Både AR og MI på vei ut? Nå er jeg spent på hvilke planer som skal i Laggas residens
Alea Jacta Est - LS26 er solgt.......
Anyway, hadde planer om å ta med Rubyred ut i dag, få luftet ham litt, men de planene måtte skyves på, om enn kun for noen få dager.
Så da ble det en hyggelig seanse hjemme hos Ruby istedet, Lassemann hadde og tatt turen, for jamen er det spennende nyheter
i Rubys stue, DCS har dukket opp der...
BAT-sluttrinnet har også vært en tur hos Arne i Halden, vår alles kjære lokale rørforsterkertrollmann. Jamen er det også kommet til en potent
BAT pre, men i dag var det DCS Delius DAC som spilte på BAT effekt.
Delius har selvfølgelig ikke en phonoinngang, så i dag hørte vi på Squeezebox, samt Musical Fidelity og Sony CDspillere
(Benchmark bare stod der med lyset på)
Rubyred er litt skeiv i skøytene ennå, så kaffetilberedningen på den gromme Gaggiaen var et samarbeidsprosjekt
Knallgod kaffe ble det, og deilig mørk sjokolade var ikke feil til, nydelige druer var også til hånds, aaaaahhh....
Krabbet litt mer rundt med kamera..
Mens Lassemann og Ruby diskuterer strømforsyninger, rør og desslike...
Må si at dette er den beste lyden jeg har hørt hjemme hos Rubyred, og aldri har jeg heller hørt så dyp og tørr bass fra en
elektrostat noensinne, i dette oppsettet med DCS og BAT imponerte Quad'ene stort!
Det var et luftig og detaljert lydbilde med stor holografi og nærvær, masse informasjon i, rundt og om instrumenter og stemmer,
kjempemorsomt!
Ruby har også fått tak i en fin SMEarm, som skal på en Thorens 125 Mk II, akkurat en passe oppgave for meg, så jeg tok
med litt hjemmelekse...
KuL SME av, meget kul SME montert - tar innstillingene når jeg blir edru...
Takk for bevertning og mange spennende musikalske innspill Ruby! Brått ble handlelista en god del lengre, ja ja, morro lell!!!!
/ Morten