Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    RoDa skrev:
    Gago skrev:
    hva mener du med 300b?
    Tror 300b er et vacuumrør? Men kjenner jeg ble usikker nå, når du spør sånn.... ::)


    R

    joda, det stemmer at 300b er et vakuumrør.
    gm20 er derimot en forsterker.

    man kan bygge en forsterker basert på 300b.
    men alle forsterkere med 300b låter ikke likt.
     
    M

    musicus

    Gjest
    RoDa skrev:
    Hvilken amp "skal" LV ha?
    Dersom jeg skulle prøve et par, kan jeg bruke min SAM eller må det feitere (klangmessig) saker til?
    Spør siden GM20 og 300B er temmelig forskjellig men brukes begge på LV?

    R
    Du får kuske folkevogna nedover så skal du få höre en kombinasjon av LV & 300B som funker veldig godt ;) ...
    Synd igjen jeg misset en dag i Moss pga "sykdom" og ikke rakk komme innóm deg en tur...

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    jeg synes ikke gm20 er over mot det slanke.
    men resultatet kan bli sånt hvis 1) høyttalerne er lyse og slanke i klangen, og/eller 2) er tungdrevne.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Gago skrev:
    man kan bygge en forsterker basert på 300b.
    men alle forsterkere med 300b låter ikke likt.
    Joda, vi er ikke uenige. Men det går vel an å generalisere litt, eller? :)
    I beste mening, og vi kan droppe diskusjonen videre. ;)

    R
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
    Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
    Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?

    mvh

    det skyldes nok forsterkerne, ikke rørene.
    jeg har prøvd andre 300b-varianter enn kr audio også.
    golden dream har rett og slett en ganske så slagkraftig, luftig og detaljert gjengivelse, sammenlignet maneg andre 300b-forsterkere.
    audion er forøvrig kjent for alt annet enn å være varm og bedagelig.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gago skrev:
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
    Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?

    mvh

    det skyldes nok forsterkerne, ikke rørene.
    jeg har prøvd andre 300b-varianter enn kr audio også.
    golden dream har rett og slett en ganske så slagkraftig, luftig og detaljert gjengivelse, sammenlignet maneg andre 300b-forsterkere.
    audion er forøvrig kjent for alt annet enn å være varm og bedagelig.
    Takker, selv har jeg begrenset erfaring med andre 300B rör, men innbiller meg at det alikevel skiller noe på 300BXLS vs andre mer std/klassiske 300B i klang/karakter, muligens jeg er litt ute her, skulle värt interessant å hört dine betraktninger?

    mvh
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Fikk høre litt på noen LV (usikker på hvilken modell) som ble drevet av Opera Cyber 211 (211 rør, SET). Meget bra! Solid på rytmikk og driv.

    Mvh. Johan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
    Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?

    mvh

    det skyldes nok forsterkerne, ikke rørene.
    jeg har prøvd andre 300b-varianter enn kr audio også.
    golden dream har rett og slett en ganske så slagkraftig, luftig og detaljert gjengivelse, sammenlignet maneg andre 300b-forsterkere.
    audion er forøvrig kjent for alt annet enn å være varm og bedagelig.
    Takker, selv har jeg begrenset erfaring med andre 300B rör, men innbiller meg at det alikevel skiller noe på 300BXLS vs andre mer std/klassiske 300B i klang/karakter, muligens jeg er litt ute her, skulle värt interessant å hört dine betraktninger?

    mvh

    de ulike fabrikatene og årgangene jeg har hørt av 300b, viser at det er store forskjeller mellom ulike varianter av dette røret.

    uansett, skal jeg generalisere litt (eller igrunnen ganske mye), så vil jeg si at xls er mer punchy, en anelse varmere og mer kropslig, og litt luftigere på topp (siste punkt: bortsett fra sammenlignet med tj mesh, som kanskje er det mest artikulerte 300b-røret jeg kjenner).

    det negative med xls, er at lyden mangler den siste grad av eleganse, nærvær og intimitet i mellomtonen sammenlignet med f.eks. western electric 300b.
    dette må imidlertid ikke misforåes med at kr xls er dårlig på dette punktet - men det finnes andre 300b som gjør akkurat disse tingene enda bedre.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Gago skrev:
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    om.s skrev:
    Gago skrev:
    olaps skrev:
    GM20 er såvidt litt over mot det slanke, noe svært få SET-forsterkere er.

    btw, mine nåværende 300b-blokker (audion golden dream) låter mer pågående, slankere og lysere enn mange andre 300b amper jeg har hatt.
    men jeg har hørt 300b-forsterkere som låter enda slankere og lysere enn audion golden dream.
    Dette er litt interessant, tror du det skyldes konstruksjonen i seg, jfrt andre 300B konstruksjoner, eller tror du noe av det skyldes rörene du bruker vs andre mer klassiske 300B rör, noen tanker?

    mvh

    det skyldes nok forsterkerne, ikke rørene.
    jeg har prøvd andre 300b-varianter enn kr audio også.
    golden dream har rett og slett en ganske så slagkraftig, luftig og detaljert gjengivelse, sammenlignet maneg andre 300b-forsterkere.
    audion er forøvrig kjent for alt annet enn å være varm og bedagelig.
    Takker, selv har jeg begrenset erfaring med andre 300B rör, men innbiller meg at det alikevel skiller noe på 300BXLS vs andre mer std/klassiske 300B i klang/karakter, muligens jeg er litt ute her, skulle värt interessant å hört dine betraktninger?

    mvh

    de ulike fabrikatene og årgangene jeg har hørt av 300b, viser at det er store forskjeller mellom ulike varianter av dette røret.

    uansett, skal jeg generalisere litt (eller igrunnen ganske mye), så vil jeg si at xls er mer punchy, en anelse varmere og mer kropslig, og litt luftigere på topp (siste punkt: bortsett fra sammenlignet med tj mesh, som kanskje er det mest artikulerte 300b-røret jeg kjenner).

    det negative med xls, er at lyden mangler den siste grad av eleganse, nærvær og intimitet i mellomtonen sammenlignet med f.eks. western electric 300b.
    dette må imidlertid ikke misforåes med at kr xls er dårlig på dette punktet - men det finnes andre 300b som gjør akkurat disse tingene enda bedre.
    Takker igjen, tangerer mye mine inntrykk, ang mellomtonen på xls så synes jeg personlig det er ett pluss, liker det ikke "over romantisert" i mellomtonen, plages vel fortsatt med lang tids bruk av en god trans amp...

    mvh
     

    magnus63

    Fersking
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hej
    Sätter ihop ett system med RA Opus 21, BP P21 och LV.
    Har haft IBX-R2 hemma och undrar om någon på denna "vennetråden" haft möjlighet att jämföra R2 m RW varianten.
    Magnus
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    M

    musicus

    Gjest
    magnus63 skrev:
    Hej
    Sätter ihop ett system med RA Opus 21, BP P21 och LV.
    Har haft IBX-R2 hemma och undrar om någon på denna "vennetråden" haft möjlighet att jämföra R2 m RW varianten.
    Magnus
    Det der hørtes ut som ett meget oppegående system, spes skulle jeg ville testet RA Opus 21 i eget system, men Audio Concept har vel bare en demo spiller inne og sist jeg snakket med Robert (bor selv i Gbg) var den trasig :-\

    Kan man spørre om det er via HiFi Art du tester IBX? kjøpte selv mine IBX-R2 via Kent og HiFi Art, en meget trevlig mann å handle LV av :)....

    mvh
     

    magnus63

    Fersking
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Har kontakt med Kent på HifiArt och lånade R2 av honom. Mycket service minded och villig att låna ut saker för test i hemmiljö.
    Köpte BP:n av Kevin på Definitive Audio och Opus 21 (begagnad) är på gång från annat håll.
    Spelar just nu på Impulse Lali, en hornladadd högtalare som var en trevlig överraskning.
     
    M

    musicus

    Gjest
    magnus63 skrev:
    Har kontakt med Kent på HifiArt och lånade R2 av honom. Mycket service minded och villig att låna ut saker för test i hemmiljö.
    Köpte BP:n av Kevin på Definitive Audio och Opus 21 (begagnad) är på gång från annat håll.
    Spelar just nu på Impulse Lali, en hornladadd högtalare som var en trevlig överraskning.
    Iaf en meget spennende oppsetning du har på gang der, hadde muligens selv gått for BP om ikke jeg prioriterte en integrert lösning.

    Litt om mine valg og testinger finner du her ;)
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=32953.0

    mvh
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Jeg har læst hele denne tråd igennem. I har nogle fantastiske højttalere som jeg blevet vældig nysgerrig på.

    Et par spørgsmål:

    Kan man opgradere til større modeller? Altså for eksempel starte med en Auditorium og så opgradere til en Avatar og så videre.

    Vil en af Jer LV ejere ikke hurtigt gennemgå forskellene ved de enkelte modeller for mig?

    Hvor finder man tekniske specifikationer (mål og vægte) på LV højttalerne?

    Og sidst men ikke mindst. Den Robert Amundsen som nævnes flere gange i tråden og som skulle have et fantastisk anlæg. Er det muligt at finde billeder af hans system nogen steder på forum?

    Tusind tak for Jeres hjælp.
     
    M

    musicus

    Gjest
    hebri skrev:
    Jeg har læst hele denne tråd igennem. I har nogle fantastiske højttalere som jeg blevet vældig nysgerrig på.

    Et par spørgsmål:

    Kan man opgradere til større modeller? Altså for eksempel starte med en Auditorium og så opgradere til en Avatar og så videre.

    Vil en af Jer LV ejere ikke hurtigt gennemgå forskellene ved de enkelte modeller for mig?

    Hvor finder man tekniske specifikationer (mål og vægte) på LV højttalerne?

    Og sidst men ikke mindst. Den Robert Amundsen som nævnes flere gange i tråden og som skulle have et fantastisk anlæg. Er det muligt at finde billeder af hans system nogen steder på forum?

    Tusind tak for Jeres hjælp.
    Her vil du kunne finne svar på iaf noen av dine spm...

    http://www.soundscapehifi.com/lv.htm#intro

    mvh
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Tak for linket.

    Er der nogen LV ejere der kan rådgive om hvorvidt dette er en højttaler der passer til mig?

    En højttaler skal tryllebinde mig og klistre mig fast til sofaen mens den ene plade tager den anden.

    Kodeord til klangen er: Engagerende, letflydende, "lækkert", musikalsk. Det må IKKE være analytisk, lyttetrættende eller overfokuseret på detaljer.

    Ekstremt vigtigt er evnen til at kunne spille godt og gengive hele registret ved lav lydstyrke. Jeg bor i etagebyggeri og har små børn så jeg spiller sjældent højt.

    Jeg hører meget forskellig musik. Primært rock men også pop, blues og lidt country. Klassisk og jazz høres stort set aldrig.

    Her er nogle af favoritterne: Bruce Springsteen, Mark Knopfler/Dire Straits, B.B. King, Frank Sinatra, Johnny Cash, Metallica, Leonard Cohen.

    Hvad mener I? Vil LV være en højttaler der kan matche ovenstående?
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Absolutt!
    Men min erfaring er at de spiller bedre på lave lydnivåer når jeg bruker litt kraftigere og mer strømsterkt forsterkeri.
    Da "slipper de løs" litt tidligere.
    De er altetende når det gjelder musikkgenrer og de er dypt engasjerende uten lyttettretthet (dette siste krever naturligvis at de kombineres med passende elektronikk).
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    kjoenik skrev:
    Absolutt!
    Men min erfaring er at de spiller bedre på lave lydnivåer når jeg bruker litt kraftigere og mer strømsterkt forsterkeri.
    Da "slipper de løs" litt tidligere.
    De er altetende når det gjelder musikkgenrer og de er dypt engasjerende uten lyttettretthet (dette siste krever naturligvis at de kombineres med passende elektronikk).
    Er meget enig med Kjoenik, og vil gerne understrege at dårligt ind=dårligt ud også gælder for LV'erne, men jeg vil samtidig sige at disse højtalere tilhører den mere eftergivende slags, og er netop ikke "voicet" efter imponatoreffekt, analytiske præferencer (læs: skinger diskant) eller slagkraftig bas. LV'erne er meget neutrale over hele frekvensområdet, med et lille løft i nedre mellemtone/øvre bas, som klæder næsten alle musikgenrer...synes jeg.
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Det lyder jo som om det godt kunne være den rigtige højttaler for mig.

    Men hvad skal man vælge af elektronik til?

    Af flere grunde ville jeg foretrække, at det ikke blev rør.

    Hvad vil I foreslå?
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Hvis du ikke er til rør, så har jeg læst mig frem til på nettet, at flere sværger til Lavardin - få, men "gode" Watt skal nok få LV til at synge.
    Mvh
    Dave
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en relativ billig forsterker som spiller ypperlig sammen med lv, er sugden a21se.
    denne har en litt mørkere klang enn lavardin, og hva somm passer best avhenger av rom og kilde.
    den gamle yba integre dt spiller også godt sammen med lv.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Naim skal også være en god match, men jeg har ikke testet selv om vi har Naim koblet til system nr2:).

    Lf
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Er der andre forslag til elektronik som kunne passe og som er uden rør?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg likte også kl A watt fra Accuphase, som linken viser...

    mvh
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    Jeg likte også kl A watt fra Accuphase, som linken viser...

    mvh
    Ja. Jeg har set dit superflotte system.

    Hvad hedder den finer dine højttalere er i?
     
    M

    musicus

    Gjest
    hebri skrev:
    om.s skrev:
    Jeg likte også kl A watt fra Accuphase, som linken viser...

    mvh
    Ja. Jeg har set dit superflotte system.

    Hvad hedder den finer dine højttalere er i?
    Finishen jeg har er Burr Oak, for ordens skyld bruker nu en KR Audio AV 340, 300BXLS (20 W kl A, SET) basert int rør amp, hvilket er en meget god match, LV er jo voicet bl.a med 300B under utviklingen...

    mvh
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Jeg bruker en sugden a 21se og er veldig fornøyd med det. Fikk lyst å prøve den etter å ha lest om matchen ymse steder. Ingen planer om utskifting av forsterker, men kanskje cdspilleren etterhvert bør være fra samme familie som forsterkeren.

    Har jobbet en del med rommet og plassering av høytalerne, og tror det enda er mer å gå på der.
    Dag
     

    hebri

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.07.2009
    Innlegg
    63
    Antall liker
    0
    Ja jeg ved godt at LV voices med 300B rør.

    Men jeg er ikke god til at huske at få slukket for forstærkeren når jeg går i seng og er i det hele taget vant til at have systemet tændt 24-7. Så jeg tror jeg vil slide mine rør alt for hurtigt.

    Og så har jeg tre små børn, som jeg helst ikke vil have brænder sig på forstærkeren.

    Hvem laver ellers gode og gerne integrerede transistor eller hybrid forstærkere som kører Kl. A?

    Og de må gerne være noget billigere end Accuphasen :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    hebri skrev:
    Ja jeg ved godt at LV voices med 300B rør.

    Men jeg er ikke god til at huske at få slukket for forstærkeren når jeg går i seng og er i det hele taget vant til at have systemet tændt 24-7. Så jeg tror jeg vil slide mine rør alt for hurtigt.

    Og så har jeg tre små børn, som jeg helst ikke vil have brænder sig på forstærkeren.

    Hvem laver ellers gode og gerne integrerede transistor eller hybrid forstærkere som kører Kl. A?

    Og de må gerne være noget billigere end Accuphasen :)
    Sugden er jo nevnt ett par ganger, har ikke hørt det selv på LV, men det rapporteres jo om gode resultater :) ...

    mvh
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Jeg synes det er på tide at få lidt liv i denne tråd igen.
    Jeg kan jo læse rundt om at folk igen er begyndt at snakke om kabler...uha, uha!
    Så jeg vil da lige bidrage med nogle erfaringer jeg har gjort mig vedr. LV og kabler. Efter at have brugt egne Duelundsinspirede fladvalsede sølv -og kobberkabler, Audioquest Midnight (15 år gamle!) og Van den Hul Clearwater, så er jeg endt op med en kombination af Van den Hul Revolution og dobbelt-lagte Clearwater (til delefilterets diskantsektion). Jeg har prøvet forskellige kombinationer: bl.a. Revolution biwire hele vejen, hun biwire fra delefilter, sølv mellem plus/minus på delefilteret ...og en del andre kombinationer, men er altså nået frem til biwire hele vejen og Clearwater fra forstærker til delefilter og resten er kablet med Revolution. Resultat: jeg har egentlig altid betragtet kabler som noget meget dyrt krydderi, hvor heldet mere eller mindre afgør om man får lavet en god "ret"....jeg har været heldig!! ;D
    Bund, mellemtone og top er simpelthen klasser bedre end før!...jeg er nu blevet en smule mere ydmyg og åben overfor hele kabelhysteriet end jeg var før...denne forholdsvise billige kabelkombination virker altså hjemme i min kælder....Kondo-kabler....nejjj..jeg venter lige lidt 8)


    Mvh
    Dave
     

    Vedlegg

    M

    musicus

    Gjest
    Jeg har jo testet Kondo kablene på mine LV, det funket jo utmerkt, det eneste som "draw backet" med de jeg hadde hjemme var deres pinnekontakt, den ble jeg ikke fortrolig med, og prisen..

    Men, det finnes andre sölvkabel alternativ som funker meget godt med LV, og som er veldig fleksible med tanke på termineringen, CrystalCable, der begynner prisen på ett relativt normalt nivå og stiger til skyene, men det gode er at t.o.m CrystalMicro (nest minst) gjör en nesten formidabel jobb på LVéne sammen med 300B forsterkeren.

    Litt bilder og foto´s :)

    Slik er denne super tynne (2.2 mm) lederen/kabelen bygd opp, selve kabelen er tynn som en tendsticka.



    Deres "splitters" der man velger singel el bi-wire og skulle man ha behov av det så kan man forlenge, og beholde kabel investeringen, med å bestille lengre splitters.



    Etter er en uke med lillebror Micro på besøk her tidligere ble inntrykkene og erfaringene av en slik karakter at det ikke var noen vei utenom, CrystalSpeak ble bestillt...

    LV & CC Micro...




    Litt mer kjøtt på beinet, eller bilder av kabelen om man vil :) ....







    mvh
     

    Dave

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Mange veje fører jo til Rom ;D
    Jeg har ikke hørt "Crystallerne" - men har tillid til at mine ører hører rigtigt i forhold til at biwire må være et must for LV'erne, og god solid kontakt, f.eks gode rhodiumstik.

    Mvh
    Dave
     
    M

    musicus

    Gjest
    Dave skrev:
    Mange veje fører jo til Rom ;D
    Jeg har ikke hørt "Crystallerne" - men har tillid til at mine ører hører rigtigt i forhold til at biwire må være et must for LV'erne, og god solid kontakt, f.eks gode rhodiumstik.

    Mvh
    Dave
    Jeg vil også ha bi-wire, (CC kaller det internal jumpers) man kan vel ikke si at terminalene på LV IBX-R2 er av noen god kvalitet, snarere ussel vil jeg si, men god og solid kontakt tar jeg nesten for givet at det skal väre, spader fra amp og bananer til ht, det sitter godt og tight med tanke på de billige og dårlige plast terminalene på hténe, det er vel egentlig eneste ankepunktet på LVéne mine... ;D ...

    mvh
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4
    Ser at Harbeth's vennetråd er proppfull av bilder.
    Limer derfor inn noen flere bilder av Living Voice sine kreasjoner

    Først et eget

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    Living Voice were demonstrating their OBX-R2 speakers to great effect with a system that is both extremely rare in the UK and also extremely costly. The source was an SME 30 turntable, with an SME V tonearm (with the top yoke removed) and an original Kondo IO cartridge that uses an electromagnetic field (rather than permanent magnets) generated by an external power supply



    Elektronikken

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    2.608
    Torget vurderinger
    4


    Med FM Acoustics 411





    Turntable

    Roksan Xerxes X
    Tonearm - Main

    Roksan
    Phono Cartridge

    Benz LP
    Phono Stage Jeff Rowland Consummate
    CD player Esoteric DV-50
    Loudspeakers Living Voice IBX-RW, in satin walnut finish
    Preamplifier Jeff Rowland
    Power Amplifier FM Acoustics 411
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn