Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Siste innsats i helgejobbinga, skjener hjem herfra i sjutida.
    Fruen har gjort kjøkkentjeneste hos et vennepar, konfirmasjon der i huset,
    det dryppet sågar litt på jernbaneslusken og, grei og smakfull trøst i natten

IMG_0522.jpg

Jamen fikk jeg kilet inn et par timer mellom vakter og soving og, slik at jeg fikk stukket ut
    til Lassemanns, hvor Hifiguru og Griffenfeldt var på visitt, hyggelig å hilse på dere!

IMG_0520.jpg

Ellers brukes tiden innimellom slaga her på jobb, til å lete opp det siste hotellet for sommerferien,
    nesten så jeg begynner å glede meg.....

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Døgnvill er jeg permanent, og spesielt etter jobbehelg, så når jeg hadde fått sett fruen avgårde,
    kastet jeg meg likegodt over anlegget, alt er meget midlertidig her nå, har testet ut flere komponenter,
    og det er trangt bak husalteret,
    - lettere for en kamel å komme inn i himmelen, enn for Lagga å presse seg bak alteret.....
    ShineySmileysFrustration.jpg

Det har vært litt brumproblematikk, RS lokaliserte dette til XLR/RCA-overgangene, og hvor de var plassert,
    så etter noe omkabling, ble det helt tyst.

Følgelig tok jeg sjansen nå på morgenen, til å koble opp en "ventepre-", som er kommet i hus som trøst, mens jeg
    venter på den definitive avløser, "ventepreen" er en Emotiva USP 1.

Selv med bare én kilde tilkoblet, er det nok av kabler. Dog er ikke alt Caahre i øyeblikket, har tatt noen raske løsninger,
    kun for testingen sin skyld.

IMG_0526.jpg

Det slår meg at det blir mindre og mindre HiFi her hjemme, RShøyttalerne har Beyma probasser, nå drevet av en Crown K2,
    via en Behringer 2496, ja ja........

IMG_0524.jpg

Det spiller dog ganske friskt.......

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Rukket å få noen inntrykk av Emotivaen enda? Den fikk jo voldsomt skryt på naboforumet, men har vel ikke akkurat utseendet med seg for de som er passert konfirmajsonsalder :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klasse H forsterker ? Nok lys på den dingsen iallefall, fikk "tivoli"-følelsen de lux..Men de kan sikkert dimmes... :cool:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde hørt Emotivaen før, både hos RS og Lassemann, så når RS foreslo den for meg,
    trengte jeg ikke tenke meg om på det.

Den er ikke noen ARC LS26, men søren ta, den gjør veldig mye riktig, og spiller engasjerende,
    og til prisen er det nesten latterlig; indrefilet til pølsepris.
    Jeg kan leve godt med den så lenge, ikke har jeg fordommer mot blå belysning heller, barnet
    i meg bare smiler og synes det er morsomt.

ShineySmileysCool.jpg

Tja, hva slags klasse forsterker Crown K2 er, vet jeg sannelig ikke, kanskje noen andre vet?
    Det står litt om virkemåten her:

http://www.crownaudio.com/media/pdf/amps/bcapaper.pdf

Men nå er ikke jeg teknisk anlagt, så jeg var nesten like lite klok etter å ha lest gjennom....

ShineySmileysDoubt.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det måtte jo skje, tok med nyinvesteringen til RS en tur, for å se om den kunne få hjelp til
    puste friere, synge ut istedet for å bare mumle.

RS tok en pause fra bilskruing, så vi kunne få tatt en titt inni K2

DSC00986.jpg

Noe som umiddelbart pekte seg ut var sytråden fra nettkoblingen, samt omveien rundt en sikring.

DSC00987.jpg

En sjelden dag, med sol og varme i går, så RS hentet heller verktøy ut i gården, ble helt feil å gå inn

DSC00988.jpg

Så, tulleledninger fjernet, de ligger her, nå er det stiv tråd (til høyre i bildet) fra inntak og rett til "power"kortet,
    samme stive tråd har også erstattet nettledning.

