Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Bare vent til jeg kommer med Hellas-bildene, sluket.
    Da blir det så mye vann i tenna at du må ha snorkel!! :D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Artig skive :)
    Burde nesten vært splittet og hengt på veggen.

Ikke så mange picture disc's som låter noe særlig, er den der unntaket ?

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    lassemann skrev:
    Nå, skal vi børste støv av en gammel tanke?
    Vært morro og prøvd et hjemmebrygg til 6,5k opp mot Laggas elektronikk i 100-200k klassen..
    Det hadde vært morro det :)
    He he, du får nå sagt det......... ;D

Jepp, jeg er klar!

Hva skal vi gå for, helg eller ukedag?

Dvs, turnusen min setter jo stort sett dagsorden her i huset. :-\
    Junior fyller 18 til mandag, og det skal vi feire til helga som kommer, men hvis han ikke vil hentes før lørdag, er
    førstkommende fredag en mulighet (men sannsynligvis kan vi se bort fra den dagen), ellers:

Kveld onsdag 5.10 ?
    Kveld torsdag 6.10 ?
    Kveld fredag 7.10 ?
    Kveld tirsdag 11.10 ?
    Kveld onsdag 12.10 ?

Det er de nærmeste tilgjengelige datoene jeg vet om.

:)

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

JanR: Lydkvaliteten på denne PD er faktisk ikke værst, men den er nok noe slitt. Mye knittring. Men en 10'er er den verd synes jeg.. :)

Lagga: 5. 6. og 11. okt passer fint for meg..

mvh
    lassemann

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    lassemann skrev:
    Hei!

JanR: Lydkvaliteten på denne PD er faktisk ikke værst, men den er nok noe slitt. Mye knittring. Men en 10'er er den verd synes jeg.. :)

Lagga: 5. 6. og 11. okt passer fint for meg..

mvh
    lassemann
    Hvis jeg får stemme, så stemmer jeg på 11.okt :)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg har lyst til å være med (hvis jeg får lov ???). I så fall stemmer jeg også på 11. oktober.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis jeg fremdeles får være med på dette, har jeg ingen problemer med noen av datoene. :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Her er det som vanlig "Åpent Hus"-politikk.

11. oktober er da arbeidsdato. 8)

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, minner om 11. oktober og prøvespilling av lassemannproachjemmelaga på Lagga sitt system ;)

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for Heads Up Lassemann!

Tirsdag 11. oktober er det altså åpent hus i Domus Lagga fra kl 18 og utover.
    Så er Lassemanns hjemmelagaProackloner spent for husanlegget.

Fru Lagga er vilt opptatt med skolearbeide om dagen, men det blir nok tiltygg til seansen allikevel.... ::)

Foreløpig påmeldt er

RoDa
    Mbare
    Dazed

Det er plass til flere, for de som ikke har vært her før - send PM for kjøreanvisning.

Har en vel begrunnet mistanke om at dette blir spennende....

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ellers er det slik at landets mest sjarmerende platesjappe, Lite Nytt, ser seg nødt til å avvikle driften.
    Harald og Harald i Lærdal har vært en glede å handle med fra dag én, men én kunde er slett ikke nok,
    så om et par uker er det kroken på døra. :(

Dette kom dog i posten i dag, er vel nest siste hentelapp...

Og blomsten brettet ut - en god ladning innercover, og en røys vinyl, alt går til halv pris nå....

Sukk, Lite Nytt RIP............ :'(

/ Morten

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lagga skrev:
    Takk for Heads Up Lassemann!

Tirsdag 11. oktober er det altså åpent hus i Domus Lagga fra kl 18 og utover.
    Så er Lassemanns hjemmelagaProackloner spent for husanlegget.

Fru Lagga er vilt opptatt med skolearbeide om dagen, men det blir nok tiltygg til seansen allikevel.... ::)

Foreløpig påmeldt er

RoDa
    Mbare
    Dazed

Det er plass til flere, for de som ikke har vært her før - send PM for kjøreanvisning.

Har en vel begrunnet mistanke om at dette blir spennende....

Vennlig hilsen

Morten
    HCS melder seg på da han muligens er ute av flyttetåka da.. :-X ;D

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Den er god HCS, velkommen skal du være!

Vennlig hilsen

Morten

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da kan vi konkludere med at lassemann-klonene spiller som bare det også i andre rom. :) Utrolig så bra de spiller, faktisk. Kvitt deg aldri med dem, Lassemann!

