Mmmm, ja; det er mange flotte damer i koret Tore - uansett hvilken vinkling man Þnsker Ä bruke pÄ ordet "flotte"
Vi er dessverre for fÄ menn til Ä besette bÄde en tenor og en basstemme, sÄ da endte vi med en tenorstemme.
Det som er mest utfordrende for oss, er nok at vÄr kjÊre dirigent alltid velger Ä legge oss opp, en arv hun nok har med
seg fra gospelkoret hun var en del av da hun studerte i KĂžbenhavn.
Jeg husker ennÄ da vi hadde over Karen Gibson til vÄr lille frikirke, for Ä ha en helgs workshop med henne (Karen Gibson, startet og
leder
Home - Kingdom Choir | L O V E . H O P E . I N S P I R A T I O N. - koret som var Ă„ se og hĂžre i kirken da prins Harry giftet seg
med sin Meghan ) Husker ikke hvilken sang vi var pÄ, men Karen spurte vÄr IngebjÞrg hvor hun hadde lagt oss tenorer, hun sa "on top",
Karen sÄ pÄ henne og sa bare; "really???"
Ă
ret etter reiste vi over til London og deltok pÄ en workshop sammen med et halvdusin kor i regi av nettopp Karen Gibson, der ble vi gutta
lagt pÄ en mer hÄndterlig stemme. Vel hjemme ble vi sÄ klart flyttet opp igjen, ja ja.
Jeg ble sendt avgÄrde til Frikirkens sÞndagsskole som liten, sÄ fikk mor og far litt egentid da. Mor gikk der i ungdommen selv, og Fru Lagga
er "vokst opp" der, selv har jeg vel et avslappet forhold til kirkelivet, og det har koret ogsÄ, det stilles ingen krav til tilhÞrighet noe som helst sted.
Vi har selvfÞlgelig noen oppdrag gjennom Äret, det vÊre seg Frikirken, Frelsesarmeen, eller som vi har om noen dager; julegateÄpning.
MĂ„ jo bare fortelle en historie om Ludvig Kamperhaug, som hadde sĂžndagsskolen jeg gikk i, han var en skĂžyer hele livet - og ved et tilfelle
hadde han to prester pÄ middag som ikke kjente hverandre fra fÞr. SÄ hadde Ludvig fortalt begge at den andre var tunghÞrt, med det herlige
resultatet at de to satt og skrek til hverandre hele kvelden...
Uansett - jeg har ikke noe vondt av Ä fÄ med meg en gudstjeneste eller tre, jeg har ikke noe vondt av at vi alle stÄr i ring og holder hverandre i hendene
etter hver Ăžvelse, mens dirigenten ber for oss i uka som kommer - det handler jo rett og slett om Ă„ Ăžnske hverandre godt...
- og det har jeg ikke noe problem med Ă„ relatere til.
Enig Singh - lyden var bra! - og band som bryr seg nok om sitt publikum til Ä komme pÄ nÄr de skal, hÞrer dessverre til sjeldenhetene.
Det er nok noen du kommer til Ä kjenne igjen nÄr du kommer pÄ julekonsert Helge, det var litt frafall sist Þvelse, helsa fÞrst vettu.
Ellers begynner det Ä bli viktig Ä huske hodelykt nÄr Gio og jeg er pÄ luftetur
MÞrket siger fort pÄ
Men vi tok oss da opp til Appelsintoppen i kveldsmĂžrket
Vi mÄtte fÄ med et mÄnebilde sÄ klart.
En liten restrĂždme i horisonten
Etter hjemkomst og potevask, var det en som tok livet med ro
Ellers fikk jeg sikret meg denne fra lanseringsutvalget i forgÄrs, tenker dette er snadder.
Denne lokale skÞyeren mÄtte ogsÄ bli med hjem
Et tydelig tegn pÄ at det sosiale livet har vÊrt noe begrenset - er at jeg nÄ drikker juleÞlet fra i fjor, for Ä fÄ plass til Ärets....
/Morten