IMG_0537.jpg

Høyttalerterminalene bak på K2 er ikke allverden, men det viste seg at en 10kvadrat tråd går rett inn hullet, så i natt
    fikk jeg klippet til - vel, egentlig, saget, til fire lengder. Ganske søtt egentlig.

IMG_0536.jpg

Bemerk også de audiofile "basene"

IMG_0534.jpg

Joda......
    ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det egentlig lovlig å bruke sånne apparater uten sikring?

Bare lurer, jeg.

At det ikke er trygt, er jeg nemlig allerede sikker på. ;)

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Gøy å lese om utviklingen i prosjektet ditt Lagga! :)

Har ikke helt fått med meg hvorfor du bytter ut forsterker?
    Bildet av Behringeren, Emotivaen og Crownen begynner å likne (litt) på kasoet i mitt eget lytterom. ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Begynner å lure på om alt dette pratet om polakker som stjeler kobber, egentlig er bare oppspinn?
    Spørs om det ikke er haldenserær og særpingærær....?

warning, kommende nattesøvnødeleggende kommentar i farta:
    Greit at kontaktene svelger tikvadrat, men hva med at de er laget av messing og sikkert har mindre kvadrat....?
    ....og er det ikke masse tynntrådspoler og skjit innafor kabinettveggen?

:) :) :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Begynner å lure på om alt dette pratet om polakker som stjeler kobber, egentlig er bare oppspinn?
    Spørs om det ikke er haldenserær og særpingærær....?

warning, kommende nattesøvnødeleggende kommentar i farta:
    Greit at kontaktene svelger tikvadrat, men hva med at de er laget av messing og sikkert har mindre kvadrat....?
    ....og er det ikke masse tynntrådspoler og skjit innafor kabinettveggen?

:) :) :)

Har en trua har en lov vet du Roda... Og RS har trua.... Om det er lov er noe annet :cool:.. Må si meg enig med dazed, uten sikringer og huset brenner blir det telt-tilværelse for deg fremover Morten... ;)

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Nye forterker stands i stein på stålbein ?

mvh

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Vet ikke om dette er korrekt , men vedr forsterker/strøm ; mener og ha hørt at du er fucked, bare du bytter til ikke godkjent strømkabel .. hvis det brenner altså !

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Er det egentlig lovlig å bruke sånne apparater uten sikring?

Bare lurer, jeg.

At det ikke er trygt, er jeg nemlig allerede sikker på. ;)
    Tja, det er et godt spørsmål, det er definitivt IKKE alle komponentene i anlegget som har sikring,
    og som vel og merke aldri har hatt det heller.

Så hva som er lov eller ikke; aner ikke, men tipper på at det er uproblematisk.

Jeg har ennå til gode å måtte bytte sikring i noen som helst komponent noen gang,
    så at dette er dønn trygt, er jeg helt sikker på.

Forresten, jeg lyver; sikringen gikk på en videospiller for noen år siden, lynet slo ned ti meter fra huset.
    Det hjalp forøvrig særdeles lite å bytte sikringen, spillern var død, so much for that....

/ Morten

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Bildet av Behringeren, Emotivaen og Crownen begynner å likne (litt) på kasoet i mitt eget lytterom. ;)
    Takk TN!
    Det ser ut som "bytteboden" her nå, men jeg ser framover!

Crown K2 har lenge hatt ord på seg for å være en kraftpakke, vel egnet til å drive bassystemer, og jeg ER glad i bass,
    så det var spennende å høre hva mer det eventuelt kunne være å hente fra Beyma 12tommerne.

Umiddelbart etter oppkobling, hørte jeg at det var mye krefter, og at K2n er spillevillig, men det opplevdes for meg
    som nesten for mye av det gode, med tilløp til buldring og mindre kontroll enn Meridianen.

Jeg tar noe av skylden selv; for å gjøre det enkelt for meg selv, koblet jeg den midlertidig til høyttalerne med en multistrandkabel,
    resultatet måtte jo bli deretter.....

