Det er godt å høre JMM, selv må jeg komme meg forbi denne jobbehelga, så blir det noen timer med lytting.
Så hyggelig Tore, joda; anlegget har utviklet seg innenfor mine økonomiske rammer over mange år, det er alltid underveis,
selv om enkelte komponenter har oppnådd ganske permanent oppholdstillatelse..
I tillegg er jeg mye flinkere til å kjøpe enn å selge, så joda - det er en del morsomme ting her.
Men, også her er det slik at stereo er stereo, som du ser legges det ikke mye arbeid i å lage et "vakkert monument" av oppsettet,
det ER et bruksanlegg...
Fredag tok fruen og jeg middagen på Slippen restaurant, vi er ikke der ofte, men siden vi skulle til nabobygningen senere på kvelden,
passet det bra. Så er jo en av sønnene til Lassemanns lærling der, men han så ut til å ha fri denne kvelden, typisk!
Fruen gikk for dagens forrett, suppe på diverse sjømat fra dagens fangst
Selv lot jeg meg friste av
Biff og trøffel-sandwich; indrefilet, trøffelkrem og syltet løk, på smørstekt surdeigsbrød
Fruen valgte også dagens hovedrett, som var lysing i smørkrem med potetpuré og variasjoner på gresskar
For min del ble det
Smørstekt piggvar nøttesmør med soya, ingefær, sitron og hvitløk, purre, rødbet, brokkolini og grillede poteter
Gode og mette ble vi, men stadig nysgjerrige, så vi delte på en dessert:
Kirsebær sjokoladekrem, kirsebærsorbet og marinerte kirsebær
Derfra gikk turen til Båthusteateret, hvor vi hadde kommet inn på generalprøven/førpremieren til Odd René Andersens My Motown Christmas,
10 års jubileums best of show.
Her kom Motownsviskene som perler på en snor, kjente klassikere over hele fjøla, veldig tight band og et fortreffelig show! Odd René dro som en bonus
Alf Prøysens Romjulsdrøm, og undret seg så over hvordan den hadde vært om Prøysen hadde signet til Motown Records - så fikk vi høre den tolkningen;
det var kult!
Vær glade dere som har billetter hit, det var en storveis kveld!
/Morten