S
Syncrolux
Gjest
Fin duk. DIY ?Ja, de er alltid mellom noe
Ny forsterker fra kjøkkenbenkindustrien er på vei (Dual Gan Ultra):
Vis vedlegget 797177
Fin duk. DIY ?Ja, de er alltid mellom noe
Ny forsterker fra kjøkkenbenkindustrien er på vei (Dual Gan Ultra):
Vis vedlegget 797177
Dali bruker vel 6» i sine Mega trend ?Linjekilder bør i følge lærde bestå av så små driver som mulig som følge av lobing problemer tilknyttet større membranarealer. OK.
- Men (!) hvor hørbart er egentlig dette?
- Hører man problemer tilknyttet dette ved bruk av "store" 5 eller 6-toms drivere?
Mente du Dali Megaline? Den benytter 6,5" bassmellomtoner delt på 1200 hz mot 3 stk 75,5cm lange båndiskanter.Dali bruker vel 6» i sine Mega trend ?
Aller helst en stor sammenhengende flate. Feks planar-magnetic driver eller bånddiskant.Linjekilder bør i følge lærde bestå av så små driver som mulig som følge av lobing problemer tilknyttet større membranarealer. OK.
Jeg leide Nedre Berg Gård en gang, for fest og med band, tror det var i 2003 - antar du kjenner Ole som har den. Der, satt ingen stilleIngen sitter vel rolig når det spiller kramgoda låtar
Linjekilde med TeXtreme blir heftig, gleder meg til å følge med på det. Er meget nysgjerrig på linjekilde med større elementer enn tradisjonelt, gjerne 5". Kjenner bare til @Roald sitt prosjekt fra tidligere og det virker jo å være vellykket.Denne (5") kommer i et linjekildeprosjekt utover vår/forsommer.
Deling kommer hvor det låter best
Vis vedlegget 797176
Geir F hadde en meget god høyttaler med 7 stk scan speak w21 8555/01 og et manger element pr høyttaler. Dipole.Linjekilde med TeXtreme blir heftig, gleder meg til å følge med på det. Er meget nysgjerrig på linjekilde med større elementer enn tradisjonelt, gjerne 5". Kjenner bare til @Roald sitt prosjekt fra tidligere og det virker jo å være vellykket.
Flott, var ikke klar over disse.Geir F hadde en meget god høyttaler med 7 stk scan speak w21 8555/01 og et manger element pr høyttaler. Dipole.
Troels Gravesen laget en toveis monitor (med S-S diskant) og disse gamle W21 8555/01, for mange år siden.Geir F hadde en meget god høyttaler med 7 stk scan speak w21 8555/01 og et manger element pr høyttaler. Dipole.
Selv bruker jeg scan speak sin 7" 8545 i en test høyttaler. Dipol MTM med bånd delt på ca 700hz. Spiller utrolig bra de scan speak elementene. Vært moro å dradd disse litt lengreTroels Gravesen laget en toveis monitor (med S-S diskant) og disse gamle W21 8555/01, for mange år siden.
Og han beskrev den gangen en mellomtone han aldri før hadde hørt maken til, kan tenke meg stemmegjengivelse til terningkast 7
Husker også han nevnte han hadde et type test-element med PP membran, tilgjengelig, som vist nok spilte enda bedre enn W21 8555/01.
Antar det var maken membraner som de Skaaning fortsatt benytter, eller det heter jo nå Audio Technology.
Denne W21 8555/01 driveren, og like mye W18- og W25-versjonen spiller ufattelig troverdig, enda så gamle konstruksjoner de er. Dog oppgarderte.
W.Sand laget vel en slags kopi av disse, eller var det av Wilson? Kanskje den flotteste monitor jeg har sett mht. til design sammen med S-F Extrema.
Dersom ordet musikalitet skal få lov til å spile inn, i form av troverdighet og da først og fremst gjengivelse av menneskestemmer, mener jeg de du der har er noe av det beste som er laget. Nå er det litt forskjell på de, flere utgaver - utgåtte utgaver av de også - men å la disse spille opp til normalt diskantnivå mener jeg er helt i øvre klasse hva troverdighet angår. Det finnes bedre og mer riktige membraner, bedre motorer, men den S-S serien drivere mener jeg byr på det organiske i musikken som få andre. 8 stk. W18 (i riktig/egnet versjon) per side + diskant tror jeg vill gruse mange bældyre høyttalerkonstruksjoner.Selv bruker jeg scan speak sin 7" 8545 i en test høyttaler. Dipol MTM med bånd delt på ca 700hz. Spiller utrolig bra de scan speak elementene. Vært moro å dradd disse litt lengre
Tror Geir sine ble delt rundt 200-250hz pluss minus kanskje..Dersom ordet musikalitet skal få lov til å spile inn, i form av troverdighet og da først og fremst gjengivelse av menneskestemmer, mener jeg de du der har er noe av det beste som er laget. Nå er det litt forskjell på de, flere utgaver - utgåtte utgaver av de også - men å la disse spille opp til normalt diskantnivå mener jeg er helt i øvre klasse hva troverdighet angår. Det finnes bedre og mer riktige membraner, bedre motorer, men den S-S serien drivere mener jeg byr på det organiske i musikken som få andre. 8 stk. W18 (i riktig/egnet versjon) per side + diskant tror jeg vill gruse mange bældyre høyttalerkonstruksjoner.
Hvor høyt oppover i frekvens spilte de W21 Geir Fredriksen høyttalerne du nevnte lenger opp?
Har en passiv 3-veis jeg de kan testes på om du vil det, men da blir det helt uten korrigering og tårn. Rommet er jo "a mess" nå ogsåTakk for det Ine, uansett 3 etasjer under ditt nivå
Jeg er også spent, men har ikke et passivt fullrange system å teste den på. Venter til de andre ampene er ferdige slik at 3-veis tårn kan settes i drift igjen.
Får jeg solstikk, kanskje jeg selger linjekilder og basstårn for å og bygge en kompakt sak av Quadene
En eller annen gain instilling som ikke stemmer?Det ble da lyd i de sene nattetimer i dag, men disse FA122 måtte opp på full guffe før det ble noe som helst lyd i de .... Virker som litt bomskudd mtp forsterker det her, står på litt pluss på receiveren også .... Kanksje FA252 hadde vært bedre