Takk til Lagga m/frue for super servering, god kaffe og særdeles hyggelig selskap!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig det vettu Dazed, i tillegg til Lassemann, som gadd å dra med seg både
    høyttalere og en MI 10.1 for godt mål, kom da jamen Mbare og Lille Adam en tur
    innom også - flotte greier!

Vi hadde forsåvidt flere ting på tapetet, her er Miragene skjøvet tilside, til fordel for
    Lassemanns Proackloner, drevet av min MI 8.

Proacklonene er jo ikke små, men ser litt pjusk ut ved siden av M3 Si - det er dog bare på utsiden... ::)

MI 10.1 hadde stått og varmet seg opp en smule, men så koblet vi den til, og lot den
    overta for MI 8, dét var interessant!

Lille Adams Benz Ebony har hospitert her en liten stund, og nå testet vi den opp mot Lyra Argo i, gjennom
    Malmins MI 14 (?) RIAA.
    Her fikk vi en demonstrasjon, atter igjen, at en komponent aldri kan "dømmes" ut i fra kun en enkel test -
    kombinasjonen MI 14 & Lyra Argo i, har hatt en ganske slank lyd i dette anlegget, men da vi spente for Benz Ebony,
    endret dette seg dramatisk!

Vel, slike kvelder tar alltid slutt for tidlig, dvs tida flyr avgårde med oss, så var det tid for å rekonstruere
    anlegget, og tid for Lassemanns komponenter å ta turen hjem, dog bevilget vi oss dette spennende synet
    som finale på en riktig så fin kveld

Regner med at de fleste skjønner hva det er, men for sikkerhets skyld zoomer jeg litt ut

Ser godt dimensjonert ut, spør dere meg...... ;)

Vennlig hilsen

Morten

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

Takk for en ytterst hyggelig kveld i går og for deilig servering med brownies/is og svensk smørbrødkake(?). Veldig godt var det og som alltid en gestfrihet som overgår det meste :) Fine bilder også Morten!

Det var jo aldri meningen at disse hjemmesnekra kassene skulle bli stående så lenge som disse har gjort, men siden jeg bygde de for snart 7 år siden har jeg vel i grunnen ikke tenkt på andre høyttalere.. Jeg synes de presterer bra. Presterer bra synes jeg de gjorde i går også, faktisk bedre enn de klarer i min egen stue. Med komboen Lyra/MI14 ble signaturen kanskje i lyseste laget, men som Morten hentyder over gjorde Benz en match her og jeg synes subjektivt nok at det spilte fabelaktig godt i går. Det er klart at en 6,5' bass har sine begrensninger i en slik stue og bassen var litt slankere her en hos meg selv, men samtidig mer riktig.

Det var ingenting å si på øvrige parametre og klonene synes jeg ikke stod tilbake for orginaloppsettet der i heimen. Oppløsningen var meget detaljert og bredde, høyde og holografi var veldig bra. Likevel er det å si at når vi kopplet opp MI 10.1, at den også spilte flott opp mot Laggas meget potente elektronik (ARC CD5, ARC LS26, MI 14 riaa, Nottingham Analogue DAIS/Jalco/Benz). Den spilte fabelaktig flott med nerve og innlevelse, organisk mellomtone og etter min mening mer nøytral og tilbakelent i toppen enn MI 8, også noe jeg likte sneppet bedre.

Alt dette er en smaksak selvfølgelig, men som også Dazed nevner over her; klonene gjorde ikke bort seg i det hele tatt hos Lagga. Det var en interessant studiekveld som beriker denne hobbien og gir meg nye impulser og ideer.

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en fin utdypende utgreiing Lassemann - jeg håpet at noen skulle føle seg kallet.... ;)

Det var helt klart en aften for de store og små oppdagelser, for eksempel at dine Proackloner nok
    er riktigere dimensjonert til mitt lytterom, enn Mirage er.
    Det slo meg også, at jeg egentlig har vært heldig med lytterommet mitt, - det var tross alt
    det første jeg så etter når jeg første gang kikket på dette huset, for seks år siden - det er godt
    å konstatere at en ikke var helt på viddene.....

Jeg er også enig i, at Proacklonene spilte bedre her hjemme, enn jeg noen gang har hørt dem før, og
    det sladrer om at du med rette kan være stolt av selvbygget ditt Lassemann, det vokste med oppgaven,
    uten de minste nykker, imponerende!

Miragene overgår Proacklonene på volum, og evne til å fylle hele stua med musikk, på et voldsomt nivå,
    når det er ønskelig - men det er igrunnen det eneste (- og det skulle da også bare mangle).

Vi var jo også innom kanskje det viktigste i hele denne hobbyen; matching.
    Resultatet av dette sitter jeg og hører på nå;

Nottingham Analogue Dais - i (Dr Feickert) Jelco 10,5" sitter Benz Ebony TR

Og i Wilson Benesch Act Two sitter det en Lyra Argo i

Benz Ebony TR mater signalet inn i en Musical Innovation MI 14

Lyra Argo i mater sitt signal inn i en Audio Research PH 5

De står på hver sin inngang, så en A/B test kunne ikke være enklere, et trykk så svitcher
    jeg mellom pickuper

Lille Adam har, vennligheten selv som han er, innvilget meg noen dager til med Benz Ebony TR, og
    dette er riktig morsomt, for her har jeg nå to relativt kapable pickuper som begge er godt matchet
    hver sin RIAA, og begge gir jernet - fascinerende å høre dem opp mot hverandre, jeg føler meg bortskjemt...

Vennlig hilsen

Morten

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for rapport gutter, synd jeg ikke kunne være med på dette.
    De bildene av undersiden av klonene, har dere skrudd vekk bunnplata der?

Høres ut som dette selvbygget fungerer godt også i storstua! Kult 8) Jævli bra jobba. lassemann!
    Hvor stor er stua di forresten, Lagga?

Jeg leser at klonene låt bedre i laggastua enn hjemme, vil det da kunne vris til at det jeg hørte hjemme hos lassemann er litt i overkant kroppslig i mellomtonen og fett i bassen?

Hvordan er klangen i miragene i forhold til klonene?
    Jeg vil jo tro det låter generelt spinnvilt forskjellig siden det er bipolare kontra normale kassehøyttalere.

Morsomt prosjekt, noe av det mest spennende som har vært gjennomført på HFS! :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Angående delefilter er det sånn at bunnen i HT lett kan tas ut for å komme til delefilterne..

Den største forskjellen mellom Mirage og hjemmebrygget er oppløsning og dynamikk synes jeg. Der gjør klonene det en del bedre, spesielt oppløsningen og detaljer. 3D var veldig bra synes jeg, men det kommer ofte godt frem når HT kan stå 1,5 m fra bakvegg.

Får unskylde finish på mine, men legger med et bilde som var ideen min den gangen jeg bygget de. Her er også en interessant nettside fra en kar i Bergen som beskriver en del ting rundt klonene..

http://www.troelsgravesen.dk/2_95_finndahle.htm

mvh
    lassemann

Vedlegg

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har kun hørt Lille-Adams Mirager, men kan godt tenke meg at klonene er mer presise og (oppleves) mer dynamiske (opp til et visst lydnivå). Miragene er nok rausere (spesielt i toppen) og dermed ikke like skarpe eller presise?

Herlig link, de så veldig lekre ut de der!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Stua er en vinkel RoDa, den delen som utgjør "lytterommet" er ca 3,5 x 4 meter, en av fordelene med å "dele"
    stua slik, er at høyttalerne spiller ut mot vinkelen, og dermed et ganske stort rom, samt at høyttalerne
    kan trekkes så langt ut fra bakvegg man ønsker, de står uansett ikke i veien for noen, eller noe.

Derfor er lytteposisjon ganske gunstig, for selv om høyttalerne er drøye halvannen meter fra bakvegg, er det
    allikevel minimum tre meter fritt rom bak lytteposisjon, og veggen bak lytteposisjon er dekket av et forheng,
    eller gardin da, på godt norsk.

Klonene beholder bassen overraskende bra her hjemme, de spiller overbevisende godt, ellers har du nok rett i
    dine antagelser, det man kan oppleve som litt på kanten for mye hjemme hos Lassemann, faller på plass her,
    og jeg opplever at de spiller svært, mmmm, - homogent, tror jeg er ordet. Alt henger på plass, det er ingen deler
    av gjengivelsen som "stikker av", for å si det sånn.

"Rausere" er et veldig godt ord RoDa, Mirage oppleves som noe mindre detaljerte i toppen, og faktisk også i bassen, klonene
    var nok et godt snepp tørrere der. Etterhvert som man øker volumet, forandrer dog dette bildet seg en del, for så er det
    klonene som gradvis mister pusten, men Mirage trøkker ufortrødent videre.

Vanskelig å få i pose og sekk - skjønt det er jo nettopp det som er målet med RS og mitt sitt pågående HT-prosjekt...

Vennlig hilsen

Morten

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for godt svar. Lagga.
    Moro at de klonene fortsetter å imponere, jeg ble rent ut sjokkert av hva de gjorde og det etter å ha hørt flere veldig gode hi-end oppsett.
    Det er essensen av hobbyen, å slå "systemet" 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Burde jeg flytte til Hokksund..??? ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Hei!

Takk for en ytterst hyggelig kveld i går og for deilig servering med brownies/is og svensk smørbrødkake(?). Veldig godt var det og som alltid en gestfrihet som overgår det meste :) Fine bilder også Morten!

Det var jo aldri meningen at disse hjemmesnekra kassene skulle bli stående så lenge som disse har gjort, men siden jeg bygde de for snart 7 år siden har jeg vel i grunnen ikke tenkt på andre høyttalere.. Jeg synes de presterer bra. Presterer bra synes jeg de gjorde i går også, faktisk bedre enn de klarer i min egen stue. Med komboen Lyra/MI14 ble signaturen kanskje i lyseste laget, men som Morten hentyder over gjorde Benz en match her og jeg synes subjektivt nok at det spilte fabelaktig godt i går. Det er klart at en 6,5' bass har sine begrensninger i en slik stue og bassen var litt slankere her en hos meg selv, men samtidig mer riktig.

Det var ingenting å si på øvrige parametre og klonene synes jeg ikke stod tilbake for orginaloppsettet der i heimen. Oppløsningen var meget detaljert og bredde, høyde og holografi var veldig bra. Likevel er det å si at når vi kopplet opp MI 10.1, at den også spilte flott opp mot Laggas meget potente elektronik (ARC CD5, ARC LS26, MI 14 riaa, Nottingham Analogue DAIS/Jalco/Benz). Den spilte fabelaktig flott med nerve og innlevelse, organisk mellomtone og etter min mening mer nøytral og tilbakelent i toppen enn MI 8, også noe jeg likte sneppet bedre.

Alt dette er en smaksak selvfølgelig, men som også Dazed nevner over her; klonene gjorde ikke bort seg i det hele tatt hos Lagga. Det var en interessant studiekveld som beriker denne hobbien og gir meg nye impulser og ideer.

mvh
    lassemann
    Jeg bare elsker den forsterkeren, MI 10.1 -den er sååå bra!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    MI 10.1 er en edel juvel i den store jungelen.. Klonene har naturlig nok tatt en del av oppmerksomheten her, men MI 10.1 spilte rett og slett fabelaktig i går hos Lagga på klonene.. ;D

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    MI 10.1 er en suverent god forsterker, den har egenskaper som
    går utenpå det meste, sånn er det bare..... ::)

Burde vel ha koblet MI 11 til kjeden også, for å høre en komplett MI linje,
    men timene gikk så alt for fort..... :-\

Vennlig hilsen

Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    I dag ER det tross alt torsdag, og det er lenge siden matbildene her...

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, mat og vin..

Poden er 7 år i dag og flagget er heist, og jeg fant samtidig frem denne fra kjelleren som med noen timers lufting nok ikke blir å forakte ;)

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Dust. Jeg sa MAT
    ;D

Får si som Lars Barmen: Man kan neimen ikke kalle seg gourmet hvis man ikke skjønner at en skikkelig pølse i brød kan være veldig godt! (Eller noe i den duren.) ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    7 år ja, litt tidlig for vin ? Eller er det bare jeg som henger etter ? ;)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    He, he.. Ja, er vel enig i at det er litt tidlig å starte nå, men gutten fikk en vintage portvin til dåpen sin.. Blir vel frigjort når alderen er der tenker jeg ;)

Pølser kan også være så mangt, men prøv å trekke vanlige pølser i buljong tilsatt hakket gul løk og laurberblad..

Godt det ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lassemann skrev:
    Pølser kan også være så mangt, men prøv å trekke vanlige pølser i buljong tilsatt hakket gul løk og laurberblad..

Godt det ;D
    Det er en sikker vinner, hvis du har kjøpt gode pølser i utgangsppunktet, seff.

En klatt god sennep i vannet hjelper også.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.638
    Torget vurderinger
    23
    Joda joda, men vi er blitt så godt vant, så vi vil ha vasskjeft-fremkallende gourmet-mat bilder, Lagga-Style! Presentert av FruLagga's alltid velmanikyrerte french-style fingre!

Pølser/pølsevann SLukStyle:

Nok pølser (7-8 til manns) av sorten Åkeberg-Skoglunn's prisbelønnede wieners
    Iskald kildevann tilsatt en neve havsalt, langsomt oppvarmet til kokepunktet, inneholdende løk/skall fra tre nyskrelte store gule løk, to-tre laurbærblad, et par fedd lett crushet hvitløk, hele pepperkorn, rosa og sort samt et par kvaster timian.

Ved koking legges pølsene i og trekker til vannet igjen koker. Så av med kjelen og la pølsene få ytterligere fem minutter.

Spises med helt ferske gummimyke lomper fra nærmeste kompetente lompebakeri, Iduns grove sennep, Heinz ketchup fra GLASSFLASKE, samt revet rå løk skylt i kaldt vann, ev. også frosset en stund og deretter tinet opp. Prøv.

Edit; Glemte drikke: Iskald melk, iskald glasscola eller selsagt iskaldt øl etter egne preferanser.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Sånn, da kom jeg meg endelig vekk fra jobb, føltes det som og litt tid til å takke for tirsdagskvelden. Hyggelig, som alltid, god kaffe og god mat teller heller ikke ned når man er på besøk hos The Laggas.

Jeg har vel ikke så mye å si utover det som allerede er sagt. Til en byggepris på godt under 10k er Proac-klonene et ran. Selvfølgelig finnes det ting som er bedre/annerledes, men det vil det bestandig være og du vil måtte betale mer enn 10k (for å si det pent). Morsomt å høre de hos Lagga og ja, de ble slanket litt i forhold til hvordan de høres ut hjemme hos Lassemann (i hvert fall sist gang jeg var der).

Takk for kvelden og besøket, kanskje vi en eller annen gang skal gjøre alvor av tanken min om å ta med Magnepanene mine? :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Joda joda, men vi er blitt så godt vant, så vi vil ha vasskjeft-fremkallende gourmet-mat bilder, Lagga-Style! Presentert av FruLagga's alltid velmanikyrerte french-style fingre!
    Fruen er godt i gang med videreutdanning, så de franskmanikyrerte fingre løper nok mest over tastatur om dagen, men mat må
    man jo ha, om enn litt enklere hverdagsmat; her er gårsdagens middag, før tilsetning av ostesaus og et lag ost på topp, og ca 25
    minutter i ovnen - enkelt og godt!

I dag, begynte jeg med noen nypoteter

Kuttes og trekkes, for å dra ut litt stivelse

Mens dette skjer, krydrer jeg olje, for å vende potetene i

Litt smøring til kokken må til

Som vanlig glemte jeg bort potetene, ihjelkokt på null komma null.... :-\

/ Morten

Vedlegg

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Mbare skrev:
    Sånn, da kom jeg meg endelig vekk fra jobb, føltes det som og litt tid til å takke for tirsdagskvelden. Hyggelig, som alltid, god kaffe og god mat teller heller ikke ned når man er på besøk hos The Laggas.

Jeg har vel ikke så mye å si utover det som allerede er sagt. Til en byggepris på godt under 10k er Proac-klonene et ran. Selvfølgelig finnes det ting som er bedre/annerledes, men det vil det bestandig være og du vil måtte betale mer enn 10k (for å si det pent). Morsomt å høre de hos Lagga og ja, de ble slanket litt i forhold til hvordan de høres ut hjemme hos Lassemann (i hvert fall sist gang jeg var der).

Takk for kvelden og besøket, kanskje vi en eller annen gang skal gjøre alvor av tanken min om å ta med Magnepanene mine? :)
    Da trenger du vel en stasjonsvogn, Mbare, vet jo hvor glad du er i slike ;) ;D

Appetitten vekkes nok en gang, Lagga, og alt jeg har for hånden er noen håndfuller med peanøtter ::)
    Håper ellers jeg kan få ta turen bort til deg en gang i løpet av den mørke årstiden. Kommer klonene til å bli værende en stund, kanskje?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn