Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Dette ble for døllt - måtte ta meg tre timer fri fra høstferien. Her er kveldens dont

    1191.jpg


    1192.jpg


    1193.jpg


    1194.jpg


    1195.jpg


    1196.jpg


    1197.jpg


    1199.jpg


    1200.jpg


    1204.jpg


    1202.jpg


    1201.jpg


    1205.jpg


    1207.jpg


    1208.jpg


    1206.jpg


    Elementene passet helt perfekt for en gangs skyld. I morgen skal klomutre inn og kassene skal få seg et-par strøk i samme farge som veggene. XLR-kontakter og demping skal inn og så er det bare å fyre dyret. Stofframmer kommer en vakker dag.

    Da er det bare å vannkjemme håret og ta på seg sin peneste habitt og møte opp, Thomas og Atle!

    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.797
    Antall liker
    107.566
    Torget vurderinger
    23
    Kjenner at jeg ble vaffeltørst nå!
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.438
    Antall liker
    3.328
    Det er ikke fritt for at jeg skulle ønske jeg kunne lage noe slikt på 3 timer. :)

    Jeg ville vel brukt 3 timer på å spisse blyanten.
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Sluket;
    Pressa står og rødgløder..

    slow;
    Det var en deilig kveld - i kveld males det - har det fin-fin kveld i dag også.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Luk;
    Du har hørt om å ha multitaske - alle samer har det.
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Siste malingsstrøk er halvtørt og elementene prøvefestet.
    Nå skal greiene få stå til i morgen - feiger ut og setter inn noen avstivere, isolerer og terminerer.
    Nesten finito

    1209.jpg


    1210.jpg


    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.797
    Antall liker
    107.566
    Torget vurderinger
    23
    Er det en av de her (dobbel) eller to like med til sammen 4 elementer?
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Det er bare disse to - asymmetrisk så det holder.
    BB
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Moro å se at McKenziene kom til nytte!
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    SannaX;
    Ja, de har bare hatt seg en liten pust i bakken. Det var de som ble brukt i IB-løsningen tidligere.
    Har hatt de siden tidlig på 2000-tallet - har spurt den rette om det før, men var det av deg?

    De oser Mannfolk og det skal bli spennende å høre hvordan de spiller i kasser - det har jeg aldri gjort før.
    Men som oss andre gubbene, så er de også litt sene i avtrekket (relativt høy LH, mener jeg å huske) og må derfor få et lite forsprang til andre drivere.

    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Vintage;
    Fins ikke bedre bevis enn det derre.

    Vi er jo litt i familie uten at vi visste det. Hva sitter dine Mc-er i?
    BB
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Vintage;
    Jeg óg - registrerte ikke at dette var Vidars tilsvar - trodde et øyeblikk du hadde maken basser.
    Trodde også at jeg hadde slettet dette - forbeholden unnskyldning fra noe annet vintage.
    Euforien vil ingen ende ta.
    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Må gjøre ferdig skråkassene/Eighteen 15.. med Yuichis mellomtonehorn/JBL 2450.

    BMS 4538 leverer helt heim her i heimen og jeg har lyst til å gjenta disse i toppen på dette systemet også
    - sammen med disse treklossene

    1211.jpg


    BB
     
    Sist redigert:

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Arbeidshverdagen har dessverre innhentet meg igjen!
    Kommer supersterkt tilbake.

    Har nok pølser nå om værmeldinga slo inn - fem kilo med forventninger.
    Snakker vi om Sarpsborg eller gjelder pølsevafler i hele Østfold?

    BB
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Pølse i vaffel er en mossiansk oppfinnelse, som så langt har infisert det sentrale østland. Omtrent som influensa. (Dermed skjønner alle hva jeg mener om fenomenet ;) ).
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    JCP;
    Ingen tvil om det.
    Etter dette så har du keine angst for å gå ut i høstmørten?
    BB
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Har ingen problem med å gå tur i mørket og vafler settes til livs sammen med syltetøys og rømme. Pølsevarianten er testet under kontrollerte former i heimen da ungene insisterte på at det skulle være mors bursdagsmiddag i år. (Ungene påstår, i tillegg til at pølse i vaffel skal være fantastisk, at de elsker sin mor).
    Så, etter 11 år i Mofs, ble jeg tvunget til å prøve og alle mine mistanker og påstander om kreasjonens manglende kulinariske logikk ble bekreftet. Til gangs. :D
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    En kjapptur for Henne og ego til Horten i dag.

    Jeg er klar over at dette er en årlig sosial happening for venner og i så måte tipper jeg et-par dager i vestfoldsbyen fungerer fin-fint.

    Men som årets store hifi-happening er denne greia over for mitt vedkommende - 90 prosent bæsjelyd av det jeg fikk høre. Hadde det ikke vært bedre om de som satser kapital på å vise fram sakene sine, heller gjorde dette hjemme? Forretninger og agenter burde etter min mening heller spleiset på en shuttlebuss som kunne ta oss med seg rundt til de forskjellige forretningene i byene og diske opp med godlyd i stedet for dette meningsløse tullet.

    I tilllegg kunne man også organisere ei kneipe med ompa og øl om man ville møtes senere på kvelden?

    For min del, håper jeg at dette var siste tur til Hortenmessa. RIP.

    BB
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du er nokk inne på noe, har inntrykk av at de fleste som er der er der for det sosiale med å treffe HFS medlemer og spise og drikke over litt hifi prat :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.287
    Antall liker
    6.608
    Er langt på vei enig BB, dette var en stor nedtur!
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.438
    Antall liker
    3.328
    Jeg var med noen venner på Horten messa for noen år siden, og er vel enig i at rent lydmessig var det en nedtur.
    Men jeg tror ikke man kan forvente noe annet.

    Det var likevel mye rart å se på og mange gale mennesker å prate med.

    edit:

    Man må heller ikke glemme at hvis man er vant til diy så er ethvert kommers anlegg en nedtur uansett! :)

    <dukker ned bak sofaen>
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    slow;
    Ja, det er en fare for at man virker blærete når man dynger fine ferdigprodukter. Men her handler det kanskje mer om et hotellroms muligheter til å få til go'lyd i. Et bittelite rom der høyttalerne må plasseres inntil bakvegg osv, osv, gir ikke mange ess i ermene til de som vil skryte av sakene sine.

    Jeg ble litt forventningsfull da jeg kom inn i rommet og fikk se Klipschene, men duverden for en nedtur. Inni rommet med det jeg tror var Zingali til rundt 140 skinn, fikk jeg meg også en skikkelig luring til. De røde bananene i et rom med fem sekunders etterklangstid hadde ikke rare sjansene, de heller.

    Ikke tvil om at dette prylet spiller knallgodt om de får muligheter til det. Det er dette jeg mener - bortkastede penger å reise på messa om man er ute etter lyd, men en flott anledning til å møte de beste vennene man kan skaffe seg.

    Pussig nok dro jeg derfra med en konklusjon i skallen om at det var det minst pretensiøse som spilte best. Dette har nok mye å gjøre med at man ikke forventer allverdens og fremdeles er istand til å la seg impregnere.

    BB
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.146
    Antall liker
    3.901
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var nå bedre enn i fjor mener nå jeg. Selv om det kanskje sier mest om hvor katastrofe jeg oppfattet fjorårets messe til å være.

    :p
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Anders;
    Jeg var ikke der i fjor - trodde årets var det absolutte nullpunktet...
    BB
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hmm... ser for meg nytt treinteriør i fugleøyefuru...:rolleyes: skeptisk til OB og slik bil.
    Med Honda på hjertet. Så vil jeg gjerne tro at Hr Ob til tross for trolig fri oppdragelse og født så langt unna moral sirkel at ordet etisk kompass er like ukjent som snø i Hawaii. Så nekter jeg å tro at Han hadde besudlet en av verdens historiens fineste eksemplarer av 92 gts.
    De eneste modifikasjoner som ikke fører til trusler om blind vold, evig tapt ansikt og bannlyst i den Nordre hemisphere er bøtte stol og bur.
    Mvh: fugleøyefurulønnask passer knapt i båt... Hehe.. .
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    ArilD;
    For en hoj!
    Ikke rart Porsche hadde store forventninger til denne.
    Etter E-typen er dette forrige århundrets største under.
    BB
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden den delen av sentralen som heter Jeg har vørt på besøk hoss ikke er veldig nedrennt så poster jeg innleget fra Trøndere på flukt tråden her også.
    Får rette en stor takk til OB-BB som tokimot oss sent på lørdags kvelden på kort varsel ! Meget hyggelig !


    Når vi var til Retep sendt jeg en PM til OB-BB, litt utpå lytteseansen til thohaug fikk jeg svar fra hann. Vi var velkomne og døra sto åpen, kl 10 på kvelden !! Vi var ikke sene om å takke ja og hive oss i bilen, vi tok med oss gps'n thohaug også :)
    Vel fremme til selveste vaffelpressesnekkerkongen ble vi mottat av en hyggelig fyr fra Senja :) Skikkelig hyggelig nordlening, som de fleste er ! Siden vi kom utenom vaffelpresse tiden så ble det bare med kaffen, til gjengjeld var den uten tvil turens beste kaffe !! Litt sjiksnakk ved kjøkkenbordet før vi krabbet opp trappen til det meget godt omtalte loftet.

    Der fikk vi se snekker mesterens kreasjoner, dobble flh basser i bunn, non store horn på toppen med hornflens monterte diskanter. I veggen var det 21" subber for den dypeste røsten :)
    Veldig lekkert oppsatt og med skjultanlegg for kabling til herligheten, meget pent og ryddig system. Lett synlig at det var fagfolk bak jobben !
    Vi fikk servert mye god musikk og mye god lyd :) Veloppløst og luftig i toppen, skikkelig smekk i midbassen mye dyp bass. Til tider noe utflytende. Noe han selv også var veldig klar over og motfase basser klare for å rydde opp i de aktuele problemer.
    Det kunne spiller vannvittig høyt og kontrolert, hele loftet ble satt i bevegelse. Bukkse beina hadde nokk blafra litt med tights også :)
    Sånn i forholt til lyden i hulen mine så er dette servert som om sitter på sene kanten mot min servert på første eller kanskje andre rad. Jeg fant dette noe uvant å få det mitt i fleisen og savnet kanskje litt avstand og litt perspektiv. Jeg har ikke hørt mye gode hornoppsett, men dette og LMC sitt er vel som å regne meget bra. LMC sitt oppsett hadde mere avstand, kanskje litt mye der igjen :) Men noe som kjennetegner begge er lettflytende og med skikkelig smekk og dyp bass. Jeg skulle gjerne hatt flh smekk og skramstad horn bassen sammen med bånda mine sitt perspektiv og dybde i lydbildet.
    En ting jeg har skjønt er att skal det blir god lyd så må det være headroom, membranareal og eller rikelig med krefter.
    Systemets følsomhet er avgjørende. Vi ble såppas bergtatt av lyden til OB-BB att det ble begrenset med bilder.

    Vi fikk også se på OB-BB's dele lager og litt info om fremtidige prosjekt og planer. For en herlig nordlening


    Jeg innspiserer flh, kunne vel egentlig tenkt meg slike :)






     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.707
    Antall liker
    7.999
    Takk for vene ord, Kyrksæterøras Store Sønn.
    Det ble lite vafler på dere - bønn om tilgivelse i lys av lite tid til forberedelser oversendes herved. Uansett, så er det artig at dere tok dere tid til å besøke lønnkammeret til en gammel krok og artig at dere er så overbærende til andres selvtilfredshet.

    At trøndere kunne være så veloppdragne var vel en bekreftelse på at væla ikke står til påske - dette alene, er grunn god nok til å ønske dere velkommen tilbake nårsomhelst på døgnet. Midnattsolens sønn skiller ikke natt fra dag.

    Tikk for tatten.

    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn