Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.801
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nå begynner det å gjøre vondt:rolleyes:
    Må se å få dratt meg en tur ned til deg på jobben din.
    Lover å få den ned før jeg kommer.

    Steinar.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.270
    Antall liker
    13.542
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    OB-BB, jeg blir så inspirert. Klør i henda her. Har ikke laget noe med egne hender siden spekefjøla til mor i sløyden for 40år siden.
    Nå skal jeg lage høyttaler stativer. Eget design. Om det blir noe ut av dette vet jeg ikke, men jeg må jo forsøke.
    Vær forberedt på noen PM fremover med spørsmål om tips & triks.

    B
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Osten;
    Ingen fare med det bare du greier å holde en anstendig attityd.
    Her er det full takhøyde og like full forståelse for at gutta vet hva gutta liker best.
    Pling meg litt på forhånd slik at jeg får åpnet fortet.

    Bergfinn;
    Om vi hadde fått tilslaget på leiligheta på Lilletøyen for et par hundre år siden, hadde vi jo nesten vært naboer.
    Ikke så mye lenger avstand nå heller - PM og PO (personlig oppmøte) er en av mange muligheter.
    Men ikke grubl for lenge - fyr fra hofta.

    BB
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.270
    Antall liker
    13.542
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takk, har grubla en stund allerede.
    Fyrer løs om få dager.......:D
    B
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.540
    Torget vurderinger
    23
    Skulle vært snekker du som er så trehendt!! Kanskje det til og med kunne egne seg for vafler en gang..:rolleyes:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.540
    Torget vurderinger
    23
    Det ser jo flott ut!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.540
    Torget vurderinger
    23
    Noe bedre ble det jo... men ikke mye! Hva i all verden skal du med så mange skruer til for å feste den vesle plata der?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    En helvetes masse skruer - en helvetes masse....

    Pasient, pasient - her er racket på plass i kaffekroken

    1068.jpg


    Telefonblitzen er en høydare......

    BB
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.540
    Torget vurderinger
    23
    Ja, særlig under telefonsex... lyser opp hele ampulla recti!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Faen - googla det derre orden - nå får jeg ikke sove - må ta meg en Likbeleik for komme over dette.

    Et-par bilder til slutt - Lillerækket - alle pasninger stemte som det fineste Ikea-møbel!!!

    1069.jpg


    1070.jpg


    1071.jpg


    Nå kan freden senke seg over det skedsmoske hjem - i ørle morgen peker nasan nordover til slafsing av seimølje og kveite.

    Spent på hva som står igjen av Kåken etter ungdommens herjinger når vi returnerer - tar du overoppsynsvervet, Slukster - øllene i det kalde skapet er på Huset?

    BB
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.792
    Antall liker
    107.540
    Torget vurderinger
    23
    Kjører jevnlig patruljering og jager vekk den verste skurven! Sov trygt lille due.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Må kanskje ha et eller annet ReVox look-alike til dette
    - synes disse er akkurat passe matcho i utsjånaden - ReVox AGORA B

    ReVox AGORA B.JPG


    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Stoler på deg - væpnet vakthold foretrekkes.

    BB
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    3.709
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du snart lære deg at du aldri skal slå opp ord som Sluket kommer med som du ikke forstår:):)
    Loftet ditt blir jo bare finere og finere, gleder meg til en omgang med øremassasje når du nok en gang menger deg med oss "søringan".
    Med det lydtrykks-potensialet du har hører jeg det vel helt hjem om noen skulle "leke" litt med horna dine:)
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Hipster;
    Jeg har brukt en eller annen vannfotynnbar interiørolje fra Flugger - Arkitektgrå heter den.
    Superenkel å jobbe med - bare å rulle på, jamne ut og tørke av med papir.
    Anbefales.

    Vidar;
    Må bare slå opp alltid og det har vel aldri hendt at jeg ikke har måttet kaste opp etterpå.
    Tvi Vøre!

    Systemet har en voldsom takhøyde men krever skikkelig handtering for å få ut det beste av det.
    Jeg har en stygg resonans i mellombassen men den skyldes at baklokket vibrerer mot resten eller at jeg må inn med bedre pakning mellom element og baffel. Absolutt solvbart men likevel jævlig irriterende og ubrukbart inntil videre.

    God sommer alle søringer, noringer, østinger og .
    vestinger.

    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    God ferie Bjarte Beng... det er deg vel unt! Håper du kan klare og ta deg fri... dvs. :


    SLÅ AV TELEFON OG ANNET INTERNETT TILKOBLET UTSTYR! !!


    Håper du får deng av Henne... bare fordi du fortjener det 8)


    Nyt fri og ferie.. dvs svette opp en topp eller to :D
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Takk, Jan.
    Er nå hjemme hos Mamma og ligger og venter på å få stekt kveite servert.
    Var også innom en kompis og ble belemret med to-tre kilo ferdigskåret storseifilet - morgendagens mittag mit romme.
    Ørret fra Litjevannet i natt, tipper jeg.
    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Neppe noe fisk som er så god som den som kommer ifra det kalde nord.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Kveita var blodfersk og fettfull. Deilig.

    Går det bra med deg oppi dalom - får du orden på ryggen?
    Iaffall, god bedring.

    BB
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Enn får til litt her. Så får enn se hva langtidseffekten blir... håpe på det beste.

    Håper jeg får til en tur nordover om et par års tid... flott del av Norge! !
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Viste bordet til kona og hun lurte på hvor man la inn bestilling...
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Cyber;
    Hmmmm....kanskje et skoleprosjekt - minn meg på det til høsten.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Et-par analoge og flere digitale inn og digitalt ut, gjerne med en zmule gainøkning og fjernstyring av volom - noen som har kvalifiserte forslag å komme med?

    BB
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg tror nok han trenger en nøkkel for å få brukt den. Det er mulig han også må ha din laptop, siden jeg tror nøkkelen knyttes til den maskinen som ble benyttet ved første installasjon. Jeg vil tro det er enklere å prøve programvare versjonen som kan lastes ned fra dirac.se og prøves i 14 dager.
    Heisann, bedre seint enn aldri. Skjønte relativt raskt at jeg manglet det viktigste, så jeg lot deg være i fred i sommervarmen. Vi to har jo vært inne på det før, men har aldri fått ut fingeren, men øynet en mulighet da BB sendte med meg boksen.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    3.709
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Fikk du med målemikrofonen? Hvis du gjorde det kan du enkelt laste ned prøveversjonen på Macen din og bruke UMIK-1 til målingene. Tror ikke du får noe mer ut av Dirac enn hva du allerede har i Audiolense XO. Audiolense har mange fler muligheter, men Dirac er enklere å til med en gang (hvis du ikke roter det til sånn som vi gjorde;))
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Fikk du med målemikrofonen? Hvis du gjorde det kan du enkelt laste ned prøveversjonen på Macen din og bruke UMIK-1 til målingene. Tror ikke du får noe mer ut av Dirac enn hva du allerede har i Audiolense XO. Audiolense har mange fler muligheter, men Dirac er enklere å til med en gang (hvis du ikke roter det til sånn som vi gjorde;))
    Fikk med Umic, men har dessverre levert tilbake. Kan jeg ikke bruke vanlig lydkort/mikk på nedlastningen?
    Tenkte bare å teste for interessens skyld. Jeg er nok selv der at jeg ønsker enda større frihet og flere funksjoner enn det AudioLense gir meg enn å ha mer plug and play som Dirac (kanskje) gir, men jeg er bare litt nysjerrig på hvordan mixed phase konseptet til Dirac fungerer i praksis og gjerne i sammenligning med Audessey pro.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.456
    Antall liker
    3.709
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det går helt fint med en annen mikrofon og lydkort, men hvis du trenger en umik kan du gjerne låne min.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Stater høstsesongen med noen rykende ferske feriebilder fra Senja.
    Klatretur, for det meste, opp til Segla - i starten en grei motbakke men som etterhvert ble bare ugreiere og ugreiere.

    For en som er vant til å ligge på slette marka med en Mack som sin beste øyeblikksvenn og bare se opp på disse toppene, er det uvirkelig å plutselig selv sitte her på toppen av verden selv om det skulle gå minst tredve år.

    Her er noen utvalgte nytelser fra Segla på Senja

    1077.jpg


    1076.jpg


    1073.jpg


    1074.jpg


    1075.jpg


    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Etter en dags pleie av jævelsk værkanes lårmuskler og skodde avsluttet vi besøket på den sjukt fine øya på Gammelvetten, et fjell bare to-tre kilometer fra heimen men som aldri før likevel aldri har vært plaget av meg.

    En fin liten kjøretur først og så en rolig spasertur oppover til toppen. En times gange, stort sett i lavvokst lauvskog koster det. Lauvmakken har fått herje fritt i sommer, så skogen på Senja er mange plasser skikkelig plaget av dette monsteret. Noen plasser nesten helt avspist, andre nesten fargeløs.

    Fem eller sju kirkesogn (spiller egentlig ingen rolle) kan sees fra dette lille fjellet - Målselvfjellan, Dyrøya og Andøya inkludert

    1078.jpg


    1079.jpg


    1080.jpg



    - her er fjellet sett fra heimplassen

    1081.jpg



    En god del fargeløse ble også bildene, for det ble liksom aldri helt klare dager disse åtte dagene. Litt regn og litt skyer men aldri helt sylskarp luft.
    Skulle gjerne ha hatt et skylight- eller polafilter å stappe frampå linsa for å ta vekk vanndråpene men med nykameraet som ble kjøpt sørpå i begynnelsen av ferien og hurtigsendt oppover av dattera har ikke disse mulighetene.