Vel, nå har vi tatt grep; foreløpig er output dempet -6db via Behringer, strøm kommer rett fra veggen via Caahre, og den tragiske
    multistrandkabelen er byttet ut med 10kvadrat énleder.

Lot det hele stå og gå seg til i formiddag; kjørte gjennom et par Yelloalbum på friskt nivå, det jeg opplevde som buldring er nå vekk,
    bassen er tøylet inn, men potent og med voksen tilstedeværelse; på slutten av lytteøkten hadde jeg faktisk lyst til å slippe K2n litt mere til,
    det forteller meg at RS har tatt riktige grep, og at anlegget er på rett vei.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.070
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så hva som er lov eller ikke; aner ikke, men tipper på at det er uproblematisk.

Jeg har ennå til gode å måtte bytte sikring i noen som helst komponent noen gang,
    så at dette er dønn trygt, er jeg helt sikker på.

Forresten, jeg lyver; sikringen gikk på en videospiller for noen år siden, lynet slo ned ti meter fra huset.
    Det hjalp forøvrig særdeles lite å bytte sikringen, spillern var død, so much for that....

/ Morten
    Hepp

Dette er litt skummelt, med respekt å melde så har du kanskje ikke helt forstått hva sikringene er til for?
    At det ikke har skjedd ennå betyr ikke at risikoen ikke er der. Med den vinklingen så har jeg ikke bruk for forsikringen på huset, tyverialarmen eller bilforsikring.
    Så at det er uproblematisk med hjemmemekk i komponenter og fjerne sikringene er en tøff holdning. Den som intet våger, osv, fair nuff.

Sikringene er dimensjonert til litt over det maksimale strømtrekket komponenten skal kunne ha, så dersom strømtrekket blir større så smelter sikringen og huset ditt står etterpå. De er ikke til kun for å beskytte komponenten din mot skader, men også for at ikke en kortslutning i komponenten skal skape stort strømtrekk, varmgang og brann i kablene som forsyner komponenten.
    Slik som ditt er satt opp nå så blir det inntaksautomaten din som begrenser at du kortslutter Hafslund ;)

At lynet tok med seg videospilleren har å gjøre med veldig stor spenningstopp kombinert med manglende overspenningsvern i sikringsskapet ditt.
    Sier ikke at det kommer til å skje noe fatalt med rake rør uten sikringer, men å si at det er dønn trygt er å overdrive en smule eller åtte. :)

...og så skal jeg ikke si noe om jeg tror det var Kåre i veggen, bytte av tragisk multistrand eller -6dB på Behringer som fjernet buldrebassen :D :D

Huff da, virker litt frekt dette. Ikke meningen, og det er som alltid moro å følge tråden din.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Dette er litt skummelt, med respekt å melde så har du kanskje ikke helt forstått hva sikringene er til for?
    ShineySmileysBlush.jpg
    - eeeehhh

Joda!
    ShineySmileysGrin.jpg

Spenningen går nå rett ned til soft start-kretsen, har beholdt den, har beholdt av/på bryter og har beholdt pot-metere, ideelt sett skulle alt det der
    også vært forbikoblet, men det var for mye arbeid der og da. RS reiser snart, så det får bli med det. Mulig jeg ser på mulighetene for å få stiv tråd til
    HTterminalene, jeg får se....

Hvor mye fram eller tilbake den sikringen har å si for sikkerheten til huset, skal jeg ikke flåse mere om, men jeg er i all ærlighetens navn mer redd for kaffemaskin,
    steketopp, mikroovn, vannkoker, TV, PCutstyr og mobiltelefoner på lading, for å nevne noe.

I tillegg har en av bilene våre begått hara kiri ute i gården, og tross alle sikringer, tok den fyr en natt, kjørte seg fram mot terrassen til det buttet, og stod der og brant
    friskt, og hadde det ikke vært for vinter, snø, en forbipasserende, og brannvesenet, så....

Altså er jeg fullstendig med på; at ting kan skje, og vil ting skje, så skjer ting, uansett hva du gjør, men jeg må tørre "å gå ut av døren" allikevel.

...og så skal jeg ikke si noe om jeg tror det var Kåre i veggen, bytte av tragisk multistrand eller -6dB på Behringer som fjernet buldrebassen :D :D
    Jeg tror det er summen av tiltak; Caahre i nettledning, Caahre på inntaket, Caahre mellom forsterker pg HT, og en justering i Behringer.
    Behringer var forøvrig det første som ble gjort, men effekten av den justeringen, opplevde jeg ikke fullt ut før i går.
    Jeg begynte å svare på din betraktning av alt smått inne i en forsterker, tidligere i kveld, men jobben kalte, så måtte droppe det. Jo, det er kilometervis med tynn fisletråd etc inne i en forsterker, men det blir (lett omskrevet) som du var inne på med forsikring, alarm etc over her; jeg kan nok ikke få byttet ALT som burde vært byttet, men jeg kan da bytte det jeg KAN få byttet, og tenker at alle monner drar....

Huff da, virker litt frekt dette. Ikke meningen, og det er som alltid moro å følge tråden din.
    Bare rolig Rolf, jeg vet at du skriver i beste mening, og det setter jeg pris på!

ShineySmileysBlink.jpg
    ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

A

Avgatt19087

Gjest
    Jeg tenkte jeg skulle fortelle hva som skjedde meg for noen år siden. Jeg hadde den gang en Electrocompaniet 2x100W dual mono integrert forsterker. Inne i denne forsterkeren er det montert 2 stk. ringkjernetrafoer på 650VA hver. De sitter montert i bunnen på hver sin side i forsterkeren.
    Jeg var, og er litt bitt av oppgraderingsbasillen. Så jeg kjøpte 4 nye føtter til forsterkeren for å få bedre demping av chassiet. Med disse føttene fulgte det egne skruer. Etter at jeg hadde montert føttene skulle det prøvelyttes.
    Når jeg slo på strømmen så gikk sikringen. Den gikk tvert. Inn med ny sikring. Det samme gjentok seg.
    Jeg var jo litt i stuss over det som skjedde. Men etter å ha grublet litt så demonterte jeg den ene foten som var satt på. Jeg gjorde nå det jeg burde ha gjort før jeg begynte på denne "oppgraderingen". Jeg målte lengden på skruen. Og joda, den var 3mm lenger enn den originale. Dette la jeg ikke merke når jeg ivrig startet med oppgraderingen. Under trafoen ligger det en metallplate. Det er bare det at her gikk skruen rett på utsiden av denne platen og direkte inn i kobberviklingene i trafoen.
    Dersom det ikke hadde vært en fungerende sikring i denne forsterkeren så hadde chassiet blitt strømførende.

Det er en god grunn for at det sitter sikringer i disse apparatene.

Brukerne, ikke minst meg!! finner jo på de utroligste ting.

I beste mening.

mvh
    Tore

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Brukerne, ikke minst meg!! finner jo på de utroligste ting.
    Amen til det! Jeg hører også til den kategorien.....
    ShineySmileysBlush.jpg

Og selv om dette over her tyder om det motsatte, har jeg veldig respekt for strøm, det har et jobbliv med 16000V
    lært meg.
    Så jeg roter ikke inni elektriske apparater selv, det overlater jeg til andre, helt klart.

Hmmm, K2'n trenger å få føtter, trenger litt luft - den blir varm, svært varm, men jeg får finne en annen løsning
    en din - det er hardpakket inni ampen og, så jeg hadde nok ikke turt å kjøre en skrue inn uansett.

Takk for en tankevekkende historie Tore!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Må si jeg dras mellom to sider.. med eller uten sikkring..
    Har en innboende tro på at momentet og muligheten til å flytte paralelle mengder med strøm ved behov øker med større tværrsnitt.
    Noe som helt klart sikkringer jobber i mot, samt alle andre insnevringer, som releer og lignende.

På den andre siden, så er jo sikkringene i vært enkelt produkt med på å beskytte både hus hjem og andre deler at systemet.
    Mange tenker, jammen jeg har jo sikkringer i sikkringskapet, joda.. men si foreksempel at du får lekasjestrøm i en likeretterbru, eller varmegang i en trafo slik at det begyner å gå mer strøm. Mer strøm enn det trafoen ved normal drift ville dra.
    Disse strømmene kan ofte være mye lavere enn korsluttningstrømmen som skal til for å løse ut foreksempel en c16A sikkring. Det vil si, at produktet får lov til å få varmegang og kanskje begyne å brenne før det kanskje tilslutt går nok strøm til at kurs sikkringen slår ut.

Så, hva betyr dette.. økt risiko,.. men med fordeler som ikke er enkelt å imøtekomme, selv med store kondensatorbanker etter releer, og sikkringer..

Så, hvordan beskytte seg best mulig, selv uten sikkring... slå av, med 2 polet bryter, eller ta ut stikk.
    Jammen sier noen,-.. det låter jo best når produktet er på hele tiden å er varmt.. Ja da bør du ha sikkringer eller være hjemme og "passe" på når systemet er i sving.

selv tør jeg ikke kjøre uten sikkerhetskretser og lignende, er rett å slett for vimsete til det.
    Jeg tør ikke risikere andre deler av anlegget mer enn nødvendig.
    Og hvis en del skulle gå åt skogen, så svir sikkringen seg kanskje av før andre ting i kjeden blir dratt med.

Bruker man utstyret under overvåkning, sier ikke at man skal sitte å se på hele tiden, men at man følger med, så er risikoen i alle fall sterkt begrenset og det er i ikke nødvendighvis noe feil med en slik modifikasjon, Men slå av, begge faser når du er ferdig, så er det ikke noen diskusjon med forsikkringselskapet om det skulle skje noe..

Mvh
    Christopher

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Takk TN!
    Det ser ut som "bytteboden" her nå, men jeg ser framover!

Crown K2 har lenge hatt ord på seg for å være en kraftpakke, vel egnet til å drive bassystemer, og jeg ER glad i bass,
    så det var spennende å høre hva mer det eventuelt kunne være å hente fra Beyma 12tommerne.

Umiddelbart etter oppkobling, hørte jeg at det var mye krefter, og at K2n er spillevillig, men det opplevdes for meg
    som nesten for mye av det gode, med tilløp til buldring og mindre kontroll enn Meridianen.

Jeg tar noe av skylden selv; for å gjøre det enkelt for meg selv, koblet jeg den midlertidig til høyttalerne med en multistrandkabel,
    resultatet måtte jo bli deretter.....

Vel, nå har vi tatt grep; foreløpig er output dempet -6db via Behringer, strøm kommer rett fra veggen via Caahre, og den tragiske
    multistrandkabelen er byttet ut med 10kvadrat énleder.

Lot det hele stå og gå seg til i formiddag; kjørte gjennom et par Yelloalbum på friskt nivå, det jeg opplevde som buldring er nå vekk,
    bassen er tøylet inn, men potent og med voksen tilstedeværelse; på slutten av lytteøkten hadde jeg faktisk lyst til å slippe K2n litt mere til,
    det forteller meg at RS har tatt riktige grep, og at anlegget er på rett vei.

Vis vedlegget 198408

/ Morten
    Takk for svar Morten!
    Crown gir mye effekt og basskontroll for penga. Ingen tvil om det.

Kjør på med rapporter rundt prosessen og samarbeidet. Elsker å lese....

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    00.fredag.jpg

Så er helga snart over oss, fått nok av jobb for en uke?

148719_475025745881082_2018512968_n.jpg

Eneste lyspunktet var god datahjelp fra den nye karen på helpdesken

00.ITstøtte.jpg

Så er det bare å hive seg ut i trafikken

00.Beijing_Traffic.jpg

Og med litt god fredagsfølelse kan du sagtens plukke opp en sliten haiker og

00.haiker.jpg

Men hva skjer ellers i helga da, du skulle se på møbler, både til soverom

00.soverom.jpg

- og hobbyrom

00.stol.jpg

Og Forsvaret skal ha kjøretøyauksjon denne helga, du har jo disse bardiskdrømmene ennå...

00.bardisk.jpg

Du var veldig fornøyd med fotokurset for noen måneder siden, oppfølgerkurset starter i morra,
    det er ennå ledig plass.....

00.fotokurs.jpg

Kan være smart å møte fotosesongen forberedt!

16786_307841936003504_551374803_n.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Men uansett, det er bare fredag, du rekker en tur ut! Så er det rett hjem i badekaret

_MG_5123_zwei.jpg

Huske frisk ånde og

00.tannpuss.jpg

Litt snasent undertøy er ikke feil, kanskje du har flaks...

00.snasent.jpg

Noe stilig utenpå, og du er klar

182658_531980543489108_109819506_n.jpg

Så er det om å gjøre å finne et fristende sted

00.sjappe.jpg

Hvor det er liv og røre

00.Liv og røre_.jpg

Skaff deg et overblikk over de andre gjestene, noen kan du sikkert la være i fred

24649_485254978196136_1713668926_n_0.jpg

Andre har meldt seg ut selv

00.slokna helt.jpg

Med litt flaks, treffer du kanskje ei livlig ei

00.yummy_0_0.jpg

Som virker lovende

00.tøye ut.jpg

Og som kanskje vil bli med hjem

382275_332276876874611_630872251_n.jpg

- og leke

tumblr_mk5xh9uZ8q1rphj8ao1_500.png

Pass dog på inntaket

00.forbruket.jpg

Du vil vel ikke våkne i ditt eget mareritt heller?

69202_336680016453029_155857664_n.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Så, kjære HFSere, ha en knall helg, selv gikk jeg av vakt kl 7 i morges, og bare fru Lagga kommer fra jobb,
    blir det "hjemme alene" fest - mest fordi vi begge helt hadde glemt bort at dette er en frihelg uten lagte planer, ja ja...

Ikke bare er jeg heldig, som har så mange søte venninner, jamen vil ikke flere av de være med å ønske en
    god helg de også, take it away girls!

Blond_curls_pics4.jpg

Blond_curls_pics8.jpg

Blond_curls_pics14.jpg

Blond_curls_pics16.jpg

tumblr_mk4hsuh3Z01rrns0oo1_500.jpg

Blue_C_pics1.jpg

Blue_C_pics4.jpg

Blue_C_pics12.jpg

Blue_C_pics14.jpg

tumblr_m85exs34aA1ra9vkuo1_500.jpg

cpics2.jpg

cpics5.jpg

cpics6.jpg

cpics14.jpg

tumblr_miwlm8ZfyT1s6uziso1_500.jpg

mopics2.jpg

mopics3.jpg

mopics6.jpg

mopics13.jpg

mopics16.jpg

tumblr_mgocx60ck01rp1o2do1_500.jpg

Helgehilsen fra Laggas!

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.747
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ikke for og mobbe Morten, men kun som en vennlig opplysning, luft temp 29 og vanntemp 27 ;).............. paraply drinkene sitter løst.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ikke for og mobbe Morten, men kun som en vennlig opplysning, luft temp 29 og vanntemp 27 ;).............. paraply drinkene sitter løst.
    Her regner det, og gresset er ikke grønt engang, grrmmmfff, så det er ikke i drinken paraply er tema i dag, her....men for søren, kos dere!
    Nå har i det minste fruen og jeg tatt helga, det er offisielt

IMG_0548.jpg

IMG_0549.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vi må takke Pixy for matvalget, "før i verden" var det fast takst med en chiligryte på fredagen der i huset,
    det var bare å komme innom når som helst på freda'n, så kunne man forsyne seg med med en dose chili fra
    gryta på kjøkkenet.

IMG_0551.jpg

IMG_0552.jpg

IMG_0553.jpg

Løken blancheres før den går i gryta

IMG_0554.jpg

Chilien sprettes bare, slik at den er lett å plukke ut, om det er ønskelig

IMG_0555.jpg

Vi er jo meget til det indiske kjøkken, så gryta blir smaksatt med indiske krydder, og får så stå og godgjøre seg
    før paprika, som kommer helt på slutten

IMG_0556.jpg

And the music goes on....

IMG_0558.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Herlig og meget passende Freddie, takk!

Nå er'e klart her, paprika hakkes

IMG_0559.jpg

og has i helt til sist, så den er sprø og tyggbar når retten serveres, bon apetit!

IMG_0560.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Deilig lat lørdag, fruen og jeg skal en tur og flanere i byen, men postmannen sørget for at vi blir
    litt forsinket, kom musikk av klasse

Humble Pie cover.jpg

Må lyttes litt til....

Og en spennende bok Fruen fant på nett

IMG_0561.jpg

Passet veldig bra at den dukket opp kun uker før ferien bryter ut

IMG_0562.jpg

ShineySmileysCool.jpg

/ Morten

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Etter en god lunch i byen, var junior på tråden, campingtur med kompiser ble lagt til Særp,
    alt for den beste kebaben på østlandet; halvannen times kjøring ingen hindring.

Men det ble lagt inn et ønske om, - ikke penger til øl, men penger OG øl! Måtte flire, og innvilge såklart.
    Så vi møtte gutta når de kom til byen, godt utstyrt var de og, først guttungen med et voksent aggregat på henger

IMG_0563.jpg

Så nestemann med camping-, jeg mener: partyvogna!

IMG_0564.jpg

Joda, så ble det litt prat og anbefalinger om sted og stå, jeg hadde snakket med Politiet på forhånd, og det var jamen greit,
    for det tok mindre enn en halv time fra de parkerte vogna, til Politiet sto utenfor, tilkalt umiddelbart av folk i nabolaget.
    Nåja, de ble sjekket ut på et par minutter, Politiet mente at så fikk folk i boligområdet bli så sure de ville, og lot gutta være i fred.

ThumbsUp.jpg

Så etter å ha sett gutta godt avgårde, var vi innom Indigo Glassblåseri, hvor det jobbes steinhardt om dagen, det skal leveres
    et komplett utvalg ut til fantastiske Engelsviken Brygge, fiskerestaurant par exellence. Christine har jobbet så hardt at nå var
    rygg og skuldre rimelig kjørt, selv etter en runde massasje fra fruens hånd, var det vondt, så etter en rask rådslagning, tok vi alle
    turen ut til Engelsviken Brygge. Indigo skal levere glass, skåler og diverse utsmykning, med oppstart 17. mai, så det haster.
    Det skal også lages flyers og info om glassene, noe jeg skal ta bilder til, så jeg pakket kamera, jentene pakket glass - så suste
    vi ut til Engelsviken.

Når vi først var der, ble det middag - undertegnede var rimelig fornøyd med selskapet........
    ShineySmileysCool.jpg

IMG_4987 copy.jpg

Tok noen bilder mens vi spiste - måtte benytte lyset

IMG_4984 copy.jpg

IMG_4982 copy.jpg

IMG_4988 copy.jpg

IMG_4990 copy.jpg

IMG_4995 copy.jpg

/ Morten

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vakre bilder Morten, ja og vakre glass også! De siste dro igang spyttkjertlene her så nå ble det brått frokost!

BTW Det coverbildet av Humble Pie, sikker på at det ikke er en annen øssfolling? Er jo klin lik Rene Andersen :D

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker og bukker!

Har nettopp hatt junior og kompisene innom, kaffe og litt mat, så dro de videre.

Rene Andersen... - jo jo, du sier noe, ellers kunne gjerne Steve Marriott fått blitt æresøssfolling for min del!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker!
    Vi var innom Glasshytta for å levere bildene fra i går, skal trykksaken være ferdig til 17. mai, haster det.
    Men det er neimen ikke lett å gå derfra når Christine jobber, og særlig når hun blåser større ting, det er et show!

I dag jobbet hun seg ferdig med vannflasker til Engelsviken, måtte bare bli og beundre håndlaget

IMG_0566.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0572.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0574.jpg

IMG_0576.jpg

IMG_0577.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Lassemann fikk jo hyggelig besøk for noen dager siden, i menneskelig såvel som elektrisk form,
    og når muligheten bød seg, slepte også jeg den attraktive Line Magnetic-ampen i hus, for en kjapp
    test

IMG_0581.jpg

Absolutt en spennende sak dette, og til en klart spiselig pris!
    Fikk lagt inn noen timer med lytting i formiddag; mellomtonen er smått magisk, og den kastet opp en
    tydelig og dyp scene, alt i alt et veldig hyggelig bekjentskap!

IMG_0583.jpg

Det må dog sies at når jeg presset den med et generøst volum, og Totta 5 Turnén, mistet den rett og
    slett pusten, stemmen ble grøtete og alt klappet sammen, det er nesten litt pussig med tanke på at
    volumpoten er ganske aggressiv, dette skjedde vel rundt kl 11 på volumen...

Så, opplevde ikke denne ampen som velegnet til rock med volum, men ellers - meget morsom, avsluttet
    seansen med "A case of you" / Diana Krall - det var gåsehudfaktor!

Takk for lånet, dette var morsomt og interessant
    ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

LESSisdox@

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Antall liker
    262
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei Laggas
    du komenterer det blir for høyt ca kl 11 på denne rørampen som du tester /lånte ,,,,,aner ikke vilken små rør det er i denne ,Men er det 12ax7
    Så kan du sette inn 5751 rør med 30% mindre gain ,,,,,kansje den blir bedre da
    Bare ett lite tips (til eieren av denne )
    Ps snart FREDAG :p
    Mvh Roy K

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.758
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fruen og undertegnede har pakket 17. maisløyfene, dagen tilbringes på fremmed sted, hvor egen internettilgang
    er sterkt begrenset, fredagshilsen blir mao en mer lokal sak, men neppe savnet på nasjonaldagen...

Dog og allikevel, det er da blitt onsdag - så jeg tenkte jeg ville dele av med meg noen av bildene jeg er litt glad i,
    av så mange forskjellige grunner.
    Mange har nok sett disse før, men pytt; et lett plukket potpurri fra Laggas mapper, enjoy:

61229_127763147380041_922154788_n.jpg

23929_126071624215860_1900566990_n.jpg

61601_125653857590970_921182162_n.jpg

56800_125778144245208_522829259_o.jpg

62193_125800420909647_51967691_n.jpg

62211_126301650859524_454270400_n.jpg

63092_126973234125699_1650081685_n.jpg

63137_126742947482061_704839514_n.jpg

67870_126807410808948_523121201_n.jpg

177229_126976327458723_653470493_o.jpg

263467_126386450851044_358483288_n.jpg

381972_126809327475423_1139221405_n.jpg

395160_126444610845228_2037336436_n.jpg

548982_125711190918570_371346524_n.jpg

390101_125729410916748_890690945_n.jpg

408125_126428747513481_1397748976_n.jpg

423131_126919627464393_1951784739_n.png

558800_127114820778207_1776930924_n.jpg

485143_125936520896037_1847632703_n.jpg

479756_126294657526890_401932709_n.jpg

481728_125949624228060_1569600626_n.jpg

Cher og Gregg Allmann.jpg

Chet Baker and his second wife Halima, 1955.jpg

5110158171_97920d6c62_b.jpg

59600_545985082093896_206925663_n.jpg

Ønsker dere alle en fin 17. mai, og en god helg,

fra Laggas!

- og for de som føler nysgjerrigheten pirret, hvor mange av celebritetene greier dere å plukke?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn