Nå er den ikke godt isolert da.. Uff, jeg burde holde meg unna tråden.I 2 lever i jeres helt egen isolerede verden sammen med et par af Palvigs "Hifi-venner"
Jeg morer mig over at dere kommer så meget op i det røde felt. Spis en banan og drik noget beroligende alkohol.Sikken noget pjat at skrive! Langt de fleste normale mennesker over hele verden, giver en fuck for dig og Palvig. Mere ignorante og inkompetente mennesker skal man lede længe efter. I 2 lever i jeres helt egen isolerede verden sammen med et par af Palvigs "Hifi-venner" Bare det, at det ikke er gået op for jer endnu, vidner om komplet mangel på selvindsigt! Så lad være med at generalisere andre mennesker, for langt de færreste deler jeres syge holdninger og meninger. Stop dig selv!
Ikke bland meg oppi denne da, jeg synes faktisk det finnes smarte dansker også!Sikken noget pjat at skrive! Langt de fleste normale mennesker over hele verden, giver en fuck for dig og Palvig. Mere ignorante og inkompetente mennesker skal man lede længe efter. I 2 lever i jeres helt egen isolerede verden sammen med et par af Palvigs "Hifi-venner" Bare det, at det ikke er gået op for jer endnu, vidner om komplet mangel på selvindsigt! Så lad være med at generalisere andre mennesker, for langt de færreste deler jeres syge holdninger og meninger. Stop dig selv!
Ja, så en vennetråd hadde vært på sin plass, der ville de nok fått holde på uforstyrret.Synes det er fint å kunne lese om Palvig sine erfaringer, for det virker som han virkelig koser seg med testing, finlytting og får mye kvalitetstid med likesinnede lossless venner.
Selv der ville de nok kunne risikere advarsler om løsningene var brannfarlige.Ja, så en vennetråd hadde vært på sin plass, der ville de nok fått holde på uforstyrret.
Blitt Bergenser? Er født i Bergen Åsane i 1955. Mine forældre flyttede tæt på den tyske grænse i 1968. 4 km fra i Bylderup Bov. Har stadig Norsk Statsborgerskab. Men Danmark er et meget bedre land. Har en del familie I Norge stadig.Ikke bland meg oppi denne da, jeg synes faktisk det finnes smarte dansker også!
Men Drossel er vel blitt bergenser som jeg har forstått det? Der er det ingen unntak, bare bergensere som liker bergensere her i landet.
En bekreftelse på at slike tråder som dette er 100% nødvendig.Ok jeg trækker mig fra diskussion om Firewalls, da de ikke har været igennem en godkendelse i Danmark.
Ja da er det vel bare å sette seg med bena høyt, noe godt i glasset og reflektere over hvor mange du har reddet fra flammenes rovEn bekreftelse på at slike tråder som dette er 100% nødvendig.
Er produktene CE merket ? Kan produsenten gi de nødendige egenerklæringene om at produktene er i samsvar med aktuelle EU-bestemmelser ?Litauen er medlem af EU, så jeg formoder, at det LessLoss sælger er godkendt.
...
Du har ikke vurdert å koble opp noen sånne greier i boligen din? Jeg synes du bør prøve.Ja da er det vel bare å sette seg med bena høyt, noe godt i glasset og reflektere over hvor mange du har reddet fra flammenes rov
Hvorfor er ikke denne tråden i vennetråder forumet hvis meningen var en "feel good" tråd?Litauen er medlem af EU, så jeg formoder, at det LessLoss sælger er godkendt.
Mærkeligt er det, at det skal føre til person angreb. Det er for lavt.
Det skulle bare være en tråd om min glæde af LessLoss produkter, og så er der så mange tastatur krigere, der aldrig har lyttet til LessLoss, der tør føre sig frem på en computer, når de ikke står over for en personlig.
Hjelper det att du ikke er alene :=)Den mest uinteressante tråden på HFS, allikavel titter jeg alt for mange ganger om innom. Sier mest om hvor dust jeg er.
Nei, de fleste av oss har det ganske greit og gir beng i hva folk foretar seg.
Men med tanke på alt dette oppstyret rundt elsikkerhet, treverk og tvilsom kabelføring. Rart ikke rør-DIYerne har blitt fulgt opp av denne bedreviter brigaden? 1000V+- i en trekasse og p-p rotereir kobling.
Følger med litt her jeg også, men synes ikke det er så lett å bidra med så god stemning i slike tulletråderHjelper det att du ikke er alene :=)
Det er i snitt ca 3.000 branner i året i Norge. Flere av dem med dødlig utgang. Elektriske feil og feil bruk av elektriske apparater er blant de vanligste årsakene til disse brannene, og de står for over halvparten av brannene i både privatboliger og næringsbygg.Det tror jeg så slet ikke på. Dere skaber en storm i et glas vand. Er det kedeligt i Norge? For stor afstand til vennerne?
Ser det nå at jord imot apperatuset er koblet imot en fase. Og jord imot støpsel ender ingensteds. To slike bokser i et bygg med den ene stikkontakten snudd vil jo faktisk føre til at begge faser kortsluttes i jord direkte i apperatet om man kobler med xlr eller rca imot et annet apperat så vil fasen ende opp der eller om man tar på de to apperatene samtidig så vil du selv bli motstanden imellom. RCA og XLRer ledningene er heller ikke speccet til 230V.Som et hypotetisk tenkt tilfelle med tanke på hva hvis noe skulle skje med loddepunktet for jordleder...
Vis vedlegget 1045535
Vil lokket som virker som lastavlaster også hindre et slikt senario ? (nettspenning kommer inn via C14 kontakten dede til høyre)
Da tror jeg vi må oppsøke hesten, kult bilde.Hesten er ikke dau enda...
Vis vedlegget 1045543
Feil........Som et hypotetisk tenkt tilfelle med tanke på hva hvis noe skulle skje med loddepunktet for jordleder...
Vis vedlegget 1045535
Vil lokket som virker som lastavlaster også hindre et slikt senario ? (nettspenning kommer inn via C14 kontakten dede til høyre)
Så i alle Danske hifi hjem er det montert slike med jord for å slike for å sikre seg mot dette?Feil........
Nettspenningen kommer inn via kablen i venstre side og tas ut på C14 kontakten til høyre.
I Danmark finnes bare TN-Net, hvor blå = 0-leder og brun = fase.
Det krever selvfølgelig at alt er montert korrekt i venstresiden, og at støpslet ikke kan sidde feil i veggen.
I det viste eksempel vil da ingen større skade skje, selvom dette langt fra er betryggende.
Et verre eksempel er det, som @na_X beskriver i #1.109, om man har flere av slike dritt-produkter i
opsettet.
Den er vel bare på 13A og ikke 16A som i Norge. Men Danmark har vel samme Schuko som i Norge? Det finnes også polsk Schuko der kontakten er orientert og delvis kompatibel med den norske..Så i alle Danske hifi hjem er det montert slike med jord for å slike for å sikre seg mot dette?
Og att det er gjort riktig bak veggen?
Får håpe ingen kommer på besøk og kobler til ett reiseadapter og setter inn feil vei da.
Vis vedlegget 1045680
Så du vil koble treboksen inn i hifikomponenten?Feil........
Nettspenningen kommer inn via kablen i venstre side og tas ut på C14 kontakten til høyre.
I Danmark finnes bare TN-Net, hvor blå = 0-leder og brun = fase.
Det krever selvfølgelig at alt er montert korrekt i venstresiden, og at støpslet ikke kan sidde feil i veggen.
I det viste eksempel vil da ingen større skade skje, selvom dette langt fra er betryggende.
Et verre eksempel er det, som @na_X beskriver i #1.109, om man har flere av slike dritt-produkter i
opsettet.
Ja hele poenget mitt var jo att de har det samme som oss, men med dette tilkoblet må man vite hvem vei man setter det i veggen.Den er vel bare på 13A og ikke 16A som i Norge. Men Danmark har vel samme Schuko som i Norge? Det finnes også polsk Schuko der kontakten er orientert og delvis kompatibel med den norske..
Det trenger ikke å være loddefeil engang på det produktet der, det er livsfarlig når de har loddet slik de gjør uansett. Man får en fase inn på jord i chassiet, om de da har koblet jorden i kontakten igjen da.. En jordet enhet er ihvertfall ikke korrekt jordet ved å bruke en slik boks lengre.Så du vil koble treboksen inn i hifikomponenten?
C14 mot en C14 går dårlig.
Dette er bildet av Firewall 640X, med C14 i trekassa og C13 på kabelen
Vis vedlegget 1045689
Ser du bedre hvilke deler som forblir strømførende ved eventuelle loddefeil nå?
Tror du misforstår,Det trenger ikke å være loddefeil engang på det produktet der, det er livsfarlig når de har loddet slik de gjør uansett. Man får en fase inn på jord i chassiet, om de da har koblet jorden i kontakten igjen da.. En jordet enhet er ihvertfall ikke korrekt jordet ved å bruke en slik boks lengre.
Ok, da er utgangspunktet bare stygge amatørmessige loddinger med alt for mye loddetinn, som ofte kan medføre kaldlodding. Ingen fagperson ville ha sagt seg fornøyd eller vært stolt av den jobben der. Når de ikke kan å lodde, så hadde det vært bedre om de skrur det fast istedet.Tror du misforstår,
Dette er bildet av slik Lessloss har gjort det kobblet alt riktig
Vis vedlegget 1045692
Dette er hva som hypotetisk kunne skje hvis jord blir kaldloddet, løsner og plegger seg intil nabo lederen.
Vis vedlegget 1045693
Da ville man i beste fall fått i et TN nett 0-eder ut på Chassis på tilkoblet utstyr, eller 230v alt etter som, og alltid spenningen mellom en av fasene og jord i et IT nett.