Lagga
Hi-Fi freak
Finn ikkje foto av 170, men det er eit heilt anna hus enn 150
Er det denne du har Arve?
/Morten
Finn ikkje foto av 170, men det er eit heilt anna hus enn 150
Det er jo bærre lækkert Morten!Koblet opp kverna som kom inn for noen dager siden. Den ble kjøpt lokalt, og det ble ekstra hyggelig da selger kommer ut når jeg parkerer i gården, og åpner med: Eh, jobbet du hos Solberg Hi Fi? Kjørte ikke du en Mazda? Gjenkjent fra 80-tallet der altså... Det var ikke mye jobbing, men jeg bodde jo nærmest der... Det ble en lang og trivelig prat om hifilivet dengang, og mimring om mennesker vi møtte, hendelser og komponenter. Uventet og veldig morsomt! Dette var kverna jeg kjøpte Vis vedlegget 657510
Den siste SR-222 modellen fra Sansui
Vis vedlegget 657511
Morsom sak, og det fulgte med en ubrukt Ortofon OMB 20 samt en Michell clamp. Pickupen som satt på var en gammel kjenning, men den hadde vært i krigen!
Vis vedlegget 657514
Ja ja, her var ingenting å tape, så jeg satte en skrutrekker på hver side av nålefanen, holdt pusten og bøyde den tilbake...
Vis vedlegget 657517
Lykken står den enfoldige bi....
Nå er det bare tut og kjør
Vis vedlegget 657519
Vis vedlegget 657520
/Morten
Ubetalelig å se.Takk for hyggelige kommentarer folkens. Ja, det var en enklere tid Ogla, påvirkningene kom fra søsken og kompiser. Lite fra radio og TV. Litt opp i tenårene dukket det opp tidsskrifter, svenske Poster og engelske Sounds huskes med glede. Jeg hadde flaks Inpain, med hva jeg fikk høre tidlig. Regnskap og oversikt var viktig Skranglefant, jeg velger å tenke at det indikerer hvor mye musikken vi kjøpte for surt opptjente kroner betydde for oss - og hvor mye vi fordypet oss i hver eneste plate vi kjøpte. Den tar jeg til meg Laidback, takk! Ja, jeg vil ha pene og rene cover Plix, min «Eleanor» er A Trick Of The Tail / Genesis. Tross mange forsøk har jeg ennå ikke greid å få tak i et lytefritt cover. Det irriterer meg! Ellers er det jo litt gøy at første LP’en i boka ennå står i hylla
Vis vedlegget 655991
Det irriterende med boka er at jeg ikke noterte datoer, de står inne i coverne...
Vis vedlegget 655992
Hadde IKKE tenkt å spamme min egen tråd, men her er noen flere av sidene, høy mimrefaktor for meg...
Vis vedlegget 655993
Vis vedlegget 655994
Vis vedlegget 655995
Vis vedlegget 655996
Vis vedlegget 655997
/Morten
Jeg har hørt litt på Airbag på Spotify. Ikke helt gæernt det. Hm...det rykker i handlemuskelen.Zappa komplett, der har du en livsoppgave!
Kompletist-nerven er ikke lett å få kontroll på Dan, kjenner til det...
Apropos det, så ramlet det inn to Bjørn Riis album jeg manglet, i dag.
Vis vedlegget 658125
De kom sammen med nyeste albumet til Airbag, det var på høy tid, og det er jaggu bra saker, me like!
Vis vedlegget 658126
Og, pfffft..... - det ble visst et lite komponentkjøp i dag og, har ikke testet den ennå, så vet ikke om det er lyd, krysser fingra og håper det beste.
Vis vedlegget 658127
/Morten
Så bra!God helg Ove, og takk for monsterne, de har kommet vel frem.
/Morten
Hehehehe...ja med tanke på at dette skal være så miljøvennlig, så er det jo helt tragikomisk at det forurenser mer å produsere en medium stor Tesla, enn en BMW 320i Et annet faktum er at el-bil av denne sorten ikke medfører noe mindre slitasje på veidekket, snarere tvert i mot sørger den for å sparke opp ennå mer svevestøv fra asfaltdekket. Det går mye dekk med en sprek el-bil. Men utslipp av hydrokarboner ved forbrenning er lik null.Der var det mye dritt på en lang rekke
O