LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der kom en UPS bil med varer i torsdags.
    Mit faste bud...

    20240704_175649.jpg


    Så skal der leges og de skal prøves af. Jeg må regne med nogle dages tilspildning.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Lidt tilbage melding på de 4 stk. Firewall C-MARC 640x.
    Jeg placerede en på hver monoblok til Fronthøjttalerene. Bedre lyd. Bedre klang. Lyden mere blød og lækker.
    Så skiftede jeg på USB reclocker
    Her sad ser en Firewall C-MARC 64x, og blev skiftet til den nyeste Firewall C-MARC 640x. Lidt bedre lyd. 64x var tilspillet og det er den nye ikke.
    Den sidste blev sat på en monoblok der trak en stor subwoofere. Mere af det og rummet voksede. Her sad der kun LessLoss Prime strømkabel på, hvor de andre har LessLoss Stellar Entropic strømkabler.
    Det blev fredag og det lød godt sådan set.
    Det blev søndag den 7. Juli. Lyden var ikke god og jeg var skuffet. Det har jeg betalt mange penge for. Øv.

    Det gik bedre mandag, og jeg satte Firewall C-MARC 64x, en brugt jeg har lånt, på routeren. Det gav et fint løft.
    Tirsdag aften spillede det fremragende. Jeg var vildt begejstret og lyttede til klavermusik og med orkester. Klaveret lød så godt.

    20240709_210659.jpg


    Jeg havde nogle forstærkere jeg skal lytte til og der var et hjemmelavet LessLoss ballanceret kabel XLR. Det var viklet af ejeren selv. Så det havde ikke Entropic behandling.
    Det satte jeg på, hvor jeg på miniDSP flex ballanceret, satte omformere på fra Jack og til XLR. Det var så godt og musikken blev mere naturlig. Lydbilledet blev også bredere inde i lydbildet.
    I dag spiller det stadig forrygende. Men det er ikke sikkert, at det gør det i morgen. Der er en tilspildningsperiode, men det går i den rigtige retning. Det vil blive bedre og bedre som tiden går.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Men Møffe, det skal LessLoss altså gøres.
    LessLoss gør det nok sådan, at det gør alting nemmere at lytte på.
    Specielt når strømmen er på plads. :cool:
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    641
    Antall liker
    792
    Lurer litt på om det er en sammenheng mellom Burn-in perioden og LessLoss sin retur og (85%) penger tilbake periode.

    Burn-in
    (For et glimrende eksempel på en konfirmasjons bias.)
    1720728672452.png


    Og

    General Terms and Conditions of Sale

    LessLoss skrev:
    8. Returns
    8.1 The customer must contact LessLoss via email to info@lessloss.com and announce the order number and product(s) which is/are to be returned. The customer must then wait for an email from LessLoss stating that we acknowledge and expect the return. No returns are accepted after 30 days of receipt of the products ordered.

    8.2 Returned products must be in new condition (with the exception of the cables having been plugged in, of course). They are to arrive in the original packaging as originally packed.

    8.3 The products must be returned using a trackable shipping service and the tracking number must be announced to LessLoss via email to info@lessloss.com.

    8.4 The return postage is to be paid by the customer.

    8.5 The products shall then be inspected by LessLoss.

    8.6 The funds which were paid to LessLoss by the client for the product(s) shall be reimbursed to the customer within one month by LessLoss, minus the banking or PayPal charges paid by LessLoss, minus a 15% restocking / examination / repacking fee.
    Håper LessLoss er kjappe til å svare på e-mail etter 23 dagers tilspilling til de som ønsker å returnere produktene.

    Edit: Har selv aldri returnert noen varer som ikke har vært DOA, (Fikk et Canon EOS 5D II med deffekt lukker en gang bestilt på nettet fra Japan Foto, gikk bare inn I butikken og byttet der ), Er det vanlig å trekke 15% av kjøpesummen slik LessLoss gjør her? (er det derfor de kaller seg LessLoss...?) :unsure: ;)
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Må høres en dag... 🍻
    Du skal da være velkommen..
    Det der kendetegner LessLoss produkter er at der kommer mere krop på musikken. Lyden er mere naturlig. Musikken er afstressende, men mangler ikke dynamisk storhed. Lyden bliver lækker og messing fremtræder som messing. Metal lyder som metal.
     

    Kaj.

