Takk det samme ja, ble inspirert her, så nå snurrær Wikstrøm rundt her og; Blues....
Vedlegg
-
29.6 KB Visninger: 1.657
Takk for hyggelig kommentar Soundscape!
Morsomt med lister, har den som utskrift, hvor jeg hogger av for LP og CD, kjekt verktøy når man
har hukommelse som en sil....
Hender vel en sjelden gang i blant at det er noen fagre jomfruer innom....
Vis vedlegget 156688
Myker opp alle de harde komponentene våre, eller var det omvendt...?
/ Morten
Tok en kjapp telling, for jeg fant ikke hoggelista mi i farta, av de 68 første (som i virkeligheten er 69, så jeg må rette det til de 502 beste....)Ingen ungsauer, de som laget den lista?De 68 beste albumene i verden noensinne er fra før 1975, og jeg har forøvrig bare 50-60 av dem. (Av de 500, altså.)
Ditto.lister er moro. Har roughly bare 130-140 av de der på vinyl, så litt å strekke seg etter fortsatt.![]()
Det er jamen ikke dårlig tkr, mye god musikk det!
Tror det er ca der jeg ligger og ELK, tar jeg med CD nærmer jeg meg 200 av titlene, så ja;
det er ennå nok å ta av.
Vis vedlegget 156748
/Morten
Ikke nevn det engang! Joda, har sett bilder og beskrivelser fra ELK's platesamling, har ingen ambisjoner om noensinne å matcheHehe, du må huske på at Eros leder med flerfoldige hestehoder når det gjelder obskur rockabilly og proto-punk utgitt i < 100 eks i Minneapolis/St. Paul mellom 1955 og 1978.
mvh
What?!!! Det eneste en akustisk gitar er brukandes til er under strømbrudd, når elgitaren og fuzzpedalen ikke virker!Hadde vært morsomt å la Rozzy diskutere Dylan med de, for å si det sånn, pratet litt her og om Dylan her og, og var innpå
reaksjonene da han gikk elektrisk, hvor på den ene kommenterte tørt; "han var jo bedre akustisk da...."
Det er håp for de nye generasjoner!!!
He he, kom på en episode jeg hadde med et ungdomsband jeg leder for ikke lenge siden. Vi hadde akkurat spilt gjennom "Move to the city" med Guns n roses og skulle over til Stevie Wonder "Sir Duke". Gitaristen som er en 14 år gammel supergitarist spilte glad og fornøyd med samme sound som forrige låt. Jeg slår av og ber han skru av "vrengen" på gitaren, hvorpå han ser på meg som et spørsmålstegn. Jeg sier at jeg vil ha en halvakustisk sound uten vreng.What?!!! Det eneste en akustisk gitar er brukandes til er under strømbrudd, når elgitaren og fuzzpedalen ikke virker!Hadde vært morsomt å la Rozzy diskutere Dylan med de, for å si det sånn, pratet litt her og om Dylan her og, og var innpå
reaksjonene da han gikk elektrisk, hvor på den ene kommenterte tørt; "han var jo bedre akustisk da...."
Det er håp for de nye generasjoner!!!
Som Ronnie James Dio sier mellom sporene på "Inferno - Last In Live":
Dio: "What would you say if we did something unplugged right now?"
Publikum: Buuuuu!
Dio: That's the same thing I would say, BULLSHIT!
....Bare kødder, selvsagt. ....Nesten.
Uvitende barn/ungdommer finnes det nok flest av....He he, kom på en episode jeg hadde med et ungdomsband jeg leder for ikke lenge siden. Vi hadde akkurat spilt gjennom "Move to the city" med Guns n roses og skulle over til Stevie Wonder "Sir Duke". Gitaristen som er en 14 år gammel supergitarist spilte glad og fornøyd med samme sound som forrige låt. Jeg slår av og ber han skru av "vrengen" på gitaren, hvorpå han ser på meg som et spørsmålstegn. Jeg sier at jeg vil ha en halvakustisk sound uten vreng.Hadde vært morsomt å la Rozzy diskutere Dylan med de, for å si det sånn, pratet litt her og om Dylan her og, og var innpå
Det er håp for de nye generasjoner!!![/QUOTE]
What?!!! Det eneste en akustisk gitar er brukandes til er under strømbrudd, når elgitaren og fuzzpedalen ikke virker!
Som Ronnie James Dio sier mellom sporene på "Inferno - Last In Live":
Dio: "What would you say if we did something unplugged right now?"
Publikum: Buuuuu!
Dio: That's the same thing I would say, BULLSHIT!
....Bare kødder, selvsagt. ....Nesten.
Han skrur litt og spør :" er det uten vreng nå?". Det låt anderledes, men med full vreng. Han ante faktisk ikke at gitaren hans kunne låte rent og uten vreng.
Herlig uvitende ungdom med andre referanser enn undertegnede
Spurte under en diskusjon med noen av dem om musikk og avspillingsmedier. En av mine håpefulle - trommeslager (11 år og har mye av Toto-katalogen innøvd og med begge foreldre som meget dyktige hobbyband-utøvere) om hva musikk er?
Svaret sjokkerte meg dessverre ikke: Er ikke det Mp3 da?
Så vi har en jobb å gjøre fremover.
Dessuten er det snart fredag igjen
Denne helgen skal bla. gå med til å montere de etterlengtede akustikkplatene (Rockfon Activity 40mm) i taket på stua.
Jøss. Går det an? Forfriskende, men det er jo litt rart at han ikke har prøvd å spille uten full preamp-gain på forsterkeren sin en eneste gang.Gitaristen som er en 14 år gammel supergitarist spilte glad og fornøyd med samme sound som forrige låt. Jeg slår av og ber han skru av "vrengen" på gitaren, hvorpå han ser på meg som et spørsmålstegn. Jeg sier at jeg vil ha en halvakustisk sound uten vreng.
Han skrur litt og spør :" er det uten vreng nå?". Det låt anderledes, men med full vreng. Han ante faktisk ikke at gitaren hans kunne låte rent og uten vreng.
Ja det kan du si! Tror muligens at han har lært av storebroren sin hvor volumet skal står for "riktig" lyd og automatisk tenkt det som "feil" når vrengen mangler. Er jo ikke noe tøft uten vreng må du jo skjønneJøss. Går det an? Forfriskende, men det er jo litt rart at han ikke har prøvd å spille uten full preamp-gain på forsterkeren sin en eneste gang.Gitaristen som er en 14 år gammel supergitarist spilte glad og fornøyd med samme sound som forrige låt. Jeg slår av og ber han skru av "vrengen" på gitaren, hvorpå han ser på meg som et spørsmålstegn. Jeg sier at jeg vil ha en halvakustisk sound uten vreng.
Han skrur litt og spør :" er det uten vreng nå?". Det låt anderledes, men med full vreng. Han ante faktisk ikke at gitaren hans kunne låte rent og uten vreng.![]()