutert på lencoheaven-forumet.Tenker litt på at gummien nærmer seg snart 50 år, og da er det kanskje lurt å skifte ut?
- det var synd, som sagt, på min L75 virker Audiosilente utmerket.. hDet der var ikke bra! Har sett at det eksisterer to forskjellige aksling størrelser? Titta på e-bay og da så jeg to forskjellige aksling tykkelse for L75 og L78. Ser i hvertfall ut som at det ikke var helt på stell det der! Noen som har prøvet mellomhjulene til den russsike selgeren på e-bay da? Hvis det finnes nye gummi belegg til eksisterende mellomhjul?, så er det nok best. Ikke alltid "bling" ting er noe bedre? Kanskje det føles sånn for noen?
Ja det fungerer fint, men la meg understreke at jeg har tre L75, en med nytt mellomhjul som ble byttet pga gummi var sprukket, de to andre har orginalhjul og det fungerer utmerket, mao. om det er ødelagt eller ikke spiller jevnt bør du bytte, om det fungerer ville jeg ikke byttet bare for å bytteFlott at detpasser hos deg. Har tenkt å bestille meg et mellomhjul sjøl, men ble veldig usikker p.g.a. all den negative tilbakemeldngene. Det ser veldig ordentlig ut da? Når en "gummi" er 45 år gammel, er det kanskje på tide å bytte den gutter?
Det der et nydelig stykke arbeid igjen Gunnar!Vis vedlegget 555914
Vis vedlegget 555915
Har skrudd sammen en Lenco her. Den har fått PTP5 kit og nytt lager fra Peter Reinders, Cera ball ben fra Finite elements, og en SAEC 12" arm.
Plintet har jeg laget av kryssfiner bjørk som har blitt kledd med finer og lakkert MDF topp og bunnplate.
Planen er vel å montere det russsiske mellomhjulet, men jeg prøver litt med det orginale først.
Vh GunnarS
HeiNoe av det som er morro med Lenco'ene, er at man kan dra lyden svært svært langt dersom man ønsker. Spiller som en kule her! Montert i Dasacoustic plinth med ptp 6, oppgradert lager (Jeremy: Legend) nytt mellomhjul og gunmetal "matte". Føtter er justerbare Stillpoints.
Vis vedlegget 446027
Vis vedlegget 446028
Er det ikke denne da? https://www.ebay.com/itm/Piano-Blac...972325?hash=item2ac4e50ee5:g:HSUAAOSw32xa6dBUHeiNoe av det som er morro med Lenco'ene, er at man kan dra lyden svært svært langt dersom man ønsker. Spiller som en kule her! Montert i Dasacoustic plinth med ptp 6, oppgradert lager (Jeremy: Legend) nytt mellomhjul og gunmetal "matte". Føtter er justerbare Stillpoints.
Vis vedlegget 446027
Vis vedlegget 446028
Har du bestilt det plintet etter ønske/mål? Finner ikke plint for PTP på dasacoustic sine sider.
Og evt hva betalte du? (hhv plint og frakt)
TAF
Relativt kostbar sak, men en absolutt fantastisk finish!Det er nok min spiller før shipping, så ja det er nok det rette plinthet.
kostbar????Relativt kostbar sak, men en absolutt fantastisk finish!Det er nok min spiller før shipping, så ja det er nok det rette plinthet.
Som sagt, relativt kostbar... 5k + frakt og avgifter.kostbar????Relativt kostbar sak, men en absolutt fantastisk finish!Det er nok min spiller før shipping, så ja det er nok det rette plinthet.
Takk for tips! Selger sa det var nye v-blokker, så jeg skal ta en sjekk.Kontrollere v-blokkene. De kan være utslitt, evt. at de nye er montert feil.
Jeg har flere headshell, både "hele" fra L75 og "hullete" fra L78. Ikke alle er like rette, så det kan godt hende det er selve headshellet som er synderen. Dessuten kan vel også innfestinga mellom headshell og arm være noe varierende, tror jeg. Og selvsagt V-blokkene, dersom hele armen er skjev. Jeg vet ikke hvor lett det er å rette selve headshellet, har ikke forsøkt. Du kan jo evt prøve å shimse litt mellom pickup og monteringsplate eller mellom plata og headshellet.Hei, alle sammen
jeg solgte unna Michell-spilleren rett før helgen, og da fikk jeg plass til Lenco'en. Fikk satt opp pick-up greit (mener jeg) i headshell, men når jeg ser på protractor forfra så ser jeg to ting - headshell er litt skjevt og det samme er jommen stylus også. Stylus kan jeg få skiftet, men har dere noen forslag til hva jeg bør gjøre med det skjeve headshell'et?
Ja gjør det. Det kan være at hullene ikke har blitt rengjort godt nok etter at de gamle v-blokkene ble fjernet (gammel hard plast må gjerne skrapes ut), slik at en eller begge av de nye ikke sitter riktig.Takk for tips! Selger sa det var nye v-blokker, så jeg skal ta en sjekk.