J
J.J
Gjest
Trodde du hadde lagt deg gutty
Kanskje han er... - oppe...Trodde du hadde lagt deg gutty
Begynner å lure på om alt dette pratet om polakker som stjeler kobber, egentlig er bare oppspinn?
Spørs om det ikke er haldenserær og særpingærær....?
warning, kommende nattesøvnødeleggende kommentar i farta:
Greit at kontaktene svelger tikvadrat, men hva med at de er laget av messing og sikkert har mindre kvadrat....?
....og er det ikke masse tynntrådspoler og skjit innafor kabinettveggen?
Tja, det er et godt spørsmål, det er definitivt IKKE alle komponentene i anlegget som har sikring,Er det egentlig lovlig å bruke sånne apparater uten sikring?
Bare lurer, jeg.
At det ikke er trygt, er jeg nemlig allerede sikker på.
Takk TN!Gøy å lese om utviklingen i prosjektet ditt Lagga!
Har ikke helt fått med meg hvorfor du bytter ut forsterker?
Bildet av Behringeren, Emotivaen og Crownen begynner å likne (litt) på kasoet i mitt eget lytterom.
HeppSå hva som er lov eller ikke; aner ikke, men tipper på at det er uproblematisk.
Jeg har ennå til gode å måtte bytte sikring i noen som helst komponent noen gang,
så at dette er dønn trygt, er jeg helt sikker på.
Forresten, jeg lyver; sikringen gikk på en videospiller for noen år siden, lynet slo ned ti meter fra huset.
Det hjalp forøvrig særdeles lite å bytte sikringen, spillern var død, so much for that....
/ Morten
Dette er litt skummelt, med respekt å melde så har du kanskje ikke helt forstått hva sikringene er til for?
Jeg tror det er summen av tiltak; Caahre i nettledning, Caahre på inntaket, Caahre mellom forsterker pg HT, og en justering i Behringer....og så skal jeg ikke si noe om jeg tror det var Kåre i veggen, bytte av tragisk multistrand eller -6dB på Behringer som fjernet buldrebassen
Bare rolig Rolf, jeg vet at du skriver i beste mening, og det setter jeg pris på!Huff da, virker litt frekt dette. Ikke meningen, og det er som alltid moro å følge tråden din.
Amen til det! Jeg hører også til den kategorien.....Brukerne, ikke minst meg!! finner jo på de utroligste ting.
Takk for svar Morten!Takk TN!Gøy å lese om utviklingen i prosjektet ditt Lagga!
Har ikke helt fått med meg hvorfor du bytter ut forsterker?
Bildet av Behringeren, Emotivaen og Crownen begynner å likne (litt) på kasoet i mitt eget lytterom.
Det ser ut som "bytteboden" her nå, men jeg ser framover!
Crown K2 har lenge hatt ord på seg for å være en kraftpakke, vel egnet til å drive bassystemer, og jeg ER glad i bass,
så det var spennende å høre hva mer det eventuelt kunne være å hente fra Beyma 12tommerne.
Umiddelbart etter oppkobling, hørte jeg at det var mye krefter, og at K2n er spillevillig, men det opplevdes for meg
som nesten for mye av det gode, med tilløp til buldring og mindre kontroll enn Meridianen.
Jeg tar noe av skylden selv; for å gjøre det enkelt for meg selv, koblet jeg den midlertidig til høyttalerne med en multistrandkabel,
resultatet måtte jo bli deretter.....
Vel, nå har vi tatt grep; foreløpig er output dempet -6db via Behringer, strøm kommer rett fra veggen via Caahre, og den tragiske
multistrandkabelen er byttet ut med 10kvadrat énleder.
Lot det hele stå og gå seg til i formiddag; kjørte gjennom et par Yelloalbum på friskt nivå, det jeg opplevde som buldring er nå vekk,
bassen er tøylet inn, men potent og med voksen tilstedeværelse; på slutten av lytteøkten hadde jeg faktisk lyst til å slippe K2n litt mere til,
det forteller meg at RS har tatt riktige grep, og at anlegget er på rett vei.
Vis vedlegget 198408
/ Morten
Her regner det, og gresset er ikke grønt engang, grrmmmfff, så det er ikke i drinken paraply er tema i dag, her....men for søren, kos dere!Ikke for og mobbe Morten, men kun som en vennlig opplysning, luft temp 29 og vanntemp 27 .............. paraply drinkene sitter løst.
Dette fikk meg til å tenke på Elvis - eller iallefall noe i den duren...