LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.204
    Antall liker
    3.381
    Hørte tydelig forskel og bestilte straks 3 stk Prime og det er en rigtig god investering. Overvejer at købe et Stellar på et tidspunkt og hvor der er et tilbud på et med små kosmetiske fejl.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Lyttede i blindt ?
    Der var ikke noget at være i tvivl om, så der blev ikke blindtestet. Forskellen var markant bedre, og med LessLoss Stellar Entropic ville det være voldsomt.
    Skal man finde noget, så bruger man en lygte.
    Med Hi-fi, så er det nemmere at lytte forskelle, når det ikke er blindtest, man ved hvad man kan lytte efter f.eks. Det vil være mere tidkrævende med en blindtest. Nogle gange.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.204
    Antall liker
    3.381
    Kanskje de har lyttet... døvt? :unsure:
    Ja desværre er vi både blinde og døve her i Danmark på trods af å være Norsk. Det må være vejret der gør det vil jeg tro.??? Nogen der har et bud på det?
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    365
    Antall liker
    167
    Alle fornuftige mennesker ved jo at bias kun gælder hvis man ikke har gennemskuet dem. Har man det er man helt upåvirket og neutral i sine bedømmelser.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Nå er vi vel på LessLoss-tråden, så da er det vel legitimt å håpe på mer utdypende beskrivelse etter testing av deres høytalerkabel her💪👍

    Trenger i hvert fall ikke flere innlegg om at kablene har lite eller ingen betydning. Vi som HAR prøvd, vet noe annet😁🌞 OG flere er interessert i ytterligere erfaring fra andre som tester ,men kjenner ingen som så langt har testet høyttalerkablene derfra🤞 Lykke til👍
    Tak for dit spørgsmål. Som jeg skrev, et super godt højttaler kabel. :) :cool:

    Nu er mit LessLoss højttalerkablet, C-MARC Loudspeaker Cables Entropic Process. spillet til, og det er meget vigtigt!


    Først et tilbageblik. Jeg brugte noget Taralabs Forest højttalerkabel.

    Jeg gik over til Duelund kabel i stedet for i 1,6 kvadrat.

    Jeg begyndte at bruge dobbelt Duelund kabel 2 x 1,6 kvadrat.

    Jeg gik over til NLE, som var i 2 x 2,5 kvadrat rent sølv. Internt i højttalerne også NLE til basserne. Resten Duelund kabel i højttaleren.

    Da jeg efterhånden havde skiftet alle mine strømkabler til Storm serien fra AudioQuist, for at få bedre lyd, 3 stk. AudioQuist Thunder, 2 stk. Tornado som var originale strømkabler. Senere kom der et Hurricane og Dragen Source og High Current. var jeg interesseret i en AudioQuist højttalerkabel. Deres Dragen Zero. Det var et imponerende kabel, der gav dynamik, stilhed og glathed, som jeg husker.

    Mer vil have mer, så jeg ville prøve Bi-wiring, og Modifix byggede mine terminaler om, med en ny plade i et ikke magnetisk materiale med de dobbelte Telurkobber terminaler. Det kabel fra AudioQuist kom på, og det blev bedre. Om det skyldes Bi-wiring eller at der er forskel på det til mellemtone og diskant og til bassen. Zero bruges til mellemtone og diskant og Bass bruges til bas. Et godt kabel på 2,5 m.

    LessLoss koster for 1,5 meter 1285 USD og i Entropic version, som jeg har valgt, 2158 USD.

    Det er mange penge, og jeg overvejede hvad jeg så skulle. Have et sæt mere eller bruge et forbindelse kabel. Det koster så lige den nette sum af 680 USD og med Entropic 1168 USD. Jeg har fået at vide af Hi-fi venner, at det er bedre med et kabel, og så have Firewall på fra LessLoss. Jeg har fået at vide, at det er bedre med 2 Firewall på højttalere på et højttalerkabel end 1 på hver sit højttalerkabel. Ikke at jeg har prøvet Firewall på højttalerkabel. Jeg har på strømmen prøvet Firewall med godt resultat. Ja det er helt fantastisk.

    Jeg vender tilbage med at beskrive lyden fra LessLoss op imod AudioQuist Dragen Zero. Det skal siges, at det er købt fra Ali Ekspres.

    Jeg vender tilbage. Jeg har lyttet her til aften. Hæng på!
     
    Sist redigert:
    A

    Artcoustic

    Gjest
    Tak for dit spørgsmål. Som jeg skrev, et super godt højttaler kabel. :) :cool:

    Nu er mit LessLoss højttalerkablet, C-MARC Loudspeaker Cables Entropic Process. spillet til, og det er meget vigtigt!
    Jeg er ked af at måtte skrive det, men et kabel bliver ikke spillet til. Det ændrer sig ikke det mindste.
    Et kabel virker helt som det skal lige fra start af ellers ville man ikke kunne bruge det i raketter, hospitalsudstyr og lign.
    Det der sker er at man vænner sig til lyden, altså bliver man selv "spillet til"
    Men det er da hyggeligt at i hygger jer
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.593
    Antall liker
    4.041
    Torget vurderinger
    1
    AudioQuist høres veldig Aliexpress ut ja...
    Hva med å bruke penger på et LCR meter istedet og få kontroll på hva som faktisk skjer med kabelen og hvilke filter effekter som foregår? Det er slikt jeg ikke skjønner med de ikke-tekniske audiofile generelt, motstandere imot både nyere teknologi, teori og praksis. Det er jo mye forskjeller på ting, og enkelte ting er grise enkle å måle på også, hvorfor da ikke få kontroll på kablene og hva de gjør istedet for å hive fullt av penger på udugelige produsenter som ikke klarer å måle specs selv engang på kabel!? Er jo tydeligvis bare blåskjorter innenfor denne kategorien "highend" som skal maksimere profitt og driter rett og slett i produktet og hvordan de får mest mulig inn i kassen. Seriøse produsenter som Belden oppgir faktisk specs..
    Her er et eksempel på hvordan et specs sheet skal se ut, tydeligvis så har ingen som har kjøpt "highend" aldri hørt om noe slikt og sluker alt av reklame rått heller. Belden har slike på alle kablene sine, no bullshit:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg fik lyttet til 3 kendte musikstykker. Først med LessLoss, der sad jo monteret.
    Kim Larsen med "Den lige vej "
    Ole Paus med "Kom hjem ".
    Noget fremragende kormusik. Navnet kommer på i morgen.

    Lyden med LessLoss højttalerkabler var fremragende.
    Kim Larsen var meget livagtig og placeret rigtig i højden. Jeg tænkte, hvor er jeg kommet langt. Lyden er så naturlig. Slag på bækkener klingede så flot med metalisk lyd. Noget LessLoss gør så godt. Men mere rigtig at sige. LessLoss slipper lyden igennem uden at ændre noget.

    Så kom AudioQuest Dragon Zero på. Jeg synes at jeg var tilbage til den gamle lyd. Jeg var skuffet. Ikke den samme klare diskant. Ikke de samme detaljer. Lyden mudrer sammen. Afstanden mellem de udøvende musikker skrumper lidt ind. Der kommer maskeringer på. Der er energi i musikken, men den virker svær at styre.
    Der vil kunne skrives mere, men det rækker vel?
    Jeg er overrasket over LessLoss den gode kvalitet af lyden. Det er et fremragende højttalerkabler og jeg er vildt glad for det.
    Jeg bruger Nordost Jumper, som blev brugt. Tidligere Duelund, som ikke var godt.

    20240527_210715.jpg
    Små kabel stykker af Duelund 1,6 kvadrat.

    I morgen kommer mit bestilte Jumper fra LessLoss. Det bliver så spændende.

    Men det vigtigste er at få strømkabler på plads. Prime er så godt og Stellar Entropic er suverænt.
    Skidt ind og skidt ud. Sørg for kilden. Cd afspilleren. Streamer. Dac meget vigtig. Og så videre. Strømkabler først.
    Man kan sætte Firewall på strømkablerne. Det er forrygende hvad det kan. Men det er dyrt også.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.190
    Antall liker
    37.358
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    AudioQuist høres veldig Aliexpress ut ja...
    Hva med å bruke penger på et LCR meter istedet og få kontroll på hva som faktisk skjer med kabelen og hvilke filter effekter som foregår? Det er slikt jeg ikke skjønner med de ikke-tekniske audiofile generelt, motstandere imot både nyere teknologi, teori og praksis. Det er jo mye forskjeller på ting, og enkelte ting er grise enkle å måle på også, hvorfor da ikke få kontroll på kablene og hva de gjør istedet for å hive fullt av penger på udugelige produsenter som ikke klarer å måle specs selv engang på kabel!? Er jo tydeligvis bare blåskjorter innenfor denne kategorien "highend" som skal maksimere profitt og driter rett og slett i produktet og hvordan de får mest mulig inn i kassen. Seriøse produsenter som Belden oppgir faktisk specs..
    Her er et eksempel på hvordan et specs sheet skal se ut, tydeligvis så har ingen som har kjøpt "highend" aldri hørt om noe slikt og sluker alt av reklame rått heller. Belden har slike på alle kablene sine, no bullshit:
    AudioQuest er vel ikke Aliexpress... Fører ikke HFK dem blant annet? Sinnsyke priser.
    1716841366958.png

    Så forstår jeg @Sven_Palvig rett så er det ned i pris, men opp i kvalitet?
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    603
    Antall liker
    741
    Det var kanskje en trykkleif tidligere der AudioQuest ble til AudioQuist ;)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.593
    Antall liker
    4.041
    Torget vurderinger
    1
    AudioQuest er vel ikke Aliexpress... Fører ikke HFK dem blant annet? Sinnsyke priser.
    Vis vedlegget 1027614
    Så forstår jeg @Sven_Palvig rett så er det ned i pris, men opp i kvalitet?
    Har hatt Audioquest før, aldri vært borti dårligere plugger og termineringer. Når man trenger skrutrekker for klokker til å skru fast kabelen i pluggene, det sier litt. Jeg kjøpte ferdig terminerte og der falt ledningen plutselig ut en dag uten at noen har rørt kabelen i flere mnd. Ikke rart man må bla opp noen hundre tusen da for å få ordentlige skruer og plugger i det minste.. Aldri mer av den dritten i mitt hjem ihvertfall. Billigmerket Argon er flere hakk bedre og bare fungerer, det sier sitt!
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.204
    Antall liker
    3.381
    Jeg fik lyttet til 3 kendte musikstykker. Først med LessLoss, der sad jo monteret.
    Kim Larsen med "Den lige vej "
    Ole Paus med "Kom hjem ".
    Noget fremragende kormusik. Navnet kommer på i morgen.

    Lyden med LessLoss højttalerkabler var fremragende.
    Kim Larsen var meget livagtig og placeret rigtig i højden. Jeg tænkte, hvor er jeg kommet langt. Lyden er så naturlig. Slag på bækkener klingede så flot med metalisk lyd. Noget LessLoss gør så godt. Men mere rigtig at sige. LessLoss slipper lyden igennem uden at ændre noget.

    Så kom AudioQuest Dragon Zero på. Jeg synes at jeg var tilbage til den gamle lyd. Jeg var skuffet. Ikke den samme klare diskant. Ikke de samme detaljer. Lyden mudrer sammen. Afstanden mellem de udøvende musikker skrumper lidt ind. Der kommer maskeringer på. Der er energi i musikken, men den virker svær at styre.
    Der vil kunne skrives mere, men det rækker vel?
    Jeg er overrasket over LessLoss den gode kvalitet af lyden. Det er et fremragende højttalerkabler og jeg er vildt glad for det.
    Jeg bruger Nordost Jumper, som blev brugt. Tidligere Duelund, som ikke var godt.

    Vis vedlegget 1027606
    Små kabel stykker af Duelund 1,6 kvadrat.

    I morgen kommer mit bestilte Jumper fra LessLoss. Det bliver så spændende.

    Men det vigtigste er at få strømkabler på plads. Prime er så godt og Stellar Entropic er suverænt.
    Skidt ind og skidt ud. Sørg for kilden. Cd afspilleren. Streamer. Dac meget vigtig. Og så videre. Strømkabler først.
    Man kan sætte Firewall på strømkablerne. Det er forrygende hvad det kan. Men det er dyrt også.
    Synes alle kabler med elektrisk skærm giver kunstig oppustet og buldrende bass.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.684
    Antall liker
    3.214
    Torget vurderinger
    0
    Man kan undres hvorfor vi som benytter produkter beregnet for det profesjonelle markedet
    stadig opplever den samme lyden på HighEnd-nivå til en fornuftig kabel-pris ?
    Brikkene faller mer på plass når man kan blindteste kabler konstruert på basis av sunn fornuft ift audiofile kabler med sinnsyke priser 👍

    Hvis det er noen dansker som tør å invitere på blindtest så er det muligheter for et norsk MC-raid i Danmark om ikke så lenge....... 🏍 👍

     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Man kan undres hvorfor vi som benytter produkter beregnet for det profesjonelle markedet
    stadig opplever den samme lyden på HighEnd-nivå til en fornuftig kabel-pris ?
    Brikkene faller mer på plass når man kan blindteste kabler konstruert på basis av sunn fornuft ift audiofile kabler med sinnsyke priser 👍

    Hvis det er noen dansker som tør å invitere på blindtest så er det muligheter for et norsk MC-raid i Danmark om ikke så lenge....... 🏍 👍

    Du er så velkommen Flageborg. Jeg kan demonstrere LessLoss for dig og op imod nogle du har med eller de medfølgende ledninger.
    Du må gerne have bind for øjnene.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.579
    Antall liker
    1.515
    Sted
    Horten
    Du er så velkommen Flageborg. Jeg kan demonstrere LessLoss for dig og op imod nogle du har med eller de medfølgende ledninger.
    Du må gerne have bind for øjnene.
    Det store spørsmålet er om DU er villig til å ha bind for øynene, mens eks @Flageborg bytter om på dine kabler?
    (Altså i ditt eget anlegg hjemme hos deg i kjente omgivelser, på ditt eget anlegg, med din egen musikk og dermed null tidspress og stress.)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.579
    Antall liker
    1.515
    Sted
    Horten
    Ja, det tror jeg de aller fleste av kabelfanatikerene egentlig vet.
    Men likevel så er mange åpenbart fornærmet over at de ikke blir trodd.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20240529_101052.jpg


    I forhold til Nordost fra Drossel, synes jeg, at det var et tilbage skridt. Men det skal naturligvis spilles til.
    Specielt udklingningen er mere trukket ud på LessLoss. Men det er godt.
    Kim Larsen på numret "Den lige vej", fylder lidt mindre.
    Men der sker meget de første 14 dage.
    Det er noget af det sjove ved at købe nyt.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.204
    Antall liker
    3.381
    Jeg tror nu at Hdmi til enhver tid må være at foretrække.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Tak for dit spørgsmål. Som jeg skrev, et super godt højttaler kabel. :) :cool:

    Nu er mit LessLoss højttalerkablet, C-MARC Loudspeaker Cables Entropic Process. spillet til, og det er meget vigtigt!


    Først et tilbageblik. Jeg brugte noget Taralabs Forest højttalerkabel.

    Jeg gik over til Duelund kabel i stedet for i 1,6 kvadrat.

    Jeg begyndte at bruge dobbelt Duelund kabel 2 x 1,6 kvadrat.

    Jeg gik over til NLE, som var i 2 x 2,5 kvadrat rent sølv. Internt i højttalerne også NLE til basserne. Resten Duelund kabel i højttaleren.

    Da jeg efterhånden havde skiftet alle mine strømkabler til Storm serien fra AudioQuist, for at få bedre lyd, 3 stk. AudioQuist Thunder, 2 stk. Tornado som var originale strømkabler. Senere kom der et Hurricane og Dragen Source og High Current. var jeg interesseret i en AudioQuist højttalerkabel. Deres Dragen Zero. Det var et imponerende kabel, der gav dynamik, stilhed og glathed, som jeg husker.

    Mer vil have mer, så jeg ville prøve Bi-wiring, og Modifix byggede mine terminaler om, med en ny plade i et ikke magnetisk materiale med de dobbelte Telurkobber terminaler. Det kabel fra AudioQuist kom på, og det blev bedre. Om det skyldes Bi-wiring eller at der er forskel på det til mellemtone og diskant og til bassen. Zero bruges til mellemtone og diskant og Bass bruges til bas. Et godt kabel på 2,5 m.

    LessLoss koster for 1,5 meter 1285 USD og i Entropic version, som jeg har valgt, 2158 USD.

    Det er mange penge, og jeg overvejede hvad jeg så skulle. Have et sæt mere eller bruge et forbindelse kabel. Det koster så lige den nette sum af 680 USD og med Entropic 1168 USD. Jeg har fået at vide af Hi-fi venner, at det er bedre med et kabel, og så have Firewall på fra LessLoss. Jeg har fået at vide, at det er bedre med 2 Firewall på højttalere på et højttalerkabel end 1 på hver sit højttalerkabel. Ikke at jeg har prøvet Firewall på højttalerkabel. Jeg har på strømmen prøvet Firewall med godt resultat. Ja det er helt fantastisk.

    Jeg vender tilbage med at beskrive lyden fra LessLoss op imod AudioQuist Dragen Zero. Det skal siges, at det er købt fra Ali Ekspres.

    Jeg vender tilbage. Jeg har lyttet her til aften. Hæng på!
    Hei igjen
    Følger med på dine erfaringer, som virker å være mye det samme som flere andre her på berget også har.

    Firewall (64x og ikke minst 640x)på strømkablene var vårt første møte med LessLoss og sporet an på testing av andre produkter derfra (i hovedsak strømkabler, selv om de lærde forsøker å overbevise oss om at det vi hører er ren fantasi og selvbedrag). Høytalerkabler har vi foreløpig altså ikke testet noen av oss (kommer nok dit etterhvert), imidlertid verd å nevne at det eneste produkter vi har testet og ikke har oppnådd positiv erfaring med er firewall på høytalerkabler🤔 (testet i ulike oppsett her- oss om det🙂....).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn