|
He he, du får nå sagt det......... ;Dlassemann skrev:Nå, skal vi børste støv av en gammel tanke?
Vært morro og prøvd et hjemmebrygg til 6,5k opp mot Laggas elektronikk i 100-200k klassen..
Det hadde vært morro det![]()
Hvis jeg får stemme, så stemmer jeg på 11.oktlassemann skrev:Hei!
JanR: Lydkvaliteten på denne PD er faktisk ikke værst, men den er nok noe slitt. Mye knittring. Men en 10'er er den verd synes jeg..
Lagga: 5. 6. og 11. okt passer fint for meg..
mvh
lassemann
HCS melder seg på da han muligens er ute av flyttetåka da.. :-X ;DLagga skrev:Takk for Heads Up Lassemann!
Tirsdag 11. oktober er det altså åpent hus i Domus Lagga fra kl 18 og utover.
Så er Lassemanns hjemmelagaProackloner spent for husanlegget.
Fru Lagga er vilt opptatt med skolearbeide om dagen, men det blir nok tiltygg til seansen allikevel.... :
Foreløpig påmeldt er
RoDa
Mbare
Dazed
Det er plass til flere, for de som ikke har vært her før - send PM for kjøreanvisning.
Har en vel begrunnet mistanke om at dette blir spennende....
Vennlig hilsen
Morten
Jeg bare elsker den forsterkeren, MI 10.1 -den er sååå bra!lassemann skrev:Hei!
Takk for en ytterst hyggelig kveld i går og for deilig servering med brownies/is og svensk smørbrødkake(?). Veldig godt var det og som alltid en gestfrihet som overgår det mesteFine bilder også Morten!
Det var jo aldri meningen at disse hjemmesnekra kassene skulle bli stående så lenge som disse har gjort, men siden jeg bygde de for snart 7 år siden har jeg vel i grunnen ikke tenkt på andre høyttalere.. Jeg synes de presterer bra. Presterer bra synes jeg de gjorde i går også, faktisk bedre enn de klarer i min egen stue. Med komboen Lyra/MI14 ble signaturen kanskje i lyseste laget, men som Morten hentyder over gjorde Benz en match her og jeg synes subjektivt nok at det spilte fabelaktig godt i går. Det er klart at en 6,5' bass har sine begrensninger i en slik stue og bassen var litt slankere her en hos meg selv, men samtidig mer riktig.
Det var ingenting å si på øvrige parametre og klonene synes jeg ikke stod tilbake for orginaloppsettet der i heimen. Oppløsningen var meget detaljert og bredde, høyde og holografi var veldig bra. Likevel er det å si at når vi kopplet opp MI 10.1, at den også spilte flott opp mot Laggas meget potente elektronik (ARC CD5, ARC LS26, MI 14 riaa, Nottingham Analogue DAIS/Jalco/Benz). Den spilte fabelaktig flott med nerve og innlevelse, organisk mellomtone og etter min mening mer nøytral og tilbakelent i toppen enn MI 8, også noe jeg likte sneppet bedre.
Alt dette er en smaksak selvfølgelig, men som også Dazed nevner over her; klonene gjorde ikke bort seg i det hele tatt hos Lagga. Det var en interessant studiekveld som beriker denne hobbien og gir meg nye impulser og ideer.
mvh
lassemann
Her:pengesluk skrev:I dag ER det tross alt torsdag, og det er lenge siden matbildene her...
;Dpengesluk skrev:Dust. Jeg sa MAT
Det er en sikker vinner, hvis du har kjøpt gode pølser i utgangsppunktet, seff.lassemann skrev:Pølser kan også være så mangt, men prøv å trekke vanlige pølser i buljong tilsatt hakket gul løk og laurberblad..
Godt det ;D
Fruen er godt i gang med videreutdanning, så de franskmanikyrerte fingre løper nok mest over tastatur om dagen, men mat måpengesluk skrev:Joda joda, men vi er blitt så godt vant, så vi vil ha vasskjeft-fremkallende gourmet-mat bilder, Lagga-Style! Presentert av FruLagga's alltid velmanikyrerte french-style fingre!
Da trenger du vel en stasjonsvogn, Mbare, vet jo hvor glad du er i slikeMbare skrev:Sånn, da kom jeg meg endelig vekk fra jobb, føltes det som og litt tid til å takke for tirsdagskvelden. Hyggelig, som alltid, god kaffe og god mat teller heller ikke ned når man er på besøk hos The Laggas.
Jeg har vel ikke så mye å si utover det som allerede er sagt. Til en byggepris på godt under 10k er Proac-klonene et ran. Selvfølgelig finnes det ting som er bedre/annerledes, men det vil det bestandig være og du vil måtte betale mer enn 10k (for å si det pent). Morsomt å høre de hos Lagga og ja, de ble slanket litt i forhold til hvordan de høres ut hjemme hos Lassemann (i hvert fall sist gang jeg var der).
Takk for kvelden og besøket, kanskje vi en eller annen gang skal gjøre alvor av tanken min om å ta med Magnepanene mine?![]()