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Innlegg
    41
    Antall liker
    65
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Det jeg skrev er ironisk ment. Jeg er ikke det mindste i tvivl om at Sven Palvig og venner får noget positivt ud af kasserne. Det er jo LessLoss produkter, som med deres fantasifulde storytelling har lagt grundlaget for forventningens glæde. Derved adskiller de sig ikke fra så mange andre i den del af branchen virksomheden kommer fra.
    Man må jo heller ikke ignorere værdien af det sociale element ved at mødes omkring et par trækasser tilknyttet en fantasifuld fortælling Imens man lytter til noget musik.

    Noget helt andet. Diagrammet LessLoss viser brugen af jordtilslutning som afgørende for virkningen. Det har Sven ikke anvendt. Og hvad sker når man ved et uheld kommer til at røre ved en af de fire ikke anvendte tilslutninger? Det må være her det for alvor bliver spændende. Livsfarligt.

    Man må formode at der sidder en kondensator af ukendt værdi (hvis overhovedet nogen) indstøbt i epoxy i de designmæssigt nydelige blokke man ikke kan undgå at have store forventninger til. Alene på grund af udseendet.

    Prisen på en sådan er så tilpas høj at jeg formoder ingen har knust en af dem for at se indholdet eller mangel på samme. Men man kunne jo starte med at måle om der er en kondensator forbundet til terminalerne.

    IMG_2123.jpeg
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.651
    Antall liker
    9.008
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
    Ja det er det dette produktet er.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.687
    Antall liker
    4.188
    Torget vurderinger
    1
    Lossloss vet ikke hva jord er eller hvordan den anvendes eller noe som helst om elsikkerhet, det er nok bare noen terminaler skrudd fast i treplank som alle de andre produktene dems som ikke gjør noe.
    De vet heller ikke hva brannsikkerhet er...
    En kabel her, en boks her og der, blir fort millioner av sånt. Bare av noen få nyttige idioter som kjøper alt det står merket med "audiophile high end audio grade product" og poster crappet på forumer irundt i verden.

    De er et firma fra Kina som er unntatt lovverk i fra resten av verden, bare de tjener penger så driter de i om huset brenner ned eller kattene dine får elektrosjokk. Advokater og saksøking kan man nok bare glemme. Untouchables.

    Kabelbransjen har skjønt hvordan man tjener penger ihvertfall..
    Hva med å heller legge penger og tid der utstyret fakisk har en funksjon? Da hadde faktisk flere kabeltroende vært i mål.. Enkelte kunne til og med fått fikset et stort nok rom som er ferdig behandlet, istedet for noe som ser ut som en typisk 10kvm hybel fra 70-tallet for en typisk 16-åring på hybel for første gang..

    Edit: De som kjøper disse produktene har heller ingen formening om elsikkerhet, eller brannsikkerhet. Får håpe alle som kjøper disse produktene bor alene uten kjæledyr, i eget hus uten naboer nært til huset.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kaj, disse to jordingsudtag, de er beregnet til at tilslutte en LessLoss 8x boks, som er beregnet til at jorde sine højttalere. De fås også i en variant der heder 10x. Der skal altså kun sættes et strømstik et sted, og det er i en LessLoss Black Ground 6x eller en 10x. Vi brugte først en 10x og bagefter to styk 10x. Så var det bare at lytte på, hvad vi synes. Det var skam meget hørbart.

    na_X, LessLoss er et lille firma, der ligger i Litauen.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.687
    Antall liker
    4.188
    Torget vurderinger
    1
    Kaj, disse to jordingsudtag, de er beregnet til at tilslutte en 8x boks, som er beregnet til at jorde sine højttalere. Der skal altså kun sættes et strømstik et sted, og det er i en LessLoss 6x eller en 10x. Vi brugte først en 10x og bagefter to styk. Så var det bare at lytte på, hvad vi synes.
    Jorde høyttalerne!!!?? Hvorfor!?? Dummeste jeg har hørt denne uken allerede, er høyttalerne kassene bestående av metall chassis?
     

    Kaj.

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Innlegg
    41
    Antall liker
    65
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
    "strømmen skal igennem", fortæller du? Den passerer ikke gennem de enkelte moduler for i så fald vil der optræde en kortslutning. Og er der ikke en kondensator mellem de to forbindelser på modulerne har de ingen virkning ud over at være støttebukke for kabelføringen, som derved heller ingen virkning har. Ud over forestillingen og forventningen til det beskrevne i teksten min henvisning til LessLoss viser.

    Skulle vi være så heldig at der alligevel er en kondensator i modulerne så for alt i verden hold fingrene bort fra Ground terminalerne. Med mindre den er forbundet til et udtag med effektiv jordforbindelse.

    LessLoss.JPG
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.913
    Antall liker
    6.232
    Hvorfor må strømmen absolutt passere "igjennom" noe annet enn en ren kobberledning? Hvorfor ønsker man å tilføre ekstra kontaktpunkter på strømmens vei, skal det gjøre noe godt?
    Se så enkelt:
    1721642276020.png
     
    Sist redigert:

    Kaj.

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Innlegg
    41
    Antall liker
    65
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Ud fra diagrammet er hensigten at tilføje en angivelig støjreducerende SHUNT til en LessLoss ( hvad ellers) strømfordeler boks i stedet for at have indholdet monteret i en sådan fra ny. Markedsført som en altid yndet “audiofil” opgradering. “Plussalg“ kalder vi det i branchen, jeg selv har benyttet mig af i mange år ;)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.913
    Antall liker
    6.232
    Ud fra diagrammet er hensigten at tilføje en angivelig støjreducerende SHUNT til en LessLoss ( hvad ellers) strømfordeler boks i stedet for at have indholdet monteret i en sådan fra ny. Markedsført som en altid yndet “audiofil” opgradering. “Plussalg“ kalder vi det i branchen, jeg selv har benyttet mig af i mange år ;)
    Tell alle kontaktpunkter, det er minst 20+ ekstra, det er ikke akkurat optimalt.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.371
    Antall liker
    2.940
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
    I seg selv en intressant. Den gang jeg holdt på med kabler var læren at man IKKE skal ha ekstra masse på koblingspunkter. Dem som gikk helt ut fjernet RCA kontakene fordi dem på den tiden ofte var laget av solid forgylt messing eller kobber. Som erstating ble det nyttet tynne pinner tilsvarende det som nyttes til sammenslutning av småsignalkabler internt i apprater.
    1721646156615.jpeg

    Om vi ser på vintage DIN kontakter som foruten ha liten masse på kontaktpunktene også drar fordel av en mindre jordsløyfe ved bruk av felles skjerm tett på stereo signalføring i kontakten. Som illustrert med bildet over hvor hver enkelt leder ut til RCA kontakten har sin egen skjerm med ditto jordsløyfe når dem termineres i begge ender.

    Meg bekjent er det vel kun Naim som tilbyr slike DIN kontakter på enkelte av appratene sine i dag? Om industrien skulle finne på å fase ut RCA til fordel for andre plugger kan jeg se for meg at miniDIN som benyttet på tonearmer burde være en god kandidat i disse dager hvor alt miniatyres.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Lossloss vet ikke hva jord er eller hvordan den anvendes eller noe som helst om elsikkerhet, det er nok bare noen terminaler skrudd fast i treplank som alle de andre produktene dems som ikke gjør noe.
    De vet heller ikke hva brannsikkerhet er...
    En kabel her, en boks her og der, blir fort millioner av sånt. Bare av noen få nyttige idioter som kjøper alt det står merket med "audiophile high end audio grade product" og poster crappet på forumer irundt i verden.

    De er et firma fra Kina som er unntatt lovverk i fra resten av verden, bare de tjener penger så driter de i om huset brenner ned eller kattene dine får elektrosjokk. Advokater og saksøking kan man nok bare glemme. Untouchables.

    Kabelbransjen har skjønt hvordan man tjener penger ihvertfall..
    Hva med å heller legge penger og tid der utstyret fakisk har en funksjon? Da hadde faktisk flere kabeltroende vært i mål.. Enkelte kunne til og med fått fikset et stort nok rom som er ferdig behandlet, istedet for noe som ser ut som en typisk 10kvm hybel fra 70-tallet for en typisk 16-åring på hybel for første gang..

    Edit: De som kjøper disse produktene har heller ingen formening om elsikkerhet, eller brannsikkerhet. Får håpe alle som kjøper disse produktene bor alene uten kjæledyr, i eget hus uten naboer nært til huset.
    Hold da kæft noget piss at fyre af. Hvori består faren for brand? Folk har brugt dem her i årevis uden der er sket noget. Sikringsskab et er både kortslutning sikret og overbelastnings sikret. Kanskje det er farligt i sinke Norge hvis de ikke har styr på hvad de laver.
     
    • Wow
    Reaksjoner: oct

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.387
    Antall liker
    3.480
    Tager gerne en straf for mit indlæg. Det er det hele værd.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.687
    Antall liker
    4.188
    Torget vurderinger
    1
    Hold da kæft noget piss at fyre af. Hvori består faren for brand? Folk har brugt dem her i årevis uden der er sket noget. Sikringsskab et er både kortslutning sikret og overbelastnings sikret. Kanskje det er farligt i sinke Norge hvis de ikke har styr på hvad de laver.
    Man kan enkelt få fyr på huset med godt under 16A!
    Hvordan fungerer en sikring egentlig? Har også flere grunnleggende spørmål til deg på elektro, men det går nok ikke inn uansett. Det er en grunn til at man i Norge har strenge regler på hva privat personer kan gjøre med innstallasjon av el, det kommer enkelt og greit av at det er klovner som har drevet på i mange år selv uten å vite hva de holder på med (som oftest går det heldigvis bra, men av og til brenner faktisk hus ned grunnet akkurat dette og liv går tapt) og leker seg med sitt eget og andres liv på 230V. Det er også en grunn til at det er kontroller på jord i våtrom, selv i flere år etter det er bygd..

    Men for enkelte dansker så er "lyden" på 50Hz viktigere enn om huset brenner ned eller om man blir elektrisk henrettet i eget hjem tydeligvis.
     

    Kaj.

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2023
    Innlegg
    41
    Antall liker
    65
    Sted
    Aalborg, Danmark
    Sludder og vrøvl der er ingen kondensator i. Har åbnet en. Købte en af de boxe og solgte den igen.
    Havde meget svært ved at høre nogen virkning. Hvis der er nogen, tror jeg det er fra det tykke kobber som strømmen skal igennem.
    Du har åbnet en og konstateret at der ikke sidder en kondensator i den og solgt den videre. Du taler om de brune trækasser må man forstå. Kondensatoren - såfremt der skal være en elektrisk funktion og virkning - sidder i det her viste element. Og den har du vel ikke åbnet inden du solgte den videre?
    Så hvordan kan du vide, at der IKKE sidder kondensatorer i elementet?

    Jeg undrer mig endvidere over at Drossel og Palvig ikke interesserer sig for hvordan og hvorfor en given ting har den påståede virkning. Er det fordi I begge intet kendskab har til den bagved liggende elektriske teori og funktion?

    Årsagen til mit spørgsmål er, at strømmen til hifi anlægget i henhold til diagrammet ikke passerer gennem de brune trækasser. Indeholder elementerne ikke en kondensator, har de brune trækasser ingen som helst funktion eller virkning ud over placebo, som i hifi sammenhæng kan have en stærkt bedøvende virkning på et menneskes sanser.

    IMG_2138.jpeg


    IMG_2139.jpeg
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.631
    Antall liker
    3.357
    Sted
    Oslo
    Hold da kæft noget piss at fyre af. Hvori består faren for brand? Folk har brugt dem her i årevis uden der er sket noget. Sikringsskab et er både kortslutning sikret og overbelastnings sikret. Kanskje det er farligt i sinke Norge hvis de ikke har styr på hvad de laver.
    Jeg foreslår at du ringer til ditt forsikringsselskap og spør om de er enig.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    641
    Antall liker
    792
    Hold da kæft noget piss at fyre af. Hvori består faren for brand? Folk har brugt dem her i årevis uden der er sket noget. Sikringsskab et er både kortslutning sikret og overbelastnings sikret. Kanskje det er farligt i sinke Norge hvis de ikke har styr på hvad de laver.
    I Danmark og mange andre steder i verden er det vel mest vanlig med Terra Neutral nett, så snuing av støpsel og andre nett tweaking vil kanskje få andre effekter enn her i Norge.
    I Norge er det oftest i nybygg man finner Terra Neutral nett, så på det området er vel Norge en "sinke", men Isolert Terra nett har jo også sine fordeler.

    Om dette betyr noe for effektene av LessLoss produkter som for meg ser ut til å spille på andre kjente egenskaper som plasebo og konfirmasjons bias, vet jeg ikke.

    F.eks brudd i nøytralleder i en TN el.installasjon ser jo ikke spessielt pent ut.
    1722762887837.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn