Ennå feriemodus, men norgesturnéen er over, fruen, Gio og jeg har hatt 15 fine dager på veien hvor vi har sett nye steder og smakt mye god mat, mulig det kommer et referat etterhvert. Siste ferieuke nå, og onsdagen ble tilbrakt sammen med Lassemanns ute på Viker på Hvaler. Vi var en tur innom restauranten i Viker havn for forfriskninger
Vis vedlegget 650971
Tilbake på hytta fikk vi «endelig» åpnet en rosé vi har spart siden Ungarnturen i 2016 sammen med Rudi. Han har jo interesser i en vingård der, og denne vinen var verdt å vente på - en knallgod rosé!
Vis vedlegget 650972
Vis vedlegget 650973
Magisk å sitte på verandaen der, nyte god vin og i like stor grad nyte utsikten...
Vis vedlegget 650974
Det var ikke mindre magisk det som ble tryllet fram fra kjøkkenet; hvalbiff med nypoteter og salat, smør fra Bitibua (?) og rødvinscoulis. Fantastisk velsmakende!
Vis vedlegget 650975
Vis vedlegget 650976
Det kom også en magnumflaske av denne fabelaktige vinen på bordet, passet ikke bare suverent til maten, men var
så til de grader nytbar i seg selv.
Vis vedlegget 650977
Dufter som interesserer Gio også....
Vis vedlegget 650978
Det blir ikke bedre enn dette, god mat, god drikke og god prat mens solen synker i horisonten...
Vis vedlegget 650979
Takk for en fabelaktig aften!
/Morten
Takk til dere også som var med på å gjøre kvelden så fin som den ble.. Dere hadde jo med så mye godt, både å spise og drikke. Det blir liksom ikke feil med slike opplevelser i kombinasjon med naturen her ute. Gleder oss til neste gangEnnå feriemodus, men norgesturnéen er over, fruen, Gio og jeg har hatt 15 fine dager på veien hvor vi har sett nye steder og smakt mye god mat, mulig det kommer et referat etterhvert. Siste ferieuke nå, og onsdagen ble tilbrakt sammen med Lassemanns ute på Viker på Hvaler. Vi var en tur innom restauranten i Viker havn for forfriskninger
Vis vedlegget 650971
Tilbake på hytta fikk vi «endelig» åpnet en rosé vi har spart siden Ungarnturen i 2016 sammen med Rudi. Han har jo interesser i en vingård der, og denne vinen var verdt å vente på - en knallgod rosé!
Vis vedlegget 650972
Vis vedlegget 650973
Magisk å sitte på verandaen der, nyte god vin og i like stor grad nyte utsikten...
Vis vedlegget 650974
Det var ikke mindre magisk det som ble tryllet fram fra kjøkkenet; hvalbiff med nypoteter og salat, smør fra Bitibua (?) og rødvinscoulis. Fantastisk velsmakende!
Vis vedlegget 650975
Vis vedlegget 650976
Det kom også en magnumflaske av denne fabelaktige vinen på bordet, passet ikke bare suverent til maten, men var
så til de grader nytbar i seg selv.
Vis vedlegget 650977
Dufter som interesserer Gio også....
Vis vedlegget 650978
Det blir ikke bedre enn dette, god mat, god drikke og god prat mens solen synker i horisonten...
Vis vedlegget 650979
Takk for en fabelaktig aften!
/Morten
Tar en tur til Rondane neste uke med Dragen og Ulven. Men vi har bestilt varmt vær, uten regnTakk folkens, og god helg!
Med en tynn genser er det fint ute på verandaen nå, så det blir litt nattgrill
- det tok litt tid med skumpa og jordbær, kjente vel også at det kanskje ble siste kurven, halvparten måtte velges bort.
Vi har måttet flire litt og over sommerferien, vanligvis pakkes det flere ting «for sikkerhets skyld», og det kommer alltid
Ubrukt hjem, - men ikke i år! I år har ALLE klær blitt brukt, og klær hatt blitt kjøpt underveis, fordi vi MÅTTE...
Vis vedlegget 654687
Fantastisk! Et musikalsk utsnitt fra et liv levd hånd i hånd med high fidelityAnnerledeslivet kommer til å bestå i lang tid framover, så fruen og jeg har begynt å rigge en mer permanent hjemmekontorplass for henne. Dette innebærer tunge økter med rydding, og i går dukket det opp noe jeg har kikket etter siden vi flyttet hit, dvs i 15 år...
Vis vedlegget 655956
Ikke at det er noe jeg bruker lengre, men det er en del av historien for min del, og her er starten på platekjøperlivet, 1974 / 75.
Vis vedlegget 655957
Spor etter de tidlige tenår...
Jeg var litt opphengt i å fjerne alt av klistremerker/prislapper fra cover - det er jeg forresten ennå. Ble mange prisbolkmerker.
Vis vedlegget 655958
Pussig med det første tiåret, husker stort sett ennå hvor de forskjellige skivene er kjøpt, og ser utviklingen år for år.
Vis vedlegget 655959
Vis vedlegget 655960
Rene nostalgikvelden dette, skål folkens!
Vis vedlegget 655961
/Morten