    Lumix tz 70.jpg


    Dette er mitt første ikke-Nikon-kamera og jeg måtte svelge denne pilla fordi jeg ikke fant et tilsvarende i katalogen deres denne gangen.

    Jeg hadde lyst på noe superkompakt til å ha i beltet, god brennvidde og en del moderne funksjoner og så hadde jeg i tillegg lyst på en hyggelig pris. Denne luringen har 30x optisk zoom pluss litt digiboosting for den som måtte ønske det. Zoomen blir relativt kraftig (fra moderat vidvinkel til 720 mm om man omsetter den til 24x36-formatet) og bildestabilisering - kanskje ikke så overvettes jippi, men om man ennå digger det opprinnelige analoge formatet, er dette helt utrolig. Speilteler het de ofte på den tida og de kom ikke med zoom - blenderreguleringa skjedde med innstikksfilter i forskjellige gråvalører - verden har mao tatt et lite steg videre her.

    Når man først skulle ha et retrogadget, hadde jeg helst tenkt meg et med blankt oppe, nede og framme slik det skal være men det var desverre tomt for det i hyllene den gang da.

    BB
     
    Sist redigert:

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.127
    Antall liker
    2.766
    Sted
    Portugal
    Ser fint ut der oppe.
    Bor ingen der, alle har flyttet til Oslo?

    Har du mobildekkning? Nytt nummer?
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Sorry Odd
    - skulle svare deg i går men fikk ikke gjort det på Gardermoen og fikk besøk til langt på natt.
    Jeg kommer mer enn gjerne en tur og plukker opp og putter Loverboy i bagasjerommet på veien.
    Kanskje kan jeg tom skaffe en driver slik at alle tre kan nyte litt drikkandes og ikke bare hverandre.

    BB
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.127
    Antall liker
    2.766
    Sted
    Portugal
    Å, du er hjemme igjen.

    Farris er ok, men passer ikke alltid.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Odd;
    Såg nå at telefonen var tom for strøm - tar litt tid å gå snurren ut av underboksa, men nå er jeg snart på nett igjen.
    Må prøve unngå å bli edru for brått så jeg kommer nok til å knebe Henne om å ta styrevervet - Farris er bra, men det hører til i Larvik.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Odd;
    Bor ingen der....?
    Ikke rare bygda, Brygghaugen, i innbyggertall iaff - men ungdommen vender tilbake og ingen hus står tomme i grenda.

    Jeg er nok en landsens gutt, jeg óg - men trenger litt tid på meg men ser at tida for å pleie sjela ekstra godt, nærmer seg - finne sæ sjæl, på en måte.

    Skallen har alltid rotert rundt Finnsnes og sett lite mot Senja. Klokskap eller dumskap, men i dag er situasjonen vinkelrett motsatt. Finnsnes er på god vei mot å bli et håll der det ikke synes å være en eneste plan for en byutvikling og der alle utbyggere får fullstendig slakke tømmer til å sette opp hva de vil.

    Folket - på Senja eller Finnsnes - kommer uansett ut av samme forma og det ligger en utrolig energi i å labbe rundt hvordetskalvære, og bare være seg selv og skravle med hvemsomhelst med skuldrene helt nede på hofta og bare være plommen i egget. Anbefales om man tør vri rundt på noen brytere inni seg selv. Slik er det her nede også, selvsagt, men man er sjeldnere i det moduset i det daglige og så koster det noen ekstra kalorier å komme rundt den redselen mange viser når de blir snakket til når de ikke vil selge deg noe.

    Og så handler det litt om luften på ei grisgrendt øy - det er veldig mye av den og den har definitivt andre vitaminer i seg enn den gjennomregulerte og lovvedtatte.

    Jeg skal re opp ei seng til deg neste sommer - bare husk å ta med deg tilstrekkelig med varme kofter og sydvest. Vi trenger ikke gå i fjella for det tar oss en ti minutter til å komme oss til en kafé, femten til Nord-Norges garantert beste restaurant, Senjastua - Hovedside . Om du vil være med å fiske deg ei koking med sei i fjæra eller stortorsk fra båt og spise greiene blodferske der og da - med alt tilbehør, koster det oss et kvarters kjøring. Deal or no deal?

    BB
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    2.127
    Antall liker
    2.766
    Sted
    Portugal
    Vi får ta det på onsdag. Ser bra ut med været.
    Skal vi starte ved 3 tiden?
    Er Sluket her?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Flott, Odd - skal finne en stige og se om jeg kan finne gubben innimellom det japanske bjørketreløvet.
    Han er som en kameleon - sikkert grønn som et helvete etter all lukinga og salatslukinga.
    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn