om.s skrev:
Gago skrev:
om.s skrev:
Gago skrev:
olaps skrev:
GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.
btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?
mvh
det skyldes nok forsterkerne, ikke rørene.
jeg har prøvd andre 300b-varianter enn kr audio også.
golden dream har rett og slett en ganske så slagkraftig, luftig og detaljert gjengivelse, sammenlignet maneg andre 300b-forsterkere.
audion er forøvrig kjent for alt annet enn å være varm og bedagelig.
Takker, selv har jeg begrenset erfaring med andre 300B rör, men innbiller meg at det alikevel skiller noe på 300BXLS vs andre mer std/klassiske 300B i klang/karakter, muligens jeg er litt ute her, skulle värt interessant å hört dine betraktninger?
mvh
de ulike fabrikatene og årgangene jeg har hørt av 300b, viser at det er store forskjeller mellom ulike varianter av dette røret.
uansett, skal jeg generalisere litt (eller igrunnen ganske mye), så vil jeg si at xls er mer punchy, en anelse varmere og mer kropslig, og litt luftigere på topp (siste punkt: bortsett fra sammenlignet med tj mesh, som kanskje er det mest artikulerte 300b-røret jeg kjenner).
det negative med xls, er at lyden mangler den siste grad av eleganse, nærvær og intimitet i mellomtonen sammenlignet med f.eks. western electric 300b.
dette må imidlertid ikke misforåes med at kr xls er dårlig på dette punktet - men det finnes andre 300b som gjør akkurat disse tingene enda bedre.