Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takk for link, Vidar P
    Reportasjen er god, og det er flott å se bilder fra produksjonslokalene.
    Jeg har stor respekt for Tiefenrun og staben hans.
     

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Automatisk Airplay...

    Med oppdatering til den offisielle versjonen av Davaar 5 "forsvant" automatisk switching til Airplay/NetAux inngang på Linn DS når Airplay ble valgt på en App. For de som ønsker denne funksjonen tilbake (meg inkludert) kan dere ta en titt på tilbakemelding fra Linn. mvh Simen
    --------------------

    This is a hidden function:
    If you go into Konfig – DS – Source and make the Net-Aux source Visible-NO, this will autoswitch the DS to the Net-Aux source when a Airplay source is sent.

    If the Net-Aux source is made visible-YES, then you have to select this source first, then send the Airplay stream.

    This was implemented as during beta testing some of the Forum members kids were sending iTunes to the DS whilst the parent were listening to it. This function now makes it possible to either Autoswitch on Airplay, or manually select the Net-Aux input before Airplay.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Takk Simen - jeg har stusset på hvorfor det ikke har fungert :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    875
    Antall liker
    877
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som har erfaring med styring av Linns streaming produkter via Android basert telefon/nettbrett? Er litt nysgjerrig på Linn Majik DSM, men er ikke inne i iPad/Pod/Phone verdenen.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Er det noen som har erfaring med Linn ds rett i effektgrense?

    Erik
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    ovitzi skrev:
    Er det noen som har erfaring med styring av Linns streaming produkter via Android basert telefon/nettbrett? Er litt nysgjerrig på Linn Majik DSM, men er ikke inne i iPad/Pod/Phone verdenen.
    Finnes Bubble DS som skal funke bra. Har såvidt testet programmet.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Airplay / Net-Aux Linn DS

    Hyggelige nyheter for de av oss som benytter Net-Aux/Airplay på Linn DS.
    Det er nå lansert en ny OS oppgradering til iPhone/iPad som gir en langt større stabilitet for Airplay funksjonalitet.

    Vi har oppgradert alle våre Apple enheter i butikken - fungerer svært godt.

    Ny OS til iPhone/iPad oppgraderes enkelt:
    Gå til «Innstillinger», «Generelt» og deretter «Oppdatering»

    Spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 22 60 11 02 eller epost til info@kontrapunkt.no.

    Med vennlig hilsen
    Kontrapunkt AS
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Mulig det har blitt bedre men jeg har fremdeles dropouts, så det er i praksis ikke en brukbar løsning (hjemme hos meg). Håper gutta hos Linn kan komme med en oppgradering som buffrer tilstrekkelig :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.883
    Antall liker
    10.716
    Torget vurderinger
    10
    Vurderer Linn tonearm til et Lenco prosjekt.
    Vil dere Linn-gutta dele noen erfaringer om forskjellige typer? Skriv gjerne nyprisen også.

    :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Bårsen skrev:
    Mulig det har blitt bedre men jeg har fremdeles dropouts, så det er i praksis ikke en brukbar løsning (hjemme hos meg). Håper gutta hos Linn kan komme med en oppgradering som buffrer tilstrekkelig :)
    Kan problemet ditt ligge i nettverket? Hos meg så er det veldig stabilt og fint, ingen dropouts i det hele tatt...
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Det har nok med nettverket å gjøre ja, men jeg ser på ulike forum at det er ganske mange som sliter med dropouts. Det kan vel også tyde på at løsningen ikke er robust nok som ferdig kommersielt produkt.
    Jeg synes uansett det er synd å ikke kunne benytte en så smart løsning.
     

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Bårsen skrev:
    Det har nok med nettverket å gjøre ja, men jeg ser på ulike forum at det er ganske mange som sliter med dropouts. Det kan vel også tyde på at løsningen ikke er robust nok som ferdig kommersielt produkt.
    Jeg synes uansett det er synd å ikke kunne benytte en så smart løsning.
    Hei!
    Du er (selvsagt) ikke den eneste som har problemer med drop-outs i forbindelse med AirPlay funksjonalitet på Linn DS.
    Men dette er nok i stor grad relatert til det trådløse nettverket, AirPlay funksjonaliteten på Linn er i prinsippet det samme som Apple's. Har du prøvd å streame f.eks Wimp/spotify med Airport Express (for sammenligningens skyld)? Alternativt kan du forsøke Songcast som gir den samme muligheten, men fra PC/Mac.

    Simen
    Kontrapunkt
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Hei Simen !

    Min småsure kommentar om uferdig produkt var myntet på Apple og ikke Linn. Noe annet ville vært uhørt i en vennetråd :) jeg leser på andre forum at mange har problemer med ustabil AirPlay.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Trond_B skrev:
    Kan anbefale BubbleDS (for Android) til alle med en Linn DS spiller. Den kjappeste, mest stabile og flotteste appen til Linn DS. 1.4.2 versjonen er helt konge! Har prøvd de fleste andre uten å bli helt fornøyd. :mad:
    Linns egen Kinsky til iPod Touch er jo helt ubrukelig!

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bubblesoft.android.bubbleds&hl=no
    +1 Veldig bra app til Android ja! Har inntrykk av at Kinsky på Ipad (enig med dine vurderinger på Ipod forøvrig) fungerer bra, og vurderer en slik på sikt. Noen som har erfaringer med dette?
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Har ingen erfaring med iPad men mulig Kinsky fungerer bedre der enn på iPod Touch (skal ikke så mye til!). Er ikke så begeistret for produtene og politikken til Apple, så derfor ble det en Samsung Galaxy Tab 8.9 på meg (pluss at jeg har en Galaxy SII telefon fra før). Har testet både Kinsky, Songbbok 11, PlugPlayer og Chorus DS. Ingen av de har vært så stabile, kjappe og brukervennlige som Bubble DS.
    Hvis du ikke absolutt må ha en iPad pga. navnet ;) så kan jeg anbefale Samsung Galaxy Tab og Bubble DS på det varmeste.

    PS! Skjermen er mye bedre på Galaxy Tab enn det som kommer fram på bildet her hvis noen var i tvil. :D
     

    Vedlegg

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Oppdatering Davaar 7 Beta - endelig fungerer Spotify trådløst på hovedanlegget uten dropouts ;)

    Veldig bra av Linn teamet !
     
    Sist redigert:

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kinsky Touch er oppdatert til versjon 4.3.3. Problemet med at DS'er ikke alltid dukket opp ser ut til å ha blitt kurert. Atter en gang er Kinsky min foretrukne kontroll-app.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    For de som har første generasjon Akurate DS har Linn nå kommet med oppgradering (2 alternativer) til siste versjon. Les mer på hjemmesiden til Linn.
    Jeg har bestilt hos Kontrapunkt :)
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    43
    Torget vurderinger
    17
    For de som har første generasjon Akurate DS har Linn nå kommet med oppgradering (2 alternativer) til siste versjon. Les mer på hjemmesiden til Linn.
    Jeg har bestilt hos Kontrapunkt :)
    Hva er prisen på herligheten?
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    For de som har første generasjon Akurate DS har Linn nå kommet med oppgradering (2 alternativer) til siste versjon. Les mer på hjemmesiden til Linn.
    Jeg har bestilt hos Kontrapunkt :)
    Hva er prisen på herligheten?
    14.250 for oppgradering av eksisterende spiller. Det skal gi redusert støy og forbedret oppløsning, lik forbedringen fra første til annen generasjon.

    For doble beløpet settes det gamle kortet inn i en ny boks slik at du har 2 spillere.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    For doble beløpet settes det gamle kortet inn i en ny boks slik at du har 2 spillere.

    Akurate Renew DS, altså...
    Er det verdt pengene? Hva går gamle ADS for brukt?
    Ja det er jo det store spørsmålet dersom du skal selge Renew'en for å delfinansiere oppgraderingen, men dersom du vil benytte den i anlegg nr. 2 kan det vel være en god pris.

    Jeg vil nok uansett tro at en brukt Akurate DS vil gå for en pris over kr. 14.250 som blir kost på Renew'en.
     

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For doble beløpet settes det gamle kortet inn i en ny boks slik at du har 2 spillere.

    Akurate Renew DS, altså...
    Er det verdt pengene? Hva går gamle ADS for brukt?
    Ja det er jo det store spørsmålet dersom du skal selge Renew'en for å delfinansiere oppgraderingen, men dersom du vil benytte den i anlegg nr. 2 kan det vel være en god pris.

    Jeg vil nok uansett tro at en brukt Akurate DS vil gå for en pris over kr. 14.250 som blir kost på Renew'en.
    Enig. Så da er det en god deal denne gangen også. Forrige runde med Klimax Renew var jo ganske gunstig sånn relativt sett...

    Noen som har hørt Kiko? Er litt nysgjerrig...
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Imponerende bra med solo i hus!
    Klimax twin chakra 500 savner nytt hjem.....
    Ellers veldig bra med stabilt nett - byttet fra Jensen ettellerannet til Apple express.
     

    lunch

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2012
    Innlegg
    43
    Antall liker
    4
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei,

    Imponerende bra med solo i hus!
    Klimax twin chakra 500 savner nytt hjem.....
    Ellers veldig bra med stabilt nett - byttet fra Jensen ettellerannet til Apple express.
    Med eller uten Dynamik?
    hvordan vil du beskrive forskjellen fra KCT til Solo'er?
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Imponerende bra med solo i hus!
    Klimax twin chakra 500 savner nytt hjem.....
    Ellers veldig bra med stabilt nett - byttet fra Jensen ettellerannet til Apple express.
    Med eller uten Dynamik?
    hvordan vil du beskrive forskjellen fra KCT til Solo'er?
    Hei,

    Uten Dynamik.
    Er dårlig på lydbeskrivelser - men dypere bass/mer detaljer/mer "kraft".
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn